Ny omgang Sex and the City ?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Wizzze » 11. jan 2021, 12:15

Så kan kvindfolket godt glæde sig, Sex and the City er tilbage

https://edition.cnn.com/2021/01/11/ente ... index.html

Det bliver uden Samantha, så det bliver vel en mere lødig og mindre sexet version? :gruble: Det passer vel også mere til tiden? :gruble:
Tror I den holder i dag, i et post covid New York, hvor alt har været lukket ned, restauranter og klubber er lukket og nærkontakt er fyfy?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf HappyPaww » 11. jan 2021, 12:32

Jeg har vitterligt aldrig forstået hypen omkring den serie - omend jeg vel er ret spot on for målgruppen. Synes den var skabet, urealistisk (come on, hvordan fanden havde Carrie økonomi til det hus, og de sko!?), og så overspillede de alle helt vildt.

Filmene var i øvrigt grænsende til det latterlige...

Så nej, jeg skal ikke se den - den bliver sikkert endnu værre end originalen :deer:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16293
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32544

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf icelady » 11. jan 2021, 12:50

Ja, jeg er jo så åbenbart ikke et kvindfolk, for jeg skal ikke se den... så mange tak for det, wizzze! :rulle: :lol:


Jeg har set et par afsnit, men det var ikke en serie jeg gad se. Synes det var noget tøsefnis og meget karikeret.

Filmene har jeg selvsagt heller ikke set.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15899

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Aima » 11. jan 2021, 13:16

Jeg var godt underholdt og skal helt sikkert se den nye version, men det er primært fordi, jeg er ret spændt på, hvordan de vil reformere den så den passer ind i nutidens diskurser. Der er sket skørt meget på de to årtier, særligt indenfor emner som køn, selvrealisering og populærkultur, som vel netop er essentielt for alt det SATC repræsenter. Den udvikling vil formentligt skildres på en måde, der som udgangspunkt er superbanal, men ikke desto mindre, i bedste fald, kan være ret interessant alligevel, tror jeg.
11
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15899

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Aima » 11. jan 2021, 13:17

Wizzze skrev:Så kan kvindfolket godt glæde sig, Sex and the City er tilbage

https://edition.cnn.com/2021/01/11/ente ... index.html

Det bliver uden Samantha, så det bliver vel en mere lødig og mindre sexet version? :gruble: Det passer vel også mere til tiden? :gruble:
Tror I den holder i dag, i et post covid New York, hvor alt har været lukket ned, restauranter og klubber er lukket og nærkontakt er fyfy?


Hvorfor tænker du egentlig, en mere lødig og mindre sexet version passer bedre til nutiden, Wizz?
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56262
Kontakt:

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Ado » 11. jan 2021, 14:25

Selvfølgelig skal jeg se den.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Wizzze » 11. jan 2021, 15:14

Aima skrev:
Wizzze skrev:Så kan kvindfolket godt glæde sig, Sex and the City er tilbage

https://edition.cnn.com/2021/01/11/ente ... index.html

Det bliver uden Samantha, så det bliver vel en mere lødig og mindre sexet version? :gruble: Det passer vel også mere til tiden? :gruble:
Tror I den holder i dag, i et post covid New York, hvor alt har været lukket ned, restauranter og klubber er lukket og nærkontakt er fyfy?


Hvorfor tænker du egentlig, en mere lødig og mindre sexet version passer bedre til nutiden, Wizz?


Synes bare at tidsånden lige nu er mere bonert, noget med at kvinder ikke må være sexede og efterspørge sex på den åbenlyse måde de gør i Sex and the city :gruble:
Feminisme er godt, men man skal være den “rigtige” slags feminist. Den lyserøde og glitterelskende feminist er ikke så rigtig som den brune, røde eller økologiske feminist :gruble: Uden jeg skal prøve at analysere den originale serie, så var noget af det positive i serien, vel at det var ok at være single kvinde, og fokusere mere på sig selv og sine lyster og ønsker. I en tid og et land hvor der eller var/er meget fokus på at blive godt gift og være den perfekte PTA/Soccer mom :gruble:
1
Do as I say! :whip:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf zembra1986 » 11. jan 2021, 15:42

Spændende :)

Jeg blev først fanget af serien en del år, efter den sluttede. I dag er den en guilty pleasure, som jeg kan se igen og igen.

Jeg synes dog det lyder en anelse tamt uden Samantha. Hun bære en stor del af serien, synes jeg. Jeg synes også hun vil passe perfekt ind i den nye omgang, med hendes liberale holdninger og generelle sexuelle attitude. Det passer da lige ind i tidsånden, så jeg synes det er ærgerligt hvis de streger hendes karakter fuldstændig. Så hellere de fik en anden end Kim Catrall, til at spille hende, hvis det er det der er problemet.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf hotlips » 11. jan 2021, 21:17

Jeg er umiddelbart stærkt skeptisk, men faktisk var nogle af de bedste sæsoner de sidste så hvis de kan finde tilbage til det uden at køre ud i det der idioti fra filmene så skal man da ikke forsværge noget.

Der har bare ikke før været noget der tydede på de havde fattet at det er trættende at se grandvoksne te sig som teenagere og at der godt må være noget lidt mere jordnært med.

Og så er jeg nok bare svær at overbevise om det fede i at genoplive serier uanset hvilken. Jeg har nok altid syntes catrell var for fed til at lave den slags så det virker ikke unaturligt at hun ikke er med efter min mening, men jeg tror det kommer til at blive noget mere tøseagtigt uden hendes figur og det er jeg ikke sikker på jeg kan med.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf hotlips » 11. jan 2021, 21:21

Man kan vel sige de har alt at vinde for de film var fanme så dårlige og pinlige at det kan kun blive bedre.
2
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf FrkFauna » 12. jan 2021, 11:01

Jeg så først serien et par år efter den sluttede, og når man er teenager er man nok ikke så kritisk omkring det man ser.
Indrømmer at jeg stadig godt kan se serien, men der går lange perioder i mellem. De to film var ok, men vil sige de godt kunne have stoppet ved nr et. - Vil dog sige at det var meget godt, de ikke lavede den trejde film.

Jeg ved ikke om jeg kommer til at se den nye version af serien, jeg har det generelt meget stramt med når gamle serier/film bliver genoplivet. Oftes ender det ud i noget lort. Og så synes jeg det er øv Kim Cattrall ikke er med, det ødelægger det allerede der.

Men igen, sådan er det med smag!
0
fisken80
Indlæg: 22575
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53098

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf fisken80 » 12. jan 2021, 15:12

Jeg elsker stadig serien og så den fra ende til anden sidste år. Den første film synes jeg egentlig var ok, den holdt tonen fint, men den anden film skulle de aldrig have lavet, shit den var dårlig...

Men jeg skal da klart se de nye afsnit. Jeg føler simpelthen jeg kender de her kvinder og jeg er hamrende nysgerrig efter at se, hvordan det er gået dem.
Og nu er der godt nok meget fokus på at Samantha ikke er med, men hvad med mr. Big og Charlotte og Mirandas mænd? De er da også virkelig vigtige personer, så jeg gad da godt vide om de er med. Især mr. Big. Uden ham ville det jo overhovedet ikke være det samme. Ja jeg vil faktisk hellere undvære Samantha end Big.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22575
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53098

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf fisken80 » 12. jan 2021, 17:53

DenGrimmeHelling skrev:Jeg gad egentlig nok vide, hvordan de grejer dét med, at Samantha ikke er der? Mit indtryk var, at venskabet mellem firkløveret var et virkelig bærende element i serien, så kunne da godt være nysgerrig på, hvordan de vil løse det? Mon det bliver med én eller anden cheap "Have you heard from Samantha? I think she's really happy in Tokyo with her new career and stuff" finte? Eller måske er hun død? Det kunne være ballsy nok, og federe end det andet.


Jeg håber faktisk også at de beslutter at hun er død. Det er ikke engang særlig svært. Hun har fået tilbagefald af brystkræft og er død af det.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Luffegås » 12. jan 2021, 18:06

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:Så kan kvindfolket godt glæde sig, Sex and the City er tilbage

https://edition.cnn.com/2021/01/11/ente ... index.html

Det bliver uden Samantha, så det bliver vel en mere lødig og mindre sexet version? :gruble: Det passer vel også mere til tiden? :gruble:
Tror I den holder i dag, i et post covid New York, hvor alt har været lukket ned, restauranter og klubber er lukket og nærkontakt er fyfy?


Hvorfor tænker du egentlig, en mere lødig og mindre sexet version passer bedre til nutiden, Wizz?


Synes bare at tidsånden lige nu er mere bonert, noget med at kvinder ikke må være sexede og efterspørge sex på den åbenlyse måde de gør i Sex and the city :gruble:
Feminisme er godt, men man skal være den “rigtige” slags feminist. Den lyserøde og glitterelskende feminist er ikke så rigtig som den brune, røde eller økologiske feminist :gruble: Uden jeg skal prøve at analysere den originale serie, så var noget af det positive i serien, vel at det var ok at være single kvinde, og fokusere mere på sig selv og sine lyster og ønsker. I en tid og et land hvor der eller var/er meget fokus på at blive godt gift og være den perfekte PTA/Soccer mom :gruble:

Der er mange fraktioner af feminisme, og de har alle deres pointer. I min personlige feminisme vil der sagtens være plads til at en kvinde gør hvad hun kan for at få noget samtykkende god sex og så ikke ringe tilbage igen, og så må folk klæde sig som de vil. I min feminisme er der plads til TwerkQueen, Tessa, og alle de andre, men klart, spørger man de mere radikale feminister bør man boycutte dem der vil bringe tv-serien tilbage :lol:
De fleste hardcore feminister har det som jeg har det, at kvinder GERNE må råbe højt de gerne vil have sex, fordi sex ER sjovt, og SKAL være sjovt, og ikke et mål for bekræftelse. Jeg tror faktisk de feminister jeg kender har set og kan godt lide sex and the city, men klart der er stor forskel på om man er til charlotte og miranda, eller til Samantha..
Sex and the city har nemlig lært kvinder i deres målgruppe at turde stile efter GOD sex, onani, og turde sige højt hvad de gerne vil have (bortset fra Carrie der næsten aldrig snakker om tingene)
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Luffegås » 12. jan 2021, 18:08

fisken80 skrev:
DenGrimmeHelling skrev:Jeg gad egentlig nok vide, hvordan de grejer dét med, at Samantha ikke er der? Mit indtryk var, at venskabet mellem firkløveret var et virkelig bærende element i serien, så kunne da godt være nysgerrig på, hvordan de vil løse det? Mon det bliver med én eller anden cheap "Have you heard from Samantha? I think she's really happy in Tokyo with her new career and stuff" finte? Eller måske er hun død? Det kunne være ballsy nok, og federe end det andet.


Jeg håber faktisk også at de beslutter at hun er død. Det er ikke engang særlig svært. Hun har fået tilbagefald af brystkræft og er død af det.

Ja jeg tænker også at det der kunne være "drivet" bag genforeningen kunne være Samanthas død, og hvad var så Samanthas eftermæle, og på den måde måske se på MeToo f.eks. igennem de briller. Det vil uigenkaldeligt så lukke en dør for Samanthas karakter, men jeg tror også serien netop vil vise nu er det slut, vi får et sidste kig.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Film og TV"