Ny omgang Sex and the City ?

Alenetid
Indlæg: 187
Tilmeldt: 17. jul 2023, 13:53
Kort karma: 11
Likede indlæg: 338

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Alenetid » 22. aug 2023, 15:55

The Carrie Diaries havde ikke den store succes som spin-off.
Men det kan jo godt tænkes, at en anden karakter vil have bedre held med det.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5690
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23061

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. aug 2023, 19:14

Synes underboen er en sindssygt kedelig karakter. Hende ville jeg ikke se en serie med. :D
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2023, 21:09

POCKETKITTEN skrev:Synes underboen er en sindssygt kedelig karakter. Hende ville jeg ikke se en serie med. :D

Jeg tror også hellere, jeg ville se maling tørre.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
ajnaM
Indlæg: 10090
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27609

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf ajnaM » 24. aug 2023, 12:30

Hvis jeg kan ældes som Kim Cattrall, ønsker jeg ikke mere i denne verden. :D

Ej, men hun ligner jo nærmest sig selv fra de gamle afsnit?
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10090
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27609

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf ajnaM » 24. aug 2023, 14:06

… og så har jeg virkelig ikke behov for alle sexscenerne. Er det bare mig? :genert: Plejede sexscenerne i SATC ikke at have et formål? Jeg husker dem som regel til at være sjove.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf MissB » 25. aug 2023, 03:08

ajnaM skrev:… og så har jeg virkelig ikke behov for alle sexscenerne. Er det bare mig? :genert: Plejede sexscenerne i SATC ikke at have et formål? Jeg husker dem som regel til at være sjove.


Jo jeg mener heller ikke at de var der bare for at være der?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Allmost_Famous » 25. aug 2023, 19:08

Sikke dog en kedelig finale.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Allmost_Famous » 25. aug 2023, 19:09

ajnaM skrev:… og så har jeg virkelig ikke behov for alle sexscenerne. Er det bare mig? :genert: Plejede sexscenerne i SATC ikke at have et formål? Jeg husker dem som regel til at være sjove.

Det er ikke bare dig. En montage af folk, der dyrker sex, er virkelig ikke interessant.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22067

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Purple Haze » 27. aug 2023, 07:42

Ret forudsigeligt at Aiden og Carrie ikke holder, for så kunne de jo dårligt lave en sæson mere.
Men hvor er det dog urealistisk at Carrie bare ville reagere på den måde. Hendes livs (anden) kærlighed forlader hende efter hun har købt ny lejlighed for han skyld, skulle forestille at være dybt forelsket og lykkelig - og så tager hun på ferie og er sådan lidt: nå det var ærgerligt, men der er jo andre mænd derude.
Ej vel.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22574
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53094

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf fisken80 » 27. aug 2023, 08:09

Purple Haze skrev:Ret forudsigeligt at Aiden og Carrie ikke holder, for så kunne de jo dårligt lave en sæson mere.
Men hvor er det dog urealistisk at Carrie bare ville reagere på den måde. Hendes livs (anden) kærlighed forlader hende efter hun har købt ny lejlighed for han skyld, skulle forestille at være dybt forelsket og lykkelig - og så tager hun på ferie og er sådan lidt: nå det var ærgerligt, men der er jo andre mænd derude.
Ej vel.


Jeg opfattede hende som værende i en form for fornægtelse. Det er ikke helt gået op for hende, at han mener det.

Og så synes jeg i øvrigt det er dybt underligt med de 5 år. Altså - der er vel trods alt en hvis sandsynlighed for, at Aidan og ekskonen får sønnen på rette køl igen FØR der er gået 5 år…

Sæson 3 er i øvrigt blevet bekræftet, men strejken i Hollywood gør, at det kan have ret lange udsigter før den kommer.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Allmost_Famous » 27. aug 2023, 08:58

Jeg ærgrer mig over, at finalen er sådan lidt "man-kan-først-være-sådan-rigtig-lykkelig-når-man-har-en-partner"-agtig. Hvorfor er det lige, man ikke bare kan være sig selv og have det godt med det?

Næh, man SKAL åbenbart lade sig røvpule for at holde på sin kæreste - i mere end én forstand.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
fisken80
Indlæg: 22574
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53094

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf fisken80 » 27. aug 2023, 09:26

Allmost_Famous skrev:Jeg ærgrer mig over, at finalen er sådan lidt "man-kan-først-være-sådan-rigtig-lykkelig-når-man-har-en-partner"-agtig. Hvorfor er det lige, man ikke bare kan være sig selv og have det godt med det?

Næh, man SKAL åbenbart lade sig røvpule for at holde på sin kæreste - i mere end én forstand.


Miranda virker da til at have det okay med bare at være sig selv.
Og faktisk synes jeg, at sexscenen med Anthony til sidste viste en mand, der ikke havde det særlig rart og som overskred sine grænser. Det peger, synes jeg, på, at det skal man heller ikke. Jeg håber det bliver fulgt op i næste sæson.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24680

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf LaScrooge » 27. aug 2023, 09:26

Purple Haze skrev:Ret forudsigeligt at Aiden og Carrie ikke holder, for så kunne de jo dårligt lave en sæson mere.
Men hvor er det dog urealistisk at Carrie bare ville reagere på den måde. Hendes livs (anden) kærlighed forlader hende efter hun har købt ny lejlighed for han skyld, skulle forestille at være dybt forelsket og lykkelig - og så tager hun på ferie og er sådan lidt: nå det var ærgerligt, men der er jo andre mænd derude.
Ej vel.


:::::::::::::OBS SPOILERE OVER DET HELE:::::::::::::

Jeg forstod den mere sådan, at det endelige budskab slås fast: kvinder har ikke behov for mænd for at være lykkelige; mænd kan være der og det er godt, men alt afhænger ikke af det. Hun og Seema ikke har brug for deres mænd for at have alle de ting, de ønsker sig - de tager på fere sammen og har det nice. Carrie har en kat og finder der også en variation over det moder- og omsorgsinstinkt, som mange kvinder uden børn mistænkes ikke at have og mødes med mistro over ikke at have, og som hun heller ikke selv har udtrykt tidligere. Der nikkes med andre ord til alle de voksne med furbabies.

Ifgt resten synes jeg også det var sådan lidt mærkeligt. Men allerværst havde jeg det over Nya. Jeg ved ikke, om hun skal repræsentere "kvinder med forventninger og standarder", men det virker bare snobbet, at hun først er interesseret når han introducerer sig som michelinkok, og så i øvrigt er et usikkert, bævende vrag, der dårligt hænger sammen. Hendes usikkerhed er et kæmpe ucharmerende turn-off, fordi hendes ro i verden i dén grad er bundet op på det ydre og det at have en mand. Men hun repræsenterer jo så de kvinder, som ingen tro har på, at de møder nogen (og ikke bare nogen - ikke har *HAM*) og de findes jo også, selvom normen er, at man ikke må overgive sig til at have det sådan.

Aidan virker på en måde som om hans rolle er skrevet som en klassisk moderrolle, og det synes jeg er fedt. Han tudbrøler, han prioriterer sine børn over alt andet og er rigid i forhold til at være der uanset hvad. Monofokuset på barnet ser jeg som en klassisk moderforventning og det er derfor et ret godt greb, at han repræsenterer den nu. Det giver anledning til at nuancere det hele vejen rundt.

Ifht underboen: kæmpe gab. Gider hende ikke. Jeg ved ikke rigtig om der egentlig er nogle ud over de 3 originale karakterer jeg ville gide at se en serie med.

Alt i alt synes jeg faktisk serien er ret god til at udstille en masse forskellige normer og (dobbelt)moraler og holde et stort spejl op.
1
And we both know: I will be delicious
Alenetid
Indlæg: 187
Tilmeldt: 17. jul 2023, 13:53
Kort karma: 11
Likede indlæg: 338

Re: Ny omgang Sex and the City ?

Indlægaf Alenetid » 1. mar 2024, 11:54

0

Tilbage til "Film og TV"