Livet er fedt - 20 år efter

Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Teni » 1. feb 2021, 10:12

er ved at pløje mig igennem de første sæsoner fra 20 år siden. Fulgte også med dengang, husker det så tydeligt, og det var da spændende men samtidig enormt trist med et gensyn. hvor må det dog have været helt enormt grænseoverskridende at være på kur foran hele DK og blive vejet offentligt.

Husker godt historierne om at Merethe faktisk ikke var helt så flink overfor personalet i hendes butik, især ikke de overvægtige ironisk nok. Jeg er lige nu nået til det punkt i historien hvor hun er begyndt at tabe sig kraftigt, og pludselig bliver hun helt enormt selvfed. Hun vil meget gerne tale om sig selv og så sig selv, og hun udgiver ovenikøbet en selvbiografi. al ydmyghed er pist væk, men på den anden side er det med hendes livshistorie med altid at blive holdt uden for, måske første gang nogen virkelig var interesserede i hende?

bliver lidt irriteret over hvordan det er klippet. I de afsnit hvor de er på Lanzarote, filmer de Susannes ben hele tiden, som er voldsomt opsvulmede og misfarvede. Det behøves da ikke.

alt i alt et faktisk trist program om nogle triste skæbner. Det viser en del om hvor stor en betydning det har, hvilke kostvaner man bliver opdraget med.
1
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Ado » 1. feb 2021, 11:30

Jeg sidder også og genser de gamle programmer. Nøj, hvor ER Merete dog teatralsk. Jeg kan slet ikke ha' det.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1362
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 325
Kontakt:

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf EmoJanice » 1. feb 2021, 11:43

Jeg så dem ikke da de blev sendt første gang da jeg var lille. Jeg tænker at det er anderledes i dag. Jeg fører f.eks. ikke dagbog, men bruger min smartwatch og mapmyfitness under gåturerne. Så på den måde konkurrerer jeg mod mig selv. I 2001 havde de ikke smartphones til min store overraskelse så det måtte have været mere besværligt dengang.

Når jeg ser de gamle programmer, så undrede jeg mig. Det var som om at de forventede at andre holdte dem i ørene og så den ugentlige vejning: Jeg kan godt forstå at svømmere i Dansk svømmeforbund har følt sig udskammet, når de enten kommer kede eller glade ud fra vejningen.

Jeg så i gensyns programmerne at der var en medvirkende som kun kort var med i 1. og 2. sæson. Bente Gammelby. Lever hun? Jeg ved at Susanne døde, men ikke førnævnte døde.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf fisken80 » 1. feb 2021, 16:06

Teni skrev:er ved at pløje mig igennem de første sæsoner fra 20 år siden. Fulgte også med dengang, husker det så tydeligt, og det var da spændende men samtidig enormt trist med et gensyn. hvor må det dog have været helt enormt grænseoverskridende at være på kur foran hele DK og blive vejet offentligt.

Husker godt historierne om at Merethe faktisk ikke var helt så flink overfor personalet i hendes butik, især ikke de overvægtige ironisk nok. Jeg er lige nu nået til det punkt i historien hvor hun er begyndt at tabe sig kraftigt, og pludselig bliver hun helt enormt selvfed. Hun vil meget gerne tale om sig selv og så sig selv, og hun udgiver ovenikøbet en selvbiografi. al ydmyghed er pist væk, men på den anden side er det med hendes livshistorie med altid at blive holdt uden for, måske første gang nogen virkelig var interesserede i hende?

bliver lidt irriteret over hvordan det er klippet. I de afsnit hvor de er på Lanzarote, filmer de Susannes ben hele tiden, som er voldsomt opsvulmede og misfarvede. Det behøves da ikke.

alt i alt et faktisk trist program om nogle triste skæbner. Det viser en del om hvor stor en betydning det har, hvilke kostvaner man bliver opdraget med.


Jeg kan gost huske klipningen fra Lanzarote, selvom keg sidst så det, da det blev vist i tv. Men lige netop deres fokus på hendes ben bed jeg også meget mærke i dengang og jeg synes også det var mærkeligt og ubehageligt.

Med hensyn til Merete må jeg indrømme, at jeg også synes hun fremstod selvoptaget i de nye programmer. I scenen hvor de taler med de nye elever på højskolen snakker og snakker hun bare og det samme i scenen hvor de taler med stedets terapeut. Men det er bare svært at vide om det igen er klipningen der manipulerer os.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Teni » 4. feb 2021, 07:57

har lige set det sidste afsnit hvor Susanne er med, og ej hvor er det dog sørgeligt og tankevækkende.
Hun har taget alle 50 kilo på igen og hun er så ulykkelig.
Vægten galoperer deropad efter hun har fået kæreste på, men hun bliver ved med at insistere på at hun ikke spiser så usundt og det er motionen den er gal med. I de allersidste klip med hende, sidder hun og hiver efter vejret på trods af at hun sidder ned. hun insisterer på at alt er anderledes nu fordi hun har bevist det kan lade sig gøre. Nu skal jeg ikke spille hellig, men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor hun ikke slår bremserne i, da hun igen bliver så stor at hun er nødt til at sidde op og sove?? både hende og kæresten siger dog at de har ventet på at den anden sagde nu er det nok, så det magtede de vel ikke selv? synes dog at mindeafsnittet for Susanne var pænt og respektfuldt lavet.

Allan opnåede aldrig succes med at tabe sig før han fik en GB operation. Noget jeg ikke lagde mærke til dengang det blev vist i fjernsynet, er at han faktisk aldrig siger at han ønsker at tabe sig. han bliver ved med at nævne at lægen advarede ham om at hvis han ikke tabte sig, så havde han ikke mange år tilbage og derfor måtte han jo hellere tabe sig. Det forklarer vel egentlig hans manglende engagement og det at han nægter at spise grøntsager he he. De prøver godt nok alt muligt andet end at spise sundt og motionere. Har lige set et afsnit hvor de havde en healer på besøg.
1
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
ninjabolette
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. sep 2015, 11:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 464

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf ninjabolette » 4. feb 2021, 09:38

Teni skrev:har lige set det sidste afsnit hvor Susanne er med, og ej hvor er det dog sørgeligt og tankevækkende.
Hun har taget alle 50 kilo på igen og hun er så ulykkelig.
Vægten galoperer deropad efter hun har fået kæreste på, men hun bliver ved med at insistere på at hun ikke spiser så usundt og det er motionen den er gal med. I de allersidste klip med hende, sidder hun og hiver efter vejret på trods af at hun sidder ned. hun insisterer på at alt er anderledes nu fordi hun har bevist det kan lade sig gøre. Nu skal jeg ikke spille hellig, men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor hun ikke slår bremserne i, da hun igen bliver så stor at hun er nødt til at sidde op og sove?? både hende og kæresten siger dog at de har ventet på at den anden sagde nu er det nok, så det magtede de vel ikke selv? synes dog at mindeafsnittet for Susanne var pænt og respektfuldt lavet.


Det er jo lidt det samme med alkoholikere og narkomaner. De ved selv at det er skadeligt, det de har gang i, men kan ikke stoppe misbruget. Der er jo ingen (måske med undtagelse af nogle enkelte freaks) der ønsker at være så store at de ikke kan bevæge sig.
Det er trist, når det går så galt.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf HappyHippo » 4. feb 2021, 10:17

Teni skrev:har lige set det sidste afsnit hvor Susanne er med, og ej hvor er det dog sørgeligt og tankevækkende.
Hun har taget alle 50 kilo på igen og hun er så ulykkelig.
Vægten galoperer deropad efter hun har fået kæreste på, men hun bliver ved med at insistere på at hun ikke spiser så usundt og det er motionen den er gal med. I de allersidste klip med hende, sidder hun og hiver efter vejret på trods af at hun sidder ned. hun insisterer på at alt er anderledes nu fordi hun har bevist det kan lade sig gøre. Nu skal jeg ikke spille hellig, men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor hun ikke slår bremserne i, da hun igen bliver så stor at hun er nødt til at sidde op og sove?? både hende og kæresten siger dog at de har ventet på at den anden sagde nu er det nok, så det magtede de vel ikke selv? synes dog at mindeafsnittet for Susanne var pænt og respektfuldt lavet.

Allan opnåede aldrig succes med at tabe sig før han fik en GB operation. Noget jeg ikke lagde mærke til dengang det blev vist i fjernsynet, er at han faktisk aldrig siger at han ønsker at tabe sig. han bliver ved med at nævne at lægen advarede ham om at hvis han ikke tabte sig, så havde han ikke mange år tilbage og derfor måtte han jo hellere tabe sig. Det forklarer vel egentlig hans manglende engagement og det at han nægter at spise grøntsager he he. De prøver godt nok alt muligt andet end at spise sundt og motionere. Har lige set et afsnit hvor de havde en healer på besøg.


Det er rigtig svært for andre at forstå. Ligesom vi heller ikke kan forstå, hvorfor man ikke bare stopper med at drikke, ryge mv. Der er mange faktorer, der spiller ind, og hørte vi mere om Susannes baggrund, ville vi nok også vide hvornår hun brugte maden til at dulme følelserne. Det er en forsvarsmekanisme, og dem har vi alle. Nogle er bare mere synlige end andre
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf OberstNasig » 8. feb 2021, 18:25

Jeg følte at Marianne var blevet patetisk..... og det ved jeg godt at hårde ord og sikkert også urimelige ord.
Men jeg er ikke enig i at hun virkede som det stik modsatte, fyldt med gåpåmod under de første optagelser. Jeg oplevede hende som et meget udsat menneske, som virkelig gjorde et ihærdigt forsøg på at overbevise sig selv og andre om at hun var viljestærk og forandre, men jeg har altid haft en fornemmelse af at det ikke var underbygget af noget med substans.
Men jeg har fandme også ondt af hende. Det er en grum skæbne, som ingen er tjent med.
2

Tilbage til "Film og TV"