Dokumentarfilm

Brugeravatar
Crookshanks
Kort karma: 198
Likede indlæg: 1396

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Crookshanks » 17. maj 2017, 18:31

lillebjoern skrev:
Crookshanks skrev:Har lige set "Mommy Dead and Dearest" på HBO. Jeg mangler ord...

Er den god? Hvad handler den om?

Det er en ret tragisk drabssag, hvor datteren er indblandet i mordet på hendes mor. Den dræbte kvinde led af münchhausen by proxy, og havde misbrugt datteren i mange år.

Jeg synes den var god. Ville dog gerne have set lidt mere baggrund om moderen, og kunne også godt tænke mig at de havde stillet nogle kritiske spørgsmål om hvorfor det overhovedet kunne nå så langt. Der er jo et sted i systemet der er fejlet.
1
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 262
Likede indlæg: 1586

Indlægaf Daphne » 19. maj 2017, 21:26

Crookshanks skrev:Jeg begyndte på en Netflix "dokumentaren" Casting JonBenet, men gav op efter 5-10 min.

I de første 10 min bliver sagen ikke engang præsenteret, og der er ingen som har personlig relation til familien eller sagen. Det var skuespiller som sidder og taler om sig selv og deres opfattelse af familien/sagen.

I mine øjne var det et mærkeligt format, men der er måske andre som vil finde den interessant.

Vi fattede også hat af den! Hvis de bare blandede det med klip fra den rigtige sag, imens de talte om hvordan de oplevede sagen i det mindste, men nej - bare dårligt skuespil. Havde haft store forventninger til den, men vi gav op halvvejs inde, og der havde vi virkelig anstrengt os for at hænge ved længe. Den var blevet hypet som "Making a murderer" (var det ikke også nogle af de samme der havde lavet den?) - men det faldt da helt til jorden.
0
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 20. maj 2017, 05:37

Daphne skrev:Vi fattede også hat af den! Hvis de bare blandede det med klip fra den rigtige sag, imens de talte om hvordan de oplevede sagen i det mindste, men nej - bare dårligt skuespil. Havde haft store forventninger til den, men vi gav op halvvejs inde, og der havde vi virkelig anstrengt os for at hænge ved længe. Den var blevet hypet som "Making a murderer" (var det ikke også nogle af de samme der havde lavet den?) - men det faldt da helt til jorden.

Ja, jeg gav op med det samme. Tror ikke det er den samme som har lavet Making a Murderer, men jeg er ikke sikker.

Jeg har nu kastet mig over The Keepers serien på Netflix. Har kun set lidt, men den er i klasse med Making a murderer. Hold fast den er spændende. Kan klart anbefales.

1
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 262
Likede indlæg: 1586

Indlægaf Daphne » 20. maj 2017, 12:20

Crookshanks skrev:
Daphne skrev:Vi fattede også hat af den! Hvis de bare blandede det med klip fra den rigtige sag, imens de talte om hvordan de oplevede sagen i det mindste, men nej - bare dårligt skuespil. Havde haft store forventninger til den, men vi gav op halvvejs inde, og der havde vi virkelig anstrengt os for at hænge ved længe. Den var blevet hypet som "Making a murderer" (var det ikke også nogle af de samme der havde lavet den?) - men det faldt da helt til jorden.

Ja, jeg gav op med det samme. Tror ikke det er den samme som har lavet Making a Murderer, men jeg er ikke sikker.

Jeg har nu kastet mig over The Keepers serien på Netflix. Har kun set lidt, men den er i klasse med Making a murderer. Hold fast den er spændende. Kan klart anbefales.

Åh den har jeg også ventet på. Lyder godt!
0
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 21. maj 2017, 05:56

Daphne skrev:
Åh den har jeg også ventet på. Lyder godt!

Jeg pløjede mig igennem hele serien igår. Kunne ikke slippe den da jeg først var kommet igang.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 441
Likede indlæg: 3772
Kontakt:

Indlægaf Annione » 21. maj 2017, 06:13

Jinx på HBONordic.

Fremragende. I syrethed på højde med Making a murderer.
5
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 22. maj 2017, 14:47

Lismaens skrev:Har lige set The Keepers færdig. Jeg kunne slet ikke finde hoved og hale i alle de forskellige mistænkte. De lyder lige skyldige alle sammen. Men skræmmende at sådan noget kan foregå (og stadig gør) og bare bliver fejet af vejen.

De lød som om de alle var skyldige i et eller andet.

De har dog efterfølgende sammenlignet DNA på en af de mistænkte, og han er renset for mistanke for selve mordet.

Læs her og her
1
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 22. maj 2017, 15:17

Lismaens skrev:
Jeg troede heller ikke at det var ham selv der havde gjort det, under alle afsnittene. Enten har han fået en anden (Bob?) til det, eller også mistænker jeg mest "kæresten".

Du kan se de 5 mistænkte her: http://www.refinery29.com/2017/05/15530 ... r-suspects

Nej, jeg troede heller ikke at det var ham der personligt havde gjort det. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg tror. Synes de alle var skumle - især Edgar Davidson. Det mest sandsynlige i mine øjne er Billy Schmidt som boede lige ved siden af, men jeg vil ikke udelukke Edgar. Der var et eller andet over ham.
Det eneste jeg tror Koob er skyldig i er, at han også vidste hvad der foregik på skolen.

Jeg kunne dog godt tænke mig, og vide om andre præsten af de mistænkte har haft forbindelse til den anden kvinde der blev myrdet. Tror det er den samme som har dræbt de 2 kvinder...
0
Brugeravatar
Crookshanks

Indlægaf Crookshanks » 22. maj 2017, 15:31

Lismaens skrev:Grunden til at jeg mistænker Koob er, at jeg tænker han måske gjorde det i affekt over at hun afviste hans frieri. Ej, jeg ved det ikke. Det er en mystisk sag og mange af beviserne er jo tilintetgjort af politiet inden de kom frem i lyset. Man kan håbe på at the missing link dukker op, her efter dokumentaren.

Såvidt jeg husker, så gik der 2 år fra han friede til hun blev myrdet, men det kan godt være at jeg husker forkert...

Men ja, det er en mystisk sag. Håber også at der kommer noget frem her efter de har lavet dokumentaren. De har jo efterfølgende udelukket præsten, så der er jo sket lidt. Håber at der kommer en sæson 2 eller bare en lille opfølgning, så man får en update på hvad der er sket efterfølgende.
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 173
Likede indlæg: 2820

Indlægaf Mangoness » 8. jun 2017, 04:35

1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 513
Likede indlæg: 4953

Indlægaf Pandesteg » 8. jun 2017, 06:35

Vi er også igang med The Keepers. Fy for satan en historie :(
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
LaScrooge
Kort karma: 487
Likede indlæg: 4495

Indlægaf LaScrooge » 10. jul 2017, 18:35

Jeg vil gerne anbefale Under The Sun på Netflix. En "dokumentarfilm" lavet i Nordkorea. Man følger en pige (10 år måske?), som skal optages i Børneforeningen. Man ser brudstykker af hende og hendes forældres liv. Filmen følger et meget nøje konstrueret manuskript og instruktøren lader kameraet filme og medtager mange af de takes, der ikke blev til de endelige scener. På den måde, ser man også hvor opstillet og manipuleret det hele er. Den er lidt langsom og stille i det, men meget, meget spændende.

Omtale på RottenTomatoes https://www.rottentomatoes.com/m/under_the_sun_2016/

Trailer
1
Brugeravatar
NilleQ
Kort karma: 1

Indlægaf NilleQ » 20. jul 2017, 18:06

2SHY skrev:
didas skrev:
LaScrooge skrev:Kan man få adgang til de andre Netflix, fx Netflix US, fra Danmark? Og i så fald, er der nogen der vil forklare?

Det kan man, men Netflix forsøger at sætte en kæp i hjulet for det :(

Jeg har brugt http://www.unlocator.com. 25kr om måneden og så er der en regionsskifter på deres hjemmeside, der giver adgang til alle landes Netflix. Har virket upåklageligt...indtil for et par uger siden altså, hvor Netflix har spærret for opsætningen. Unlocator arbejder på at finde en løsning, men pt. har de kun en beta-version der kun giver adgang til USA og det er ikke altid det virker.

Håber det lykkes for dem for det har været genialt.

Unblock-us.com fungerer det stadig med kan jeg afsløre og det ligger også på de der ca. 25 kr om måneden :)

Er der også regionsskifter på Unblock-us.com?
0
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 12
Likede indlæg: 363

Indlægaf Yossarian » 29. jul 2017, 14:28

Har set lidt forskelligt på det seneste:

Children Full of Life er en rørende japansk udsendelse, der følger en lærer og hans elever igennem et skoleår:

Shenzhen: The Silicon Valley of Hardware om IT-iværksætteri i en af verdens mest dynamiske byer:

The Red Pill om en feminist, der sætter sig for at udforske den såkaldte Men's Rights Movement:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1015
Likede indlæg: 17997

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. aug 2017, 12:16

Jeg tillader mig at nævne en radiodokumentar.

Radio 24syv: Man kan aldrig vide

En mand stikker af fra regningen fra en tatovør på Vesterbro i København. Samtidig forsvinder 3500 kroner i kontanter. Tatovør Casper Milo undersøger hvem kunden er, og straks efter begynder historierne om en mærkelig mand, Mads Andersen kalder hans sig, at vælte frem. Et større persongalleri kan berette om falsk identitet, forførelse og bedrageri.

http://www.radio24syv.dk/programmer/man-kan-aldrig-vide
3
I know when that hotline bling
That can only mean one thing

Tilbage til "Film og TV"