Dokumentarfilm

Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 19:57

Jeg begynder på The Jinx nu, efter jeg har set, at flere har anbefalet den (i forbindelse med at jeg lige har set Making a Murderer). Nogle der har set den, og hvordan er den?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 19:58

2SHY skrev:Jeg er nok knap så pjattet med Making a Murderer men har dog set den til ende i går. Den er nok bare for langtrukken for mig og kunne nok have været godt tilfreds med hvis den kun havde været halvt så lang


Enig med dig i, at den er ret langtrukken, men på samme tid er det også det, at man er med i det hele, der gør den interessant, synes jeg :)
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15669
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1644
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21076

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 19:59

Viskelæder skrev:
2SHY skrev:Jeg er nok knap så pjattet med Making a Murderer men har dog set den til ende i går. Den er nok bare for langtrukken for mig og kunne nok have været godt tilfreds med hvis den kun havde været halvt så lang


Enig med dig i, at den er ret langtrukken, men på samme tid er det også det, at man er med i det hele, der gør den interessant, synes jeg :)

Den giver i hvert fald et godt indblik i hvor mange faktorer der er i sådan noget og at intet er ligetil. Jeg ved stadig ikke om han gjorde det eller ej
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 27. dec 2015, 20:02

2SHY skrev:
Viskelæder skrev:
2SHY skrev:Jeg er nok knap så pjattet med Making a Murderer men har dog set den til ende i går. Den er nok bare for langtrukken for mig og kunne nok have været godt tilfreds med hvis den kun havde været halvt så lang


Enig med dig i, at den er ret langtrukken, men på samme tid er det også det, at man er med i det hele, der gør den interessant, synes jeg :)

Den giver i hvert fald et godt indblik i hvor mange faktorer der er i sådan noget og at intet er ligetil. Jeg ved stadig ikke om han gjorde det eller ej


Jeg tror, de er uskyldige, men ja, det svingede meget for mig gennem hele serien.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15669
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1644
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21076

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 20:05

Viskelæder skrev:
2SHY skrev:
Viskelæder skrev:
2SHY skrev:Jeg er nok knap så pjattet med Making a Murderer men har dog set den til ende i går. Den er nok bare for langtrukken for mig og kunne nok have været godt tilfreds med hvis den kun havde været halvt så lang


Enig med dig i, at den er ret langtrukken, men på samme tid er det også det, at man er med i det hele, der gør den interessant, synes jeg :)

Den giver i hvert fald et godt indblik i hvor mange faktorer der er i sådan noget og at intet er ligetil. Jeg ved stadig ikke om han gjorde det eller ej


Jeg tror, de er uskyldige, men ja, det svingede meget for mig gennem hele serien.

Det hælder jeg også imod. Om ikke andet så at drengen er det
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 12:03

Jeg så The Jinx i nat og kunne ikke slukke, så endte med at være oppe til kl 5. Hold da op, den var vild! Den er anderledes end Making a Murderer, fordi dem, der laver filmen, er en hel del med, men også fordi at hovedpersonen, efter min mening, er en psykopat. Det var utroligt spændende, og der kommer et vildt twist til sidst, hvor jeg lå med svedige håndflader og bankende hjerte og det hele.
SE DEN!
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf kidkomb » 28. dec 2015, 14:08

Jeg er en bangebuks, så jeg tør ikke at se "The Jinx" gør jeg?

Vi så "The imposter" forleden og den var faktisk spooky. Og sær. De var alle sære.

Jeg tror sgu de gjorde det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 22:28

Crookshanks skrev:Jeg er virkelig opslugt af de her Paradise Lost film.
Jeg kan stærkt anbefale dem, men vil samtidig advarer at der forekommer meget stærke billeder i filmene.

Det er en skrækkelig sag for alle involverede parter.


Hvad er det for en sag, den handler om?
Kan være, det er den, jeg skal starte på nu.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 22:28

kidkomb skrev:Jeg er en bangebuks, så jeg tør ikke at se "The Jinx" gør jeg?

Vi så "The imposter" forleden og den var faktisk spooky. Og sær. De var alle sære.

Jeg tror sgu de gjorde det.


Jeg synes ikke, The Jinx er uhyggelig overhovedet, men den kan være lidt freaky, fordi ham Robert Durst bare er så psyko. Virkelig interessant :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19688
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46424

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 22:53

På trods af vanrøgt, synes jeg at The Wolfpack er helt fantastisk.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19688
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46424

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 22:56

Viskelæder skrev:
Crookshanks skrev:Jeg er virkelig opslugt af de her Paradise Lost film.
Jeg kan stærkt anbefale dem, men vil samtidig advarer at der forekommer meget stærke billeder i filmene.

Det er en skrækkelig sag for alle involverede parter.


Hvad er det for en sag, den handler om?
Kan være, det er den, jeg skal starte på nu.

Du burde virkelig se dem - de er ganske skrækkelige, nogle unge knægte der bliver dømt for mord, under meget mærkelige omstændigheder, sådan uden at sige for meget.
0
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 23:17

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:
Crookshanks skrev:Jeg er virkelig opslugt af de her Paradise Lost film.
Jeg kan stærkt anbefale dem, men vil samtidig advarer at der forekommer meget stærke billeder i filmene.

Det er en skrækkelig sag for alle involverede parter.


Hvad er det for en sag, den handler om?
Kan være, det er den, jeg skal starte på nu.

Du burde virkelig se dem - de er ganske skrækkelige, nogle unge knægte der bliver dømt for mord, under meget mærkelige omstændigheder, sådan uden at sige for meget.


Tror sgu, jeg starter den op i aften så!
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 01:09

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:
Crookshanks skrev:Jeg er virkelig opslugt af de her Paradise Lost film.
Jeg kan stærkt anbefale dem, men vil samtidig advarer at der forekommer meget stærke billeder i filmene.

Det er en skrækkelig sag for alle involverede parter.


Hvad er det for en sag, den handler om?
Kan være, det er den, jeg skal starte på nu.

Du burde virkelig se dem - de er ganske skrækkelige, nogle unge knægte der bliver dømt for mord, under meget mærkelige omstændigheder, sådan uden at sige for meget.

Jeg synes godt nok, den er langsom om at komme i gang. Har set 30 min nu, og der er intet sket endnu. Altså på den måde at de pårørende bare er blevet interviewet, men jeg ved intet om, hvorfor de 3 drenge der beskyldes osv... :mellow:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 10:09

Crookshanks skrev:
Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:
Crookshanks skrev:Jeg er virkelig opslugt af de her Paradise Lost film.
Jeg kan stærkt anbefale dem, men vil samtidig advarer at der forekommer meget stærke billeder i filmene.

Det er en skrækkelig sag for alle involverede parter.


Hvad er det for en sag, den handler om?
Kan være, det er den, jeg skal starte på nu.

Du burde virkelig se dem - de er ganske skrækkelige, nogle unge knægte der bliver dømt for mord, under meget mærkelige omstændigheder, sådan uden at sige for meget.

Jeg synes godt nok, den er langsom om at komme i gang. Har set 30 min nu, og der er intet sket endnu. Altså på den måde at de pårørende bare er blevet interviewet, men jeg ved intet om, hvorfor de 3 drenge der beskyldes osv... :mellow:


Den fangede mig med det samme, men jeg kan godt se at nogle måske finder den langsom om at komme i gang, men de er virkelig værd at se færdig.
Hold op, hvor har de bare bidt sig fast i mig. Jeg sidder her til morgen, og tænker stadig på dem.

Jeg synes nu egentlig, at det var ret tydelig lige fra start, hvorfor de 3 drenge blev udset som skyldige.

I 1980-90 var der en bølge af sager, hvor folk så satanisme over alt. Politiet mener at mordene kunne være "okkulte" - og de vælger at forhøre Damien fordi...jaeh. Allerede der er de så fokuserede på ham, at de ikke undersøger om der kunne være andre mistænkte. Det piskede en stemning op i lokalsamfundet, og så gik det ellers derud af...

Jo mere den sag kom igang - jo mere blev jeg chokeret. De har gjort mere indtryk på mig end "Making a Murderer" - især pga det endelig udfald af sagen.


Måske er det, fordi jeg så den på en tilfældig side på nettet i ret dårlig kvali og med ret dårlig lyd. Må prøve igen i dag på Netflix, hvis de er derinde :)
Jeg tror bare, det er fordi jeg bliver irriteret, når man ikke ret hurtigt får at vide "De blev fundet døde sådan og sådan, dem og dem blev beskyldt, fordi... ham der tilstod og sagde, fordi...". Når de bygger op så laaangsom og alle taler om en sag, som jeg ikke ved ret meget om som seer endnu, så ARGH! Det irriterede mig også ved The Jinx.
Men jeg må give den en ny chance :) Nåede til 45 min i går, før jeg gik i seng.

Men har jeg forstået rigtigt, at de 3 drenge drages ind i det til at starte med, fordi ham der Misskelley siger, at de gjorde det? Hvorfor siger han det ud af det blå?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 12:07

Crookshanks skrev:
Viskelæder skrev:
Måske er det, fordi jeg så den på en tilfældig side på nettet i ret dårlig kvali og med ret dårlig lyd. Må prøve igen i dag på Netflix, hvis de er derinde :)
Jeg tror bare, det er fordi jeg bliver irriteret, når man ikke ret hurtigt får at vide "De blev fundet døde sådan og sådan, dem og dem blev beskyldt, fordi... ham der tilstod og sagde, fordi...". Når de bygger op så laaangsom og alle taler om en sag, som jeg ikke ved ret meget om som seer endnu, så ARGH! Det irriterede mig også ved The Jinx.
Men jeg må give den en ny chance :) Nåede til 45 min i går, før jeg gik i seng.

Men har jeg forstået rigtigt, at de 3 drenge drages ind i det til at starte med, fordi ham der Misskelley siger, at de gjorde det? Hvorfor siger han det ud af det blå?


Der var en periode i 1980-90'erne, hvor folk så satanisme over alt, og det tror jeg havde en stor indvirkning på indfaldsvinklen til sagens efterforskning inden den overhovedet startede.

Lige fra starten mente politiet at sagen havde "okkulte" toner. Der gik rygter om Damien Echols som jo skilte sig ud hvad angik udseende og interesser og så blev han fokus for efterforskningen. Det blev simpelthen en heksejagt.

Misskelley (som har en IQ på omkring 70) blev hentet ind og interviewet fordi han kendte Damien & Jason Baldwin. De boede i nærheden af hinanden.
( Han blev efterfølgende forhørt uafbrudt i 12 timer, hvor det var tydeligt at ordene blev lagt i munden på ham. Det var kun de sidste 45 min. der blev optaget af det forhør - og det er her hans "tilståelse" er og hvor han samtidig implicerer de andre 2.
Der var ingen tekniske beviser som pegede på dem overhovedet, så det eneste de havde at gå efter var stort set rygter om satanisme og et 12 timers forhør af en ung mand med en IQ på 70. Som der er en der siger på et tidspunkt "Efter 12 timer kan du få folk til at sige hvad som helst. De vil bare hjem, og personer med lav IQ forstår ikke konsekvensen af hvad en tilståelse betyder"(her fik jeg et flashback til Making a Murderer og nevøens forhør).
Jason Baldwin var Damiens ven, så man kan vel sige at han blev hevet ind i sagen simpelthen fordi han kendte de forkerte mennesker.

Der er mange flere ting i den sag som simpelthen er så langt ude, at jeg får det helt dårligt.

Du kan læse om sagen her https://da.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three


Tusind tak skal du have. Kan godt høre, det lyder mega spændende! Jeg vil se den forfra på Netflix :)
0

Tilbage til "Film og TV"