Dokumentarfilm

Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Lykke » 17. jun 2019, 19:35

Free Solo på DRtv. Den kan virkelig anbefales. Selvom jeg ikke finder klatring spændende sådan på daglig basis, er den virkelig spændende og tankevækkende.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Pjeps » 9. nov 2019, 02:56

0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Pjeps » 21. sep 2020, 13:50

Jeg har lige set forelsket i en morder, jeg fik sgu lidt ondt i maven på pigebarnets vegne.
0
:ninja:
Brugeravatar
GuldPilen
Indlæg: 623
Tilmeldt: 7. okt 2020, 08:05
Kort karma: 29
Likede indlæg: 254

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf GuldPilen » 18. jan 2021, 21:17

Så lige "De skjulte talenter - 5 år efter"

Synes rigtig godt om programmet, selvom de ikke afdækker hele autisme området. Jeg læste lige reaktionerne i tråden her, fra 2017, og der er folk jo fokuseret på at disse personer er godt fungerende , så godt som de kan forsøge, og med livet lærer at begå sig.

Der har siden 2017 jo været andre dokumentar programmer, og der har de afdækket andre personer med Asberger i programmer siden 2017, så mon ikke synet på denne dokumentar kun er en lille del af hvor bredt DR dokumentar dækker? Måske har andre set noget andet?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf hotlips » 7. apr 2021, 01:04

Under overfladen på national geographic, jeg synes de er helt utroligt spændende, de viser de gamle vrag som de ville se ud uden vand, og hvad den nye teknologi man bruger har afsløret om dem, og selvom det kun er for den dramatiske effekt så har man gjort sig den ulejlighed at lave det så man i stedet for bare at se hele vraget uden at det er i mindre sektioner pga mørket under vandet, så har man også lavet det så det faktisk ser ud som om man dræner havet omkring, det er en meget overvældende virkning.

Jeg synes alle de episoder jeg har set er gode men Hitlers krigsskibe er bedst og så kommer den spanske armada der fik klø i den engelske kanal, slaget i Nordsøen og piraternes skibe.

Jeg vil mene jeg har en pæn historisk viden men hvis man bare ser dem så kommer man rundt om en hel masse, blandt andet Norges hemmelige kystforsvar der er højst interessant, de har simpelthen hemmelige skakter hvor de kan fyre torpedoer direkte ud fra klipperne under vand og ingen andre end de selv ved hvor mange og hvor.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Pjeps » 26. okt 2021, 23:53

Familier i sygdommens kløer, på Dr.tv

Den var sgu barsk at se lige til sengetid , men hvor er det vigtigt at sætte focus på familier med alvorligt syge børn og den slutning der unægteligt kommer alt for tidsligt . Og at disse familier så fint udtrykker hvad de har brug for fra deres familie og venner og samfund osv Mange ved ofte ikke hvordan de skal gebærde sig i forhold at være nær / kende nogen i så stor sorg.
2
:ninja:

Tilbage til "Film og TV"