Luksusfælden

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 6. sep 2016, 19:22

Det er sgu da det forkerte krus jeg bruger her til aften. Det her er jo det oplagte Luksusfælden krus! Det må jeg lige huske næste tirsdag
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Luksusfælden

Indlægaf Ondemand » 6. sep 2016, 19:22

Det er sgu god underholdning det her .. og jeg har så ikke engang set udsendelsen :genert:
Det lyder lidt som "Luksusfælden møder Jerry Springer" :klap:
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 6. sep 2016, 19:22

DetSorteCirkus skrev:Kunne alle de der telefonhungrende folk så ikke bare have lånt af det nærstående rige familiemedlem?


Det er nok sådan en rig onkel fra amerika som de ikke vidste at de havde
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Luksusfælden

Indlægaf Allmost_Famous » 6. sep 2016, 19:23

Hunkat skrev:Jeg er seriøst dybt rystet. Her 20 minutter senere sidder jeg helt i shellshock.

Det er godt nok langt ud. Han er jo en stakkel men det er også bare så absurd (og åbenlyst løgn) at man har svært ved at have ondt af ham.

Det er lidt ligesom med børn, der, med chokolade i hele skærmen, nægter at have haft fingrene i slikskålen.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 6. sep 2016, 19:23

Hunkat skrev:Jeg er seriøst dybt rystet. Her 20 minutter senere sidder jeg helt i shellshock.

Det er godt nok langt ud. Han er jo en stakkel men det er også bare så absurd (og åbenlyst løgn) at man har svært ved at have ondt af ham.


Det er det samme med os, vi kan ikke helt fatte hvad vi lige har set. :gisp: :nej: :træt3: :alien: :ticks:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 6. sep 2016, 19:25

Ej men det hænger jo ikke sammen :knalder hovedet ned i bordet: Selv under bankskifte (som altså ikke tager flere uger!), er man da registreret. Det er jo bare at kontakte gammel og ny bank, no Big deal. Og som tidligere nævnt, han havde da ikke behøvet at ringe til hverken kommune eller læreplads, det var da bare at vise sin lærekontrakt (som man skal have, ellers er man ikke tilmeldt uddannelse!) til eksperterne. Den havde vi som seerere jo ikke brug for at se.

Indimellem tror jeg på, at TV3 vrider pølsen lige lovligt meget i forhold til at ville lave 'god' tv. Men ikke så meget, som det er tilfældet her, jeg tror ikke på de kan slippe afsted med at manipulere så groft, som han siger de gjorde.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 6. sep 2016, 19:29

Allmost_Famous skrev:
Hunkat skrev:Jeg er seriøst dybt rystet. Her 20 minutter senere sidder jeg helt i shellshock.

Det er godt nok langt ud. Han er jo en stakkel men det er også bare så absurd (og åbenlyst løgn) at man har svært ved at have ondt af ham.

Det er lidt ligesom med børn, der, med chokolade i hele skærmen, nægter at have haft fingrene i slikskålen.


Jeg kunne egentlig godt have tænkt mig Mette var med i det afsnit. Hun er god til de der ting, hun kunne måske ha' fået fat i ham på en lidt anden måde.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Luksusfælden

Indlægaf Giraffie » 6. sep 2016, 19:38

0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Luksusfælden

Indlægaf Code71 » 6. sep 2016, 19:41

0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Luksusfælden

Indlægaf Anilara » 6. sep 2016, 20:01

Neeeej, så havde han bare lige en rig onkel/moster/bror/fe som er død, og som han kunne arve fra, så hans gæld på en halv million nu er pist væk?!
Hvordan havde LF ikke regnet den ud? Var de ikke oplyst, at der var en meget gavmild og velhavende familiemedlem, som lå døden nær?
Hvor heldig har man lov at være...


Jeg tror ikke på noget af det han har sagt i den efterfølgende artikel. Intet.
Han minder meget om min tidligere plejebror, som er dobbeltdiagnostiseret. Jeg er overbevist om, at han har store sociale og evt psykiske udfordringer, og at han skulle have haft mere hjælp efter han blev 18 af det kommunale i form af evt. efterværn.
2
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Luksusfælden

Indlægaf computermus » 6. sep 2016, 20:23

Daine skrev:Ej men det hænger jo ikke sammen :knalder hovedet ned i bordet: Selv under bankskifte (som altså ikke tager flere uger!), er man da registreret. Det er jo bare at kontakte gammel og ny bank, no Big deal. Og som tidligere nævnt, han havde da ikke behøvet at ringe til hverken kommune eller læreplads, det var da bare at vise sin lærekontrakt (som man skal have, ellers er man ikke tilmeldt uddannelse!) til eksperterne. Den havde vi som seerere jo ikke brug for at se.

Indimellem tror jeg på, at TV3 vrider pølsen lige lovligt meget i forhold til at ville lave 'god' tv. Men ikke så meget, som det er tilfældet her, jeg tror ikke på de kan slippe afsted med at manipulere så groft, som han siger de gjorde.

Med hensyn til bankskifte, så kan det altså godt tage flere uger. Da jeg skiftede fra Danske Bank. der tog det dem ca. 3- 4 uger at få flyttet mine penge , selvom den nye bank tog kontakt flere gange. Det der tog længst tid var at få overflyttet min pensionsopsparing. det tog dem lidt over 4 uger at få afsluttet det helt.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36802

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 7. sep 2016, 05:16

computermus skrev:
Daine skrev:Ej men det hænger jo ikke sammen :knalder hovedet ned i bordet: Selv under bankskifte (som altså ikke tager flere uger!), er man da registreret. Det er jo bare at kontakte gammel og ny bank, no Big deal. Og som tidligere nævnt, han havde da ikke behøvet at ringe til hverken kommune eller læreplads, det var da bare at vise sin lærekontrakt (som man skal have, ellers er man ikke tilmeldt uddannelse!) til eksperterne. Den havde vi som seerere jo ikke brug for at se.

Indimellem tror jeg på, at TV3 vrider pølsen lige lovligt meget i forhold til at ville lave 'god' tv. Men ikke så meget, som det er tilfældet her, jeg tror ikke på de kan slippe afsted med at manipulere så groft, som han siger de gjorde.

Med hensyn til bankskifte, så kan det altså godt tage flere uger. Da jeg skiftede fra Danske Bank. der tog det dem ca. 3- 4 uger at få flyttet mine penge , selvom den nye bank tog kontakt flere gange. Det der tog længst tid var at få overflyttet min pensionsopsparing. det tog dem lidt over 4 uger at få afsluttet det helt.

Det har du ret i, det gjorde det også for mig. Men lønkonto var oppe og køre med det samme og var på intet tidspunkt 'hemmelig'. Det var den måde han forklarede det på, der fik mig til at studse. Som om det i hans tilfælde var lidt tystys agtigt og specielt. Jeg har sgu nok ret i, at han er hemmelig agent - med et elendigt cover :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 7. sep 2016, 05:22

Daine skrev:
computermus skrev:
Daine skrev:Ej men det hænger jo ikke sammen :knalder hovedet ned i bordet: Selv under bankskifte (som altså ikke tager flere uger!), er man da registreret. Det er jo bare at kontakte gammel og ny bank, no Big deal. Og som tidligere nævnt, han havde da ikke behøvet at ringe til hverken kommune eller læreplads, det var da bare at vise sin lærekontrakt (som man skal have, ellers er man ikke tilmeldt uddannelse!) til eksperterne. Den havde vi som seerere jo ikke brug for at se.

Indimellem tror jeg på, at TV3 vrider pølsen lige lovligt meget i forhold til at ville lave 'god' tv. Men ikke så meget, som det er tilfældet her, jeg tror ikke på de kan slippe afsted med at manipulere så groft, som han siger de gjorde.

Med hensyn til bankskifte, så kan det altså godt tage flere uger. Da jeg skiftede fra Danske Bank. der tog det dem ca. 3- 4 uger at få flyttet mine penge , selvom den nye bank tog kontakt flere gange. Det der tog længst tid var at få overflyttet min pensionsopsparing. det tog dem lidt over 4 uger at få afsluttet det helt.

Det har du ret i, det gjorde det også for mig. Men lønkonto var oppe og køre med det samme og var på intet tidspunkt 'hemmelig'. Det var den måde han forklarede det på, der fik mig til at studse. Som om det i hans tilfælde var lidt tystys agtigt og specielt. Jeg har sgu nok ret i, at han er hemmelig agent - med et elendigt cover :D

Ah men se! Strategien må være at hans mange løgne og selvmodsigelser er for at folk bliver forvirrede og holder op med at tro på ham. Så hvis han en dag siger "I virkeligheden er jeg hemmelig agent!", så himler folk bare med øjnene og tænker "Yeah... Right..."
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 7. sep 2016, 06:47

Efter at have grublet lidt over det henover natten er jeg kommet frem til to ting:

Jeg tror egentlig gerne han ville have tingene på plads. Han havde jo et helt sygeligt ønske om at ting skulle gå godt for ham, i en sådan grad at det kom til udtryk i hans løgne synes jeg. Ih han var så glad for at bo i KBH, han elskede sit job og glædede sig til at gå på arbejde hver dag! Det er jo drømmen, at lave noget som bare er fedt dag efter dag. Jeg tror mere de løgne var udtryk for et ønske om at det var sådan tingene havde været, måske tror han endda selv på det på et tidspunkt. Altså hans løgn bliver så omfattende at den bliver til hans egen sandhed.
Og så bliver det først rigtig svært at være ham.

Afledt deraf virker han også usundt optaget af 'det ydre' altså at facaden skal være pæn. Pænt tøj, pæn hud, pænt job, pænt liv. Også selvom det er et millimetertyndt lag på overfladen så holder han jo helt krampagtigt fast i det.

Den anden ting er at han nok aldrig har lært nogetsomhelst om modgang eller arbejde for tingene. Han ser jo ud til at tage de slag livet giver med et espeløvs styrke. Han kunne jo slet ikke svinge sig op til at stå imod i livet, så hellere flygte og lyve og gemme sig. Eller så meget som give det et ærligt forsøg at få tingene løst. Han sagde han havde regnet med at de ikke kunne lægge et budget, han fik det til at lyde som om han mente at de ikke evnede det. Men han lagde jo ikke et sekunds arbejde så de havde noget at gå udfra.


Det er godt nok synd for ham.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Luksusfælden

Indlægaf JackieO » 7. sep 2016, 07:54

Et af de afsnit, hvor man bliver mere trist end forarget. Jeg kunne ikke se meget luksus i det liv han havde levet men derimod en masse omsorgssvigt og en manglende viden om, hvordan man bygger en "normal" tilværelse op. Her handler det jo ikke bare om økonomisk uansvarlighed, men om en person, der aldrig har haft en chance i tilværelsen og er blevet udnyttet af dem, der burde have været hans voksne rollemodeller.

Så jeg synes jeg sidder med en lidt mærkelig smag i munden, da programmet forlader ham med et "Hej, hej, vi ønsker dig held og lykke fremover".
7

Tilbage til "Film og TV"