Luksusfælden

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 20. okt 2015, 19:15

Jeg snakkede lige kort med min mor. Hun mente også at hende Luna måtte være syg på en eller anden måde. Måske hendes mor har misbrugt et eller andet alkohol eller stoffer så der kan være tale om en mindre hjerneskade?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 19:20

Daine skrev:
Persnikedy skrev:
Juliet skrev:http://ekstrabladet.dk/tv/luksusfaelden-saadan-gik-det-luna-og-casper/5787544 er hun blevet kæreste med Carsten i stedet?!? Jeg er jaloux ;)


Se det er da en god gave efter programmet :slem:

Og han vil være lastbils chauffør... Det behøver man da ikke gymnasie til :gruble:


Han kan ha fundet ud af at gym var for svært. Altså, jeg ville nødig starte på gym i dag, jeg ville slet ikke kunne falde ind i en skolerytme igen.


Kæft jeg skulle fede den i gymnasiet, hvis jeg kom tilbage på skolebænken, men jeg ville ikke overleve byture hver fredag/lørdag, jeg ville falde død om efter et par weekender :lol: :8:
1
Do as I say! :whip:
Frkm
Indlæg: 146
Tilmeldt: 20. sep 2015, 21:37
Kort karma: 7
Likede indlæg: 124

Re: Luksusfælden

Indlægaf Frkm » 20. okt 2015, 19:51

Har hun boet i Randers? Der kan jo kun lånes i skranken hvis hun er oprettet som låner. Det er hun vel kun hvis hun har boet der. Synes stadig ikke den historie giver mening...
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Luksusfælden

Indlægaf Juliet » 20. okt 2015, 21:36

Frkm skrev:Har hun boet i Randers? Der kan jo kun lånes i skranken hvis hun er oprettet som låner. Det er hun vel kun hvis hun har boet der. Synes stadig ikke den historie giver mening...


Tror der blev sagt at hun mistede pungen på familiebesøg i Randers. Ved ikke om der kan oprettes låner med sygesikringsbevis eller hvad der er sket.
0
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 21. okt 2015, 05:35

Hmmm ikke videre sympatisk hvis historien er sand;
http://realityportalen.dk/rcarticle/dra ... dre-penge/
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 21. okt 2015, 06:36

Crookshanks skrev:Ej, men hvor langt var det lige hun var henne i programmet?

Parret har nemlig endnu ikke fået styr på den kæmpe regning til biblioteket, som lød på svimlende 90.000 kroner.– Nej, dem skylder hun stadig. Hun forsøger at få fat i en dame fra betalingskontoret i Randers, men det er åbenbart svært. Og så skal hun snart føde, så vi har haft lidt andet at tænke på.


Så lang tid kan det sku da ikke tage at få fat i en sagsbehandler. Den bøde kommer hun aldrig af med. Den er blevet smidt i en skuffe, og så er den kommet i glemmebogen igen...


Sagde de ikke noget om hun skulle føde i december? :gruble:
Der burde være masser af tid til at forfølge sagen overfor Randers kommune, men ja hun har nok stukket hovedet i busken igen.

Var ham Casper ikke kun 23, skal man tro info i BrightEyes link, så har han da nået lidt af hvert, både boet sammen og været forlovet med en anden, hvor de levede af forældrenes penge, og nu baby med hende strudsen :gruble:
Og lasbil jobet, er så noget kommunalt praktik, det kommer der jo ikke ekstra penge til budgettet af. Jeg har på fornemmelsen at kommer man på genbesøg om et år, så vil der ikke være meget ændret :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Luksusfælden

Indlægaf computermus » 21. okt 2015, 11:33

Crookshanks skrev:
Wizzze skrev:
Sagde de ikke noget om hun skulle føde i december? :gruble:
Der burde være masser af tid til at forfølge sagen overfor Randers kommune, men ja hun har nok stukket hovedet i busken igen.

Var ham Casper ikke kun 23, skal man tro info i BrightEyes link, så har han da nået lidt af hvert, både boet sammen og været forlovet med en anden, hvor de levede af forældrenes penge, og nu baby med hende strudsen :gruble:
Og lasbil jobet, er så noget kommunalt praktik, det kommer der jo ikke ekstra penge til budgettet af. Jeg har på fornemmelsen at kommer man på genbesøg om et år, så vil der ikke være meget ændret :gruble:


Jeg kan ikke huske det, men altså...det kan da ikke tage flere måneder at komme i kontakt med en sagsbehandler. Desuden så fik hun jo råd om 2 andre muligheder. Dem kunne hun jo så forsøge istedet for.

Jeg forstår iøvrigt ikke hvorfor hun ikke tager fat i Skat i første omgang. Hvis der er mulighed for at få eftergivet gælden så ville jeg da starte der istedet...

Jeg tror at der er ting som er sværere for Luna end vi regner med. Min første tanke da jeg så programmet i går, var at hun muligvis godt kunne have en lille hjerneskade.
For der er enkelte ting som jeg umiddelbart kunne nikke lidt genkendende til. Mit held i forbindelse med mit handicap har så været at jeg altid har fået de små ,blide men bestemte puf,på det rigtige tidspunkt.
Det der i den forbindelse med gæld virker logisk for os, er det ikke sikkert at hun overhovedet kan overskue. Jeg har selv prøvet,i andre sammenhænge , at det hele virkede så uoverskueligt,at jeg ikke anede hvor jeg skulle starte . Men jeg vidste (og ved) også hvor jeg altid kunne gå hen hvis jeg havde behov for hjælp.
Det er ikke sikkert at Luna har været lige så heldig i sin opvækst.
Så hvis kærsten der meldte Luna til Luksusfælden,havde været ærlig overfor dem,med hensyn til Luna,og fortalt dem at hun havde visse udfordringer,så kunne det tænkes at de måske havde været villige til at ringe eller på anden måde kontakte Randers kommune på hendes vegne.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Luksusfælden

Indlægaf Stars » 22. okt 2015, 08:37

Crookshanks skrev:Ej, men hvor langt var det lige hun var henne i programmet?

Parret har nemlig endnu ikke fået styr på den kæmpe regning til biblioteket, som lød på svimlende 90.000 kroner.– Nej, dem skylder hun stadig. Hun forsøger at få fat i en dame fra betalingskontoret i Randers, men det er åbenbart svært. Og så skal hun snart føde, så vi har haft lidt andet at tænke på.


Så lang tid kan det sku da ikke tage at få fat i en sagsbehandler. Den bøde kommer hun aldrig af med. Den er blevet smidt i en skuffe, og så er den kommet i glemmebogen igen...

Det KAN faktisk være lidt håbløst.

Jeg kæmpede på et tidspunkt med pladsanvisningen ang. forkert opkrævning af børnehave.
Efter 4 måneder gav jeg op og skrev, at hvis jeg intet hørte fra dem inden 14 dage, ville jeg kontakte borgmesteren. Først DER skete der noget, og de klarede min sag på under 1 uge :afro:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 25. okt 2015, 19:34

OK, der er vist grundlag for forargelse på tirsdag :8: :tie:

"I Billund er Kristin netop gået fra sin kæreste, der også er far til hendes yngste barn. Nu står hun alene med sønnen og intet mindre end seks andre børn, som hun har med sin eksmand. Den enlige mor til syv kan ikke få de økonomiske ender til at mødes, selvom hun sparer, hvor hun kan. Og selvom hun årligt får 220.000 kroner i offentlige tilskud.
Kristin og hendes eksmand, der begge er fra Island, ejer Kristins hus i fællesskab. Og netop det ejerskab, mener Kristin, er årsagen til sin elendige økonomi. For eksmandens bank har nemlig gjort udlæg i huset, hvilket betyder, at Kristin ikke har mulighed for at få omlagt sine lån.
Nu sidder hun, enlig mor til syv børn, med en månedlig udgift til drømmehuset på 17.000 kr. Kristin er overbevist om, at netop en omlægning af lånene vil redde hendes økonomi. Da eksperterne graver i Kristins økonomi, står det dog hurtigt klart, at det ikke er løsningen, og Kristins største frygt, at skulle skille sig af med huset, truer med at blive virkelighed. Langsomt går det op for Kristin, at det er hendes eneste mulighed, og da Carsten Linnemann præsenterer hende for et fremtidsscenarie, der viser et minus på 40.000 kroner om blot et halvt år, styrter Kristins verden i grus. Men kan eksperterne overtale Kristin sælge det hus, hun har brugt år på at indrette til sin store familie, eller vil hun blive boende til banken og realkreditinstituttet sætter det på tvangsauktion?"
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 25. okt 2015, 19:37

^ Shiiiiiit... Det lyder virkelig skidt :8:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 25. okt 2015, 19:41

2SHY skrev:^ Shiiiiiit... Det lyder virkelig skidt :8:


Ja der er potentiale for kæber på gulvet, må vist hellere få støvsuget inden :lol:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Luksusfælden

Indlægaf lillebjoern » 25. okt 2015, 22:05

Jeg har endelig fået TV3 igen, så jeg kan være med! :banan: Har ikke ville kigge ind i tråden, for så ville jeg bare blive ked af det jeg var gået flip af :genert:

Og ja, det lyder godt nok vildt på tirsdag. :8:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Luksusfælden

Indlægaf Urtekussen » 27. okt 2015, 04:50

Wizzze, hvor finder du de omtaler?

(Jeg er nødt til at vide, hvem der kager sådan i hendes/sin)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2015, 09:07

Jeg gruer allerede for aftens afsnit, men det gør jeg hver gang der er børn med.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Luksusfælden

Indlægaf ILY » 27. okt 2015, 09:18

Urtekussen skrev:Wizzze, hvor finder du de omtaler?

(Jeg er nødt til at vide, hvem der kager sådan i hendes/sin)

sin / hendes ... jeg ser aldrig sådan noget, og jeg er normalt helt ligeglad da dette ikke er en dansk stil.
Men nu fik du mig til at kigge og nu kan jeg ikke undgå at se det :gisp:
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:

Tilbage til "Film og TV"