Luksusfælden

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 30. aug 2016, 19:10

Er der virkelig 47 tele- og bredbåndsfirmaer i dk? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
bibbs
Indlæg: 953
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Luksusfælden

Indlægaf bibbs » 30. aug 2016, 19:58

Jeg havde lige planlagt at skulle se landmand søger kærlighed først og så luksusfælden på Viaplay.

Så er det der fileme ikke.

Det skulle komme på viafree snarest, men det kan jeg jo ikke vente på :-)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Luksusfælden

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 19:59

Jeg glemte at se det :tie: :trist:

Kommer der en genudsendelse? I så fald hvornår? :blush2:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
bibbs
Indlæg: 953
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Luksusfælden

Indlægaf bibbs » 30. aug 2016, 20:02

Det plejer at komme om søndagen mener jeg, men ifølge viaplay kommer det på viafree
1
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Luksusfælden

Indlægaf MissHelenaVon » 30. aug 2016, 21:11

Sangius skrev:Jeg glemte at se det :tie: :trist:

Kommer der en genudsendelse? I så fald hvornår? :blush2:



Så vidt jeg kan se, så genudsendes det søndag kl.20:00 på TV3.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Luksusfælden

Indlægaf dykkersild » 31. aug 2016, 06:42

0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Luksusfælden

Indlægaf Code71 » 31. aug 2016, 06:52

dykkersild skrev:http://www.seoghoer.dk/realitv/luksusfaelden/linda-fra-luksusfaelden-det-er-svindel-og-humbug

http://realityportalen.dk/rcarticle/luk ... r-helvede/


Hold da op et tudefjæs. Det er alle andres skyld. Aldrig hendes egen
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Luksusfælden

Indlægaf Code71 » 31. aug 2016, 09:13

Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:http://www.seoghoer.dk/realitv/luksusfaelden/linda-fra-luksusfaelden-det-er-svindel-og-humbug

http://realityportalen.dk/rcarticle/luk ... r-helvede/


Hold da op et tudefjæs. Det er alle andres skyld. Aldrig hendes egen


Jeg kan nu godt følge hende. Jeg skal ikke udtale mig om budgettet, det ved jeg intet om, men Jan var godt nok hård ved hende. Det ved jeg godt, er en del af konceptet, men hun er førtidspensionist, og det kan være psykisk betinget, og så er hun måske lidt mere følsom over for den slags retorik.

Jeg ser i artiklerne egentligt bare en kvinde, der måske lider af psykiske problematikker, som føler sig misforstået og "snigløbet" af eksperter, hun føler ikke ville lytte.


Med al respekt er det udelukkende gætterier HVAD hun lider af. Det kan ligeså nemt være en ødelagt skulder eller massiv gigt eller noget i den art.

På mig virker hun ikke som om det er et psykisk fænomen. Bare som en som hele hendes liv har fået alt foræret og derfor ikke har lært at opføre sig ordenligt over for andre mennesker. Actually synes jeg at deres "5 års" kommentar rammer ret godt plet

Hun tager intet ansvar for sig selv og sin situation. Hun skyder al skylden over på alle andre. Det er aldrig hende selv det er gal med.

Derudover mener jeg personligt at hun udstråler en ekstrem mangel på empati for andre mennesker og en basal forståelse af hvordan verden hænger sammen. At hun for 9 år siden kan få gældsanering og så nu være ude i helt det samme igen, vidner for mig om at hun enten ikke fatter hvad hun gør ved andre almindelig forretningsdrivende, eller er ret ligeglad.

Det er naturligvis bare min egen mening
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Luksusfælden

Indlægaf Stars » 31. aug 2016, 10:46

computermus skrev:Jeg synes altså tit at dem der er med i Luksusfælden, har en meget pæn slat udbetalt. Især når jeg tænker på at jeg arbejder i fleksjob, og på grund af at jeg er under den gamle ordning får løn for 37 timer. Den ligger og svinger mellem godt 12.000 - godt 17.000 udbetalt, alt efter om der har været søn/helligdage eller om der er udbetalt min 1% fritvalgspension, som jeg får udbetalt ca. 2 gange om året.


Men ud over lønnen skal du jo tænke på, at de fleste har 2 børn = 1.857 - 2.980 i børnecheck pr. md.
En del bor ikke med børnenes anden forælder = børnebidrag, det er 1.307 pr. barn pr. md.
Dem, der bor alene har desuden enlig forsøger tillæg. Ved 2 børn er det = 1.367 kr. pr. md.
En del får boligsikring, som vel typisk ligger på 1.000 - 3.000 kr. pr. md

Endelig er der også en del deltagere, der har haft ekstraordinære indtægter, som regnes med:
Overskydende skat, forsikringsudbetaling, SP-udbetaling kan jeg lige komme i tanker om.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2016, 11:20

Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:
Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:http://www.seoghoer.dk/realitv/luksusfaelden/linda-fra-luksusfaelden-det-er-svindel-og-humbug

http://realityportalen.dk/rcarticle/luk ... r-helvede/


Hold da op et tudefjæs. Det er alle andres skyld. Aldrig hendes egen


Jeg kan nu godt følge hende. Jeg skal ikke udtale mig om budgettet, det ved jeg intet om, men Jan var godt nok hård ved hende. Det ved jeg godt, er en del af konceptet, men hun er førtidspensionist, og det kan være psykisk betinget, og så er hun måske lidt mere følsom over for den slags retorik.

Jeg ser i artiklerne egentligt bare en kvinde, der måske lider af psykiske problematikker, som føler sig misforstået og "snigløbet" af eksperter, hun føler ikke ville lytte.


Med al respekt er det udelukkende gætterier HVAD hun lider af. Det kan ligeså nemt være en ødelagt skulder eller massiv gigt eller noget i den art.

På mig virker hun ikke som om det er et psykisk fænomen. Bare som en som hele hendes liv har fået alt foræret og derfor ikke har lært at opføre sig ordenligt over for andre mennesker. Actually synes jeg at deres "5 års" kommentar rammer ret godt plet

Hun tager intet ansvar for sig selv og sin situation. Hun skyder al skylden over på alle andre. Det er aldrig hende selv det er gal med.

Derudover mener jeg personligt at hun udstråler en ekstrem mangel på empati for andre mennesker og en basal forståelse af hvordan verden hænger sammen. At hun for 9 år siden kan få gældsanering og så nu være ude i helt det samme igen, vidner for mig om at hun enten ikke fatter hvad hun gør ved andre almindelig forretningsdrivende, eller er ret ligeglad.

Det er naturligvis bare min egen mening


Selvfølgelig, jeg siger heller ikke, at den ene fortolkning er mere rigtig end den anden :)

Jeg er enig i, at hun udviste meget lidt forståelse for noget som helst. Jeg synes bare samtidig hun virkede lidt, det ved jeg ikke, "stakkels" i mangel af bedre ord. Som om hun virkelig ikke evnede at forstå det, enten pga. psykiske problematikker, manglende intelligens eller andet. Det er som sagt bare min fortolkning, og det kan sagtens være, at hun bare er ligeglad, jeg ved det ikke, det var blot min umiddelbare følelse. Jeg mener bare, at folk ikke kan forstå, hvad de ikke kan forstå - og så kan de ikke rigtigt gøre for det et eller andet sted. Jeg har ret bløde værdier på det punkt :P

Og så er jeg også grundlæggende bare lidt træt af, hvordan eksperterne taler til deltagerne. Jeg synes, de ofte bruger en unødvendig hård retorik.


Det er jo en vurdering, nogle deltagere trænger virkelig til at få fortalt nogle sandheder, så de kan blive rusket ud af deres "lade stå til" tankegange, og få at vide at alle deres undskyldninger ikke holder en meter. Omvendt så skal andre tages i hånden og nurses gennem et oplæringsforløb for at forstå hvordan økonomi fungerer.
Man skal stadig huske, det er et program om økonomi (hvilket programme også selv nogen gange glemmer), hvorfor hun har flyttet rundt, er egentlig ikke interessant, det de prøvede at få hende til at forstå er at der er økonomiske konsekvenser og realiteter, som hun også bliver nødt til at tænke på. Det er som at hver gang hun har truffet en beslutning så har hun aldrig tænkt økonomi ind i det.
Også som nu hun valgte ikke at bruge gaven, men få kontanter i stedet, det er garanteret ikke noget hun har tænkt over før, men en realitet hun har oplevet efter. Spørgsmålet er så, om det er fordi hun bare ikke tænker sig om og handler her og nu. Eller om det er fordi hun ikke kan, pga. noget mentalt :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Luksusfælden

Indlægaf Stars » 31. aug 2016, 12:05

Wizzze skrev:Det er jo en vurdering, nogle deltagere trænger virkelig til at få fortalt nogle sandheder, så de kan blive rusket ud af deres "lade stå til" tankegange, og få at vide at alle deres undskyldninger ikke holder en meter. Omvendt så skal andre tages i hånden og nurses gennem et oplæringsforløb for at forstå hvordan økonomi fungerer.
:gruble:

Ja, men det virker bare som om, LF i de første sæsoner KUN nursede folk og nu KUN rusker i folk.

Tænk, hvis de kunne finde ud af at veksle mellem de to ting afhængig af deltagerne.
Så risikerede vi mere alsidige programmer og flere tilfredse deltagere :panik:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig, de havde noget mere "undervisning" i programmerne som fx.:
- Sådan finder du den billigste forsikring/internetforbindelse/mobilaftale
- Disse øvrige faste er nødvendige og disse er overflødige
6
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Luksusfælden

Indlægaf Code71 » 31. aug 2016, 12:23

Stars skrev:
Wizzze skrev:Det er jo en vurdering, nogle deltagere trænger virkelig til at få fortalt nogle sandheder, så de kan blive rusket ud af deres "lade stå til" tankegange, og få at vide at alle deres undskyldninger ikke holder en meter. Omvendt så skal andre tages i hånden og nurses gennem et oplæringsforløb for at forstå hvordan økonomi fungerer.
:gruble:

Ja, men det virker bare som om, LF i de første sæsoner KUN nursede folk og nu KUN rusker i folk.

Tænk, hvis de kunne finde ud af at veksle mellem de to ting afhængig af deltagerne.
Så risikerede vi mere alsidige programmer og flere tilfredse deltagere :panik:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig, de havde noget mere "undervisning" i programmerne som fx.:
- Sådan finder du den billigste forsikring/internetforbindelse/mobilaftale
- Disse øvrige faste er nødvendige og disse er overflødige


Det vil jeg faktisk give dig ret i. Bruge programmets store popularitet til at forsøge at uddanne de mennesker som sidder med samme problemer en smule. Eller i hvert fald forsøge på det :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Luksusfælden

Indlægaf Juki » 31. aug 2016, 18:39

Er der nogen af jer der så Robinson i mandags? Ham Jesper der er med, har han ikke været med i Luksusfælden?

Jeg tror endda det er det afsnit i morgen kl 19 han måske er med i.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Luksusfælden

Indlægaf sortkaffe » 4. sep 2016, 10:28


jeg så en hel masse gamle afsnit i går aftes...hold da helt op nogle typer der har været med :gisp:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 4. sep 2016, 16:30

Der er genudsendelse i aften kl. 20
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Film og TV"