Luksusfælden

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 29. okt 2015, 14:52

"Aisha og Allan fra Harndrup på Vestfyn har mange drømme. De vil giftes, have en børneopsparing til Aishas datter, have nyt køkken, et fælles barn og så længes de efter en tur til Elfenbenskysten. Det er nemlig Aishas hjemland, og hun har ikke set sin familie i syv år.
Da eksperterne møder parret, undrer de sig over, at parret tilsyneladende ikke har nogen drøm om at få styr på gælden. Det går hurtigt op for eksperterne, at især Aishas forbrugsgæld på over 300.000, som hun ikke betaler til, kan risikere at ødelægge parrets hverdag. For Allan er netop blevet sygemeldt med epilepsi, og Aisha har sparet sin A-kasse væk og arbejder kun 30 timer om ugen. Derfor er budgettet i overhængende fare for at kollapse, hvis ikke de begynder at prioritere anderledes.
Parret mener dog selv, de har svært ved at klare sig for deres løn. Faktisk er de overbeviste om, at de kun har omkring 1000 kroner til mad og basale fornødenheder om måneden. Men da eksperterne gennemgår parrets regnskab, viser det sig, at de har brugt 14 gange så meget! Aisha er ulykkelig over, hun ikke har råd til at besøge sin familie i Afrika, men for det, hun bruger på blot en måned, ville hun kunne besøge sin familie to gange.
Men insisterer parret på at fortsætte overforbruget, gennemføre drømmen om en rejse til Elfenbenskysten og ignorere økonomisk fornuft, eller vælger de at samarbejde med eksperterne for at nedbringe Aishas gæld og sikre parrets fremtid? For hvis de vælger fornuften, vælger de også, at Aisha ikke skal se sin familie i Elfenbenskysten i mange år endnu."

Ja ja, der er vist igen potentiale for krumme tæer :tie:

Især den her:
"Parret mener dog selv, de har svært ved at klare sig for deres løn. Faktisk er de overbeviste om, at de kun har omkring 1000 kroner til mad og basale fornødenheder om måneden. Men da eksperterne gennemgår parrets regnskab, viser det sig, at de har brugt 14 gange så meget! Aisha er ulykkelig over, hun ikke har råd til at besøge sin familie i Afrika, men for det, hun bruger på blot en måned, ville hun kunne besøge sin familie to gange.

:8: :shock: :gisp:
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Luksusfælden

Indlægaf Garfield » 29. okt 2015, 15:48

^ Nøj, det lyder som en "interessant" aften... men hov, jeg kan måske ikke være med næste tirsdag :whine:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Luksusfælden

Indlægaf Moxy-lady » 1. nov 2015, 20:07

Har først lige set afsnittet fra i tirsdags, men jeg må indrømme at mine advarselsklokker bimler og bamler. Hun har jo reelt set været udenfor arbejdsmarkedet i omkring/over et årti, kun med spredte ansættelser indimellem. Derudover har hun afsindigt mange børn og kaster sig selv (og børnene) ind i nye forhold, med bryllups- (og mon ikke også baby)drømme.

Hun kommer til at fortsætte som hidtil, nye mænd, flere børn og mere kaos, både privat og økonomisk. Hun minder mig lidt om min svigermor som vader fra det ene forhold til det andet, involverer børn og skifter omgangskreds hver gang noget nyt startes. Der er fundet nye kærester inden de gamle får besked om at det er slut, og herudover bruger hun gerne disse mænds penge. Hun har dog kun børn med to mænd, men det tror jeg mere er fertiliteten og alderen der har sat den grænse.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 1. nov 2015, 20:11

Moxy-lady skrev:Har først lige set afsnittet fra i tirsdags, men jeg må indrømme at mine advarselsklokker bimler og bamler. Hun har jo reelt set været udenfor arbejdsmarkedet i omkring/over et årti, kun med spredte ansættelser indimellem. Derudover har hun afsindigt mange børn og kaster sig selv (og børnene) ind i nye forhold, med bryllups- (og mon ikke også baby)drømme.

Hun kommer til at fortsætte som hidtil, nye mænd, flere børn og mere kaos, både privat og økonomisk. Hun minder mig lidt om min svigermor som vader fra det ene forhold til det andet, involverer børn og skifter omgangskreds hver gang noget nyt startes. Der er fundet nye kærester inden de gamle får besked om at det er slut, og herudover bruger hun gerne disse mænds penge. Hun har dog kun børn med to mænd, men det tror jeg mere er fertiliteten og alderen der har sat den grænse.


Det virkede ihvertfald meget mærkeligt, det med at hun lige var gået fra en og så ind fra højre kom så en anden som skulle betale bil og som hun skulle flytte sammen med bare sådan lige...

Det kræver altså sin mand lige at tage kæreste og 7 børn ind :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Luksusfælden

Indlægaf Moxy-lady » 1. nov 2015, 20:33

Wizzze skrev:
Moxy-lady skrev:Har først lige set afsnittet fra i tirsdags, men jeg må indrømme at mine advarselsklokker bimler og bamler. Hun har jo reelt set været udenfor arbejdsmarkedet i omkring/over et årti, kun med spredte ansættelser indimellem. Derudover har hun afsindigt mange børn og kaster sig selv (og børnene) ind i nye forhold, med bryllups- (og mon ikke også baby)drømme.

Hun kommer til at fortsætte som hidtil, nye mænd, flere børn og mere kaos, både privat og økonomisk. Hun minder mig lidt om min svigermor som vader fra det ene forhold til det andet, involverer børn og skifter omgangskreds hver gang noget nyt startes. Der er fundet nye kærester inden de gamle får besked om at det er slut, og herudover bruger hun gerne disse mænds penge. Hun har dog kun børn med to mænd, men det tror jeg mere er fertiliteten og alderen der har sat den grænse.


Det virkede ihvertfald meget mærkeligt, det med at hun lige var gået fra en og så ind fra højre kom så en anden som skulle betale bil og som hun skulle flytte sammen med bare sådan lige...

Det kræver altså sin mand lige at tage kæreste og 7 børn ind :gruble:


Enig, jeg skulle ikke nyde noget :D Hans profil er i øvrigt åben på FB. Han virker som en ungkarl der gør på jagt og kører lastbil... Det ser ikke ud til at han har børn (sådan lige hvad jeg skimmede) tror hurtigt at han bliver overrumplet.

Der er vel min. tre fædre indenover nu, ikke? Og hun er 34. Minimum et tidligere ægteskab, og nu skal hun giftes efter at have kendt en mand i 1-1½ år. Hun virker ikke synderlig stabil, eller troværdig. Og så lader hun ikke til at have noget problem med at lade sig forsørge, hverken af staten eller af en mand. Generelt ikke en opførsel jeg betragter som synderlig sympatisk.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 3. nov 2015, 11:00

Skulle nogen have glemt det, så er det tirsdag! og i dag er det en Sosu, lokke lokke :lol:

http://www.tv3play.dk/embed?id=671222&w ... start=true

http://www.tv3play.dk/embed?id=671232&w ... start=true

:devil: Jan er sur, Jan råber op, det bliver godt :devil:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 3. nov 2015, 12:40

Husker jeg forkert eller har der ikke været et afsnit før hvor det også var nogle der ikke mente at de havde råd til at se familien (vist thailand) men det havde de hvis de ikke klattede pengene væk :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 3. nov 2015, 13:47

Persnikedy skrev:Husker jeg forkert eller har der ikke været et afsnit før hvor det også var nogle der ikke mente at de havde råd til at se familien (vist thailand) men det havde de hvis de ikke klattede pengene væk :gruble:


Fillipinerne mener jeg det var, for.... 2 sæsoner siden. Det var noget med at hun sendte penge hjem og det beholdt de simpelthen fordi det var det eneste hendes mor havde at leve for.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 3. nov 2015, 18:24

Så er der lige over 30 minutter til. Er folk klar?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 3. nov 2015, 18:29

Jeg er klar :-D
Jeg har chips og/eller chokolade
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 3. nov 2015, 18:32

Der er lige et BBT afsnit endnu, inden mandariner, jødekager og ritter sport kommer på bordet.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15648
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 3. nov 2015, 18:41

Jeg er også klar :) Der er rester af Halloween slik og suppleret med lidt gode Netto tilbud incl. marcipansnitter og der er is i fryseren.

Surt at jeg er overmæt af pizza :s
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Luksusfælden

Indlægaf ILY » 3. nov 2015, 18:46

Hunkat skrev:Så er der lige over 30 minutter til. Er folk klar?

helt klar - mon ikke jeg kan nå at lave en lille portion popcorn :gruble:
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Luksusfælden

Indlægaf Frk. L » 3. nov 2015, 18:50

Jeg er også næsten klar. Skal bare lige have kaffen lavet og fundet viaplay på iPad'en
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 3. nov 2015, 18:54

Jeg har jødekager, popcorn og saftevand. Det bliver en luksuriøs aften :afro:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Film og TV"