Luksusfælden

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1438
Likede indlæg: 25539

Re: Luksusfælden

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. feb 2018, 20:02

Desværre tror jeg, at der rundt omkring sidder mennesker med rod i økonomien, der tænker, at det er ok at fortsætte lidt endnu, da LF jo altid kan komme og ordne det.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 650
Likede indlæg: 12034

Indlægaf Persnikedy » 13. feb 2018, 20:02

Wizzze skrev:Næste gang:
"Da Luksusfældens ekspert Carsten Linnemann nævner Lottes fortid med en gældssanering, nægter Lotte at fortsætte sin medvirken i programmet. Uanset hvad Carsten Linnemann forsøger at sige, så afbryder Lotte ham og nægter at høre efter. Det bliver ikke meget bedre, da ekspert Kenneth Hansen forsøger at tale hende til fornuft.
Bølgerne går højt, når Lotte og Brian får besøg af "Luksusfælden" i Lottes lejlighed i Horsens. De kan nemlig begge godt lide at spise ude, gå til koncerter, forkæle sig selv med slik og at tage på weekendophold. Men eksperterne har opdaget, at parret slet ikke betaler af på den store gæld, der for et år siden fik dem til at blive skilt. Nu, hvor de igen er blevet kærester, fortsætter deres storforbrug i hidtil usete mængder. Og den går ikke, når "Luksusfældens" eksperter begynder at grave i uendelige kontoudtog, forbrugslån og en kæmpe gæld fra en tvangsauktion. Men vil Lotte og Brian lægge deres liv om, nu hvor de endelig har fundet hinanden igen? Og vil de overhovedet være med i programmet, da Carsten Linnemann bringer Lottes mest følsomme problem på banen?"

spændende, de har allerede fået en gældssanering og er nu forgældede igen :tie:

0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 239
Likede indlæg: 6240

Indlægaf Santa » 13. feb 2018, 20:03

Wizzze skrev:Næste gang:
"Da Luksusfældens ekspert Carsten Linnemann nævner Lottes fortid med en gældssanering, nægter Lotte at fortsætte sin medvirken i programmet. Uanset hvad Carsten Linnemann forsøger at sige, så afbryder Lotte ham og nægter at høre efter. Det bliver ikke meget bedre, da ekspert Kenneth Hansen forsøger at tale hende til fornuft.
Bølgerne går højt, når Lotte og Brian får besøg af "Luksusfælden" i Lottes lejlighed i Horsens. De kan nemlig begge godt lide at spise ude, gå til koncerter, forkæle sig selv med slik og at tage på weekendophold. Men eksperterne har opdaget, at parret slet ikke betaler af på den store gæld, der for et år siden fik dem til at blive skilt. Nu, hvor de igen er blevet kærester, fortsætter deres storforbrug i hidtil usete mængder. Og den går ikke, når "Luksusfældens" eksperter begynder at grave i uendelige kontoudtog, forbrugslån og en kæmpe gæld fra en tvangsauktion. Men vil Lotte og Brian lægge deres liv om, nu hvor de endelig har fundet hinanden igen? Og vil de overhovedet være med i programmet, da Carsten Linnemann bringer Lottes mest følsomme problem på banen?"

spændende, de har allerede fået en gældssanering og er nu forgældede igen :tie:

Hvilket blot beviser, at de fleste forgældede fortsætter i samme rille.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 239
Likede indlæg: 6240

Indlægaf Santa » 13. feb 2018, 20:04

Tak for i aften.
Wizze, du ringer bare om det bryllup, ikke? Bare til venstre hånd jo.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18176

Indlægaf Wizzze » 14. feb 2018, 11:32

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18176

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2018, 14:50

Husk at det er tirsdag ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 104
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2294

Indlægaf Alkaia » 20. feb 2018, 15:10

Wizzze skrev:Husk at det er tirsdag ;)

Ich bin bereit! :banan:
Jeg har både chokolade og chips derhjemme, men jeg prøver at holde mig til vindruer og en cola. Vi må se hvordan det går. :-D
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11044

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 15:18

Bland-selv slikket har overlevet weekenden og er klar til i aften
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 781

Indlægaf DenBruneMunk » 20. feb 2018, 15:23

Så lidt af en episode i morges, hvor familien var med i en menighed og dette havde prioritet over pengene.

Pointen her var lidt af teamet som skulle hjælpe, kom ikke på det forslag at udleje huset istedet for at efterlade familien med 900k i gæld.
Det gjorde de så selv :) Det var en af de episoder hvor familien her, egentlig var lidt fornuftigere mener jeg, når udfaldet stadig var mindre udgifter og de kunne beholde det sociale som de altså prioriterede højere end penge.
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 15:28

DenBruneMunk skrev:Så lidt af en episode i morges, hvor familien var med i en menighed og dette havde prioritet over pengene.

Pointen her var lidt af teamet som skulle hjælpe, kom ikke på det forslag at udleje huset istedet for at efterlade familien med 900k i gæld.
Det gjorde de så selv :) Det var en af de episoder hvor familien her, egentlig var lidt fornuftigere mener jeg, når udfaldet stadig var mindre udgifter og de kunne beholde det sociale som de altså prioriterede højere end penge.

Jeg synes det er svært at vurdere hvordan det hænger sammen når en deltager selv gør det meget bedre end eksperterne. Tv3 har selvfølgelig et mål som hedder godt tv. Men jeg bliver altid sådan lidt.... "arrh.. virkelig?" når deltagerne bagefter meddeler at de selv lige fandt en mirakelløsning som slet ikke kom op i programmet. Eller et super job efter 4 år på dagpenge. Det kan selvfølgelig være sandt men nogle gange tænker jeg at folk simpelthen enten lyver, overdriver, eller på forhånd havde sagt at de ikke gad X og Y og så skifter mening når de ikke kan få hjælp.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 20. feb 2018, 15:33

Well,
Et job efter 4 år, det er da fint, det tror jeg næsten man hører hver gang de ikke begge har et job :)

Men et hus, 10 måneder uden salg, familien insisterer på at blive, store udgifter pga. hus, og forslaget er de må flytte hjem eller sælge, hvor 3. option at udleje ikke kom på bordet, det er lidt en misser at de ikke bringer sådan en mulighed på banen.
Der var en tidligere episode, hvor de boede i Norge, havde hus i Danmark og aldrig der. Dette kunne vel også have løst deres problem på kortere sigt?

Hvis man absolut ikke vil tilbage, og salg er umuligt, så må udlejning da være en mulighed der skal på bordet oftere? Har ikke set nok episoder til at vide om de bringer det op når det er muligt, altså med stædige familier som bor på ny lokation og ikke vil tilbage eller sælge pga tabet.
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 15:40

DenBruneMunk skrev:Well,
Et job efter 4 år, det er da fint, det tror jeg næsten man hører hver gang de ikke begge har et job :)

Men et hus, 10 måneder uden salg, familien insisterer på at blive, store udgifter pga. hus, og forslaget er de må flytte hjem eller sælge, hvor 3. option at udleje ikke kom på bordet, det er lidt en misser at de ikke bringer sådan en mulighed på banen.
Der var en tidligere episode, hvor de boede i Norge, havde hus i Danmark og aldrig der. Dette kunne vel også have løst deres problem på kortere sigt?

Hvis man absolut ikke vil tilbage, og salg er umuligt, så må udlejning da være en mulighed der skal på bordet oftere? Har ikke set nok episoder til at vide om de bringer det op når det er muligt, altså med stædige familier som bor på ny lokation og ikke vil tilbage eller sælge pga tabet.

Som sagt ved jeg heller ikke mere end den gennemsnitlige seer, der er masser af gange hvor jeg synes deres løsninger er hul i hovedet, gældsanering f.eks til en fyr som skyldte 1 mio. i skat.
Men der er også eksempler hvor f.eks. en fyr skrev de mest åndsvage ansøgninger og så bagefter fortalte at nu havde han fået et chefjob (han var 21) med firmabil og hele lortet. Ja.. nej.

Det går nok begge veje. Nogle gange springer de over hvor seer-tallet er højest og andre gange tror jeg simpelthen folk er fulde af løgn bagefter.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 20. feb 2018, 15:42

Hunkat skrev:

Som sagt ved jeg heller ikke mere end den gennemsnitlige seer, der er masser af gange hvor jeg synes deres løsninger er hul i hovedet, gældsanering f.eks til en fyr som skyldte 1 mio. i skat.
Men der er også eksempler hvor f.eks. en fyr skrev de mest åndsvage ansøgninger og så bagefter fortalte at nu havde han fået et chefjob (han var 21) med firmabil og hele lortet. Ja.. nej.

Det går nok begge veje. Nogle gange springer de over hvor seer-tallet er højest og andre gange tror jeg simpelthen folk er fulde af løgn bagefter.
Det har jeg så ikke helt tænkt på om de er, dem som har været i EB/BT og fortalt deres historie har ikke været chef typer.

Har der virkelig været en episode hvor han fik chef stilling, og har medvirket i dettes show? Det har da været ren underholdning, og ikke en chef jeg ville arbejde under.
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 15:44

DenBruneMunk skrev:
Hunkat skrev:

Det har jeg så ikke helt tænkt på om de er, dem som har været i EB/BT og fortalt deres historie har ikke været chef typer.

Har der virkelig været en episode hvor han fik chef stilling, og har medvirket i dettes show? Det har da været ren underholdning, og ikke en chef jeg ville arbejde under.

Sæson 17, episode 2. Og nej, jeg tror BESTEMT ikke at han faktisk fik et chefjob. Det var et afsnit hvor han ikke lavede andet end at lyve for dem, så det kan jeg virkelig ikke forestille mig. Men det udstiller jo lidt at folk bagefter bare kan sige "ja ja, vi stoppede med at ryge og cola og det hele" mens de pulser løs når de sender mailen til tv3.
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 104
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2294

Indlægaf Alkaia » 20. feb 2018, 15:55

Jeg kan huske i hvert fald en episode hvor udlejning reelt var den eneste mulighed, da salg af huse i området var stagneret.

(Parret havde købt hus i Jylland, men ville tilbage til Sjælland. Huset var blevet totalrenoveret.)
1
I always dance like no one is watching. :pompom:

Tilbage til "Film og TV"