Jeg savner at zappe

Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Jeg savner at zappe

Indlægaf Dengyldnetomat » 13. apr 2024, 00:58

Ja, som overskriften lyder, så savner jeg, at bare kunne zappe løs imellem tv kanaler.. Jeg har nu streamet i de sidste 8 år eller deromkring og ærligt talt: jeg er dødtræt af alt det bøvl.

Jeg har et smart tv med apps. DR, TV2, viaplay og Netflix og jeg har af og til også haft HBO, hvis der var noget jeg ville se der.

Men som tiden går, irritere det mig, at hele tiden skulle tvinges til at vælge, hvad jeg skal se. Jeg savner ligegyldigt tv, som jeg ikke nødvendigvis skal sidde og følge med i. Jeg orker ikke, at skulle tage stilling og beslutte hele tiden.

Jeg savner også at blive overrasket. At få vist noget, som jeg ikke vidste at jeg gad at se, men tilfældigt er faldet over under en zapning. Jeg kan ikke fordrage algoritmer.

Det er tidskrævende og bøvlet, at skulle logge ind, opstarte apps, genstarte apps, nogle gange genstarte smart TVet, tage stilling til diverse boxe, der popper op med spørgsmål og yderligere opdateringer og logge ind igen og så bruge gu ve hvor lang tid på, at beslutte mig for, hvad jeg vil se. Der er selvfølgelig live på DR ig Tv2, men ....

Jeg har lige prøvet at google, om jeg kunne få kable tv, men det kan man åbenbart ikke længere få i mit område. Jeg synes også at det virker utroligt dyrt for de forskellige tv pakker.

Kan man overhovedet få tv som i gamle dage og i så fald, hvordan fungerer det? Jeg er ikke specielt teknisk anlagt. I gamle dage, satte man bare et kabel i stikdåsen og den anden i TVet og så kørte det bare. Og så strøm til og så fungerede det bare.
6
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4905
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Skorstenen » 13. apr 2024, 03:03

Vi har boxer (norlys hedder det vist nu) via antenne og kan derfor zappe på fjernbetjeningen. Vi kan dog også streame det, så zapper man bare via deres tv guide på appen
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Stars » 13. apr 2024, 05:53

Jeg streamer og oplever ikke bøvl med konstant login, spørgsmål og opdateringer.
95% af mit forbrug er live-TV på DR og TV2 via DR’s app og TV2 Play.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21280

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Misantropen » 13. apr 2024, 08:16

Jeg har flowtv m.m. via Yousee.

Jeg har en tvboks og det fungerer ligesom i gamle dage. Boksen er godt nok for nylig blevet udskiftet til en nyere model, der er noget værre lort, men de ændrer forhåbentlig snart nogle af funktionerne tilbage igen.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 489
Likede indlæg: 10841

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf BlueBunny » 13. apr 2024, 09:45

Jeg streamer. Jeg har ikke tænkt over zappe-savnet. Før nu! Du har ret. Kunne være lidt lækkert.
Stream burde have en zappe funktion. Kan jo bare være random. Hvor man hopper tilfældigt rundt og lander midt i en film/serie. :D genialt
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Luffegås » 13. apr 2024, 12:23

Jeg savner også flow tv helt vildt, men jeg ved det er de samme 5 kanaler jeg ville se.
jeg var indlagt i en uge for nylig og jeg havde stuens fjernbetjening. Det var helt rart at zappe. Ligesom når man er på hotel, så zapper jeg også.
engang imellem går jeg ind på tv2 play og zapper tingene igennem. jeg kan sågar finde på at åbne Rakutten og zappe derinde bare for at prøve det.

Men prisen vil jeg simpelthen ikke give for at få flowtv. For vi tjekkede aldrig hvornår et program kom alligevel, før streaming optog jeg aldrig noget alligevel. Opsagde jeg alt streaming og kun fik flow ville jeg savner streamning.
Men jeg ser stadig en del tv2 live hvor den bare køre, for at vise mine børn voksne også kan have fjernsynstid indimellem uden det er dem hele tiden :P
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23829
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22077

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf dgd2007 » 13. apr 2024, 12:26

Fantastisk pointe! :)
2
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf pinkmoon » 13. apr 2024, 14:48

Pluto appen kunne måske være en noget.

Man kan zappe mellem 150 live “kanaler”. Der er reklamer, tilgengæld er det gratis.

https://pluto.tv/da
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14986
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25217

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf sigge » 13. apr 2024, 15:06

Jeg har “kabel-tv” fra Waoo. Jeg har en boks, som er koblet på mit wifi, og på den ser jeg gammeldags flow-TV, men jeg kan også optage programmer eller starte dem forfra. Og jeg kan gøre det samme i deres app. Jeg har valgt den mindste pakke + et par tilvalgskanaler, så jeg primært har kanaler, jeg ved, jeg gider at se.

Jeg elsker også det uforpligtende i bare at tænde TV’et og se det, der nu engang bliver vist i stedet for aktivt at skulle vælge noget hver gang. Jeg har f.eks. lige taget 1,5 times lur med tændt fjernsyn uden at føle, jeg gik glip af noget og er nødt til at se det forfra. Jeg bruger også streaming, men til hverdag er det klart mest flow.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6396
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14751

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Pjeps » 13. apr 2024, 22:06

Du kan tilvælge tv-kanaler på viaplay for en Mer-pris. Det gør jeg ind i mellem i et par måneder. Oftest når der er fx vm i håndbold
1
:ninja:
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Dengyldnetomat » 14. apr 2024, 13:14

:)
Luffegås skrev:Jeg savner også flow tv helt vildt, men jeg ved det er de samme 5 kanaler jeg ville se.
jeg var indlagt i en uge for nylig og jeg havde stuens fjernbetjening. Det var helt rart at zappe. Ligesom når man er på hotel, så zapper jeg også.
engang imellem går jeg ind på tv2 play og zapper tingene igennem. jeg kan sågar finde på at åbne Rakutten og zappe derinde bare for at prøve det.

Men prisen vil jeg simpelthen ikke give for at få flowtv. For vi tjekkede aldrig hvornår et program kom alligevel, før streaming optog jeg aldrig noget alligevel. Opsagde jeg alt streaming og kun fik flow ville jeg savner streamning.
Men jeg ser stadig en del tv2 live hvor den bare køre, for at vise mine børn voksne også kan have fjernsynstid indimellem uden det er dem hele tiden :P


Ja, det samme her.. Jeg har også været indlagt på hospitalet og jeg nød at zappe rundt. Der blev jeg for alvor mindet om, hvor meget jeg savner det. Og hvor stresset jeg faktisk bliver over at skulle streame. Jeg har selvfølgelig nogle gange tv2 eller DR live kørende, men jeg er bare træt af de samme dårlige programmer igen og igen.
0
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Dengyldnetomat » 14. apr 2024, 13:17

sigge skrev:Jeg har “kabel-tv” fra Waoo. Jeg har en boks, som er koblet på mit wifi, og på den ser jeg gammeldags flow-TV, men jeg kan også optage programmer eller starte dem forfra. Og jeg kan gøre det samme i deres app. Jeg har valgt den mindste pakke + et par tilvalgskanaler, så jeg primært har kanaler, jeg ved, jeg gider at se.

Jeg elsker også det uforpligtende i bare at tænde TV’et og se det, der nu engang bliver vist i stedet for aktivt at skulle vælge noget hver gang. Jeg har f.eks. lige taget 1,5 times lur med tændt fjernsyn uden at føle, jeg gik glip af noget og er nødt til at se det forfra. Jeg bruger også streaming, men til hverdag er det klart mest flow.


Lyder som om, at du har det ligesom mig :lol:

Hvad giver du for den pakke, du har? Og hvor mange kanaler har du? Måske skulle jeg prøve sådan noget box halløj, hvis det fungerer således, at man kan zappe som i gamle dage.
0
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Dengyldnetomat » 14. apr 2024, 13:19

BlueBunny skrev:Jeg streamer. Jeg har ikke tænkt over zappe-savnet. Før nu! Du har ret. Kunne være lidt lækkert.
Stream burde have en zappe funktion. Kan jo bare være random. Hvor man hopper tilfældigt rundt og lander midt i en film/serie. :D genialt


Ja, det har jeg også tænkt på. Der burde være en streamingtjeneste, hvor man bare kan zappe. Det kunne være fedt.
0
Dengyldnetomat
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. mar 2024, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 9

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Dengyldnetomat » 14. apr 2024, 13:20

Takker for alle jeres svar ❤️
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7881

Re: Jeg savner at zappe

Indlægaf Filipai » 14. apr 2024, 14:17

Jeg har et nyere Samsung tv med Samsung tv plus.
Jeg vidste ikke jeg savnede at zappe, men her er der gammeldaws kanaler - omtrent 500 stks som jeg husker, og så er det f,eks en kanal der nærmest kun viser dont Tell the Bride. Og i dag er jeg lige faldet over en med dragons den US .
1

Tilbage til "Film og TV"