Eurovision Song Contest 2016

Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Dynaudio » 23. apr 2016, 18:10

Jeg plejer at starte en Eurovision-tråd på DD, men eftersom der ikke er ret meget aktivitet derovre, er jeg med her (hvis jeg må) :D
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf 2SHY » 23. apr 2016, 18:44

Dick Longflop skrev:Jeg plejer at starte en Eurovision-tråd på DD, men eftersom der ikke er ret meget aktivitet derovre, er jeg med her (hvis jeg må) :D

Selvfølgelig må du da det :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf sigge » 27. apr 2016, 10:51

DetSorteCirkus skrev:
Vi har længe haft styr på det.
Det bliver chorizogryde og banana split. Vi fik samme dessert til det danske grand prix, og det smagte så godt, at vi på stedet besluttede os for at gentage succesen.

Semifinalerne plejer jeg ikke at spise noget særligt til, men det må der da egentlig rettes op på :/


Uh, banana split! :love: Det kunne faktisk også godt blive min dessert til finalen. Og jeg har endda både hjemmelavet vanille-, jordbær- og chokoladeis i fryseren.

Til semifinalerne skal jeg ikke have noget særligt guf. Det er jo hverdagsaftener, og så "må" jeg ikke spise slik, chips el.lign. Desuden plejer jeg vist også at børste tænder inden programmet starter, så jeg bare kan vælte direkte i seng bagefter. (Jeg går normalt i seng senest kl. 21.30, når jeg skal på arbejde dagen efter.)
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 1. maj 2016, 13:56

Jeg skal se alle tre aftener og har heller ikke hørt vinder sangene før den første semifinale. Jeg bor i Holland, så jeg har to lande jeg hepper på.

I år har jeg tænkt mig at genoplive min barndoms tradition med grandprixkager. Det er vandbakkelser fyldt med flødeskumslettet vanilliecreme og så er der chokoladeglasur på toppen :savl: Min hollandske mand skal nok kunne lide det :)

Tænker lidt at grandprixkagerne er til finalen og så må jeg finde på noget andet til semierne. Måske en god gang oste/paté/pælsebord til en af dem?

Det der med nachos lyder lækkert, men det kan manden ikke lide. Hmmm... Nogle gode forslag?
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Dynaudio » 3. maj 2016, 20:35

SVT har vanen tro fire optaktsprogrammer, hvor bidragene får point af panelet.

http://www.svt.se/melodifestivalen/se-p ... -avsnitt-1
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Daine » 3. maj 2016, 20:43

DR viser et par optaktsprogrammer. Det første i går, det sidste ved midnat i aften. Jeg kigger ikke med, de kommer for sent ... og jeg vil egentlig også hellere vente til semifinalen med at høre sangene.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 3. maj 2016, 21:02

Jeg har haft Frankrigs sang på repeat i aften. Den kan jeg virkelig godt lide. Jeg forstår ikke begejstringen for den russiske.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 3. maj 2016, 21:06

Nordmændene har også optaktsprogrammer https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song ... 30-04-2016
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf didas » 3. maj 2016, 22:10

Rusland har modulation i omkvædet, ild OG vindmaskine, what's not to like :-D

Hvis nogen får lyst til at sætte lidt krydderi på den store aften er her reglerne til Melodi Grand Prix drikkespillet :P

http://www.sutra.dk/melodigrandprix-drikkespil
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 4. maj 2016, 21:20

Jeg er SÅ klar på at det snart er Eurovision-tid!
Jeg har lyttet (næsten) alle sange igennem i dag. Jeg synes det er rart at kunne bedømme sangene før selve showet for at finde ud af hvilke jeg bedst kan lide, og så lade deres live-optrædener på aftenen være det afgørende i min vurdering. Nogle falder fuldstændig til jorden imens andre overrasker positivt, når det rigtigt gælder. Det er aldrig til at vide med Eurovision. :) Men jeg føler ikke altid jeg er i stand til at bedømme en sang ordentlig ved blot én gennemlytning. Og da slet ikke når der foregår en hel masse andet på scenen rundt om.

Jeg sad lige og læste lidt inde på Svt.se's Eurovision side og IH!!! Lynda Woodruff gør comeback! YES!!! :pompom: Hun er så sjov!



Og så har de gang i et mellemakt, som ser mega cool ud, en dans mellem mennesker og maskiner.
(Kan ikke hitte ud af at indsætte iframes, så linker bare til siden.)
http://www.svt.se/melodifestivalen/manniskan-moter-maskinen-i-den-andra-semifinalen-av-eurovision-song-contest-2016-sa-blir-mellanakten
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 5. maj 2016, 08:21

didas skrev:Rusland har modulation i omkvædet, ild OG vindmaskine, what's not to like :-D

Hvis nogen får lyst til at sætte lidt krydderi på den store aften er her reglerne til Melodi Grand Prix drikkespillet :P

http://www.sutra.dk/melodigrandprix-drikkespil


Ild er altid godt :lol: Jeg synes animationsskærmen er set før - sidste år, men jeg ved også, det bliver noget andet at set hans optræden klippet som de gerne vil have det, i stedet for at se det fra et stationært kamera. Det kan være, jeg bliver overbevist, når jeg ser den der.

http://eurovisionworld.com/?esc=russia- ... sal-leaked
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 5. maj 2016, 08:35

Faceless skrev:Jeg er SÅ klar på at det snart er Eurovision-tid!
Jeg har lyttet (næsten) alle sange igennem i dag. Jeg synes det er rart at kunne bedømme sangene før selve showet for at finde ud af hvilke jeg bedst kan lide, og så lade deres live-optrædener på aftenen være det afgørende i min vurdering. Nogle falder fuldstændig til jorden imens andre overrasker positivt, når det rigtigt gælder. Det er aldrig til at vide med Eurovision. :) Men jeg føler ikke altid jeg er i stand til at bedømme en sang ordentlig ved blot én gennemlytning. Og da slet ikke når der foregår en hel masse andet på scenen rundt om.

Jeg sad lige og læste lidt inde på Svt.se's Eurovision side og IH!!! Lynda Woodruff gør comeback! YES!!! :pompom: Hun er så sjov!



Og så har de gang i et mellemakt, som ser mega cool ud, en dans mellem mennesker og maskiner.
(Kan ikke hitte ud af at indsætte iframes, så linker bare til siden.)
http://www.svt.se/melodifestivalen/manniskan-moter-maskinen-i-den-andra-semifinalen-av-eurovision-song-contest-2016-sa-blir-mellanakten


Jeg har det meget på samme måde, og der er altid nogen der overrasker, når man ser og hører sangene på scenen. Og så er jeg også for nysgerrig til at vente med at høre dem.

Jeg tror, det bliver et godt pauseshow. De gjorde det rigtig godt sidst de afholdt Eurovision. Det er også meget svensk. Jeg skriver en opgave om Sverige og har læst, at stål bragte Sverige ud af fattigdom for omkring 100 år siden, og at 35 % af alt svensk eksport i dag er maskiner.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Dynaudio » 9. maj 2016, 23:51

For en gangs skyld har jeg ikke hørt alle sangene før tid, så det skal nok blive spændende. Jeg har kun lyttet til 6-7 stykker, og det bliver interessant at se hvilke bidrag, der hænger ved efter en enkelt gennemlytning.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf 2SHY » 10. maj 2016, 05:46

Så er det i dag at 1. semifinale kommer kl 21 :klap: og man kan lige nå Luksusfælden først :banan:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf lillebjoern » 10. maj 2016, 06:57

Uh uh, jeg vil også være med i tråden. Men det har jeg vist også skrevet tidligere...

Melodi Grand Prix :lun:

Vi har faktisk ikke noget bestemt på menuen, men det kan da være vi skal lave lidt snacks.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Film og TV"