Eurovision Song Contest 2016

zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf zembra1986 » 14. maj 2016, 11:29

Jeg kan godt lide Belgien, men jeg spår den ikke en specielt god placering. Tror ikke det er en sang der tiltaler østblokken
Senest rettet af zembra1986 14. maj 2016, 11:30, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Daine » 14. maj 2016, 11:29

Jeg hepper nu stadig på Polen :genert:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf zembra1986 » 14. maj 2016, 11:34

Jeg ved ikke 100% hvem jeg hepper på i aften, men indtil videre kan jeg rigtig godt lide Australien og Letland

Og så er Østrig min guilty pleasure :genert: den er så søøøøø' :lun: men det er ikke en vindersang, og vi har jo også lige været i Østrig
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 11:43

Nu kiggede jeg lige listen igennem, og jeg synes faktisk, at der er en del atypiske ESC-sange, som kom igennem nåleøjet til finalen.
Dét kunne godt pege i retning af, at vinderen ikke bliver Rusland, men noget mindre "mainstream anno 2016-agtigt".

Jeg tror heller ikke, at Østrig har en reel chance for at vinde, men det er alligevel bemærkelsesværdigt, at den gik videre.
Den lyder, som ESC gjorde i min barndom, og selvom den set i det lys jo er ESC-agtig, er den ikke som de der store elektroniske up tempo-udstyrsstykker, som lige nu er normen.

SKAL det endelig være sådan et nummer, der vinder, altså et udstyrsstykke, så hepper jeg på Bulgarien.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Neenah » 14. maj 2016, 11:58

Jeg er klar!

IMG_20160514_135501.jpg
6
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 14. maj 2016, 12:37

Jeg kan simpelthen ikke huske en eneste af sangene, kun et par af kostumerne, så det bliver ligesom at se det påny i aften. Det er nok godt nok, for jeg er ikke rigtig hypet til det i år. Jeg synes altid, det er lidt fladt, når Danmark ikke er med, uanset sangens kvalitet.

Men ungerne glæder sig til slik, chips med dip og cola. Aftensmaden består af hjemmefriterede indbagte rejer som i min barndom (altså, rejerne er færdigkøbte, men friteres i en grydefuld olie. Knægten får hotwings i stedet), tilbehøret bliver noget "find, hvad der er i køleskabet"-kedeligt. Og så skal jeg prøve en ny opskrift på rabarberkage - bedet er eksploderet i løbet af ugen, så der skal tyndes ud.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Anilara » 14. maj 2016, 12:44

Jeg har ikke rigtig fulgt med, men i aften er min veninde og jeg klar!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 12:48

Jeg er gået lidt amok . . . Nettoavisen lokkede mig i fordærv. :fløjt:

Jeg så at de havde noget Bamse & Kylling tøj, som jeg måtte af sted efter i morges, fordi jeg har lovet min bror i USA, at holde øje med den slags, da mine nevøer 'over there' er vilde med Bamse ( :banan: ) og de jo selvsagt ikke kan købe noget med ham i Michigan.
Men så kom jeg jo i samme omgang til at se at de havde Daim, Marabou og Oreo is til 20 kr. Så nu har jeg købt en af hver. :blush:
Og så havde de sådan nogle mini donuts (Donut! Donut! Donut! Donut! Donut! Klæd dig pænt!), så dem endte jeg med at købe to pakker af. For hvis de nu smager godt vil jeg gerne have en ekstra pakke i fryseren . . . :genert:

Derudover at der blevet købt en pose med Kanel, Choko og Vanilje Gifflar, en pose Godt & Blandet. Og så har jeg lavet tunmousse som jeg vil toaste noget brød til, til i aften.

Når det nu en gang er Eurovision finale, så la' det være Eurovision finale! :dance: :D
4
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 12:58

Jeg hepper stadig på min lille skæve underdog, Georgien.

Men jeg kunne godt se Ukraine komme bagfra og snuppe det hele. Deres sang er bare strøjet til tops i alle meningsmålingerne/odds udbyder hen over den seneste uge.
Hvis den vinder, bliver det lige som i 2009 hvor Norge vandt med Fairytale, en sang jeg tilstadighed ikke kan lytte til, uden det skærer i mine øre. :tie:
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 13:02

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Der er åbenbart bred enighed om at Rusland vinder i aften.

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/all ... en/6082056

Altså, sangen var god, men en vindersang? Og så er jeg slet ikke med på, at de tipper Australien ind som nr. 2.


Alene baseret på sangen (altså ud fra et objektivt skøn*) kan jeg godt se det ske, men jeg tror simpelthen, at Rusland er i bad standing hos for mange mennesker til, at det i sidste ende bliver til noget.

Jeg har lidt på fornemmelsen, at Holland (omsider) vinder.


* Jo, for DSC, du er jo også sådan en ekspert udi popmusik : smileyderrullermedøjneneogsmiler :


Det håber jeg også, for jeg synes det er et rigtig godt lavet, produceret og fremført nummer. Dauwe Bob kan SYNGE og han har også en vis charme. Jeg kan heller ikke sige mig fri for at heppe på "mit" land bare fordi :lun:

Men jeg tror ikke Holland vinder. Vi skal på i første halvdel af showet (historisk den halvdel der har lavest vinderchance), vi skal dælme også på allerede som nr. 3 (tak, svenske arrangører :sur: ) og så er det ikke en sang med (halv)nøgne damer/fyrværkeri/vindmaskiner/glitter :gruble:

Jeg bryder mig ikke specielt om Ruslands sang, hverken objektivt eller med henblik på Ruslands politik i forhold til menneskerettigheder og meget andet. Jeg synes sangen er kedelig og den er i gruppen af "Sceneshow som dette vandt sidste år, så det skal vi da ha!" :ticks: Jeg er godt klar over der er ret mange andre der også er med på den galej, jeg synes bare ikke den russiske udgave var særlig interessant.

Angående det danske bidrag: Jeg synes det var et kedeligt/anonymt nummer at stille med og de sang altså ikke spor godt i torsdags. Jeg fandt det ret pinligt at se og høre på :blush: Jeg vil jo gerne have Danmark til at klare sig godt i Eurovision, men så skal det dælme være med kvalitet (ISÆR sangmæssigt) og ikke med et boyband (SÅ sidste årti!), der ikke engang vil stå ved at de ER et boyband :forvirret2:

Hup, Holland! Jeg håber vi alle får en rigtig god aften, lækre snacks og en masse sjove/sære øjeblikke - det er jo det det handler om, ik'? :D :savl: :banan:

P.S. Har jeg mon brugt min kvote for parenteser? :-D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 13:09

Jeg skal i bad om lidt og så ud og købe ind til min græske salat, som er det eneste, jeg har skulle sørge for til i aften.
Min veninde laver andebryster med kartoffelragout og tyttebærsovs til :savl:, for vi blev simpelthen nødt til at ændre menuen, da jeg fandt and til 5 kr. stykket.
Desserten bliver der ikke pillet ved. Det er banana split på "autoriserede tallerkener", dvs. ovale. Min veninde er så glad for, at hun på loppemarked har fundet en til, så der nu er den samme slags til os alle tre :lol:

Vi kører med vores egen meget indviklede hjemmelavede stemmeseddel, som er blevet opdateret og printet, så ja, vi er vist ret godt med :)

ESC - det er ikke en hobby, det er en livsstil.
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 14. maj 2016, 13:11

Jeg er spændt på at se Frankrigs optræde. Jeg kan godt lide sangen.

Scandinavia and the world har lavet et eurovision spil http://satwcomic.com/eurovision-game

Min chokolademousse kiksede i går. Jeg kan ikke beslutte mig for, om jeg skal bage kage eller bare købe noget slik.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 13:15

DetSorteCirkus skrev:Jeg skal i bad om lidt og så ud og købe ind til min græske salat, som er det eneste, jeg har skulle sørge for til i aften.
Min veninde laver andebryster med kartoffelragout og tyttebærsovs til :savl:, for vi blev simpelthen nødt til at ændre menuen, da jeg fandt and til 5 kr. stykket.
Desserten bliver der ikke pillet ved. Det er banana split på "autoriserede tallerkener", dvs. ovale. Min veninde er så glad for, at hun på loppemarked har fundet en til, så der nu er den samme slags til os alle tre :lol:

Vi kører med vores egen meget indviklede hjemmelavede stemmeseddel, som er blevet opdateret og printet, så ja, vi er vist ret godt med :)

ESC - det er ikke en hobby, det er en livsstil.

Det må du lige uddybe.

Jeg har bare et ark med samtlige finalelande + deres nummer i afstemningen.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 13:17

Maoam skrev:Jeg er spændt på at se Frankrigs optræde. Jeg kan godt lide sangen.

Scandinavia and the world har lavet et eurovision spil http://satwcomic.com/eurovision-game

Min chokolademousse kiksede i går. Jeg kan ikke beslutte mig for, om jeg skal bage kage eller bare købe noget slik.


Jeg glæder mig til hun er klar med dette års Eurovision comic :D
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 13:18

Rosa Espinosa skrev:Hvis Ukraine vinder, så bliver jeg godt nok skuffet :(


Så må du lune dig lidt ved, at Rusland i så fald bliver max pisset af :kram:

1) Rusland vinder så ikke selv
2) Rusland kan ikke døje Ukraine
3) Ukraines sang handler om en af Ruslands historiske ugerninger

Det er et helt Kinder-æg :lun:
2

Tilbage til "Film og TV"