Eurovision Song Contest 2016

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 16:42

Fru Sunshine skrev:
eks-Maupassant skrev:
Fru Sunshine skrev:Har også genhørt den, og helt ærligt: når man ikke mestrer det med atonalitet 100%, skal man holde sig fra det.


Bob Dylan har da aldrig lavet andet end at synge med en atonalitet han på ingen måde mestrer, og han har jo alligevel opnået en vis populariet :)


Hvad har det med sagen at gøre?
Det ændrer da ikke på, hvor ringe det lyder.


Jeg synes det lyder fantastisk godt :) Jeg blev fan af at høre den. Men det er jo sådan det er med musik, nogen kan lide en sang, andre kan ikke.

Hun kan sagtens synge rent hvis hun vil - jeg synes selv det er mere kedeligt når hun synger på den måde.

0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Viskelæder » 15. maj 2016, 16:45

eks-Maupassant skrev:Den måde hun sang på i hendes gennembrud - et eller andet ukrainsk TVshow hvor hun lavede ret originale covers af Michal Jackson - det er MEGET vildere :)




Jeg troede, uden pis, at det var et af de numre, hvor der er en, der efterfølgende har sunget mega grimt ind over. OMG. det er mærkeligt det der :lol: :lol:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 16:49

Viskelæder skrev:
eks-Maupassant skrev:Den måde hun sang på i hendes gennembrud - et eller andet ukrainsk TVshow hvor hun lavede ret originale covers af Michal Jackson - det er MEGET vildere :)




Jeg troede, uden pis, at det var et af de numre, hvor der er en, der efterfølgende har sunget mega grimt ind over. OMG. det er mærkeligt det der :lol: :lol:


Haha ja. Jeg synes det er mega fedt, men jeg er så også en af de få der kan lide Nina Hagen.

Hun havde næppe vundet hvis hun havde stillet op med den stil, men det havde været ret sjovt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Fru Sunshine » 15. maj 2016, 16:58

eks-Maupassant skrev:
Fru Sunshine skrev:
eks-Maupassant skrev:
Fru Sunshine skrev:Har også genhørt den, og helt ærligt: når man ikke mestrer det med atonalitet 100%, skal man holde sig fra det.


Bob Dylan har da aldrig lavet andet end at synge med en atonalitet han på ingen måde mestrer, og han har jo alligevel opnået en vis populariet :)


Hvad har det med sagen at gøre?
Det ændrer da ikke på, hvor ringe det lyder.


Jeg synes det lyder fantastisk godt :) Jeg blev fan af at høre den. Men det er jo sådan det er med musik, nogen kan lide en sang, andre kan ikke.

Hun kan sagtens synge rent hvis hun vil - jeg synes selv det er mere kedeligt når hun synger på den måde.


Jeg kan faktisk godt lide atonalitet, hvis kunstneren mestrer teknikken.
Det gør hun ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf LadyFox » 15. maj 2016, 17:02

eks-Maupassant skrev:Den måde hun sang på i hendes gennembrud - et eller andet ukrainsk TVshow hvor hun lavede ret originale covers af Michal Jackson - det er MEGET vildere :)


Og det skulle hun til at holde op med! :shock:
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 17:18

Lemonella skrev:
Tibbler skrev:Nu lyttede jeg lige til ukraines sang igen. Den har helt sikkert ikke vundet pga sangen i sig selv, men pga historien bag, og fordi folk synes at Putin er en nar.

Den er virkelig ikke god :tie:


Jeg har lyttet til den sang et utal af gange i dag og nej, den er bare ikke god!
Hun er et skoleeksempel på, hvordan man ikke skal bruge sin vejrtrækning når man synger. Hun hiver efter vejret og det lyder frygteligt.


Ideen er vel at hun vil udtrykke den følelse sangen handler om (noget med hendes mormor der blev tage af soldaterne), og så skal hun være sådan "ukontrolleret oprevet" og derfor hiver hun efter vejret.

Sangen handler jo om noget ubehageligt, så det syns jeg er meget passende.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 18:07

Lemonella skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lemonella skrev:
Tibbler skrev:Nu lyttede jeg lige til ukraines sang igen. Den har helt sikkert ikke vundet pga sangen i sig selv, men pga historien bag, og fordi folk synes at Putin er en nar.

Den er virkelig ikke god :tie:


Jeg har lyttet til den sang et utal af gange i dag og nej, den er bare ikke god!
Hun er et skoleeksempel på, hvordan man ikke skal bruge sin vejrtrækning når man synger. Hun hiver efter vejret og det lyder frygteligt.


Ideen er vel at hun vil udtrykke den følelse sangen handler om (noget med hendes mormor der blev tage af soldaterne), og så skal hun være sådan "ukontrolleret oprevet" og derfor hiver hun efter vejret.

Sangen handler jo om noget ubehageligt, så det syns jeg er meget passende.


Det er muligt, men det gør altså ikke sangen bedre... sorry, men jeg kan bare ikke lide den.


Jamen fair nok, sådan er det jo med musik.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 16. maj 2016, 09:53

kidkomb skrev:Min (nørdede) kæreste har regnet ud, at det ikke er sikkert, at Ukraine ville have vundet med det gamle pointsystem, hvor hvert land afgav stemmer, der var et gennemsnit af jury og televotes i pågældende land.


Australien havde vundet med det gamle pointsystem http://www.dr.dk/event/melodigrandprix/ ... australien
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Film og TV"