Snik-snak om de programmer, vi ser.

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 2. jun 2018, 18:44

Jeg er faldet over en serie på TLC, der hedder "Nate & Jeremiah by design"

Jeg er vild med de gutter :D De trækker lidt i hver retning og ender med nogle fede løsninger (ihvertfald i de afsnit jeg hyar set indtil videre)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 5. jun 2018, 20:52

Ser afsnit 2 af "I krig med naboen" (sendt kl 20)

En mand har igennem 20 år klaget over, ringet og skrevet til, og personligt troppet op hos en dame, der bor i naboopgangen, endda en etage højere end hans. Han mener at hun larmer med vilje.


Jeg mistænker ham for at have nogle alvorlige psykiske problemer, der gør han føler sig generet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 6. jun 2018, 09:23

icelady skrev:Ser afsnit 2 af "I krig med naboen" (sendt kl 20)

En mand har igennem 20 år klaget over, ringet og skrevet til, og personligt troppet op hos en dame, der bor i naboopgangen, endda en etage højere end hans. Han mener at hun larmer med vilje.


Jeg mistænker ham for at have nogle alvorlige psykiske problemer, der gør han føler sig generet.

Jeg er ved at se første afsnit.

Nogle mennesker gør virkelig heller ikke situationen lettere for dem selv eller for at undgå/nedtrappe en konflikt :tie:

Men hvor er jeg dog glad og taknemmelig for mine naboer! :gisp:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 6. jun 2018, 10:07

Juki skrev:
icelady skrev:Ser afsnit 2 af "I krig med naboen" (sendt kl 20)

En mand har igennem 20 år klaget over, ringet og skrevet til, og personligt troppet op hos en dame, der bor i naboopgangen, endda en etage højere end hans. Han mener at hun larmer med vilje.


Jeg mistænker ham for at have nogle alvorlige psykiske problemer, der gør han føler sig generet.

Jeg er ved at se første afsnit.

Nogle mennesker gør virkelig heller ikke situationen lettere for dem selv eller for at undgå/nedtrappe en konflikt :tie:

Men hvor er jeg dog glad og taknemmelig for mine naboer! :gisp:

Jeg ser andet afsnit nu.

Jeg er helt enig i din betragtning.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 6. jun 2018, 10:59

Juki skrev:
Juki skrev:
icelady skrev:Ser afsnit 2 af "I krig med naboen" (sendt kl 20)

En mand har igennem 20 år klaget over, ringet og skrevet til, og personligt troppet op hos en dame, der bor i naboopgangen, endda en etage højere end hans. Han mener at hun larmer med vilje.


Jeg mistænker ham for at have nogle alvorlige psykiske problemer, der gør han føler sig generet.

Jeg er ved at se første afsnit.

Nogle mennesker gør virkelig heller ikke situationen lettere for dem selv eller for at undgå/nedtrappe en konflikt :tie:

Men hvor er jeg dog glad og taknemmelig for mine naboer! :gisp:

Jeg ser andet afsnit nu.

Jeg er helt enig i din betragtning.


Jeg skal til at se første afsnit nu. :D


Jeg er slet ikke sikker på, jeg ville kunne være så rolig som hun var under mæglings-mødet. :genert: Men 20 år er godt nok også mange år. Og lettelsen i hendes ansigt var tydelig, da hun hørte han ville flytte.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 6. jun 2018, 11:31

Okay,....nu har jeg set første afsnit....


Hold da kæft, han er nærtagende!


Har de bare fået fat i 2 personer, der begge åbenbart har et svært sind??? Ja kan da godt se den container er grim, men at få hallucinationer og begynde at drikke pga den??? Det er jo latterligt.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 6. jun 2018, 14:06

icelady skrev:Okay,....nu har jeg set første afsnit....


Hold da kæft, han er nærtagende!


Har de bare fået fat i 2 personer, der begge åbenbart har et svært sind??? Ja kan da godt se den container er grim, men at få hallucinationer og begynde at drikke pga den??? Det er jo latterligt.

Jeg ved ikke om jeg synes han er nærtagende, men det virker godt nok som om mange små ting bliver blæst op til noget stort. Især når de havde et godt forhold indtil den container kom. Han kunne vel bare spørge hvor længe den skulle blive stående i stedet for at trække sig og køre det helt op inde i sit hoved, kontakte kommunen osv. før han overhovedet havde undersøgt om der kunne findes en løsning.

Men hans type irriterer mig generelt. "Nu har det været sådan i XX år så det hverken kan eller skal laves om!".. Medmindre ændringerne er til deres fordel, selvfølgelig.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 9. jun 2018, 16:21

Har lige set et program på BBC, hvor Louis Theroux tilbringer dage sammen med Phelps familien.


De mener at Gud hader USA, fordi USA tillader bøsser; de stiller sig bla op ved soldaters begravelser og prosterer, bla med skilte hvor der står at "Thank God for dead soldiers".

De er edderbankme uden for rækkevidde.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Wizzze » 9. jun 2018, 16:36

icelady skrev:Har lige set et program på BBC, hvor Louis Theroux tilbringer dage sammen med Phelps familien.


De mener at Gud hader USA, fordi USA tillader bøsser; de stiller sig bla op ved soldaters begravelser og prosterer, bla med skilte hvor der står at "Thank God for dead soldiers".

De er edderbankme uden for rækkevidde.


Jep kugleskøre, som mange af de selvudnævnte kirker og subkulturer :stoned:

Heldigvis er der sket lidt siden
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 11. jun 2018, 20:29

Er der nogen af jer der har set dokumentaren "Mordet på Jannick" fra DR?

Meget spændende og interessant emne/sag, men hold kæft hvor er den dårlig lavet :tie: Det er virkelig ærgerligt.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Lykke » 12. jun 2018, 05:50

Juki skrev:Er der nogen af jer der har set dokumentaren "Mordet på Jannick" fra DR?

Meget spændende og interessant emne/sag, men hold kæft hvor er den dårlig lavet :tie: Det er virkelig ærgerligt.


Den er nemlig virkelig dårlig lavet! Så ærgerligt! Til sidst sad jeg og var skide irriteret, istedet for at det egentlig var en trist og enormt rørende historie.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 12. jun 2018, 11:08

Lykke skrev:
Juki skrev:Er der nogen af jer der har set dokumentaren "Mordet på Jannick" fra DR?

Meget spændende og interessant emne/sag, men hold kæft hvor er den dårlig lavet :tie: Det er virkelig ærgerligt.


Den er nemlig virkelig dårlig lavet! Så ærgerligt! Til sidst sad jeg og var skide irriteret, istedet for at det egentlig var en trist og enormt rørende historie.

Jeg var også flere gange ved at stoppe den, men samtidig var sagen jo interessant.

Det er godt nok længe siden jeg har set en så dårlig dokumentar. Hele opbygningen og den der dårlige Anders Agger-agtige speak, der slet ikke passer ind. Jeg kan ellers normalt godt lide mange af de udsendelser med Anders Agger.

Beskrivelsen synes jeg også er helt off.
"Jannick Nordsted er 19 år. Han ved, han er i livsfare. Alligevel fortæller han hverken venner eller familie om sin situation, før han bliver slået ihjel. Den eneste, han deler sin hemmelighed med, er den jævnaldrende pige Michelle, som kun Jannick kender. Michelle er Jannicks morder."

Det er virkelig ærgerligt at problemet ikke kommer til sin ret, hverken i beskrivelsen eller i udsendelsen, for det er jo i den grad et relevant og alvorligt emne.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Lykke » 12. jun 2018, 11:19

Juki skrev:
Lykke skrev:
Juki skrev:Er der nogen af jer der har set dokumentaren "Mordet på Jannick" fra DR?

Meget spændende og interessant emne/sag, men hold kæft hvor er den dårlig lavet :tie: Det er virkelig ærgerligt.


Den er nemlig virkelig dårlig lavet! Så ærgerligt! Til sidst sad jeg og var skide irriteret, istedet for at det egentlig var en trist og enormt rørende historie.

Jeg var også flere gange ved at stoppe den, men samtidig var sagen jo interessant.

Det er godt nok længe siden jeg har set en så dårlig dokumentar. Hele opbygningen og den der dårlige Anders Agger-agtige speak, der slet ikke passer ind. Jeg kan ellers normalt godt lide mange af de udsendelser med Anders Agger.

Beskrivelsen synes jeg også er helt off.
"Jannick Nordsted er 19 år. Han ved, han er i livsfare. Alligevel fortæller han hverken venner eller familie om sin situation, før han bliver slået ihjel. Den eneste, han deler sin hemmelighed med, er den jævnaldrende pige Michelle, som kun Jannick kender. Michelle er Jannicks morder."

Det er virkelig ærgerligt at problemet ikke kommer til sin ret, hverken i beskrivelsen eller i udsendelsen, for det er jo i den grad et relevant og alvorligt emne.


PRÆCIS! Giver dig fuldstændig ret.

Og stedfaderen som på et tidspunkt siger: “Jannick døde fordi Michelle skulle frem”.

Ej men det var bare så mærkeligt. De må jo
Virkelig være blevet instrueret i hvordan de skulle udtale sig.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 13:02

Okay.. Nu har jeg set alle afsnit af "Lys i Mørke".

Det var da godt nok en utrolig tam og langtrukken fortælling/serie. De første to afsnit var spændende nok, men de sidste fire var bare gentagelser af de samme opsummeringer igen og igen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 22. jun 2018, 00:19

Jeg har lige set alle seks afsnit af Lys i Mørke. En dokumentar på DR, om en by på Djursland, der får tilført nogle millioner til byfornyelse.

Der er selvfølgelig nogle ret progressive (mestendels yngre) personer, der knokler i div grupper, med div ideer... og så er der lige et ægtepar, (ældre) som har boet i byen i mange år og som kæmper indædt imod alt det nye.


Det der ældre ægtepar...altså, de er sgu på sin vis skide herlige, for de kæmper (bla med underskriftsindsamlinger). Men samtidig er de dælme også pisse irriterende, fordi de er totalt på tværs. Og de møder ikke op til div møder, for at høre, hvad der skal ske.

Der bliver bla givet tilladelse til at der må bygges et nyt Byens Hus, midt i byen, som måtte blive bygget i 10 meters højde. Men hun giver ikke op..først underskriftsindsamling for, at Byens Hus ikke må være højere end de omkringliggende huse, og så topper hun det lige med at leje en kran, så folk kan få en fornemmelse af, hvor højt op 10 meter egentlig er. :D Det er sgu gævt gjort.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Film og TV"