Snik-snak om de programmer, vi ser.

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 22. jun 2018, 04:52

icelady skrev:Jeg har lige set alle seks afsnit af Lys i Mørke. En dokumentar på DR, om en by på Djursland, der får tilført nogle millioner til byfornyelse.

Der er selvfølgelig nogle ret progressive (mestendels yngre) personer, der knokler i div grupper, med div ideer... og så er der lige et ægtepar, (ældre) som har boet i byen i mange år og som kæmper indædt imod alt det nye.


Det der ældre ægtepar...altså, de er sgu på sin vis skide herlige, for de kæmper (bla med underskriftsindsamlinger). Men samtidig er de dælme også pisse irriterende, fordi de er totalt på tværs. Og de møder ikke op til div møder, for at høre, hvad der skal ske.

Der bliver bla givet tilladelse til at der må bygges et nyt Byens Hus, midt i byen, som måtte blive bygget i 10 meters højde. Men hun giver ikke op..først underskriftsindsamling for, at Byens Hus ikke må være højere end de omkringliggende huse, og så topper hun det lige med at leje en kran, så folk kan få en fornemmelse af, hvor højt op 10 meter egentlig er. :D Det er sgu gævt gjort.

Jeg blev så skuffet efter andet afsnit. Det var virkelig langtrukken :træt:

Og så synes jeg godt nok at det blev grebet helt forkert an fra begge sider med det byfornyelse. Det at ægteparret har boet der næsten hele deres liv og at ting har været på en bestemt måde altid er jo ikke det samme som at det er den eneste måde det kan eller skal være på fremadrettet og hvem er de overhovedet til at skulle bestemme, men jeg kan også sagtens forstå at de sætter bremserne i og beder ham den nye tilflytter om lige at klappe hesten og vurdere om der er andre borgere der er interesseret i de ting han får trumfet igennem.

Det der laserlys fx. Det ville jeg i hvert fald også være træt af at blive tvunget til at skulle glo på uden videre :gisp:

Det er trods alt også dem der kender de andre borgere i byen bedst og så kan jeg godt forstå de bliver stædige og føler sig trådt på over den manglende dialog og anerkendelse med deres frivillige arbejde om at holde byen pæn.

Derved ikke sagt at de ikke havde nogle sære vaner og at deres frustration kom til udtryk på nogle sære måder, fx med den kikkert :stoned:, men jeg synes det er fedt at de trods alt gjorde noget for at kæmpe imod, med underskriftsindsamlingen fx, i stedet for bare at blive indebrændte og brokke sig alle steder.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 22. jun 2018, 07:53

Juki skrev:Jeg blev så skuffet efter andet afsnit. Det var virkelig langtrukken :træt:

Og så synes jeg godt nok at det blev grebet helt forkert an fra begge sider med det byfornyelse. Det at ægteparret har boet der næsten hele deres liv og at ting har været på en bestemt måde altid er jo ikke det samme som at det er den eneste måde det kan eller skal være på fremadrettet og hvem er de overhovedet til at skulle bestemme, men jeg kan også sagtens forstå at de sætter bremserne i og beder ham den nye tilflytter om lige at klappe hesten og vurdere om der er andre borgere der er interesseret i de ting han får trumfet igennem.

Det der laserlys fx. Det ville jeg i hvert fald også være træt af at blive tvunget til at skulle glo på uden videre :gisp:

Det er trods alt også dem der kender de andre borgere i byen bedst og så kan jeg godt forstå de bliver stædige og føler sig trådt på over den manglende dialog og anerkendelse med deres frivillige arbejde om at holde byen pæn.

Derved ikke sagt at de ikke havde nogle sære vaner og at deres frustration kom til udtryk på nogle sære måder, fx med den kikkert :stoned:, men jeg synes det er fedt at de trods alt gjorde noget for at kæmpe imod, med underskriftsindsamlingen fx, i stedet for bare at blive indebrændte og brokke sig alle steder.


Jamen jeg er skam helt enig med dig :D


Jeg synes dog at hun var sgu gæv på sin egen måde.


Feks laserlyset...hele polemikken ang dét og Thuja-hjørnet kunne være undgået, hvis de havde kunnet snakke sammen. Ægteparret skulle have rakt ud, men jeg mener også at Jakob/gruppen burde have rakt ud, når de vidste at ægteparret havde brugt mange år på frivilligt at passe det hjørne.

Og at fyrtårnet så slet ikke ender med at stå på Thyja-hjørnet gør bare sagen endnu mere grotesk.


Det er skide svært, når "gamle" og "nye" tørner sammen; især i en landsby. Men jeg mener at begge sider kunne have reageret og ageret anderledes; hvilket Jakob også erkendte sidst i programmet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 00:00

Mistermor skrev:Jeg skal se resten af afsnittene om Mørke sammen med min kæreste her i weekenden. Han er fra København og morer sig vældig meget. Jeg er selv kommet i det ældre ægtepars tøjforretning som barn, så det er jo også lidt sjovt.

Ud fra de første par afsnit undrer det mig, at ægteparret får så meget sendetid. Det er som om tv/Søren Ryge er med til at optrappe tingene.

I mine øjne er der for øvrigt alt for mange indbyggere i Mørke til, at man kan kalde det en landsby. I 2012 var der over 1500 indbyggere. Så jeg synes også, at tv forvrænger situationen lidt, - alle kender ikke alle. Mørke er en stationsby (eller bliver det igen, når letbanen kommer igang), og der er også mennesker, der har boet i byen i mange år, som har det helt fint med, at byen udvikler sig. Så på en måde - og inden jeg har set det sidste - føler jeg, at Søren Ryge (eller hvem det nu er) har konstrueret et problem eller blæst det op. Måske er der kun 10 gamle mennesker, der har problemer med udviklingen?

Men i alt fald er der da noget at more sig over.

Jeg er også betaget af ægteparrets samvær, mange traditioner og deres ensporede tilgang til verden, hvor de alene vide.

De to første afsnit gav mig også indtrykket af at ægteparret bare var sære og stædige, men i de efterfølgende afsnit fik jeg mere og mere sympati med dem.

Ikke på grund af deres opførsel, men måden de bliver overrulet på og hele forløbet omkring beslutningerne og hvordan de bliver vedtaget på uden videre.

Jeg ville også synes det var mærkeligt hvis jeg boede i en lille by, som jeg havde været meget engageret i og lagt mange timer i frivilligt og der så pludselig kom en tilflytter og ruskede op i det hele og satte gang i en masse ting, uden videre. Hans ideer i sig selv var jo gode nok, det fremgik bare ikke om lysten til og behovet for de ting var blevet undersøgt først, i stedet for at hans egne drømme og ideet blev trukket ned over hovedet på de øvrige borgere. Jeg tror ligeså meget modstanden opstod fordi ægteparret m.m. ikke følte de var blevet taget med på råd, mere end en byfornyelse i sig selv.

Det kan de fleste vel relatere til hvis det drejer sig om en arbejdsplads fx., men det må være skrækkeligt hvis det sker hvor man bor og i ens "helle", der ellers skulle være rart og trygt. Det kan man jo ikke bare tage hjem fra ved fyraften eller gå til en ledelse med utilfredsheden og så tage konsekvensen og finde et andet job hvis det skulle komme dertil.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 17. aug 2018, 14:54

Jeg har lige set et afsnit af Say Yes To The Dress....


og hvor burde nogle af de personer, brudene har med da bare holde mund! Moderen kan ikke lide kjolen, hverken ved købet eller ved prøvetagningen.

Jamen så hold dog mund med det og tag det glade ansigt på. Din datter elsker den. :cuss:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Misantropen » 13. dec 2018, 20:30

Jeg er kommet til at se Roomies(hedder det vist) på TV 2 Zulu. Sikke da et frygteligt program :gisp:

Det er lige dele wtf og fascinerende. Jeg har ikke set det før, men det virker ikke iscenesat som så mange andre reality-programmer. Mere sådan som at være en flue på væggen i en teenagegruppe :stoned:

Er der andre herinde der har set det?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 13. dec 2018, 22:10

Misantropen skrev:Jeg er kommet til at se Roomies(hedder det vist) på TV 2 Zulu. Sikke da et frygteligt program :gisp:

Det er lige dele wtf og fascinerende. Jeg har ikke set det før, men det virker ikke iscenesat som så mange andre reality-programmer. Mere sådan som at være en flue på væggen i en teenagegruppe :stoned:

Er der andre herinde der har set det?



Jeg så et afsnit og tænkte "Jeg er sgu vist blevet for gammel til Zulu efterhånden" :lol: :lol:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 13. dec 2018, 22:13

Nå...jeg faldt over et program på min TV-boks, der ligger på DR2: "Kundbypigen -hvorfor ville min lillesøster være terrrorist?"


Om Kundby-pigens storebror, der borer i baggrunden, og bla taler med hendes lærere og hvor bla kommunen, forsvareren og en psykolog bliver interviewet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Guilded_Lily » 16. jan 2019, 16:15

Jeg så lige tredje afsnit af Guds Bedste Børn. Jeg sidder med samme følelse som Henrik Rindom, foragt, pinlig og kvalmeramt. Hvor er det dog skræmmende, som sådan nogle prædikanter kan manipulere med folk - og at de støttes af Tipsmidlerne forarger mig endnu mere!
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 12. nov 2019, 13:58

Jeg har lige set første afsnit af Masterchef jul...


Og hold da magle hvor var nogle af dem ringe. Og de er endda tidligere deltagere/vindere. :gruble:


De skulle lave glaseret skinke, grønlangkål, hvide og brune kartofler.


Flere af dem lavede stuvet kål (de lavede en opbagt sovs hvor de kom kålen i) :8: :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. nov 2019, 12:02

Er det bare mig, eller?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Misantropen » 14. nov 2019, 14:31

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Er det bare mig, eller?

Det er meget godt set :lol:
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. nov 2019, 19:25

Misantropen skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Er det bare mig, eller?

Det er meget godt set :lol:

Tak :D
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Frandsen » 15. nov 2019, 11:45

Er der nogen af jer, der følger med i Øen?
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Lykke » 15. nov 2019, 14:33

Frandsen skrev:Er der nogen af jer, der følger med i Øen?


Ja, men har ikke fået set det nyeste program.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf jeanett88 » 16. nov 2019, 17:47

Jeg ser også Øen.
Synes det er meget interessant at følge deltagerne. Nyder at der kun er det drama, som deltagerne selv laver, i stedet for alt det konstruerede i f.eks. Robinsen.
0

Tilbage til "Film og TV"