Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 672
Likede indlæg: 21160

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 13. apr 2019, 11:07

Jeg tror også at Clegane Bowl er givet på forhånd. Og så må der som minimum være et ultimativt stand-off mellem Cersei og Jamie (i hvilken "form" han nu er i).

Jeg er også sikker på at Tyrion er en Targaryan. Udover de andre hints der har været, så er det primært baseret på at han rent faktisk formår at håndtere og befri Rhaegal og Viserion fra Mereen uden Dany's tilstedeværelse.

Jeg aner virkelig ikke hvordan det hele ender. Men jeg har fin fantasi til at forestille mig, at alle dør og the Night King vinder hele showet, og så går skræmen bare i sort efter man har set ham sidde på the Iron Throne. Det ville være ret GoT-esque. Og virkelig utilfredsstillende.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 13. apr 2019, 20:47

Wizzze skrev:
Tilly skrev:Skal vi lave en konkurrence hvor vi tipper på hvem der dør i sæson 8? :D

Jeg gætter i hvert fald på at Jamie dør. Og så håber jeg at Daenerys dør, for jeg kan ikke fordrage hende :P


Jeg tror der er meget få af de kendte karakterer der overlever denne sæson.

De første par afsnit går nok med at forberede Winterfell til angrebet fra the nightking, noget med at lave dragonglass våben, lidt uro og intriger omkring the Lannisters og hvorfor kun Jamie er kommet, og kan man stole på Tyrion og så er der Jon/Dany fætter/kusine "festen". Theon vil redde yara fra Euron, men de vil nok ende med at dræbe hinanden.
Så kommer det store slag, mange biroller vil dø i kampen. Jon og Dany vil få et barn som ultimativt ender på tronen, men jeg tror de begge dør, sikkert på drageryg på hver sin drage i kamp mod isdragen :gruble: så drage"børnene" vil dø, men den ægte drage (deres søn) vil leve. Trods isdragens død, så vil de levende tabe og vores resterende hovedroller vil flygte. Jeg tror at Jamie vil gøre bod og redde Bran på en eller anden måde, og Bran & Sam vil udtænke et eller andet smart, hvor Jamie lever op til sit navn Kingslayer og vil være den der besejrer the nightking, eller ofrer sig så en anden kan gøre det. Så mit i panikken og nederlaget vil det onde blive besejret. Arya vil tage Jamies ansigt, og senere bruge det til at få ram på Cersei. Hvor vi også får Clegane Bowl.


Er helt vild med, hvor meget du har tænkt over det :love: Og der er mange gode teorier.

Jeg har slet ikke tænkt så meget over det, men jeg glæder mig til at se hvad der sker.


Og holder mig langt væk fra dig mandag indtil EFTER jeg har set afsnittet :lol2:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2019, 21:21

Stitch skrev:
Wizzze skrev:
Tilly skrev:Skal vi lave en konkurrence hvor vi tipper på hvem der dør i sæson 8? :D

Jeg gætter i hvert fald på at Jamie dør. Og så håber jeg at Daenerys dør, for jeg kan ikke fordrage hende :P


Jeg tror der er meget få af de kendte karakterer der overlever denne sæson.

De første par afsnit går nok med at forberede Winterfell til angrebet fra the nightking, noget med at lave dragonglass våben, lidt uro og intriger omkring the Lannisters og hvorfor kun Jamie er kommet, og kan man stole på Tyrion og så er der Jon/Dany fætter/kusine "festen". Theon vil redde yara fra Euron, men de vil nok ende med at dræbe hinanden.
Så kommer det store slag, mange biroller vil dø i kampen. Jon og Dany vil få et barn som ultimativt ender på tronen, men jeg tror de begge dør, sikkert på drageryg på hver sin drage i kamp mod isdragen :gruble: så drage"børnene" vil dø, men den ægte drage (deres søn) vil leve. Trods isdragens død, så vil de levende tabe og vores resterende hovedroller vil flygte. Jeg tror at Jamie vil gøre bod og redde Bran på en eller anden måde, og Bran & Sam vil udtænke et eller andet smart, hvor Jamie lever op til sit navn Kingslayer og vil være den der besejrer the nightking, eller ofrer sig så en anden kan gøre det. Så mit i panikken og nederlaget vil det onde blive besejret. Arya vil tage Jamies ansigt, og senere bruge det til at få ram på Cersei. Hvor vi også får Clegane Bowl.


Er helt vild med, hvor meget du har tænkt over det :love: Og der er mange gode teorier.

Jeg har slet ikke tænkt så meget over det, men jeg glæder mig til at se hvad der sker.


Og holder mig langt væk fra dig mandag indtil EFTER jeg har set afsnittet :lol2:


Hvaaad, jeg skriver da næsten aldrig herinde :engel: :devil:

Jeg er mest spændt på at se hvor mange af de "gamle" der dukker op her i sidste sæson, enten som undead (f.eks. Hodor) eller i flashbacks (Ned Stark, King Robert?) eller bare dukker op som f.eks. Jaqen eller de forskellige røde præstinder vi har mødt gennem serien, og så har vi endnu ikke mødt Howland Reed i nutiden, kun i flashbacket til Tower of Joy, regner med han skal bruges til at bekræfte Jon´s far og mor :gruble:
Jeg kæmper stadig med Gendry, skal han kun bruges til at lave dragonglass våben, eller har han også en rolle i spillet som den sidste Baratheon, og muligvis som Aryas nye hubby? :gruble: Vi får vel i det mindste en lille Gendry/Arya reunion, og vi skal vel også have en eller anden Tormund/Brienne "lovescene" om den så bliver med næver eller læber er jeg stadig spændt på :lol:
Der er mange små krøller af den slags, som der skal laves løkke på. Og så er der stadig Ghost og Nymeria, hvad bliver deres rolle :gruble: Dany skal vel have en scene med Ghost som Jon havde en scene med Drogon? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 672
Likede indlæg: 21160

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 14. apr 2019, 18:15

Jeg går også og funderer lidt over hvorfor Melissandre har "fået lov" til at leve så længe, nu hvor hendes rolle i forhold til at genoplive Jon Snow er afsluttet for længst.

Mine tanker går sådan lidt i retningen af hvilken rolle hun vil spille her i sidste sæson, i forhold til de evner hun har, og på hvilken skala hun kan bruge dem. Kan de un-dead fx vækkes til live igen, som Jon Snow? Og hun er jo ikke den eneste med evner i den retning...ej, jeg ved det ikke, men hun virker bare som en meget tilfældig karakter på nuværende tidspunkt, uden nogen egentlig funktion for historien pt.

Jeg er også ret nygerrig på hvad der er sket mellem Children of the Forrest og det der var tiltænkt at være deres eco-terrorister, siden the White Walkers og the Night King er blevet så pissesure på dem...og alle andre. Især the Three Eyed Raven.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 14. apr 2019, 19:50

Wizzze skrev:
Tilly skrev:Skal vi lave en konkurrence hvor vi tipper på hvem der dør i sæson 8? :D

Jeg gætter i hvert fald på at Jamie dør. Og så håber jeg at Daenerys dør, for jeg kan ikke fordrage hende :P


Jeg tror der er meget få af de kendte karakterer der overlever denne sæson.

De første par afsnit går nok med at forberede Winterfell til angrebet fra the nightking, noget med at lave dragonglass våben, lidt uro og intriger omkring the Lannisters og hvorfor kun Jamie er kommet, og kan man stole på Tyrion og så er der Jon/Dany fætter/kusine "festen". Theon vil redde yara fra Euron, men de vil nok ende med at dræbe hinanden.
Så kommer det store slag, mange biroller vil dø i kampen. Jon og Dany vil få et barn som ultimativt ender på tronen, men jeg tror de begge dør, sikkert på drageryg på hver sin drage i kamp mod isdragen :gruble: så drage"børnene" vil dø, men den ægte drage (deres søn) vil leve. Trods isdragens død, så vil de levende tabe og vores resterende hovedroller vil flygte. Jeg tror at Jamie vil gøre bod og redde Bran på en eller anden måde, og Bran & Sam vil udtænke et eller andet smart, hvor Jamie lever op til sit navn Kingslayer og vil være den der besejrer the nightking, eller ofrer sig så en anden kan gøre det. Så mit i panikken og nederlaget vil det onde blive besejret. Arya vil tage Jamies ansigt, og senere bruge det til at få ram på Cersei. Hvor vi også får Clegane Bowl.


Det lyder næsten som om du har ramt plottet på pletten :D Det lyder meget sandsynligt. Og spændende at høre dine teorier :)

Ift teaseren, så giver det mening ift det, Arya siger (noget med "I' know death, he's got many faces. I'm looking forward to seeing this one") og det med, at hun tager Jaimes ansigt. Og så det klip hvor alle sidder nede i krypten og venter, det er helt sikkert fordi White Walkers kommer til Winterfell.

Det, Bran siger, i klippet hvor Sam står foran ham, tror jeg ikke er til Sam, men nærmere til Jon ("Everything you did brought you where you are now. Where you belong - home"). Medmindre Sam selvfølgelig er en vigtig brik i sig selv :gruble:
Senest rettet af lillebjoern 14. apr 2019, 20:52, rettet i alt 1 gang.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Anilara » 14. apr 2019, 20:51

Jeg håber så meget at the white walkers viser sig at give mening. Altså at de har et formål og at der er en intension, udover bare at dræbe meningsløst.

Jeg tror (håber) de fleste dør. At der bliver truffet de upopulære, men realistiske valg, og at de igen fokuserer mere på relationerne og kommunikationen.

Tror helt sikkert Daenerys dør. Og Arya sikkert. Og nok også Jon. Det vil blive en sæson hvor man ser tidsalderen går til grunde, og en ny vil komme.
0
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52483

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 15. apr 2019, 05:03

Der var ikke så meget nyt i første afsnit, men Jon Snow står i hvertfald over for en udfordring nu hvor han kender sin baggrund...

Og Cerseis plan er da vist at håbe på, at hæren i nord banker the white walkers hvorefter hun kan tæve resterne af den tilbageværende hær.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Pyjamas » 15. apr 2019, 05:40

Jeg er ikke så imponeret over første afsnit. Jeg synes, det var kedeligt med en masse snak, og jeg fortrød, at jeg stod tidligt op for at se det :genert: Sansa er lige så irriterende, som hun altid har været.
Men det var ret fedt til sidst med Tormund og Co.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. apr 2019, 05:59

It's the little things that make me happy... Så som at se Ser Davos Seaworth vandre gennem Winterfell, mens han snakker om at visse folk er geder, og i sekunden før han siger ordet "ged", er der en ged, der bræger... :lol:

SPOILERSSSSSSSSS

Jeg vil seriøst gerne være en flue på væggen når Jon skal fortælle Daenerys den glade nyhed.... :tie:

Og hvad sker der lige for at Sansa er sådan en led skid over for Tyrion, han var den ENESTE, der behandlede hende anstændigt i King's Landing... Just when I'd started to like her :nej:

Og unge Lord Umber i flammer... fuuuuuck.... :nerve:
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 15. apr 2019, 06:09

Jeg synes også det var en lidt kedelig start.

Men jeg er da spændt på at se Jon fortælle Daenerys om deres slægtskab!

Og så håber jeg at se lidt mere til Jamie og The Hound i næste afsnit :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 15. apr 2019, 07:33

"STAY BACK, HE'S GOT BLUE EYES!"
"I'VE ALWAYS HAD BLUE EYES!"

Tormund :love:
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 15. apr 2019, 09:43

Så er jeg også helt med. Nu kan ingen spoiler røre mig
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 15. apr 2019, 10:29

Jeg var skuffet over måden det blev afsløret på - altså at Jon er en Targaryen. Jeg synes de har brugt så lang tid på at lægge op til den helt store afsløring, og så bliver det bare sådan lidt "nå, ja, jeg skal også lige fortælle dig, at...". Især fordi det blev kombineret med det med Sams far og bror. Ved godt det er for at forstærke tvivlen i Jon om, hvorvidt han skal handle på det, men ja. Jeg var skuffet :D Der var ingen grund til at skynde sig med at proppe det ind i første afsnit.

Jeg tror ikke Jon siger det til Daenarys, og jeg tror det kommer til at koste ham dyrt i loyalitet i egne rækker. Jon vil jo ikke være konge. Men gad vide om et ægteskab vil kunne råde lidt bod på det? Og om Jon vil det, når nu det er hans faster... :lol:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 15. apr 2019, 10:30

perv.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf RavenClaw » 15. apr 2019, 10:58

Jeg tænker lige højt her.

Hvad hvis Daenerys allerede ved, at Jon er en Targaryen? Hun blev ret så overrasket over, at han kunne nærme sig dragerne uden hende, og da hun inviterer ham til at styre en selv, så er det for at bekræfte, at han har drageblod i årene? Gennem tiderne har det kun været Targaryens, der har været i stand til at styre en drage. Og det er også første gang, at hun overhovedet lader andre prøve.

Det er så også med til at brødføde teorien om, at the Night King også er Targaryen - enten rent eller bastard. Med mindre at han styrer sin gennem tankekraft.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Film og TV"