Game of Thrones

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Game of Thrones

Indlægaf Wizzze » 7. apr 2016, 13:12

Animi skrev:Nu er det snart! :banan: :banan: :banan:


Det er det nemlig

2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Game of Thrones

Indlægaf Animi » 7. apr 2016, 13:14

Jeg håber virkelig at den nye sæson er god! Sidste sæson var fin nok, men ofte var episoderne sådan lidt... meh, i det synes jeg.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Game of Thrones

Indlægaf Wizzze » 7. apr 2016, 14:34

Animi skrev:Jeg håber virkelig at den nye sæson er god! Sidste sæson var fin nok, men ofte var episoderne sådan lidt... meh, i det synes jeg.


Baahh, du er bare sur over alle dem der døde :P
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Game of Thrones

Indlægaf Wizzze » 9. apr 2016, 12:31

Nyt klip :klap:

2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Game of Thrones

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2016, 13:03

O M G !



:ivrig: :panik: :klap: :nerve: :love:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones

Indlægaf Faceless » 26. apr 2016, 07:06

Jeg har glædet mig som et lille barn til at 6. sæson skulle begynde og jeg var bestemt ikke skuffet. Kanon første afsnit!






SPOILERS!!! SPOILERS!!! SPOILERS!!!






Lige så begejstret jeg er for dette første afsnit, lige så skuffet er jeg over at vi (stadig) ikke fik noget med Bran. Knægten var væk i hele 5. sæson, så jeg havde virkelig regnet med at han nærmest ville blive den første vi så i dette afsnit.

Sansa og Theons historie forsætter med at være interessant, og min respekt for Theon voksede lige til 10x størrelse, da han valgte at stille sig frem foran Bolton-mændene, velvidende hvilken totur, der ventede ham når/hvis de blev fanget. Og så kom Brienne og Podrick dem til undsætning! :banan: Åh det var SÅ godt! Så fedt at de allerede i første afsnit havde en fed kamp scene, og fedt endelig at se Podrick i rigtig sværdkamp (Go Podrick! Go Podrick! Go-go, go Podrick!). Hans træning med Brienne ser sandelig ud til at give gevinst. – Jeg troede et split sekund, at det ville være Littlefinger med Arryn mænd, fordi man jo ser ham stå i skoven i traileren. Det skal blive interessant at se hvordan denne storyline (hvad hedder det på dansk?) udvikler sig, og hvor pokker de søger hen nu.
– Er der nogen der kan huske om Brienne lovede Jaime noget, da han gav hende Oathkeeper? Jeg tænker i forhold til, at hun lige har lovet sit sværd til Sansa, og om hun derved så bryder noget løfte til Jaime? Jeg kan nemlig ikke huske, hvad der blev sagt i den scene.

The Sand Snakes i Dorne bliver ved med at irritere mig. Det var jo det vildeste pis da Ellaria forgiftede Myrcella for at få hævn over sin bror. Man har seriøst lyst til at råbe hende ind i ansigtet; HAN VALGTE SELV AT TRÆDE IND I DEN RING! Det hedder for fanden Trial by Combat. Det ligger ligesom i navnet at den ene part vil dø i den kampen. Og i stedet for at gøre en ende på det, valgte Oberyn at være arrogant og spille smart. De dolker (bogstaveligt talt) alle i ryggen (og igennem hovedet . . . fed scene men det gjorde bare at jeg har endnu mindre respekt for dem) uden at tænke over konsekvenserne. I bøgerne giver Doran en rigtig god forklaring på hvorfor han gør og har gjort som han gør, men de kan seriøst ikke se længere end deres egen næsetip. Kæft det er noget pis med dem. Og det er jo ikke engang på den interessante måde de forræder, som med Lannisters/Frey/Bolton. De er bare nogle kællinger. Punktum, slut.

Jeg har ikke rigtig så noget at sige omkring historierne i Kingslanding, Braavos eller Meereen/The Dothraki Sea, det er sådan lidt; same old, same old . . .

Men oppe ved Castle Black . . . Oh my, som Samwell ville sige det. Det bliver interessant at se hvad der kommer til at ske med mændene i The Night's Watch, for deres første reaktion var netop at kalde dem, der slog Jon ihjel, for forrædere. Og vi ved jo fra traileren at tingene kommer til at udvikle sig endnu mere mellem de der stadig støtter Jon og resten. Speaking of Jon Snow . . . så forstår jeg ikke, hvorfor han ikke er blevet til en wights endnu - og nu vi er ved det, gad vide hvorfor det kun er oppe nordpå at de døde genopstår?
Men den store show shocker var jo helt klart Melisandre . . . Holy fuck! Alle vidste jo at der var noget mystisk ved hendes halskæde, men holy fuck! Virkelig fedt spin! Så er det at jeg, som læser bøgerne, sidder tilbage og tænker om det er noget Dan og David har fundet på til serien, eller om det er noget de har fået af George . . .
Jeg tror dog ikke hun har givet helt op, selvom det godt kunne se ud som om, at hun er gået i seng for at sove ind. Jeg tror dog hun tager hendes Red Priestess udstyr på igen (det skal hun, for hendes karakter er så interessant).



Jeg kommer til at snakke om bøgerne vs serie i det næste . . .



Jeg har nemlig gået og tænkt, og har lidt en teori om, at Dan og David bevidst har taget gamle storylines (seriøst, hvad hedder det på dansk?) fra de tidligere bøger, og overført dem til denne sæson, så de fik mere tid, i forhold til at George jo ikke er blevet færdig med 6. bog, før de for alvor springer ud i deres egen fortolkning af, hvad der kommer til at ske.

Historien om Euron Greyjoy (Pilou Asbæk) og the kingsmoot, er tilbage fra 4. bog. Det samme er historien om Sam og Gilly og deres rejse mod Oldtown (selvom de ikke er noget frem endnu i bøgerne).
Historierne om Arya og Brans træning er også længere fremme i bøgerne end de var, da 5. sæson sluttede (Bran var jo slet ikke med!).
Og derudover tænker jeg, at de har taget Lady Stonehearts' storyline (fra 3. bog) og flettet den sammen med Sansas. Vi ser jo i traileren, hvordan hun siger: "It's all I think about. What was taken from me," efterfulgt af et glimt af Walder Frey . . .

Det giver jo en hel del storylines fra tidligere bøger, som de først nu tager fat i, i 6. sæson. Så den der med at os, som har læst bøgerne, vil være lige så meget i mørket om hvad der kommer til at ske som resten, holder ikke helt. Og, som sagt, tænker jeg lidt de har gemt disse storylines til 6. sæson, for at give sig selv—og George—mere tid.




– Uanset hvad, så synes jeg det var en rigtig god start. :klap: Glæder mig allerede til næste mandag. Whuhu! :banan:
5
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones

Indlægaf Faceless » 26. apr 2016, 08:45

Crookshanks skrev:Jeg havde også gået og ventet utålmodigt på sæsonstart.

Måske husker jeg forkert, men havde hun ikke taget halskæden af da hun knaldede Gendry? Det kan selvfølgelig være, at det er en svipser, hvis jeg husker korrekt. Såfremt det er det, så tror jeg, at hun er ved at blive svækket - uanset om hun har halskæden på. Måske hun bruger den sidste energi hun har på at give liv tilbage til ham igen - hun har jo set at han kæmper ved Winterfell.


Jeg har lige set en YT'ers review, hvor han nævner at hun ikke har halskæden på i en scene hvor hun bader, så det er bestemt ikke utænkeligt at hun også har taget den af der.

Det ændre dog ikke på, at jeg mener der må være noget magi omkring den, som direkte påvirker hende. Man har jo set den gløde op til flere gange.

Jeg snakkede med min fætter om, om hun har brugt en slags "glimmer" magi. Hvor hun er i stand til at få folk til at se hende, som hun ønsker at se ud.
Nu ved jeg ikke om du har læst bøgerne, men der udfører hun "glimmer" på en karakter. Du ved hvad jeg taler om hvis du har, men jeg vil ikke skrive det direkte her, i tilfælde af at jeg måske ubevidst kommer til at spoile noget senere i serien. :)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones

Indlægaf Faceless » 26. apr 2016, 10:07

Crookshanks skrev:Efter jeg havde skrevet indlægget gik jeg tilbage for at se scenen med Gendry, men hun havde den på der. Det kan være at det er samme scene, hvor bader jeg tænker på, for jeg er 95% sikker på at jeg har hende hvor hun ikke har den på.

Jeg har været igang med bøgerne for lang tid siden, men kom ikke rigtig igang.

Uanset hvad, så glæder jeg mig i hvert fald til at se hvad konsekvensen af afsløringen bliver.


Badescenen uden:

Billede

Fødselsscenen hvor man kan se den gløder:

Billede



— Bøgerne er også en mundfuld. :)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Game of Thrones

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2016, 06:19

Så fik vi vished, Jon Snow Lives!!

Og som de fleste havde gættet, så var det den røde heks som bragte ham tilbage. Så nu får hun vel ny tro både på Jon og egne evner :gruble:
Og så fik vi introduceret Euron aka Pilou Asbæk :klap:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Game of Thrones

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 08:56

Når man læser Wizzes spoilers, inden man har set afsnittet færdigt - dumme Animi :rulle:

Men - Pilouuuuuu :ivrig:

Og er du gaaaal, Ramsay er da helt forskruet. Er virkelig imponeret over skuespilleren, han gør det sgu godt
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Game of Thrones

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2016, 17:35

Samano skrev:Kan virkelig godt lide afsnit 2!
Egentlig sker der noget.
Afsnit 1 var lidt bare en lang introduktion.


Med mindre man er mand i Dorne ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Game of Thrones

Indlægaf didas » 2. maj 2016, 18:06

Så fedt et afsnit altså :klap:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. maj 2016, 16:27

Alle taler om at GRRM er kold i røven og slår karakterer ihjel til højre og venstre. Men han har selvfølgelig ikke nosserne til at slå Snow ihjel, selvom han skulle ekspederes langt ud ad serien.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22809

Re: Game of Thrones

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. maj 2016, 16:37

Puha, jeg gruer for, hvad der sker med Rickon i næste afsnit.

"Ramsay gets a gift" :tie:
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22809

Re: Game of Thrones

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. maj 2016, 16:38

Ahahaha, hvorfor har jeg aldrig set denne?

4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Film og TV"