Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. nov 2016, 12:35

Nu er jeg selv Slytherin/Ravenclaw-pige, men jeg synes, det er fedt, at Newt endelig har gjort Hufflepuff cool og attraktivt. Way to go!

Der er mange på Tumblr, der diskuterer, om han er autist. Han undgår øjenkontakt, er overordentligt socialt akavet og meget bedre til at indgå i relationer med dyr. Han siger selv - uden at det lader til at gå ham særligt på - at de fleste finder ham irriterende. Hvad mener I om den teori?

Jeg synes, hans love interest, Tina, er kedelig og anspændt. Jeg er meget mere til Queenie, som til gengæld var en skøn overraskelse. Jeg kan godt lide, at de har portrætteret legimens, uden at det skulle gøres til mørk magi og en smertefuld oplevelse.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. nov 2016, 12:45

På den ene side vil jeg gerne høre meget mere om Leta Lestrange, men på den anden side, synes jeg, at Zoë Kravitz er ret irriterende som skuespiller, så jeg gider ikke, hvis hun skal fylde ret meget i de kommende film.

Igen ville jeg ønske, at de havde holdt sig til lidt mere no name-agtige skuespillere. Selvom jeg selvfølgelig indgående krydser fingre for, at McAvoy bliver castet som ung Dumbledore. For helt ærligt - han ville være perfekt. :lun:

Billede
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Hunkat » 21. nov 2016, 13:03

Samano skrev:Jeg synes filmen var helt fantastisk og meget bedre end de original Harry Potter film jeg aldrig rigtig synes har fanget bøgerne ordentlig.

Jeg helt uenig i at det var en overraskelse at han var Grindelwald. Newt var jo nysgerrig omkring Graves baggrund fra han giver dem dødsdommen. Plus der hele tiden er hentydninger til at Grindelwald er væk. Der jo heller ingen der siger at Newt ved at det Grindelwald. Den besværgelse han smider er jo bare en der forlanger at afsløre sandheden.

Og i Goblet of the Fire var der også hint igennem bogen.
Det gode ved J.K.Rowling er hendes hintet så sublime.

Nå men tilbage til filmen. Jeg synes det der fungerede virkelig godt var man blev i universet, men man sad ikke og tænkte Harry Potter hele tiden.
Det skabte ligesom sit eget person univers på en helt fantastisk måde, samtidig med det var virkelig gode skuespillere, men det hjælper jo når man ikke skal vælge børneskuespiller på baggrund af deres udseende.


Nu er jeg lidt nysgerrig, hvilke hints er det præcis du synes der bliver givet?

Jeg er med på at man som publikum får virkelig mange hints om at Graves er en skurk, jeg mente nu ikke overraskelse som at det kom bag på mig (eller nogen andre formentlig) at han var the bad guy. Men fra karakteren Newt's synspunkt, så kan jeg ikke se at han får nogle hints om at Graves specifikt skulle være en anden end den han er. Han spørger efter hans baggrund men får ikke noget at vide i baren før Auroerne dukker op. Det er en relativ specifik mistanke han har, altså at der er tale om en ændring af personens udseende frem for at han måske bare er magisk anarkist el.lign.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. nov 2016, 17:45

Nu har jeg bestilt billetter til at se den igen på onsdag med en veninde. Jeg glæææder mig.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 18:08

POCKETKITTEN skrev:Nu er jeg selv Slytherin/Ravenclaw-pige, men jeg synes, det er fedt, at Newt endelig har gjort Hufflepuff cool og attraktivt. Way to go!

Der er mange på Tumblr, der diskuterer, om han er autist. Han undgår øjenkontakt, er overordentligt socialt akavet og meget bedre til at indgå i relationer med dyr. Han siger selv - uden at det lader til at gå ham særligt på - at de fleste finder ham irriterende. Hvad mener I om den teori?

Jeg synes, hans love interest, Tina, er kedelig og anspændt. Jeg er meget mere til Queenie, som til gengæld var en skøn overraskelse. Jeg kan godt lide, at de har portrætteret legimens, uden at det skulle gøres til mørk magi og en smertefuld oplevelse.


Jeg er en Huff-pige, og ja, jeg elsker at han er en af "os".

Jeg tænkte faktisk selv det samme, i hvert fald at han var indenfor autismespektret (aspergers). Jeg blev i starten ret irriteret over at han ikke holdt øjenkontakt, at han hele tiden var sådan "vendt væk" fra dem han snakkede med. Han gik også helt skævt, sådan lidt med den højre side længere fremme end den venstre. Og jeg var så overbevist at jeg troede at det var skuespillerens egne "tics" indtil det gik op for mig at det passer perfekt - og at han jo slet ikke gør det i sine andre roller! :love: Og da det gik op for mig at han netop udviste nogle af de her kendetegn så var det jo bare et ekstra element i en fantastisk præstation!

Jeg kan huske at der var en del af det samme fokus på karakteren Drax fra Guardians f the Universe. Han tager tingene meget bogstaveligt og forstår ikke rigtig sociale relationer. Jeg læste en fortælling om en der havde set den med sin autistiske bror, og broren havde i den grad spejlet sig i den rolle og var lykkelig for at være i stand til at kunne identificere sig selv med en af "heltene". Når man nu "kender" (yæsyæs, vi konverserer tit) J.K. Rowling, så vil det slet ikke komme bag på mig hvis hun har skrevet Newt netop med det for øje. Han er ikke en Harry, en Ron eller en Hermione. Han er ikke engang en Neville. Han er ikke verdens centrum, "the chosen one". Han er helt almindelig (awesome!) med nogle vanskeligheder som ikke rigtig før er blevet illustreret hos en helt. Når man så samtidig tænker på at Harry Potter-universet er fyldt med supernørder, der på mange måder selv har brugt bøgerne som en virkelighedsflugt fra nogle ensomme teenage-år hvor dyr har været deres eneste venner, så giver det fantastisk mening at vise dem at selvom du måske har været et outcast i folkeskolen, så kan du godt være (blive) en helt.

Jeg tror i øvrigt også at det er derfor at Newt er Hufflepuff. Vi har manglet noget helteagtigt, vi er "Hufflepuff took all the rest"-huset, hvor man er en god ven (men let's face it, den originale trio er ret awesome og loyale venner også.) Vi er ikke specielt kloge, snedige, eller modige. Jojo, Cedrick, men han var en del af plottet, for at Harrys historie kunne fortælles. Nu får vi så en gut der ikke var den seje i skolen (jvf. hans snak med Queenie og Lestrange), han er klog, snarrådig og ikke mindst modig. Han er ikke en "leftover" fra de andre huse.

Jeg elsker også Queenie. Hun er så sød! Selvom jeg lige de første 5 minutter troede at hun var lettere retarderet :lol: Men hun er skøn, og et frisk pust, og skuespilleren er bare så nuttet! De der smilehuller! :love: Og du har ret i at det var et fedt spin på en ellers lidt mørk evne.

Jeg var også lidt lunken ift. Tina, men jeg blev mere og mere solgt efterhånden som filmen skred frem. Hun passer godt til Newt, synes jeg.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 18:09

Hvis jeg havde råd, så så jeg den også igen. Den fortjener at blive set på storskærm!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 18:14

Er jeg den eneste der synes at deres "wand-work" virkede mere naturligt i denne film, end i de gamle? Jeg havde lidt svært ved at tage det seriøst i de orginale film men i denne var det bare så meget mere.... Naturligt :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Moxy-lady » 21. nov 2016, 18:23

Hmm... Har lige set Ewan McGregor foreslået som en ung Dumbledore.... Det kan jeg faktisk godt se for mig. Det er nok især øjnene der får det til at fungere for mig, de er bare helt rigtige ift. hvordan jeg forestiller mig Dumbledores!

download (1).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Mangoness » 23. nov 2016, 08:15

Jeg ville nu altså gerne have set den scene :genert:

"There was a scene filmed with Newt going shirtless to show off all the scars he collected on his body while working with dangerous animals. Sorry, ladies. The scene was cut and Eddie was devastated. He worked out a lot for that scene!"


http://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/eddie-redmayne-confesses-fantastic-beasts-scene-with-topless-newt-scamander-removed-105558/ skrev:
Eddie Redmayne: “I had to flipping work out for seven months because there was a scene – which is tragically no longer in the film – in which Jo was like, ‘I want you take off his top and see that he has been bitten and has all these war wounds and, even though he looks like this, is actually ripped.

“I got to that scene and thought, ‘Oh great.’

“So I did months and months of training and now it’s cut from the film, which is probably a better thing for the world.”


:blush:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Pandesteg » 23. nov 2016, 08:58

Jeg så den i går og var vild med den! Jeg er slet ikke fan af Eddie Redmayne, synes faktisk han altid er småirriterende i hans roller, men det kunne jeg godt abstrahere fra i går. Gad også godt se den igen :lun:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf ina » 1. dec 2016, 21:37

Så den i dag. Den er simpelthen så god! :dåne:

Min veninde og jeg måtte dog lige google bagefter hvad det nu var med det symbol på den halskæde Colin Firth gav ham Credence. :-D Det var i hvert fald et godt hint!

Jeg synes Eddie var virkelig god i den rolle, det gav altså et godt portræt af Newt. :lun: Vil gerne se den igen!
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. dec 2016, 21:45

Mangoness skrev:Jeg ville nu altså gerne have set den scene :genert:

"There was a scene filmed with Newt going shirtless to show off all the scars he collected on his body while working with dangerous animals. Sorry, ladies. The scene was cut and Eddie was devastated. He worked out a lot for that scene!"


http://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/eddie-redmayne-confesses-fantastic-beasts-scene-with-topless-newt-scamander-removed-105558/ skrev:
Eddie Redmayne: “I had to flipping work out for seven months because there was a scene – which is tragically no longer in the film – in which Jo was like, ‘I want you take off his top and see that he has been bitten and has all these war wounds and, even though he looks like this, is actually ripped.

“I got to that scene and thought, ‘Oh great.’

“So I did months and months of training and now it’s cut from the film, which is probably a better thing for the world.”


:blush:


Det er så frygteligt, at de har taget den ud. Søde Eddie. :lun:
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Mangoness » 2. dec 2016, 00:11

POCKETKITTEN skrev:
Mangoness skrev:Jeg ville nu altså gerne have set den scene :genert:

"There was a scene filmed with Newt going shirtless to show off all the scars he collected on his body while working with dangerous animals. Sorry, ladies. The scene was cut and Eddie was devastated. He worked out a lot for that scene!"


http://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/eddie-redmayne-confesses-fantastic-beasts-scene-with-topless-newt-scamander-removed-105558/ skrev:
Eddie Redmayne: “I had to flipping work out for seven months because there was a scene – which is tragically no longer in the film – in which Jo was like, ‘I want you take off his top and see that he has been bitten and has all these war wounds and, even though he looks like this, is actually ripped.

“I got to that scene and thought, ‘Oh great.’

“So I did months and months of training and now it’s cut from the film, which is probably a better thing for the world.”


:blush:


Det er så frygteligt, at de har taget den ud. Søde Eddie. :lun:


Jaaaaa...søde Eddie :dåne:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Planten » 2. dec 2016, 00:25

Jeg synes også, den var fantastisk! Og jeg elsker den måde universet i kufferten var bygget op. Og niffler - den skal man da bare elske!

Og selvfølgelig skal jeg have den på blu-ray.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf Moxy-lady » 4. dec 2016, 05:01

Jeg skal ind og se den igen i næste uge :genert:
3
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Film og TV"