Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 367
Likede indlæg: 3963

Re: Fantastic beasts and where to find them - spoilertråd

Indlægaf lillebjoern » 4. dec 2016, 22:57

Ej, er jeg den eneste der syntes den var lidt skuffende? :( Jeg er ellers vild med Harry Potter-universet og er virkelig en sucker for det hele, men jeg synes (omvendt alle andre, åbenbart) at denne her netop var alt for "pattet" - især den der næsehornsscene. Der tænkte jeg virkelig, "hvorfor bruger vi 10 minutter på det her, og er vi fem år gamle?". Det der næbdyr var da skægt og et sjovt indslag, men at folk sad og grinede i 10 minutter efter var lidt voldsomt (synes jeg :genert: ).

Fedt da de var nede på den der jazzbar – der syntes jeg virkelig Harry Potter-universet skinnede igennem på en mere seriøs måde end de plejer i Harry Potter. Karaktererne var fede og der var bare en generel fed og magisk stemning dér.

Generelt tror jeg bare man har prøvet at presse alt for meget sammen i en film - når man nu ved at der i hvert fald fem, hvorfor så forsøge at implementere to historer i én film? Enten har jeg ikke fattet noget, eller også havde de historier intet med hinanden at gøre. Jeg synes virkelig det kunne have været fedt hvis de havde brugt første film på udelukkende at fokusere på de magic beasts; jeg tror virkelig det kunne være blevet åbnet op på en hel ny og fascinerende måde. Derefter tror jeg den der Obscurus-dimension nemt kunne have fyldt en hel film. Jeg syntes det var spændende og interessant, men man fik ingen introduktion til det – hvorfor adopterer hende kvinden en masse børn? Hvad er baggrunden for bevægelsen? Hvorfor efterforskede Tina helt specifikt den bevægelse – og hvad er den nærmere historie mellem hende, moderen og Credence? Jeg manglede virkelig noget baggrund, der kunne gøre historien mere interesant. Det kan godt være det bare er mig, der har fattet hat, men jeg synes ikke den lægger lige til højrebenet.

Den var underholdende, og der var bestemt øjeblikke, hvor morede mig, men den levede slet ikke op til mine forventninger (som nok også var meget høje :D ).
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 4. dec 2016, 23:52

lillebjoern skrev:Ej, er jeg den eneste der syntes den var lidt skuffende? :( Jeg er ellers vild med Harry Potter-universet og er virkelig en sucker for det hele, men jeg synes (omvendt alle andre, åbenbart) at denne her netop var alt for "pattet" - især den der næsehornsscene. Der tænkte jeg virkelig, "hvorfor bruger vi 10 minutter på det her, og er vi fem år gamle?". Det der næbdyr var da skægt og et sjovt indslag, men at folk sad og grinede i 10 minutter efter var lidt voldsomt (synes jeg :genert: ).

Fedt da de var nede på den der jazzbar – der syntes jeg virkelig Harry Potter-universet skinnede igennem på en mere seriøs måde end de plejer i Harry Potter. Karaktererne var fede og der var bare en generel fed og magisk stemning dér.

Generelt tror jeg bare man har prøvet at presse alt for meget sammen i en film - når man nu ved at der i hvert fald fem, hvorfor så forsøge at implementere to historer i én film? Enten har jeg ikke fattet noget, eller også havde de historier intet med hinanden at gøre. Jeg synes virkelig det kunne have været fedt hvis de havde brugt første film på udelukkende at fokusere på de magic beasts; jeg tror virkelig det kunne være blevet åbnet op på en hel ny og fascinerende måde. Derefter tror jeg den der Obscurus-dimension nemt kunne have fyldt en hel film. Jeg syntes det var spændende og interessant, men man fik ingen introduktion til det – hvorfor adopterer hende kvinden en masse børn? Hvad er baggrunden for bevægelsen? Hvorfor efterforskede Tina helt specifikt den bevægelse – og hvad er den nærmere historie mellem hende, moderen og Credence? Jeg manglede virkelig noget baggrund, der kunne gøre historien mere interesant. Det kan godt være det bare er mig, der har fattet hat, men jeg synes ikke den lægger lige til højrebenet.

Den var underholdende, og der var bestemt øjeblikke, hvor morede mig, men den levede slet ikke op til mine forventninger (som nok også var meget høje :D ).

Nej du er ikke den eneste
Men man kan jo håbe af der kommet svar på spørgsmålene i film 2
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 598
Likede indlæg: 11483

Indlægaf Animi » 21. dec 2016, 21:49

Jeg har endelig fået set den! Og jeg synes den var ret fantastisk :D

Dog synes jeg ligesom lillebjoern at de presser alt for meget ind i én film, uden nogen yderligere forklaringer. Nu det var en film om Newt, havde det været fedt hvis de kun havde fokuseret på skabningerne.
Men trods det, var det næsten en perfekt film! Og jeg begyndte at småcrushe på Jakob, han er sgu sød!

BTW, så havde jeg gættet at Graves var Grindelwald - syntes det var ret tydeligt, da han gav ham drengen halskæden med The Deathly Hallows.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 277
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4834

Indlægaf Purple Haze » 26. dec 2016, 13:48

Brød mig ikke om at de har brugt Johnny Depp.
Synes at han i de sidste mange film har overspillet helt vildt, hvilket har været fint nok - men synes ikke at de her film har brug for at blive "Johnny Depp-Film".
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 615
Likede indlæg: 9505

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. dec 2016, 14:03

Purple Haze skrev:Brød mig ikke om at de har brugt Johnny Depp.
Synes at han i de sidste mange film har overspillet helt vildt, hvilket har været fint nok - men synes ikke at de her film har brug for at blive "Johnny Depp-Film".

Det er jeg altså også virkelig træt af. Han har ikke noget at lave i det univers. Men det er som om, de har tænkt, at han ligesom er kransekagefiguren, når det kommer til at skabe steampunk-stemning på Tim Burton-agtig vis.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 277
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4834

Indlægaf Purple Haze » 26. dec 2016, 14:08

POCKETKITTEN skrev:
Purple Haze skrev:Brød mig ikke om at de har brugt Johnny Depp.

Det er jeg altså også virkelig træt af. Han har ikke noget at lave i det univers. Men det er som om, de har tænkt, at han ligesom er kransekagefiguren, når det kommer til at skabe steampunk-stemning på Tim Burton-agtig vis.

Hvis han ellers kunne holde sig til at være én i mængden og ikke forsøger at stjæle billedet, så ville jeg synes det er helt fint det er ham.
Men bare ud fra de par sekunder man så ham, synes jeg det tyder på den helt store "overacting" med vildt kostume osv.
Ærgerligt!
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1877
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 18643

Indlægaf Daine » 12. apr 2017, 19:18

Denne nyhed så jeg lige på Instagram (fra pottermore). Dét glæder jeg mig til at se!

IMG_2801.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
ina
Kort karma: 297
Likede indlæg: 2094

Indlægaf ina » 13. apr 2017, 06:26

Daine skrev:Denne nyhed så jeg lige på Instagram (fra pottermore). Dét glæder jeg mig til at se!

IMG_2801.JPG

:love: :gisp: DET glæder jeg mig til!
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 449
Likede indlæg: 9650

Indlægaf Sangius » 13. apr 2017, 06:48

Så kom den endelig ud på bånd, eller hvad de unge nu kalder det. Så kan folk med flaskenægtende babyer også se den :D

Jeg synes den var fed. Det der Obscurious synes jeg var ret spændende, det er jo ret oplagt at Dumbledores søster må ha' været sådan en? Hun døde godt nok først som 14årig, men det er da heller ikke utænkeligt, at hun har været ekstraordinær stærk, nu hun kommer fra den familie.
Hendes historie kort: Hun havde været ude for en ubehagelig oplevelse med nogle mugglere, og efterfølgende var hun blevet lidt nutty, og nægtede at bruge sin magi. Men magien hobede sig i stedet op i hende, og kom til udtryk i nogle store blasts af vrede i ny og næ, hvoraf et af dem slog hendes mor ihjel.

Jeg elsker det her univers... :D

Nogen der har købt filmen, og ved om der er noget nice ekstramateriale?
1
ajnaM
Kort karma: 262
Likede indlæg: 5221

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2017, 18:05

Jeg synes, den var barnlig og ikke-sjov. Jeg kunne ellers godt lide Harry Potter-universet, dog mere i bøgerne end i filmene, men jeg synes ikke, Fantastic Beasts formår at tage den op på et voksen-niveau - tværtimod synes jeg, den var mere børnet end de sidste HP-film.

Måske er det det der med de 'nuttede dyr', der bare ikke er min humor. Jeg synes virkelig, det var plat (på den usjove måde :genert:) med niffleren og det brunstige næsehorn. Jeg så hellere meget mere magi og meget mindre humor. Kærligheden var også sådan lidt akavet indflettet og på en eller anden måde useriøs, som man ville bruge det virkemiddel i en film til 12-årige piger.

Og så manglede jeg noget historie. Graves/Grindelwald-plottet gættede min kæreste efter 5 minutter (blandt andet fordi der i introen var en masse avisklip med 'Grindelwald forsvinder igen'... :rulle:), og det var også ret tydeligt, at det ikke var pigen (som de ellers prøvede at få det til at ligne), men ham gutten, der var Obscurialen - og så var der ligesom ikke så meget mere historie i den.

Generelt virker det som et kommercielt spin-off, og at trække en i forvejen tynd handling ud på 5 film er jo helt åndssvagt i mine øjne. :D

Nå, så alt i alt ikke så mange stjerner herfra. Eddie Redmayne kan måske trække en, fordi han er lidt lækker... ;)
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4603

Indlægaf Mangoness » 25. jun 2018, 11:56

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede

Tilbage til "Film og TV"