Årgang 0

Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Årgang 0

Indlægaf Fræksak » 21. jul 2019, 18:21

Jeg skal klart se med! Min første datter er fra 2005, så dengang var det selvfølgelig lidt mere vedkommende for mig at se det, men uagtet at mine piger er halvstore nu, synes jeg bare, at det er interessant TV. Forudsat, selvfølgelig, at de får castet nogle gode familier.
1
Nordjyde9900
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. jul 2019, 17:01
Kort karma: 0

Re: Årgang 0

Indlægaf Nordjyde9900 » 30. jul 2019, 17:22

Hej Folkens
Jeg opdagede at Stephanie har en Youtube kanal, hvor hun uploader Vlogs/ videodagbøger.

Det er næsten som et ekstra blik ind i Stephanie og Jeff´s liv, fortalt igennem deres narrativ, om det er en tema video hvor at Stephanie smager eksotiske frugte eller som den nyeste hvor at de er på ferie i Nice i Frankring.
0
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Årgang 0

Indlægaf Halldora » 26. dec 2019, 16:51

Og det første afsnit i Årgang O - som handler om Stephanie - kan nu ses på Tv2 Play.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Årgang 0

Indlægaf Misantropen » 30. dec 2019, 17:56

Rosa Espinosa skrev:Stephanie fortæller om sin barndom.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-12- ... NgrSsivWeE

Jeg har så meget respekt for hende.

Der er ingen tvivl om at hun har haft det svært, og selvom man ikke kommer igennem sådan en barndom uden mén kunne det jo være gået helt galt. Jeg synes altid hun har virket så omsorgsfuld og som et behageligt menneske at omgås.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Årgang 0

Indlægaf fisken80 » 12. jan 2020, 11:02

Det gjorde godt nok ondt at se det afsnit om Stephanie. Og det er imponerende så godt hun har klaret det.
Det værste var fortællingen om, hvordan hun kunne høre sin mor græde :( det bør ingen børn udsættes for
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Årgang 0

Indlægaf lillebjoern » 12. jan 2020, 11:33

Det gør helt ondt indeni. Og hvor er det godt, at hun taler rent ud af posen - at det har gjort skade på hende, at hendes mor foretog de valg, hun gjorde (og faderen ligeså). Det er derudover heller ikke rart for et barn at vide, at man var uønsket, og slet ikke flere gange. Hun er bare så sej at hun har opnået de ting hun har, og hvor er det dejligt for hende at hun har fået en tilsyneladende dejlig og sympatisk kæreste med en familie, der tager imod hende med åbne arme.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Årgang 0

Indlægaf zembra1986 » 12. jan 2020, 12:42

Kommer der afsnit med de andre Årgang 0 børn?
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Årgang 0

Indlægaf FrøkenM » 12. jan 2020, 12:43

zembra1986 skrev:Kommer der afsnit med de andre Årgang 0 børn?

Ja.
Rachel er den næste og det ligger allerede på TV2 Play :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Årgang 0

Indlægaf zembra1986 » 12. jan 2020, 12:45

FrøkenM skrev:
zembra1986 skrev:Kommer der afsnit med de andre Årgang 0 børn?

Ja.
Rachel er den næste og det ligger allerede på TV2 Play :)


Fedt. Jeg har godt nok ikke tv2 play, så må fange det i flimmerkassen :)
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Årgang 0

Indlægaf fisken80 » 15. jan 2020, 05:53

Gad vide hvorfor afsnittet med Stephanies historie er fjernet på TV2 play
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Årgang 0

Indlægaf Misantropen » 15. jan 2020, 06:48

fisken80 skrev:Gad vide hvorfor afsnittet med Stephanies historie er fjernet på TV2 play

Ja, egentlig. Det er stadig tilgængeligt i Yousees arkiv :gruble:

Jeg har ikke set afsnittet(kun tjekket at det kan ses) men er det fjernet pga. fejl eller klager over noget af det viste burde det også være fjernet ved Yousee.

Kan det være en fejl i TV2 Play? Jeg ved ikke hvordan det fungerer.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Årgang 0

Indlægaf sigge » 15. jan 2020, 08:02

Jeg synes de nye programmer, hvor de samler op på en persons historie gennem alle årene er rigtigt gode, fordi det kan være svært at huske f.eks. hvor mange gang Stephanie egentlig flyttede, når man ser 4 programmer om året, hvor de hopper mellem 3-4 familiers historier.
Det var ret hjerteskærende at høre, hvor hårdt det har været for hende, men så dejligt at se, hvor godt hun trives nu med kæreste, svigerfamilie og fremtidsdrømme.

Jeg smugkiggede også afsnittet med Rachel i går, og igen giver det et helt andet overblik, når man ser hendes historie koncentreret. Jeg har ikke tidligere tænkt over, hvor mange gange og på kritiske tidspunkter, hun har skiftet skole, fordi de var nødt til at flytte efter hendes forældres arbejde. Og så var det virkelig trist at høre om hendes oplevelse af, at hun aldrig ville komme til at bo sammen med begge sine forældre, fordi da de endelig flyttede sammen med hendes far, da hun var 7 år, begyndte hendes mor på en uddannelse, der betød, at hun var meget væk fra hjemmet. Den vinkel har jeg ikke selv tænkt over før. Men forældrene har da virkelig formået at opdrage en modig og selvstændig pige, der som 11-årig selv tager et fly til sommerlejr i et andet land. Det havde jeg absolut ikke formået i hendes alder - jeg var knapt nok tryg ved at tage bussen alene. Og lige sådan at tage til Sydamerika et år, det er megasejt, at hun bare gør det. Det havde jeg nok heller ikke kunnet i den alder. Og så er hun bare mega sød med den nye norske kæreste Eirik.
2
You can't spell awesome without me.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Årgang 0

Indlægaf fisken80 » 15. jan 2020, 16:05

Misantropen skrev:
fisken80 skrev:Gad vide hvorfor afsnittet med Stephanies historie er fjernet på TV2 play

Ja, egentlig. Det er stadig tilgængeligt i Yousees arkiv :gruble:

Jeg har ikke set afsnittet(kun tjekket at det kan ses) men er det fjernet pga. fejl eller klager over noget af det viste burde det også være fjernet ved Yousee.

Kan det være en fejl i TV2 Play? Jeg ved ikke hvordan det fungerer.


TV2 har skrevet på Facebook at det var på grund af en fejl på programmet, det er vist kommet tilbage igen nu
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Årgang 0

Indlægaf TomKah » 15. jan 2020, 16:25

Jeg synes nu ikke man kan sige at tage på børneby med CISV er at hoppe alene på en flyver.
Jeg har selv været aktiv i CISV som barn og man bruger altså et halvt til et helt år på opbygge relationer mellem børnene (4 danske) og lederen (og sommetider en 16 årig) før man rejser.
Men ja, det er virkelig fedt og virkelig noget som også har betydet meget for mig.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Årgang 0

Indlægaf Misantropen » 15. jan 2020, 16:56

sigge skrev:Jeg synes de nye programmer, hvor de samler op på en persons historie gennem alle årene er rigtigt gode, fordi det kan være svært at huske f.eks. hvor mange gang Stephanie egentlig flyttede, når man ser 4 programmer om året, hvor de hopper mellem 3-4 familiers historier.
Det var ret hjerteskærende at høre, hvor hårdt det har været for hende, men så dejligt at se, hvor godt hun trives nu med kæreste, svigerfamilie og fremtidsdrømme.

Jeg smugkiggede også afsnittet med Rachel i går, og igen giver det et helt andet overblik, når man ser hendes historie koncentreret. Jeg har ikke tidligere tænkt over, hvor mange gange og på kritiske tidspunkter, hun har skiftet skole, fordi de var nødt til at flytte efter hendes forældres arbejde. Og så var det virkelig trist at høre om hendes oplevelse af, at hun aldrig ville komme til at bo sammen med begge sine forældre, fordi da de endelig flyttede sammen med hendes far, da hun var 7 år, begyndte hendes mor på en uddannelse, der betød, at hun var meget væk fra hjemmet. Den vinkel har jeg ikke selv tænkt over før. Men forældrene har da virkelig formået at opdrage en modig og selvstændig pige, der som 11-årig selv tager et fly til sommerlejr i et andet land. Det havde jeg absolut ikke formået i hendes alder - jeg var knapt nok tryg ved at tage bussen alene. Og lige sådan at tage til Sydamerika et år, det er megasejt, at hun bare gør det. Det havde jeg nok heller ikke kunnet i den alder. Og så er hun bare mega sød med den nye norske kæreste Eirik.

Var det ikke som almindelig udviklingsstudent efter folkeskolen hun var i Sydamerika?

Jeg husker ikke detaljerne. Var det ikke noget med at hun sprang et klassetrin over eller blander jeg det sammen med at hun gik på en skole hvor klasserne var opdelt på en anden måde? Jeg mener da hun gik i klasse med David på et tidspunkt :gruble: Var det på den skole på Sjælland?
0

Tilbage til "Film og TV"