Årgang 0

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 4. feb 2018, 23:43

lillebjoern skrev:Jeg sidder i øvrigt og ser de gamle afsnit (igen-igen), og hvor er det hårdt at se, hvad Stephanie går igennem som barn. Hun bliver jo decideret omsorgssvigtet, men når hun fx sover på døgninstitution med sin søster, kan man tydeligt se, at hun er ked af det. Forældrene er lige blevet skilt, hun sover ikke hjemme om natten og hendes mor får snart en voldelig kæreste :tie: Hun har godt nok været igennem meget - mange flytninger, mange søskende, manglende/vekslende autoriteter... Det er så godt at hendes mor er flyttet tilbage og at hun stadig ser Pia.

Var det ikke en børnehave/SFO der havde natåbent? Evt. pga. skæve arbejdstider.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Årgang 0

Indlægaf lillebjoern » 5. feb 2018, 08:45

Juki skrev:
lillebjoern skrev:Jeg sidder i øvrigt og ser de gamle afsnit (igen-igen), og hvor er det hårdt at se, hvad Stephanie går igennem som barn. Hun bliver jo decideret omsorgssvigtet, men når hun fx sover på døgninstitution med sin søster, kan man tydeligt se, at hun er ked af det. Forældrene er lige blevet skilt, hun sover ikke hjemme om natten og hendes mor får snart en voldelig kæreste :tie: Hun har godt nok været igennem meget - mange flytninger, mange søskende, manglende/vekslende autoriteter... Det er så godt at hendes mor er flyttet tilbage og at hun stadig ser Pia.

Var det ikke en børnehave/SFO der havde natåbent? Evt. pga. skæve arbejdstider.


Jo - jeg fik vist formuleret mig forkert. Det var en døgnåben børnehave. :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Årgang 0

Indlægaf Shmartiesh » 6. feb 2018, 19:02

Når man ser de første to-tre sæsoner så går det godt nok stærkt for Christina og Christian. De får stephanie, bliver gift og bom, så skrider han. Og bom så er han tilbage.

Jeg bliver så irriteret på de århus børn når man ser hvordan Christian sidder stille i sofaen mens far skal finde fodboldtrøjen og han ville ikke lægge den til vask for den ville jo aldrig blive vasket. Så gør det dog selv dit dovne rad!!!
7
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Årgang 0

Indlægaf Muspel » 6. feb 2018, 20:54

Sig mig. Er der ikke et afsnit 5? Jeg synes afsnit 4 slutter i august- men der er ikke kommet mere på TV2 play???
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Årgang 0

Indlægaf IrmaPigen » 7. feb 2018, 08:40

lillebjoern skrev:Jeg sidder i øvrigt og ser de gamle afsnit (igen-igen), og hvor er det hårdt at se, hvad Stephanie går igennem som barn. Hun bliver jo decideret omsorgssvigtet, men når hun fx sover på døgninstitution med sin søster, kan man tydeligt se, at hun er ked af det. Forældrene er lige blevet skilt, hun sover ikke hjemme om natten og hendes mor får snart en voldelig kæreste :tie: Hun har godt nok været igennem meget - mange flytninger, mange søskende, manglende/vekslende autoriteter... Det er så godt at hendes mor er flyttet tilbage og at hun stadig ser Pia.


Jeg nåede kun at se et par af årets afsnit, så der er nok gået en masse forbi min næse. Var Stefanies far og Pia gået/flyttet fra hinanden?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Årgang 0

Indlægaf lillebjoern » 7. feb 2018, 09:43

IrmaPigen skrev:
lillebjoern skrev:Jeg sidder i øvrigt og ser de gamle afsnit (igen-igen), og hvor er det hårdt at se, hvad Stephanie går igennem som barn. Hun bliver jo decideret omsorgssvigtet, men når hun fx sover på døgninstitution med sin søster, kan man tydeligt se, at hun er ked af det. Forældrene er lige blevet skilt, hun sover ikke hjemme om natten og hendes mor får snart en voldelig kæreste :tie: Hun har godt nok været igennem meget - mange flytninger, mange søskende, manglende/vekslende autoriteter... Det er så godt at hendes mor er flyttet tilbage og at hun stadig ser Pia.


Jeg nåede kun at se et par af årets afsnit, så der er nok gået en masse forbi min næse. Var Stefanies far og Pia gået/flyttet fra hinanden?


Ja, det er efterhånden en del år siden. Nu bor faren sammen med en kvinde, der hedder Ditte, men de har så vidt jeg ved ikke nogen børn sammen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Årgang 0

Indlægaf Fynbo » 7. feb 2018, 11:26

Shmartiesh skrev:Jeg bliver så irriteret på de århus børn når man ser hvordan Christian sidder stille i sofaen mens far skal finde fodboldtrøjen og han ville ikke lægge den til vask for den ville jo aldrig blive vasket. Så gør det dog selv dit dovne rad!!!


Helt enig!
De drenge er simpelthen så snotforkælede og dovne :boo:
Efter min mening er det forældrenes egen skyld, at de er blevet sådan :boo:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Årgang 0

Indlægaf Bøtte » 7. feb 2018, 11:39

Fynbo skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg bliver så irriteret på de århus børn når man ser hvordan Christian sidder stille i sofaen mens far skal finde fodboldtrøjen og han ville ikke lægge den til vask for den ville jo aldrig blive vasket. Så gør det dog selv dit dovne rad!!!


Helt enig!
De drenge er simpelthen så snotforkælede og dovne :boo:
Efter min mening er det forældrenes egen skyld, at de er blevet sådan :boo:



Mit serviceniveau overfor vores 5 årige er nærmest lavere end det er for de drenge :tie:
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Årgang 0

Indlægaf Shmartiesh » 7. feb 2018, 12:01

Fynbo skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg bliver så irriteret på de århus børn når man ser hvordan Christian sidder stille i sofaen mens far skal finde fodboldtrøjen og han ville ikke lægge den til vask for den ville jo aldrig blive vasket. Så gør det dog selv dit dovne rad!!!


Helt enig!
De drenge er simpelthen så snotforkælede og dovne :boo:
Efter min mening er det forældrenes egen skyld, at de er blevet sådan :boo:

Ja forældrene er helt klart selv skyld i det. Det siger de også selv. Men altså.. hvordan skal det ikke gå dem hvis de nogensinde flytter for sig selv :nerve:
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Årgang 0

Indlægaf lillebjoern » 7. feb 2018, 14:37

Fynbo skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg bliver så irriteret på de århus børn når man ser hvordan Christian sidder stille i sofaen mens far skal finde fodboldtrøjen og han ville ikke lægge den til vask for den ville jo aldrig blive vasket. Så gør det dog selv dit dovne rad!!!


Helt enig!
De drenge er simpelthen så snotforkælede og dovne :boo:
Efter min mening er det forældrenes egen skyld, at de er blevet sådan :boo:


Ej, jeg er så glad for, at nogen siger det... Jeg brugte meget lang tid på at folde mine tæer ud efter den scene med fodboldtrøjen. Han sidder bare i sofaen med sin telefon og får far til at styrte rundt :tie:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Årgang 0

Indlægaf lillebjoern » 7. feb 2018, 14:39

Shmartiesh skrev:
Fynbo skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg bliver så irriteret på de århus børn når man ser hvordan Christian sidder stille i sofaen mens far skal finde fodboldtrøjen og han ville ikke lægge den til vask for den ville jo aldrig blive vasket. Så gør det dog selv dit dovne rad!!!


Helt enig!
De drenge er simpelthen så snotforkælede og dovne :boo:
Efter min mening er det forældrenes egen skyld, at de er blevet sådan :boo:

Ja forældrene er helt klart selv skyld i det. Det siger de også selv. Men altså.. hvordan skal det ikke gå dem hvis de nogensinde flytter for sig selv :nerve:


Ham den ældste er det vist gået meget godt for, men mine fordomme siger mig, at det har noget at gøre med, at han bor med en kæreste og at han virker til at være en del mere selvstændig. Christian og Ludvig får jo smidt nogle lejligheder i nakken af deres forældre, og hvis der skal bo der med nogle venner, som forældrene antyder, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det kommer til at gå. Bare da forældrene var på Malta og drengene var alene i huset kom mormor og morfar jo og gjorde rent, vaskede op og vaskede tøj. :8:
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 502
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 625

Re: Årgang 0

Indlægaf Helga1 » 7. feb 2018, 19:35

lillebjoern skrev:Ham den ældste er det vist gået meget godt for, men mine fordomme siger mig, at det har noget at gøre med, at han bor med en kæreste og at han virker til at være en del mere selvstændig. Christian og Ludvig får jo smidt nogle lejligheder i nakken af deres forældre, og hvis der skal bo der med nogle venner, som forældrene antyder, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det kommer til at gå. Bare da forældrene var på Malta og drengene var alene i huset kom mormor og morfar jo og gjorde rent, vaskede op og vaskede tøj. :8:


Ham den ældste virker klart mest fornuftigt, men måske det også har noget at gøre med at han bor med kæresten og allerede er "faldet mere til ro" end de to andre. Men mener nu også, at den lejlighed de bor i er "smidt" i nakken af dem :) Ejendommen er vist eget af moderens firma, så vidt jeg husker :gruble:
2
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Årgang 0

Indlægaf lillebjoern » 8. feb 2018, 07:47

Helga1 skrev:
lillebjoern skrev:Ham den ældste er det vist gået meget godt for, men mine fordomme siger mig, at det har noget at gøre med, at han bor med en kæreste og at han virker til at være en del mere selvstændig. Christian og Ludvig får jo smidt nogle lejligheder i nakken af deres forældre, og hvis der skal bo der med nogle venner, som forældrene antyder, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det kommer til at gå. Bare da forældrene var på Malta og drengene var alene i huset kom mormor og morfar jo og gjorde rent, vaskede op og vaskede tøj. :8:


Ham den ældste virker klart mest fornuftigt, men måske det også har noget at gøre med at han bor med kæresten og allerede er "faldet mere til ro" end de to andre. Men mener nu også, at den lejlighed de bor i er "smidt" i nakken af dem :) Ejendommen er vist eget af moderens firma, så vidt jeg husker :gruble:


Ja, det var moderens firma, der investerede i nogle lejligheder. De drenge lærer da aldrig værdien af penge at kende.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 8. feb 2018, 07:56

Det rører mig ikke så meget at Christian og Ludvig er så lade og dovne, de lever jo bare det fede teenageliv, men det irriterer mig når forældrene i hver sæson brokker sig og undrer sig over hvorfor drengene er så dovne....

De sagde vist også noget med at unge i dag drikker for meget. Så lad vær med at tillad at de tager til fest ved enhver given lejlighed og at de tager sprut og 10 rammer øl med til en lille uges festival.

Hvis de virkelig ønskede det var anderledes står det dem frit for at have nogle krav og regler omkring drengenes opførsel.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Årgang 0

Indlægaf girl_beat » 8. feb 2018, 08:57

Juki skrev:Det rører mig ikke så meget at Christian og Ludvig er så lade og dovne, de lever jo bare det fede teenageliv, men det irriterer mig når forældrene i hver sæson brokker sig og undrer sig over hvorfor drengene er så dovne....

De sagde vist også noget med at unge i dag drikker for meget. Så lad vær med at tillad at de tager til fest ved enhver given lejlighed og at de tager sprut og 10 rammer øl med til en lille uges festival.

Hvis de virkelig ønskede det var anderledes står det dem frit for at have nogle krav og regler omkring drengenes opførsel.

Jeg synes, du rammer spot-on hér... Hver sæson har det været "Ih og åh, vi skal bare klare SÅ mange ting for drengene" :rulle: uden at de selv har gjort det mindste for at ændre det. Så bliver det lidt svært at tage seriøst i længden...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Film og TV"