Arvingerne

zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Arvingerne

Indlægaf zembra1986 » 20. feb 2017, 17:39

Jeg synes jo 3. sæson kom rigtig stærkt fra start, men her 1 afsnit fra slutningen er jeg godt nok mindre begejstret.....skuespillet er stadig helt i top men synes virkelig handlingen sejler og der er mange løse ender der ikke er fulgt op på.....

Hvad sker der f.eks. med Gro og Roberts forhold? havde da regnet med man skulle se en udvikling, men de er bare næsten gået helt i forglemmelsen, og hvad sker der med de små scener hvor Gro kyssede med ham kunstner fyren?? :stoned: Det har der ikke været nogen videre forklaring eller handling på, hvad sker der for det?? ret random og ligegyldigt hvis de alligevel ikke har tænkt sig at følge op på det :gruble: Og hvad med Solveig? Hun popper lige op en gang imellem, men synes godt de kunne have fortalt lidt dybere om hendes liv efter Hannahs død.

OG allover synes jeg bare ikke der er nogen rigtig udvikling i nogen af karakterne. Gro er næsten blevet kedelig og uden passion....lidt det samme er Frederik (hvilket dog er lidt mere forståeligt i hans situation), Signe går kun op i hendes grise, og at diskutere med Karin og nabomanden og Emil er da gået helt i stå og har stort set ikke bestilt andet end at lege far for Melody igennem hele sæsonen.....hvad med egen familie? kone? projekter/hobbies?

Det er vist meget godt det slutter nu......I kan godt høre jeg ikke er imponeret over 3. sæson, ik'? :lol:
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Arvingerne

Indlægaf sortkaffe » 20. feb 2017, 18:40

men det er jo derfor de ganske enkelt skal lave en sæson mere :D
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Arvingerne

Indlægaf vibbsen » 20. feb 2017, 19:38

Akehurst2 skrev:
vibbsen skrev:
Jeg synes Signe for alvor har fået sin egen "karakter" her i sæson 3. Hun står ikke længere i "skyggen" af sine søskende. Hun er nu nøjagtig lige så irriterende og dysfunktionel som dem :lol: :lol: :lol:

Hold kæft hvor får jeg bare lyst til at ruske hende for hårdt. Altså sådan virkelig RUSKE-RUSKE-RUSKE. Nuiii... hvor er hun bare irriterende. Hun er så afgjort den mest selvoptagede af de 4 søskende. Hun er villig til at gå på kompromis med sine principper ved mindst tegn på modstand. Opfører sig som et lille barn hvis hun ikke får sin vilje. Pisser på kæresten. Spiller pigefornærmet. Og opfører sig totalt egoistisk...BRILLIANT...



Signe virker bare til at være verdens mest forkælede og beskyttede enebarn, der aldrig har trådt fire skridt væk fra mors kødgryder, før det hele pludselig ramlede.

Det har været en brat opvågnen, ikke altid håndteret lige kønt :devil:


Præcis. Der har ikke været et eneste afsnit i sæson 3 hvor jeg ikke har haft løst til at tæske hende med en af hendes søskende :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Arvingerne

Indlægaf vibbsen » 20. feb 2017, 20:46

fisken80 skrev:
vibbsen skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Det må jeg så indrømme at jeg synes ville være ganske realistisk. Meget mere end, hvis hun pludselig kom over det. Hun har mistet sit barn og hun var sårbar i forvejen, jeg er slet ikke overbevist om, at hun nogensinde kommer over det. Jeg forestiller mig egentlig, at hun mere eller mindre ender med at gå til grunde.


Det er selvfølgelig også en slags afslutning...


Jeg synes det vil være en suværen slutning på serien. Livet er nogen gange den vildeste bitch. Og nogen gange så er der faktisk ikke en happy ending.

Lige præcis med denne her familie ville jeg have det ret stramt med at de alle sammen pludselig skulle blive fri af alle fortidens spøgelser og leve lykkeligt til deres dages ende. For mage til dysfunktionelle personager skal man da lede længe efter :lol: :lol: Hvilket er præcis det som har gjort serien så fed.


I virkeligheden har Solveig nok været en af dem i serien, der var mindst dysfunktionel. Men netop derfor giver det også god mening, at netop hun går til grunde når livet virkelig rammer hende med det værste man kan rammes af. De andre kan meget bedre tackle det, fordi de har tacklet så meget andet shit i forvejen og fordi de i bund og grund mest er optagede af dem selv. Undtagelsen er muligvis Emil, men altså, hvis ikke Gro havde ringet til ham, så VAR han jo skredet fra Melody uden kamp.

Solveig har derimod altid været den, der var der for andre, den der forsøgte at hjælpe og støtte og som satte sig selv sidst. Og derfor er det så svært for hende at komme over Hannahs død, jeg tror hun bebrejder sig selv det.


Jeg synes det er en brandgod analyse du lige fik lavet der. :gogo: :gogo: :gogo: :gogo: Solveig har jo netop været den "normale" faktor. Hende der har forsøgt at bygge broer og forhindre det hele i at falde fra hinanden fordi de 4 søskende i bund og grund - som du så smukt siger det - er mest optagede af sig selv og deres egne navler. Det er de jo i bund og grund stadigvæk. Og derfor er der ingen til at forhindre Solveig i at falde fra hinanden. Der er ingen til at samle hende op. For det har jo altid været hendes rolle.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Arvingerne

Indlægaf sortkaffe » 26. feb 2017, 20:29

Det var en fin afslutning :)
1
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Arvingerne

Indlægaf Akehurst2 » 26. feb 2017, 20:41

Aesel82 skrev:Mon Signe og Jensen ender med at slå pjalterne sammen om at holde grise, når nu Karin ikke gider hende længere?


Godt forudset :worship:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Arvingerne

Indlægaf vibbsen » 26. feb 2017, 21:40

Den afslutning var simpelthen SÅ fin. Jeg synes det var enormt symbolsk med det der "familieportræt" med alle dem er en brik i Grønnegårdens forunderlige puslespil.

Og meget fint at lade Veronika går rundt mellem sine børn til sidst. Det synes jeg var en god måde at flette hende med ind....

***** herfra
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Arvingerne

Indlægaf zembra1986 » 26. feb 2017, 21:47

På trods af at jeg overall har været skuffet over 3. sæson, så synes jeg også afslutningen var virkelig fin og rørende :lun:
2
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Arvingerne

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2017, 05:45

Jeg er så helt uenig. Jeg synes godt nok den slutning var alt alt for happy go lucky taget i betragtning af, hvor langt ude mange af dem har været. Og jeg finder det totalt urealistisk, at Solveig pludselig vender på en tallerken som det skete og ikke mindst, at Jensen pludselig vil deltage i kunstværket OG holde grise med Signe.

Havde det sgu som Karin til sidst. Det der totalt skeptiske blik hun sidder og skuer ud over forsamlingen med, jeg var samme sted...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Arvingerne

Indlægaf Luffegås » 27. feb 2017, 07:07

Var jo statist til de sidste scener med folkemængder på gårdspladsen og det der.. Og uuuh hvor er jeg bare vildt glad for jeg kan sige jeg har set Kirsten Olesen. Jeg har mødt nogen fra matador! Kan ikke huske hvad jeg sagde til hende, jo, tror jeg sagde "så fik du lov at være med igen".
Men åårh flere jeg kender bemærkede hende slet ikke, det var alt for lidt. De optog ellers hun stod bag sådan en varmluftsfigur på jorden der skulle forestille den der moder-figur der er med i sæson 1. Og det var bare så fint hun stod der og kiggede, og gik rundt. Det synes jeg stadig var så fed en afslutning. At have Veronica til at se alle sine arvinger, på alle niveauer. At på trods af alle de ting Frederik f.eks. altid har synes var forfærdeligt at blive udsat for, så kan han nu ikke benægte han er en del af den kreative flok, der er bare mange måder at være det på.
Ligesom vi snakkede om at Signe nu var en del af flokken, så føler jeg faktisk også først nu, at ligeså er Frederik. Jeg glæder mig til at gense sæson 1 snart.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Arvingerne

Indlægaf Lucia » 1. mar 2017, 16:52

Synes måske også at der var lidt for meget happy ending over det. Lagde i øvrigt slet ikke at Veronika var med, måske bare fordi jeg har glemt, hvordan hun så ud :lol:
1

Tilbage til "Film og TV"