Ny serie ala GG?

Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Ny serie ala GG?

Indlægaf musling » 10. jan 2017, 18:30

Efteråret har været en skøn rejse gennem Stars Hollow sammen med de skønne Gilmore-piger. Men med blot 1 uset afsnit tilbage mødes tristheden med panikken.
Tristhed over, at den bedst-sete serie lakker mod enden, for nok uigenkaldeligt sidste gang efter den seneste comeback.
Panikken over, hvad vi nu skal se og hygge med om aftenen.

Findes der en lige så varm, intens og hjertevarm serie, som måske nok er lidt tøset, men ikke mere end at manden ved min side vil se med? Vi har nemlig hygget med GG - han mindst lige så meget som jeg.
Det skal ikke være en plat serie. Den må gerne have lidt dybde.
Kan I anbefale noget? Eller er det bare slut efter GG? :panik:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf Badesandalen » 18. mar 2017, 09:32

musling skrev:Efteråret har været en skøn rejse gennem Stars Hollow sammen med de skønne Gilmore-piger. Men med blot 1 uset afsnit tilbage mødes tristheden med panikken.
Tristhed over, at den bedst-sete serie lakker mod enden, for nok uigenkaldeligt sidste gang efter den seneste comeback.
Panikken over, hvad vi nu skal se og hygge med om aftenen.

Findes der en lige så varm, intens og hjertevarm serie, som måske nok er lidt tøset, men ikke mere end at manden ved min side vil se med? Vi har nemlig hygget med GG - han mindst lige så meget som jeg.
Det skal ikke være en plat serie. Den må gerne have lidt dybde.
Kan I anbefale noget? Eller er det bare slut efter GG? :panik:

Jeg ved godt dit indlæg er to måneder gammelt, men man kan vel altid bruge anbefalinger. ;)

Jeg kan personligt rigtig godt lide Jane the Virgin. Den er så mere drama end komedie, men den er stadig sjov og hjertevarm. Dramaet er med til at gøre den intens, og det faktum at Jane har et rigtig godt forhold til sin mor og bedstemor og at de alle tre bor sammen, ser 'sæbeoperaer' sammen og snakker om alt er med til at gøre den tøset.

Og så selvfølgelig Bunheads som også er fra Amy Sherman-Palladino. Den minder helt utroligt meget om GG på mange måder; de taler hurtigt, den er fuld af referencer til popkultur og karaktererne er knivskarpe. Der er desværre kun en sæson, men den kan anbefales.
1
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf Lys » 18. mar 2017, 09:59

Hart of Dixie er også lidt i samme stil - uden at være det helt alligevel. Den foregår på samme måde i en lille by, hvor alle kender alle, men her i Sydstaterne tæt på New Orleans. Serierne er faktisk optaget delvist i samme kulisser med bycentrum og gazeboen.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. mar 2017, 11:09

Der er en serie som hedder Bunheads http://www.imdb.com/title/tt2006848/ Desværre blev det kun til 1 sæson, men stemningen og det hele er meget a la GG, jeg tror muligvis den er lavet af de samme folk.
Plus at hovedpersonen er en tro kopi af Gilmore-Mor, og så er Gilmore-mormor hendes svigermor i Bunheads :D
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf musling » 18. mar 2017, 11:21

Hvor er I fantastiske :love:

Gør bestemt ikke noget, at min 2 mdr gamle tråd bliver hevet op igen - vi har nemlig ikke fundet GGs afløser endnu, men vil helt sikkert kigge nærmere på jeres bud sammen med min mand, så vi kan gang i en ny serie. De lyder jo lovende!

Savner virkelig meget vores GG-aftener og kan slet slet ikke forstå, at det er slut.
Synes ikke den nye sæson er på højde med den oprindelige serie, men det er klart, at hvis der kommer en sæson 2, så sidder vi klistret foran skærmen :lun:

Vi er ikke kommet i gang endnu, men vi har vist bestemt os for, at New Girl bliver næste serie. Så fedt, at en af jer har anbefalet den. :gogo:
1
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf Lys » 18. mar 2017, 11:47

New Girl er virkelig god. Jeg synes ikke den er så GG-agtig, men måske mere henad Venner. Men det gør den bestemt ikke ringere :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf Wizzze » 18. mar 2017, 13:10

Lauren Graham fra GG er også med i "Parenthood" som er skæv familie dynamik lidt ala GG. Og så er der "Everwood" som også er small town, familie og god dialog.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Ny serie ala GG?

Indlægaf musling » 18. mar 2017, 17:41

Wizzze skrev:Lauren Graham fra GG er også med i "Parenthood" som er skæv familie dynamik lidt ala GG. Og så er der "Everwood" som også er small town, familie og god dialog.


Vi vil faktisk rigtigt gerne se Parenthood, men vi kan ikke finde et sted, hvor vi kan streame den..
0

Tilbage til "Film og TV"