Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Guilded_Lily » 18. mar 2019, 11:18

Turn Up Charlie på Netflix. Idris Elba er sjov!
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Kattefjæs » 18. mar 2019, 12:54

Ekliptika skrev:Dokumentarserie om Madeleine McCann sagen på Netflix. Er i gang med 3. Afsnit og ved ikke helt endnu hvad jeg synes? Andre der ser den?



Jeg har set den faerdig og synes den er ret fin. Gennemgaar sagens gang forholdsvis kronologisk og uden de store foelelses-styrede armbevaegelser. Og forholder sig kritisk til mediernes indblanding i sagen, hvilket i den grad er noedvendigt - der har vaeret, og er stadig, enormt behov for at de holdes ansvarlige for deres gebaerden i saadan nogle sager.

Vi har set det saa mange gange hvordan folk haenges ud paa forsider som skyldige, og hvordan pure opspind rapporteres som facts. Det har livslange konsekvenser for mennesker som, i rigtig mange tilfaelde, viser sig at vaere fuldstaendig uskyldige, og det er ikke okay. Samtidig distraherer det fra den egentlige sag; at finde den forsvundne person og den/dem som har foraarsaget deres forsvinden.

Der var saa meget palaver fra medierne dengang - deciderede loegne som lystigt blev spredt uden nogen form for ansvarsfoelelse - at alt for meget tid og alt for mange kraefter gik med det, fremfor at finde Madeleine.

Jeg ved ikke om vi nogensinde naar frem til sandheden i den sag - om hun eller gerningsmanden/maendene findes. Men hvis alt andet fejler, saa kan saadan en serie i det mindste laere os noget om haandteringen af den type sager, og at vi skal passe rigtig, rigtig godt paa med hvad og hvem vi tror paa.

Internettet vrimler stadig med trolls som spreder misinformationen i dag, selvom det er saa mange aar siden - jeg tror det er de faerreste som for alvor taenker over konsekvenserne af saadan noget mens det staar paa. Det er dyre laerepenge, men laerestregen er dog vigtig.
2
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf didas » 18. mar 2019, 13:01

Purple Haze skrev:Love, death & robots

Den får 6 stjerner herfra
:love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2:

Bare ærgerligt jeg snart har set alle afsnittene.


Helt enig! Vi kværnede alle afsnittene i går, mega fed serie! Min yndlings var den med de 3 robotter på sightseeing-tur i den post-apokalyptiske verden :-D
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21918

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Purple Haze » 18. mar 2019, 14:17

didas skrev:
Purple Haze skrev:Love, death & robots

Den får 6 stjerner herfra
:love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2:

Bare ærgerligt jeg snart har set alle afsnittene.


Helt enig! Vi kværnede alle afsnittene i går, mega fed serie! Min yndlings var den med de 3 robotter på sightseeing-tur i den post-apokalyptiske verden :-D


Look out for those cats! :nerve:
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 332
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 768

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Ekliptika » 18. mar 2019, 18:10

Kattefjæs skrev:
Ekliptika skrev:Dokumentarserie om Madeleine McCann sagen på Netflix. Er i gang med 3. Afsnit og ved ikke helt endnu hvad jeg synes? Andre der ser den?



Jeg har set den faerdig og synes den er ret fin. Gennemgaar sagens gang forholdsvis kronologisk og uden de store foelelses-styrede armbevaegelser. Og forholder sig kritisk til mediernes indblanding i sagen, hvilket i den grad er noedvendigt - der har vaeret, og er stadig, enormt behov for at de holdes ansvarlige for deres gebaerden i saadan nogle sager.

Vi har set det saa mange gange hvordan folk haenges ud paa forsider som skyldige, og hvordan pure opspind rapporteres som facts. Det har livslange konsekvenser for mennesker som, i rigtig mange tilfaelde, viser sig at vaere fuldstaendig uskyldige, og det er ikke okay. Samtidig distraherer det fra den egentlige sag; at finde den forsvundne person og den/dem som har foraarsaget deres forsvinden.

Der var saa meget palaver fra medierne dengang - deciderede loegne som lystigt blev spredt uden nogen form for ansvarsfoelelse - at alt for meget tid og alt for mange kraefter gik med det, fremfor at finde Madeleine.

Jeg ved ikke om vi nogensinde naar frem til sandheden i den sag - om hun eller gerningsmanden/maendene findes. Men hvis alt andet fejler, saa kan saadan en serie i det mindste laere os noget om haandteringen af den type sager, og at vi skal passe rigtig, rigtig godt paa med hvad og hvem vi tror paa.

Internettet vrimler stadig med trolls som spreder misinformationen i dag, selvom det er saa mange aar siden - jeg tror det er de faerreste som for alvor taenker over konsekvenserne af saadan noget mens det staar paa. Det er dyre laerepenge, men laerestregen er dog vigtig.


Igår blev jeg færdig med det afsnit, hvor det viser blodhunden og lighunden i henholdsvis lejligheden og bilen. Det løb mig godt nok lidt koldt ned ad ryggen at se de hundes opførsel. Og udtalelserne om at man har fundet Maddies DNA i den udlejningsbil, som forældrene lejede 3 uger efter hendes forsvinden. Samt udtalelserne om at man havde fundet dna beviser, der tydede på, at hunvar død. Der blev vist ikke sagt hvad de beviser er.
Nu ved jeg så ikke hvad der sker i de næste afsnit. Om der bliver taget mere stilling eller gives forklaringer, hvad de fund kan skyldes, men jeg kan godt forstå at man kan mistænke forældrene for at være indblandet, når man har sådanne spor. Det har dog aldrig givet mening for mig, hvis forældrene rent faktisk var involveret, når man tænker på, at de stadig forsøger at skabe opmærksomhed om sagen.
Jeg fulgte ikke så meget med i pressen, dengang det skete, så jeg ved ikke, om det er nogle af ovenstående ting, du tænker på?
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf DenBruneMunk » 18. mar 2019, 18:17

Er ved slutningen af Stranger Things sæson 2, synes ikke den var så god som Sæson 1, og det er ikke lige den type scifi som jeg normalt ville kalde god underholdning. Den kan ses men mangler altså noget, udover musik og stilen stadig er lige fed :) Det kan jeg godt lide ved denne serie.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. mar 2019, 20:10

Jeg er i gang med at binge hele Beverly Hills 90210 på Viafree. Er kun lige nået til anden sæson. Wow, der er mange timer.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Ava » 18. mar 2019, 20:13

Bohemian Rapsody på Viaplay

Den var fantastisk synes jeg.
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Kattefjæs » 18. mar 2019, 20:38

Ekliptika skrev:Igår blev jeg færdig med det afsnit, hvor det viser blodhunden og lighunden i henholdsvis lejligheden og bilen. Det løb mig godt nok lidt koldt ned ad ryggen at se de hundes opførsel. Og udtalelserne om at man har fundet Maddies DNA i den udlejningsbil, som forældrene lejede 3 uger efter hendes forsvinden. Samt udtalelserne om at man havde fundet dna beviser, der tydede på, at hunvar død. Der blev vist ikke sagt hvad de beviser er.
Nu ved jeg så ikke hvad der sker i de næste afsnit. Om der bliver taget mere stilling eller gives forklaringer, hvad de fund kan skyldes, men jeg kan godt forstå at man kan mistænke forældrene for at være indblandet, når man har sådanne spor. Det har dog aldrig givet mening for mig, hvis forældrene rent faktisk var involveret, når man tænker på, at de stadig forsøger at skabe opmærksomhed om sagen.
Jeg fulgte ikke så meget med i pressen, dengang det skete, så jeg ved ikke, om det er nogle af ovenstående ting, du tænker på?


Well, det er bl.a. den slags oplysninger som dels kun er delvist sande, og dels er gentaget ad nauseam - til det punkt hvor det pludselig bliver faktum.

Det er korrekt at hundene, som reagerer hhv. på blod og nedbrydning (af menneskekroppen), begge reagerede i lejligheden og bilen. Men hundene differentierer ikke mellem bestemte mennesker - de konstaterer bare om der er noget at komme efter, så at sige. De tager sjældent fejl, men det sker.

Selvom en hund har reageret på noget, så er det stadig ikke nødvendigvis bevis på hverken det ene eller det andet.

Der blev fundet DNA fra mindst tre, men måske op til fem, personer i bagagerummet i bilen. Ikke hver for sig, men i én stor pærevælling, dvs. DNA'et er forurenet. Alligevel kunne det med nogen sandsynlighed siges at være Madeleines, men det kunne lige så vel være hendes forældres, eller et andet blodsbeslægtet familiemedlem. Ham, som udførte testen, mente at den ikke konkluderede noget banebrydende og højst kunne tjene som et clue, men ikke bevis.

Og så er tilstedeværelsen af DNA i sig selv jo heller ikke bevis på ret meget. Du kan i hvert fald finde mit DNA et utal af steder, men det betyder jo ikke at jeg er skyldig hvis der begås et mord der - det er rent tilfælde. På samme måde er der jo heller ikke noget underligt i at Madeleines DNA findes i en lejlighed som hun boede i.

Aviserne bragte meget hurtigt den nyhed at Madeleines blod VAR fundet i både bil og lejlighed, og det bliver ved med at cirkulere i dag som facts, men det var hvis ikke en direkte løgn, så da i hvert fald en rimelig malerisk overdrivelse. Desværre en overdrivelse som førte til at man holdt op med at lede efter et kidnappet barn som formodentlig stadig var i live og i stedet begyndte at fokusere på at få en morder til at tilstå.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Pandesteg » 19. mar 2019, 07:36

The Case against Adnan Syed, afsnit 2 på HBO.

Det fangede mig ikke helt så meget som afsnit 1 og ligger stadig rigtig tæt op af podcasten, så jeg kommer ofte til at sidde og tænke på nogle andre ting imens.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Thestral » 19. mar 2019, 16:00

Jeg har set alle 4 Hunger Games film på hhv Viasat og HBO
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19073

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Flora » 19. mar 2019, 16:01

Rugemor på DRTV.

Fin dokumentar :gogo:
0
Bergen
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11926

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Bergen » 19. mar 2019, 17:46

Dokumentar om familien McCann og den lille Madeleine.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Sof » 19. mar 2019, 18:50

Pandesteg skrev:The Case against Adnan Syed, afsnit 2 på HBO.

Det fangede mig ikke helt så meget som afsnit 1 og ligger stadig rigtig tæt op af podcasten, så jeg kommer ofte til at sidde og tænke på nogle andre ting imens.

Jeg kunne heller ikke rigtig koncentrere mig, kedede mig en smule, så kom til at lave nogle andre ting imens. Synes der er noget med tempoet, tror jeg. Den fanger mig i hvert fald ikke. Har hørt alt hvad der findes i podcast form om sagen, så vidt jeg ved.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf Ladysparrow » 19. mar 2019, 19:18

After life på Netflix. Den er simpelthen så fin.
1

Tilbage til "Film og TV"