Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Wizzze » 12. sep 2018, 20:55

Har I også mega krumme tæer over efter dagens afsnit :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. sep 2018, 22:51

Carsten-logik: Vi har begge to lige været i bad, så dét må da være tegn på at nu er vi begge klar til noget sex. :lol:
11
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5040

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf HerErJeg » 13. sep 2018, 04:53

Jeg ser Eva som en person der siger en ting, mener noget andet og gør noget tredje.
Den der sprudlende og overskudsagtige person der skulle lægge verden ned i dage op til vielsen, den version af Eva er fuldstændig væk.
Man kan sige om Carsten hvad man vil, men om ikke andet så er han mere tro mod den personlig han altid har vist.
Så kan man joke med forhuder og hvad har vi ellers, det er der fint plads til hvis man er seriøs og alvorlig når det kræves.
4
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Lykke » 13. sep 2018, 05:05

Jeg synes den der middag hvor Carsten skal sige det der med forhud var så pinlig. Ej, men hvilken person kan synes sådan noget er sjovt. Det bliver bare så ulækkert desperat at han har så meget fokus på sex. Hvis det bare var det han ville skulle han nok ha taget en bytur istedet for at blive gift.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2018, 05:13

HerErJeg skrev:Jeg ser Eva som en person der siger en ting, mener noget andet og gør noget tredje.
Den der sprudlende og overskudsagtige person der skulle lægge verden ned i dage op til vielsen, den version af Eva er fuldstændig væk.
Man kan sige om Carsten hvad man vil, men om ikke andet så er han mere tro mod den personlig han altid har vist.
Så kan man joke med forhuder og hvad har vi ellers, det er der fint plads til hvis man er seriøs og alvorlig når det kræves.

Ah, det handler vel også om at kende sit publikum. Humor er mange ting, og en ting der er fedest hvis det er noget man har sammen - derfor vil jeg mene det er god takt at tilpasse sin humor med ens selskab - og så gemme de jokes der falder til jorden til man er i selskab med nogle der finder den slags sjovt. Man kan selvfølgelig godt sidde og fyre den ene joke af efter den anden hvor man er den eneste der griner, jeg vil bare mene at det ikke er sociale skills.
De fleste mennesker har heldigvis ikke kun en form for humor, så det burde være muligt at finde et fælles ståsted.

Og uanset hvad synes jeg at det er uden situationsfornemmelse at fyre klamme jokes af ved et måltid i selskab med en man ikke kender så godt endnu. Endnu mere når man har konstateret selv samme person er småtspisende.
0
...
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5040

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf HerErJeg » 13. sep 2018, 05:29

LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:Jeg ser Eva som en person der siger en ting, mener noget andet og gør noget tredje.
Den der sprudlende og overskudsagtige person der skulle lægge verden ned i dage op til vielsen, den version af Eva er fuldstændig væk.
Man kan sige om Carsten hvad man vil, men om ikke andet så er han mere tro mod den personlig han altid har vist.
Så kan man joke med forhuder og hvad har vi ellers, det er der fint plads til hvis man er seriøs og alvorlig når det kræves.

Ah, det handler vel også om at kende sit publikum. Humor er mange ting, og en ting der er fedest hvis det er noget man har sammen - derfor vil jeg mene det er god takt at tilpasse sin humor med ens selskab - og så gemme de jokes der falder til jorden til man er i selskab med nogle der finder den slags sjovt. Man kan selvfølgelig godt sidde og fyre den ene joke af efter den anden hvor man er den eneste der griner, jeg vil bare mene at det ikke er sociale skills.
De fleste mennesker har heldigvis ikke kun en form for humor, så det burde være muligt at finde et fælles ståsted.

Og uanset hvad synes jeg at det er uden situationsfornemmelse at fyre klamme jokes af ved et måltid i selskab med en man ikke kender så godt endnu. Endnu mere når man har konstateret selv samme person er småtspisende.

Jeg tror man skal se hans mange jokes som forsøg på at bryde isen, hvis ikke han sagde noget kunne stilheden måske være larmende, og for en mand der i forvejen fornemmer problemer, så kan stilhed være næsten endnu mere ødelæggende.
Dernæst skal de klamme jokes nok ses som en arv fra brandstationen, det sidder direkte på rygradden og kan findes i alting. Det er ligeså svært at lukke øjnene for som det er for Eva at skrue ned for smøgerne.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Planten » 13. sep 2018, 05:30

Jeg er stadig heller ikke fan af Carsten, men jeg er godt nok heller ikke vild med Eva. De har begge alt for meget mig-fokus, og det bliver jo bare trættende for dem begge i længden, for uanset hvad den anden siger, så vender de det til at handle om noget negativt mod dem selv. Egentlig tror jeg, at Carstens grænseoverskridende og provokerende adfærd er for ubevidst at lokke noget sårbarhed frem i Eva, men hun reagerer med vrede. Det er overhovedet ikke en okay måde at gøre det på, men jeg tror stadig, det ubevidst er hans mål.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2018, 05:39

HerErJeg skrev:
LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:Jeg ser Eva som en person der siger en ting, mener noget andet og gør noget tredje.
Den der sprudlende og overskudsagtige person der skulle lægge verden ned i dage op til vielsen, den version af Eva er fuldstændig væk.
Man kan sige om Carsten hvad man vil, men om ikke andet så er han mere tro mod den personlig han altid har vist.
Så kan man joke med forhuder og hvad har vi ellers, det er der fint plads til hvis man er seriøs og alvorlig når det kræves.

Ah, det handler vel også om at kende sit publikum. Humor er mange ting, og en ting der er fedest hvis det er noget man har sammen - derfor vil jeg mene det er god takt at tilpasse sin humor med ens selskab - og så gemme de jokes der falder til jorden til man er i selskab med nogle der finder den slags sjovt. Man kan selvfølgelig godt sidde og fyre den ene joke af efter den anden hvor man er den eneste der griner, jeg vil bare mene at det ikke er sociale skills.
De fleste mennesker har heldigvis ikke kun en form for humor, så det burde være muligt at finde et fælles ståsted.

Og uanset hvad synes jeg at det er uden situationsfornemmelse at fyre klamme jokes af ved et måltid i selskab med en man ikke kender så godt endnu. Endnu mere når man har konstateret selv samme person er småtspisende.

Jeg tror man skal se hans mange jokes som forsøg på at bryde isen, hvis ikke han sagde noget kunne stilheden måske være larmende, og for en mand der i forvejen fornemmer problemer, så kan stilhed være næsten endnu mere ødelæggende.
Dernæst skal de klamme jokes nok ses som en arv fra brandstationen, det sidder direkte på rygradden og kan findes i alting. Det er ligeså svært at lukke øjnene for som det er for Eva at skrue ned for smøgerne.


Man kan jo godt snakke om andet, endda joke om andet, end klamme ting. Så ikke at snakke om forhud er jo ikke = larmende stilhed.

For et menneske med sociale kompetencer vil jeg mene du tager fejl. Har man lidt sociale skills er man i forvejen vant til at tilpasse sin kommunikation alt efter hvem man snakker med, altså snakker man ikke ens når man snakker med sin bedste ven, et barn, sin chef, gamle fru Nielsen, sin bankrådgiver, dronningen osv.
Uanset job, og tonen der vil jeg mene der er noget galt hvis man snakker på samme måde med alle mennesker man møder på sin vej - som en eller anden tvangshandling.
7
...
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21201

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf catnip » 13. sep 2018, 08:47

I sådanne programmer får jeg altid indtrykket af, at situationer og samtaler bliver taget ud af kontekst og klippet sammen for at booste et bestemt narrativ. Det er jo vanvittigt seer-venligt at få Carsten til at fremstå som fætter klam (ok, forhudskommentaren var virkelig nederen), Eva som spiseforstyrret, Michael som selvudslettende, Vanessa som distanceret osv. Jeg er slet ikke i tvivl om at DR på den måde får skruet op for dramaet hos alle fire par på den måde.

Og så også elementet med at Carsten og Eva har været singler i så kort tid inden programmet. Det virker mest af alt som seertals-matchning end par-matchning.

Men bevares, jeg er da godt underholdt, så jeg hænger på.
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Kattefjæs » 13. sep 2018, 08:50

Jeg skulle til at se det naeste afsnit, men saa opdagede jeg at saeson 4 stadig ligger paa DR's hjemmeside, saa nu er jeg gaaet i gang med at se den, og saa ser jeg videre paa saeson 5 naar jeg er faerdig med det.

Det er typisk mig. Jeg er altid bagude. :genert:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf HappyPaww » 13. sep 2018, 11:35

Har ikke rigtig set det før, så for første gang prøver jeg at følge lidt med. Får de egentlig brylluppet betalt af DR?

Og er der nogen der har link til en liste med "status" for tidligere par?
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Lys » 13. sep 2018, 12:52

HappyPaww skrev:Har ikke rigtig set det før, så for første gang prøver jeg at følge lidt med. Får de egentlig brylluppet betalt af DR?

Og er der nogen der har link til en liste med "status" for tidligere par?


Der er kun to par fra tidligere sæsoner, der stadig er et par. Randi og Niels og så Line og Michael, der også har fået en baby. Jeg tror man kan google sig frem på det grundlag.

Andre par har fastholdt ægteskab eller forhold i en periode, men har brudt efterfølgende.

Brylluppet bliver betalt af produktionsselskabet, er jeg ret sikker på.
2
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Fillie » 13. sep 2018, 13:56

Jeg er vild med Eva, og var jeg en mand i passende alder, havde jeg gjort mine hoser grønne. Hun virker varm, åben, begavet, nysgerrig og fuld af livsglæde, og så synes jeg, hun er super smuk. :love:

Carsten har derimod givet mig myrekryb fra første færd. Han præsenterer sig som dybsindig men virker enormt overfladisk, og han udviser hurtigt et massivt stivsind, hvor han slet ikke overvejer, at andre lever på en anden måde end ham. Hans iver efter at de skal stå op og spise på bestemte tidspunkter, og hans modvilje i forhold til at Eva fungerer på en anden måde tydeliggør dette, og da Eva endelig snupper en pizza sammen med ham, kritiserer han pizzaen! Han laver i det hele taget ikke andet end at kritisere hende og udtrykke sin skuffelse over hende, og da hun på sengen forsøger at lukke ham lidt ind ved at fortælle, at hun tidligere har ladet sig skubbe rundt af sin eksmand og derfor er opmærksom på at sætte grænser, afslutter han med det samme dialogen ved surt at konstatere, at hun er endt i den modsatte grøft. :8:

Jeg tror, deres forhold afsluttes i næste afsnit. Det håber jeg i hvert fald for hende, så hun kan finde en mand, der er mere optaget af at lære hende at kende fremfor at ærgre sig over, at hun har nogle andre vaner end ham.

Og nå ja, hans skuffelse over at hun ikke ville i seng med ham på bryllupsnatten samt det faktum, at det ikke passer ham, at de efter to dage ikke har haft sex, selvom han på alle måde signalerer, at han ikke bryder sig om hende, taler fuldkommen for sig selv. :rulle:
Senest rettet af Fillie 13. sep 2018, 14:05, rettet i alt 1 gang.
17
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Sof » 13. sep 2018, 14:04

Det er sjovt så forskelligt man ser folk.


Eva, i mine øjne, er typen der siger ting på en vag måde, lavt eller fx når hun udemærket ved at den anden part ikke hører efter (som når jeg spørger om jeg ikke må male en væg lyserød, når jeg ved at min kæreste (halv)sover) og så bagefter bliver sur eller skuffet og siger ting som “jeg sagde det jo” og “du hører ikke efter”.

Og så virker hun til at have en lidt træls personlighed. Livsglæde og varme kan jeg ingen steder se :lol:

Til brylluppet og på pressebillederne tænkte jeg egentlig at hun var pæn. Kunne forstå dem der sagde hun havde en god krop og bla bla. Men jeg kan slet ikke genkende den kvinde på bryllupsrejsen, synes nærmest det modsatte, hun ser lidt træt slidt (et udtryk jeg hader, men kan ikke finde noget bedre). Og alle de cigaretter...

Er med på at Carsten ikke gør noget som helst godt for hendes humør eller udstråling.
10
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Fillie » 13. sep 2018, 14:12

Jeg tror, at Eva hurtigt føler sig rigtigt skidt tilpas i Carstens selskab, fordi han med det samme forventer sex, og fordi han er så kritisk over for hendes vaner. Jeg ville også gå fra at være begejstret til at være helt slukket, hvis jeg blev udsat for en mand med hans personlighed; især hvis jeg lige havde giftet mig med ham! Og jeg tror, at Evas noget bastante måde at udtrykke sig på, da de er på vej på ferie (hvor jeg tænkte, at hun var en værre skrubbe), er et udtryk for, at hun ubevidst forsøger at sætte nogle grænser, for det er ellers ikke en adfærd, man ser hos hende, og i slutningen af afsnittet virker hun bare trist og føjelig - sikkert som hun havde det med eksmanden.
6
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Film og TV"