# Ungdoms*Film #

Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

# Ungdoms*Film #

Indlægaf Jørn » 30. jan 2017, 13:59

Hvor mange kan huske "Ungdomsfilm". Som vi så, da vi var unge, og senere. Ja, indrømmet, jeg har set Ungdomsfilm, selv om jeg ikke var helt ung. Film som "The Youngh Once" (Cliff Richard) * Vil du se min smukke nagle * Greese * Hair * Back To The Future * Melody Fair * Hvilke Ungdomsfilm husker du ?

:fløjt:
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf computermus » 5. feb 2017, 11:51

Af ungdomsfilm som jeg har set husker jeg bl.a. : " Mig og Charly ", " Grease " , " Tilbage til fremtiden" , "Steffen og Charly " (efterfølger til "Mig og Charly " )," Vil du se min smukke navle " , " Tro, håb og kærlighed " , " Kundskabens træ " , " Zappa " ," Saturday night fever" , "Barndommens gade "
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Mangoness » 5. feb 2017, 12:02

Easy A
Mean girls
Picture this
She's the man
Stick it
Wild child
Senest rettet af Mangoness 5. feb 2017, 13:38, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Code71 » 5. feb 2017, 12:36

Cant buy me love
Vild pjækkedag
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Wizzze » 5. feb 2017, 12:39

En film som tilbage til fremtiden vil jeg ikke kalde en ungdomsfilm, den er mere mainstream underholdning. :gruble:
Er ET så også en ungdomsfilm? eller Star Wars? fordi man så dem da man var ung? :gruble:

Jeg ser mere "Stand by me", "Breakfast club" og "Ferris Bueller" og de allerede nævnte "Mig & Charlie", "Zappa", "min smukke navle", "Tro, Håb og kærlighed", "Kundskabens Træ" og "Midt om natten" som ungdomsfilm, hvor sidstnævnte måske er lidt borderline :gruble:

Taler vi om hvilke film fra ens unge år, der har påvirket en, og som man stadig husker, så er det ikke rigtig de "klassiske" ungdomsfilm. Dem jeg husker meget er:
Kramer vs. Kramer, jeg forstod den ikke helt, men jeg kan huske hvor bange jeg var for skilsmisser efter jeg så den :genert:
De vilde gæs, nok den første film hvor jeg så "helte" dø, og indså at verden ikke er så sort/hvid, og gennemskuelig som en western med de klassiske gode og onde.
Star Wars og Close Encounters, hvor min fascination med rummet og eventyret blev lagt.
Goonies, måske den mainstream underholdningsfilm, der kommer tættest på en ungdomsfilm? :gruble: byggede videre på eventyret og jagten på skatten i lille Christian :blush:
Raiders of the lost ark, jep så sad eventyrlysten fast, og jeg VILLE være arkæolog efter den film :D
War Games, filmen der blev livsændrende for mig, efter den film var jeg hooked på computere og digital kommunikation, som er blevet min skæbne i dag.
Horrorfilmene, Scanners, Halloween, Elm Street, Thing, osv. vel egentlig også Jaws :gruble: Man grinte lidt nervøst, og sagde det var overdrevet, og ikke virkelig, når man sad og var "stor" sammen med kammeraterne. Men man var ikke helt tryg ved at gå alene hjem i mørket, eller man tjekkede lige en ekstra gang inden man gik i seng :genert:
Hov jeg var lige ved at glemme Legend og Neverendingstory som byggede videre på kærligheden til Fantasy som bøgerne allerede havde skabt.
Senest rettet af Wizzze 5. feb 2017, 12:58, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Spjaerten » 5. feb 2017, 12:45

Wizzze skrev:En film som tilbage til fremtiden vil jeg ikke kalde en ungdomsfilm, den er mere mainstream underholdning. :gruble:
Er ET så også en ungdomsfilm? eller Star Wars? fordi man så dem da man var ung? :gruble:

Jeg ser mere "Stand by me", "Breakfast club" og "Ferris Bueller" og de allerede nævnte "Mig & Charlie", "Zappa", "min smukke navle", "Tro, Håb og kærlighed", "Kundskabens Træ" og "Midt om natten" som ungdomsfilm, hvor sidstnævnte måske er lidt borderline :gruble:

Taler vi om hvilke film fra ens unge år, der har påvirket en, og som man stadig husker, så er det ikke rigtig de "klassiske" ungdomsfilm. Dem jeg husker meget er:
Kramer vs. Kramer, jeg forstod den ikke helt, men jeg kan huske hvor mange jeg var for skilsmisser efter jeg så den :genert:
De vilde gæs, nok den første film hvor jeg så "helte" dø, og indså at verden ikke er så sort/hvid, og gennemskuelig som en western med de klassiske gode og onde.
Star Wars og Close Encounters, hvor min fascination med rummet og eventyret blev lagt.
Goonies, måske den mainstream underholdningsfilm, der kommer tættest på en ungdomsfilm? :gruble: byggede videre på eventyret og jagten på skatten i lille Christian :blush:
Raiders of the lost ark, jep så sad eventyrlysten fast, og jeg VILLE være arkæolog efter den film :D
War Games, filmen der blev livsændrende for mig, efter den film var jeg hooked på computere og digital kommunikation, som er blevet min skæbne i dag.
Horrorfilmene, Scanners, Halloween, Elm Street, Thing, osv. vel egentlig også Jaws :gruble: Man grinte lidt nervøst, og sagde det var overdrevet, og ikke virkelig, når man sad og var "stor" sammen med kammeraterne. Men man var ikke helt tryg ved at gå alene hjem i mørket, eller man tjekkede lige en ekstra gang inden man gik i seng :genert:
Hov jeg var lige ved at glemme Legend og Neverendingstory som byggede videre på kærligheden til Fantasy som bøgerne allerede havde skabt.


Gamle mand ;)

Jeg tænker film der omhandler ungdom - ikke det man så da man var ung.

At det så falder sammen i mange tilfælde ja et et tilfælde :)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf BlueBunny » 5. feb 2017, 12:55

Udover mange der er nævnt, så er "the outsider" også ret mindeværdig :)

Alle de danske var fantastiske: zappa, vil du se min smukke navle, tro,håb&kærlighed, kundskabens træ.... mimre memorylane
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Faceless » 14. feb 2017, 17:35

Et "lille let" udvalg . . .

10 things I hate about you
2:37
Across the Universe
Almost Famous
Before Sunrise
Christiane F.
Clerks
Crazy/Beautiful
Cruel Intentions
Donnie Darko
The Dreamers
Edward Scissorhands
Empire Records
Fucking Åmål
Ghost World
The Hunger Games
I Know what you did last summer-filmene
It's Kind of a Funny Story
Juno
Liberal Arts
Napoleon Dynamite
Nick and Norah's Infinite Playlist
Nowhere Boy
The Perks of Being a Wallflower
Precious
Rebel Without a Cause
Romeo + Juliet
Råzone
Scream-filmene
Stealing Beauty
Superbad
Supervoksen
The Virgin Suicides
White Oleander
Winter's Bone
Zombieland
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Tux » 14. feb 2017, 19:17

#!?#"##@?!@#!@?@##?@!#@/++""'@!@#;#;#@/!?!'!??-#@¥$€$¥$€$¥£%§$&$§*…%&¥^&$€§€&

Både 1 og 2 er gode
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 332
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 768

Re: # Ungdoms*Film #

Indlægaf Ekliptika » 16. feb 2017, 13:10

St. Elmo's Fire
About Last Night
The Outsiders
Christiane F
Kundskabens træ
Tro, håb og kærlighed

Disse var mine yndlingsungdomsfilm, da jeg var i mine tidlige teenage år.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.

Tilbage til "Film og TV"