a handmaid´s tale

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 1. maj 2019, 21:05

Sangius skrev:
Animi skrev:
Sangius skrev:
Animi skrev:
Sangius skrev:Jeg synes det sidste afsnit var åndssvagt.

Spoilers for sidste afsnit coming up:

Hendes lille, nye baby, som hun vil gøre alt for at beskytte, kyler hun i favnen på en anden dame og sender ellers af sted. Og hvorfor skal ungen lige navngives af Serena? Fordi hun efter at have været en kontrollerende, voldelig og psykopatisk crazy bitch viser, at hun godt kan holde af en baby? By all means, then!
Så er det jo godt, at det sikkert er vildt nemt for folk på flugt lige at hoppe forbi en Tesco og nuppe et par liter modermælkserstatning eller 10.
Den baby stiller sgudda træskoene?
Og hvad er planen egentlig? Hun er jo magtesløs når hun er i landet, det har hun jo selv oplevet gang på gang. Men pludselig så mener hun at have en chance for - øh hvad?

I dont get it. Træls slutning, hvor de prøver at være dramatiske. Ved ikke engang om jeg magter at se næste sæson :D


Kan godt se dit indlæg er lidt gammelt, men kommenterer alligevel lige :-D
Men jeg forstår ikke, at folk synes det er mærkeligt, at hun bliver tilbage i stedet for at flygte. Jeg synes personligt, at det er det eneste, der giver mening. For hvordan skulle hun kunne forlade Gilead, med tanken om at Hannah er tilbage i landet? Hun ville da ikke kunne leve med, at forlade sin datter. Så hun sender sin nyfødte datter afsted i håb om, at hun kommer ud og bliver tilbage for at finde Hannah.


Men hendes chancer for at finde og redde Hannah er da langt større hvis hun flygter.
Nu er hun alene igen, og hsr absolut ingen magt. Hun kan jo ikke gøre en disse. Havde hun flygtet havde hun muligheden for at gøre en masse, med hjælp.

Og hvad med babyen? Hvordan skal et lille spædbarn overleve flugten til Canada? De har jo intet mælk til den. Det er helt skørt synes jeg.


Hvordan er de langt større, hvis hun flygter? Vi har set hvor magtesløse myndighederne i Canada er. I Gilead har hun Nick, der pga sit hverv som Øje, har kontakter til flere netværk. Det er ikke fordi, jeg tænker hendes chancer i Gilead nødvendigvis er meget større, og jeg tror også, vi skal tage hendes moderinstinkter med i spil. Jeg tror mange, også i virkeligheden, ville have svært ved at forlade et land, de vidste deres barn var fanget i.

Ift det med mad til baby, tror jeg bare, det er en af de ting, man i serier ikke skal tænke over. Plus, hvis de ret hurtigt kommer til et fly, er der jo ikke så langt igen til Canada fra Gilead.


Jeg tænker bare, at hvis se vil slå hende ihjel i Gilead, så kan de gøre det lynhurtig. Hvis hun returnerer til huset uden baby, så er hendes chancer for at overleve da lig 0.
Så skal hun gemme sig i Gilead, hvilket må være pænt svært.
Jeg har virkelig svært ved at se, hvordan det på nogen måde skulle være smart at blive der.
Men går da ud fra at jeg tager fejl, ellers bliver det da en kedelig sæson :D


Ville være lidt af et twist, hvis hun døde i næste afsnit :-D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 2. maj 2019, 09:24

Især fordi der er 13 afsnit i næste sæson...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 11. maj 2019, 10:28

Jeg har lige set traileren. Jeg har det vildt mærkeligt med at traileren faktisk viser der er grund til at være positiv, at en masse fedt og godt sker, og man sidder som seer og tænker "aaargh ååh nej hvordan skal det gå det hele!!"

0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 11. maj 2019, 10:44

Ellin skrev:Jeg har kun set til afsnit 2 af sæson 2. Synes jeg bliver nærmest fysisk utilpas af den serie her. Er det værd at holde ud og se hele sæsonen? Jeg overvejer bare at droppe serien.

KOmmer an på hvad man er til. Jeg synes godt man må kunne mærke en serie lidt så det sidder i kroppen. Sæson 2 bliver ret slow-paced og langsom pludselig, så den er ikke så slem at se færdig.
Tilgengæld er jeg slet ikke til gys og splatter
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 6. jun 2019, 19:54

Hvad synes I om de første tre afsnit i sæson 3?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf HappyPaww » 6. jun 2019, 20:01

Animi skrev:Hvad synes I om de første tre afsnit i sæson 3?

Har lige set de to - super spændende!

Synes det er så vildt, som Elisabeth Moss kan lave den mindste lille trækning, og så ændrer hendes udtryk sig fuldstændig! Hun er virkelig god :gogo:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf RavenClaw » 7. jun 2019, 13:00

Jeg er optimistisk ift. sæson 3 efter at have set de første tre afsnit. Jeg synes, man kan fornemme mere modstand hos andre kvinder, både hos Serenas mor, men også hos Tante Lydia. Hun virkede til at have tilgivet Emily, da hun er hjemme og besøge June hos Lawrence.

Og så fældede jeg en lille tåre, da Emily og Nicole blev fundet, og manden spurgte, om hun på baggrund af at blive forfulgt i sit hjemland pga. sit køn, ønskede at søge asyl i Canada.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 9. jun 2019, 10:35

Jeg synes godt nok der var meget lidt kød på de første 3 afsnit. De var lidt til glemmebogen.

Håber det tager noget mere fart i de næste afsnit.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Æble » 10. jun 2019, 05:30

Jeg har mistet lidt da hun ikke tog væk. Det var da så dumt. Ville gerne se hende kæmpe for Hannah fra Canada.

Synes det er urealistisk at hun lever med alle lemmer og øjne intakte og får lov at handle osv efter alt hvad hun har gjort.

Og Serena der er helt punkteret. Hun har kaget rundt i tre afsnit, det er for længe. Og en smule out of character, hun er en meget stærk kvinde. Mand dig op kvinde! Men det kommer måske nu.
0
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 10. jun 2019, 07:05

Æble skrev:Jeg har mistet lidt da hun ikke tog væk. Det var da så dumt. Ville gerne se hende kæmpe for Hannah fra Canada.

Synes det er urealistisk at hun lever med alle lemmer og øjne intakte og får lov at handle osv efter alt hvad hun har gjort.

Og Serena der er helt punkteret. Hun har kaget rundt i tre afsnit, det er for længe. Og en smule out of character, hun er en meget stærk kvinde. Mand dig op kvinde! Men det kommer måske nu.


Jeg synes egentlig det giver god mening, at hun blev tilbage. Men jeg er enig i, at det er lidt for utroligt, at hun stadig er hel når man ser på, hvordan de ellers har straffet ulydige handmaids.
I forhold til Serena synes jeg hendes nedtur er logisk. Hun har selv været med til at skabe det system som hun nu pludselig indser er forrykt og ikke et sted at lade piger vokse op og samtidig har hun givet et dybt ønsket barn fra sig. Det forstår jeg godt hun skal bruge tid på at fordøje.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 10. jun 2019, 07:55

Selvom jeg er enig i, at det er lidt vildt, at hun stadig er hel, synes jeg alligevel det giver mening. Hun er jo handmaid for den mest magtfulde commander i Gilead, ham der var med til at starte Gilead. Og han er jo blevet glad for hende - eller, det bilder han sig selv ind - så at han holder hånden over hende og sørger for, at hun ikke bliver skadet, giver god nok mening for mig.
Plus, hun bliver jo også straffet, som i sidste afsnit. Og mange af de andre handmaids er jo også forholdsvis hele. Bare fordi de ikke mister øjne eller lemmer, kan de jo stadigvæk godt blive straffet.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 10. jun 2019, 09:30

Animi skrev:Selvom jeg er enig i, at det er lidt vildt, at hun stadig er hel, synes jeg alligevel det giver mening. Hun er jo handmaid for den mest magtfulde commander i Gilead, ham der var med til at starte Gilead. Og han er jo blevet glad for hende - eller, det bilder han sig selv ind - så at han holder hånden over hende og sørger for, at hun ikke bliver skadet, giver god nok mening for mig.
Plus, hun bliver jo også straffet, som i sidste afsnit. Og mange af de andre handmaids er jo også forholdsvis hele. Bare fordi de ikke mister øjne eller lemmer, kan de jo stadigvæk godt blive straffet.


Men inden hun blev handmaid for ham har hun jo trods alt gjort nogle rimelig sindsyge ting, der burde være mere end nok til at få hende klynget op på muren eller som minimum miste et eller flere lemmer.

Hendes nye commander er i øvrigt interessant. Hvad er hans mål? Er han imod det Gillead han selv har skabt? Eller er det rigtigt når han siger det hele handler om, at give dem en smule følelse af oprør så de ikke går fuldstændig amok?
Det er ret spændende synes jeg.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 10. jun 2019, 09:34

^^Jeg er også spændt på den nye commander og hans udvikling. I starten gav han jo indtryk af at være en god mand, men det vender godt nok nu. Det skulle ikke undre mig hvis han ender med at blive en rigtig led satan.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 10. jun 2019, 09:51

fisken80 skrev:
Animi skrev:Selvom jeg er enig i, at det er lidt vildt, at hun stadig er hel, synes jeg alligevel det giver mening. Hun er jo handmaid for den mest magtfulde commander i Gilead, ham der var med til at starte Gilead. Og han er jo blevet glad for hende - eller, det bilder han sig selv ind - så at han holder hånden over hende og sørger for, at hun ikke bliver skadet, giver god nok mening for mig.
Plus, hun bliver jo også straffet, som i sidste afsnit. Og mange af de andre handmaids er jo også forholdsvis hele. Bare fordi de ikke mister øjne eller lemmer, kan de jo stadigvæk godt blive straffet.


Men inden hun blev handmaid for ham har hun jo trods alt gjort nogle rimelig sindsyge ting, der burde være mere end nok til at få hende klynget op på muren eller som minimum miste et eller flere lemmer.


Jeg taler om Fred, ikke den helt nye. Kan ikke huske om hun har gjort sindsyge ting før Fred? :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf billiebean » 10. jun 2019, 20:04

Ham der Lawrence er ikke til at blive klog på..

Og gad vide om Nick er ude af serien nu. Han var ellers en af mine yndlingskarakterer.

Tror også noget af det Serena skal have bearbejdet er det med at hun så ikke blev mor alligevel. Det har jo været hendes drivkraft og nu er den punkteret. Men måske forsøger engang på egen hånd, når hun er færdig med at gøre oprør. Hun kunne jo muligvis godt selv blive gravid.
0

Tilbage til "Film og TV"