a handmaid´s tale

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 2. jun 2017, 19:20

Dirtylittledevil skrev:Er der noget tegn på hvorfor den tidligere Handmaid begik selvmord (udover det åbenlyse, at det er et hæsligt liv). Jeg ved ikke om jeg bare er langsomtopfattende, men det eneste jeg har at arbejde med indtil videre er en ide om at Kommandøren har haft hende trukket ind i det samme "spil" som han kører nu med Offred, og så... et eller andet. Som Kommandørens kone åbenbart også ved et eller andet om, jvf den spidste bemærkning da hun bæres væk.


Jeg tror præcis det samme!
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ina » 2. jun 2017, 19:28

Dirtylittledevil skrev:Er der noget tegn på hvorfor den tidligere Handmaid begik selvmord (udover det åbenlyse, at det er et hæsligt liv). Jeg ved ikke om jeg bare er langsomtopfattende, men det eneste jeg har at arbejde med indtil videre er en ide om at Kommandøren har haft hende trukket ind i det samme "spil" som han kører nu med Offred, og så... et eller andet. Som Kommandørens kone åbenbart også ved et eller andet om, jvf den spidste bemærkning da hun bæres væk.


Det er også det jeg tænker. Hvad det er endt med mellem Kommandøren og den tidligere handmaid, som fører til at hun begår selvmord, ved jeg ikke. Men han er helt sikkert skyld i det.

Jeg synes simpelthen han er så ubehagelig!
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jun 2017, 19:54

Ja uf han virker giftig. Først troede jeg han var vejen til en lille flig af menneskelighed, men så faldt det hele til jorden da han begyndte at tale om sin ideologi. Nu får man jo bare kryb af ham.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jun 2017, 19:58

Gad vide om chaufføren (nu har jeg glemt hans navn) ender med at koge over mht sine følelser for Offred og sin situation som tilskuer. Nu ved vi jo om hans fortid at han har en kort lunte. Og viste det sig lige at han er en slags narkohandler?
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Fillie » 3. jun 2017, 08:31

Kan det være konen, der har fingeret den tidligere Offreds selvmord? Det første hun sagde til June - med hentydning til kommandøren - var, at "hun ikke skulle få nogen ideer".
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. jun 2017, 08:40

Fillie skrev:Kan det være konen, der har fingeret den tidligere Offreds selvmord? Det første hun sagde til June - med hentydning til kommandøren - var, at "hun ikke skulle få nogen ideer".


Spændende tanke!
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf LaScrooge » 3. jun 2017, 08:50

Dirtylittledevil skrev:Er der noget tegn på hvorfor den tidligere Handmaid begik selvmord (udover det åbenlyse, at det er et hæsligt liv). Jeg ved ikke om jeg bare er langsomtopfattende, men det eneste jeg har at arbejde med indtil videre er en ide om at Kommandøren har haft hende trukket ind i det samme "spil" som han kører nu med Offred, og så... et eller andet. Som Kommandørens kone åbenbart også ved et eller andet om, jvf den spidste bemærkning da hun bæres væk.


Jeg tror hustruen refererede til det liv, tjenerinderne lever i Gilead. At nogle kvinder selvfølgelig ikke kan leve med det og at manden burde være klar over det. Som jeg ser det, er hustruen bitter over hvordan hendes utopi endte med at blive hendes eget helvede. Every utopia is someone else's dystopia, som Kommandanten vist selv udtrykker det.
1
And we both know: I will be delicious
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf fisken80 » 3. jun 2017, 12:06

Dirtylittledevil skrev:Gad vide om chaufføren (nu har jeg glemt hans navn) ender med at koge over mht sine følelser for Offred og sin situation som tilskuer. Nu ved vi jo om hans fortid at han har en kort lunte. Og viste det sig lige at han er en slags narkohandler?


Nick. Og ja, der var da noget narkohandel i gang, men jeg kan ikke gennemskue, hvad det handler om, for jeg tror der er mere i det end det.
Interessant nok er han jo ikke blevet et øje udfra en ideologi, men blot tilfældigt. Jeg tror han er oprører eller på vej til at blive det.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. jun 2017, 12:47

En podcast hvor den første halve times tid er en snak om Handmaid's Tale
http://www.radio24syv.dk/programmer/ak- ... logi-nyt-2
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 7. jun 2017, 08:39

Jeg er i gang med det nye afsnit! Ahmen altså, jeg kan slet ikke komme over hvor fucking fantastisk denne her serie er
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Animi » 7. jun 2017, 09:10

Ej nej nej. Jeg kunne ikke holde tårerne tilbage
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Sustentaculum » 7. jun 2017, 09:12

Jeg kan se bogen kommer frem på min kindle. Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for om jeg skal læse den, og så måske dermed ødelægge serien lidt for mig. :gruble: men den lokker altså lidt :P
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ina » 7. jun 2017, 09:31

Puha, jeg græd også. :(

Og en hel uge til nyt afsnit! Som så også er det sidste. :(
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Charly » 7. jun 2017, 09:50

Sustentaculum skrev:Jeg kan se bogen kommer frem på min kindle. Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for om jeg skal læse den, og så måske dermed ødelægge serien lidt for mig. :gruble: men den lokker altså lidt :P

Jeg har desværre ikke set serien endnu, men bogen er helt fantastisk og virkelig værd at læse :)
2
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Sustentaculum » 7. jun 2017, 10:25

Charly skrev:
Sustentaculum skrev:Jeg kan se bogen kommer frem på min kindle. Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for om jeg skal læse den, og så måske dermed ødelægge serien lidt for mig. :gruble: men den lokker altså lidt :P

Jeg har desværre ikke set serien endnu, men bogen er helt fantastisk og virkelig værd at læse :)


Det kunne være jeg bare skulle se at få den læst så :D
0

Tilbage til "Film og TV"