a handmaid´s tale

Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf HappyPaww » 29. jun 2018, 07:44

Zinde skrev:
ajnaM skrev:
HappyPaww skrev:Ej den fødsel der :whine: Er nok stadig lidt hormonella, men det er en af de mest “ægte” fødsler jeg har set på film :klap: Men jeg skreg sådan ca også lige så meget...


:D

Jeg sad og blev småirriteret over det. Fik vist også sagt til kæresten, at hun skulle tage og bruge energien indad i stedet for at råbe sådan. :genert:

Jeg har råbt mig igennem tre fødsler uden problemer - udover for tilhørerne måske :)

Tror Min kæreste var klar til at tilkalde en exorcist her :genert:
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ajnaM » 29. jun 2018, 10:38

Zinde skrev:
HappyPaww skrev:
Zinde skrev:
ajnaM skrev:
HappyPaww skrev:Ej den fødsel der :whine: Er nok stadig lidt hormonella, men det er en af de mest “ægte” fødsler jeg har set på film :klap: Men jeg skreg sådan ca også lige så meget...


:D

Jeg sad og blev småirriteret over det. Fik vist også sagt til kæresten, at hun skulle tage og bruge energien indad i stedet for at råbe sådan. :genert:

Jeg har råbt mig igennem tre fødsler uden problemer - udover for tilhørerne måske :)

Tror Min kæreste var klar til at tilkalde en exorcist her :genert:


:lol:

Jeg forstår ikke det der med, at man ikke må råbe. Men det er ret ot...


:D Jeg uddyber gerne lige, at jeg synes, det var irriterende i tv-serien. I rigtige fødsler tror jeg ikke rigtig, man kan styre det.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 29. jun 2018, 21:03

Til min fødsel tror jeg at jeg faktisk kom til at udbryde et "Muuuuh"...

Jeg synes faktisk en 3. sæson ville være okay, men så heller ikke mere nej.

Jeg føler hun fik sagt "farvel" til Hannah i forrige afsnit, og det ikke længere er en 1. prioritet at få hende med, men simpelthen bare at komme ud.

Men jeg ser ikke hende og hendes mand komme sammen igen, men ærligt føles det også som om man har glemt hvad hende og Nick har sammen, udover vild og forbudt sex.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Shmartiesh » 1. jul 2018, 19:44

Jeg synes det var et fantastisk afsnit. Jeg stod så også og bagte pirogger mens jeg så det på min ipad, så følte ikke det var langtrukkent.

Jeg undrede mig over at Fred ikke vidste hvor Nick var. Var Nick ikke kørt i Freds bil, og den bil havde de så taget med dengang de fandt Nick udenfor huset? Vi havde da teorier om i sidste uge, at det var Fred der havde sat i stand at Nick skulle hentes og derved straffe June.

De forstod da også at bygge en stemning op. Hver gang hun gik frem og tilbage og skulle pakke en masse, der tænkte jeg at hun jo bare skulle køre, for ikke at blive fundet.

Er også spændt på om der er nogen som hørte hendes skud. Det ligner at huset ligger på landet, så det kræver vel at nogen tilfældigvis var i nærheden.

(Mht. Fødslen, så råbte jeg også en del men endte med at blive træt under pressefasen, og der sagde JM jeg skulle bruge flere kræfter på at presse og ikke råbe. Tænker det er meget individuelt hvad der virker for folk og hvad JM tænker man skal bruge energi på.)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Tilly » 1. jul 2018, 20:57

Shmartiesh skrev:
Er også spændt på om der er nogen som hørte hendes skud. Det ligner at huset ligger på landet, så det kræver vel at nogen tilfældigvis var i nærheden.

Men man så jo at der kom noget lys ind gennem vinduerne til sidst, og man kunne også høre lyd af biler. Så mon ikke der var nogen der hørte det :)
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 1. jul 2018, 22:06

Tilly skrev:
Shmartiesh skrev:
Er også spændt på om der er nogen som hørte hendes skud. Det ligner at huset ligger på landet, så det kræver vel at nogen tilfældigvis var i nærheden.

Men man så jo at der kom noget lys ind gennem vinduerne til sidst, og man kunne også høre lyd af biler. Så mon ikke der var nogen der hørte det :)


Ja, der kommer nogle i slutningen. Man hører nemlig en bil kører op udenfor.....derfor det er så svært at vente til på torsdag, for jeg er spændt på at få at vide hvem det er, men nu er der heldigvis kun snart 3 dage, til vi finder ud af det :)
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Shmartiesh » 2. jul 2018, 14:06

Gud! Den detalje missede jeg! Jeg burde se det igen. Man burde ikke bage pirogger mens man ser det :lol:
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Shmartiesh » 2. jul 2018, 14:07

Zinde skrev:Man får en idé om, hvem det er, hvis man ser previewet for næste episode.

Hvor ser man det?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Tilly » 2. jul 2018, 19:36

Shmartiesh skrev:
Zinde skrev:Man får en idé om, hvem det er, hvis man ser previewet for næste episode.

Hvor ser man det?

Youtube

1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf ina » 3. jul 2018, 15:27

Der er spoiler (preview) på HBO’s facebookside.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf zembra1986 » 3. jul 2018, 16:29

Har set preview'et, så tror godt jeg ved hvem det er der kommer i bilen :P
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 3. jul 2018, 17:25

Spoiler

Det kan jo være alle der er kommet.. Nick, Waterfords, Aunt Lydia,
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 4. jul 2018, 18:07

Har lige set det er bekræftet der kommer en 3. sæson, ergo regner jeg ikke med June slipper væk denne sæson. Håber bare hun undgår kolonien og at vi ærligt er "færdige" derude.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. jul 2018, 18:12

Luffegås skrev:Har lige set det er bekræftet der kommer en 3. sæson, ergo regner jeg ikke med June slipper væk denne sæson. Håber bare hun undgår kolonien og at vi ærligt er "færdige" derude.


Jeg kan næsten ikke overskue en sæson 3. Jeg havde et had/kærlighedsforhold til sæson 1. Over hvor modbydelige mennesker kan være og tildels i starten af sæson 2. Jeg synes at den har mistet pusten og kører i ring ift hvad der rører sig i mig emotionelt. Dramaet er langtrukkent. En sæson 3 skal virkelig løftes op og der skal ske noget vildt, såsom at nøglepersoner flygter fra Gilead. Havde Serena gjort det da de var i Canada havde det rykket en masse.

Jeg er kørt død i det mørke, langsommelige og de sure mennesker og en June der for mig bliver mere og mere træls.
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Luffegås » 4. jul 2018, 18:20

FormerlyKnownAs skrev:
Luffegås skrev:Har lige set det er bekræftet der kommer en 3. sæson, ergo regner jeg ikke med June slipper væk denne sæson. Håber bare hun undgår kolonien og at vi ærligt er "færdige" derude.


Jeg kan næsten ikke overskue en sæson 3. Jeg havde et had/kærlighedsforhold til sæson 1. Over hvor modbydelige mennesker kan være og tildels i starten af sæson 2. Jeg synes at den har mistet pusten og kører i ring ift hvad der rører sig i mig emotionelt. Dramaet er langtrukkent. En sæson 3 skal virkelig løftes op og der skal ske noget vildt, såsom at nøglepersoner flygter fra Gilead. Havde Serena gjort det da de var i Canada havde det rykket en masse.

Jeg er kørt død i det mørke, langsommelige og de sure mennesker og en June der for mig bliver mere og mere træls.


Noget siger mig vi får ham manden Serena mødte i Canada at se igen. Jeg er nok også lidt mere interesseret i hvordan det her samfund kan fungere, vi hørte at England vil tage i mod flygtninge fra Canada... I sæson 1 hørte vi om Mexico der var inspireret og også vil have højere fødselstal. Altså der må komme en form for svar på det man i Gilead mener har været et problem, hvordan skal de indse det de gør ikke er svaret. Der må komme en krig på et tidspunkt og jeg håber da sæson 3 handler om hvordan Gilead by for by bliver mindre og mindre.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Film og TV"