a handmaid´s tale

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2829

Re: a handmaid´s tale

Indlægaf Tilly » 7. jun 2018, 08:06

Puha, sikke et afsnit! Jeg gik fra at hade Serena til at sidde og græde på hendes vegne :trist: :whine:

Ærgrer mig virkelig over at kommandøren ikke døde i eksplosionen!

Og sikke en rørende afslutning :love2:
1
ajnaM
Kort karma: 237
Likede indlæg: 4868

Indlægaf ajnaM » 7. jun 2018, 09:01

ajnaM skrev:Jeg tænker, at hun er splittet - men at det giver rigtig god mening.

Hun er, som jeg ser det, virkelig dedikeret til 'det gode ved Gilead', hvis man kan sige det sådan. Hun har kæmpet for en sag og har, på et tidspunkt hvor barnløshed skal forestille at være et kæmpe problem, fået en alternativ styreform op at stå - en styreform, der løser problemet, og som samtidig er den form for fundamentalistiske kristendom, som hun åbenlyst tror på.

Så er der så kommet alt det med mændene og magten, og det bakker hun grundlæggende op om, fordi hun tror på projektet - og samtidig jo er sygt konservativ. Men samtidig har hun mere styr på det end sin egen mand, og mange af de andre, og det er en klar splittelse. At hun egentlig tror på projektet, men samtidig kan se, at det ikke kan opretholde sig selv. Det er også derfor, hun træder i karakter nu.

Samtidig er hun, som Gilead-projektets kerne, den der vanvittige beskytter af egen familie. Det ser jeg som hendes primære drivkraft, egentlig. Og på nogle måder indebærer det jo at tage sig af June, pga. barnet - men June i sig selv er jo en modsætning til alt, Serena er. Bortset fra det med den stærke kvinde, som de har til fælles.

... og jeg synes, det nye afsnit bekræfter dette. :D Og med den tilføjelse, at June og Serena har børnesagen til fælles. Bare fra meget forskellige udgangspunkter.

Spændende at se, hvordan hun udvikler sig!
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11241

Indlægaf Animi » 7. jun 2018, 18:15

Var jeg virkelig den eneste der sad og tænkte "Så kan du fucking lære det!" om Serena? Jeg kan vitterligt ikke have ondt af, at hun blev udsat for en brøkdel af det, hun selv har været med til at udsætte de andre kvinder for.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ina
Kort karma: 280
Likede indlæg: 1961

Indlægaf ina » 7. jun 2018, 18:36

Jeg var lidt splittet. For Serena har virkelig været ond overfor andre, men jeg havde det fysisk dårligt under det klip, hvor hun får bank. Jeg håber virkelig at den episode er med til at få hende over på den anden side.
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 159
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 3909

Indlægaf Miss_no_More » 7. jun 2018, 18:38

Animi skrev:Var jeg virkelig den eneste der sad og tænkte "Så kan du fucking lære det!" om Serena? Jeg kan vitterligt ikke have ondt af, at hun blev udsat for en brøkdel af det, hun selv har været med til at udsætte de andre kvinder for.

Mnaej, det tænkte jeg også et par gange, samtidig med jeg alligevel har medfølelse for hende. Det er netop derfor, jeg synes serien er så fantastisk - den får en masse forskellige følelser op i en og der er ikke noget der bare er sort/hvid :)
0
2018 here I come! :banan:
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 7. jun 2018, 18:51

Miss_no_More skrev:
Animi skrev:Var jeg virkelig den eneste der sad og tænkte "Så kan du fucking lære det!" om Serena? Jeg kan vitterligt ikke have ondt af, at hun blev udsat for en brøkdel af det, hun selv har været med til at udsætte de andre kvinder for.

Mnaej, det tænkte jeg også et par gange, samtidig med jeg alligevel har medfølelse for hende. Det er netop derfor, jeg synes serien er så fantastisk - den får en masse forskellige følelser op i en og der er ikke noget der bare er sort/hvid :)

Lige netop der er jeg nok ret sort/hvid, og er sådan lidt “Stop med at tud, din kælling!” :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2384

Indlægaf zembra1986 » 7. jun 2018, 19:25

Synes godt nok ikke der var meget kød på dagens afsnit. Kedede mig ærlig talt lidt :genert:
Senest rettet af zembra1986 7. jun 2018, 19:28, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 7. jun 2018, 19:27

zembra1986 skrev:Synes godt nok ikke der var meget kød på dagen afsnit. Kedede mig ærlig talt lidt :genert:

Det gjorde jeg faktisk også.
1
Brugeravatar
zembra1986

Indlægaf zembra1986 » 7. jun 2018, 19:27

Animi skrev:
Miss_no_More skrev:

Lige netop der er jeg nok ret sort/hvid, og er sådan lidt “Stop med at tud, din kælling!” :P

Samme her :fløjt: Har ikke det mindste smule ondt af hende.
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 75
Likede indlæg: 497

Indlægaf Nuttede-Nuser » 8. jun 2018, 07:34

Jeg var ellers 100% sikker på at baby Angela havde shaken baby syndrome. Jeg var sikker på at Mrs Putnam havde rystet hende. Hun virker som om hun har svært ved at knytte sig til hende, beklager sig altid over gråden og bliver misundelig når andre kan få baby til at holde op med at græde. Hvor er jeg glad for at jeg tog fejl.
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 250
Likede indlæg: 1697

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. jun 2018, 08:36

Nuttede-Nuser skrev:Jeg var ellers 100% sikker på at baby Angela havde shaken baby syndrome. Jeg var sikker på at Mrs Putnam havde rystet hende. Hun virker som om hun har svært ved at knytte sig til hende, beklager sig altid over gråden og bliver misundelig når andre kan få baby til at holde op med at græde. Hvor er jeg glad for at jeg tog fejl.

Jeg troede også som det første at Angela havde gjort noget ved barnet.

Det er der selvfølgelig stadig mulighed for, men jeg er spændt på hvor det bærer hen.

Iøvrigt, jeg er ikke fan af Elisabeth Moss som andre også har skrevet. Jeg har ikke set Mad Men, men hun tiltaler mig overhovedet ikke. Jeg ved ikke hvad det er.
0
/Dullen

Drengetøj 50-116, god kvalitet, passet godt på, gode tilbud. Tjek reshopper- rabat til debattører :D

https://go.reshopper.com/0sg68RgPEO
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3023

Indlægaf Zinde » 8. jun 2018, 13:14

Nuttede-Nuser skrev:Jeg var ellers 100% sikker på at baby Angela havde shaken baby syndrome. Jeg var sikker på at Mrs Putnam havde rystet hende. Hun virker som om hun har svært ved at knytte sig til hende, beklager sig altid over gråden og bliver misundelig når andre kan få baby til at holde op med at græde. Hvor er jeg glad for at jeg tog fejl.

Det var også min tanke.

Og så irriterer det mig, at et barn der er så dårligt, at det er koblet til respirator, pludselig bedres helt af sig selv. Det er urealistisk.
2
I’d be lying if I said I was completely unscathed
natsvaermer
Kort karma: 6
Likede indlæg: 75

Indlægaf natsvaermer » 14. jun 2018, 17:09

Super godt afsnit!
0
Brugeravatar
zembra1986

Indlægaf zembra1986 » 14. jun 2018, 17:39

Godt afsnit i dag. Elsker slutningen: "But......Fuck that" :lol: :klap: :rock:
Senest rettet af zembra1986 14. jun 2018, 22:52, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 280
Likede indlæg: 1961

Indlægaf ina » 14. jun 2018, 18:42

Jeg fik virkelig hjertebanken, da Luke brød igennem mængden og Kommandøren, Serena og Nick opdagede hvem han var. :8:

Virkelig godt afsnit! Men lidt stakkels Nick, synes jeg. :(
0

Tilbage til "Film og TV"