Bedste podcasts

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2020, 12:50

2SHY skrev:
LaScrooge skrev:
2SHY skrev:Noble Blood er da ikke en Aaron Mahnke har lavet, er det? Jeg synes ikke at kunne huske at han har nævnt den i hvert fald


Nej, han har produceret den. Jeg tænker, at han er mere kendt end Dana Stabenow og den er i samme stil som hans, så derfor nævner jeg det.

Ah! Jeg var ikke klar over at han havde produceret andet end sine egne ting. Det kan også være jeg havde hørt det men bare har glemt det :lol:


Det var også ret tilfældigt at jeg snublede over den. Jeg hørte en reklame inkl 1.afsnit, da jeg overvejede at gå i gang med 2. sæson af Onobscured. Har du hørt den, om spiritisme?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 30. mar 2020, 14:19

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:
LaScrooge skrev:
2SHY skrev:Noble Blood er da ikke en Aaron Mahnke har lavet, er det? Jeg synes ikke at kunne huske at han har nævnt den i hvert fald


Nej, han har produceret den. Jeg tænker, at han er mere kendt end Dana Stabenow og den er i samme stil som hans, så derfor nævner jeg det.

Ah! Jeg var ikke klar over at han havde produceret andet end sine egne ting. Det kan også være jeg havde hørt det men bare har glemt det :lol:


Det var også ret tilfældigt at jeg snublede over den. Jeg hørte en reklame inkl 1.afsnit, da jeg overvejede at gå i gang med 2. sæson af Onobscured. Har du hørt den, om spiritisme?

Ja jeg har hørt begge sæsoner. Jeg synes det er fedt at der bliver dykket mere i dybden med nogle emner. Nogle af de forskellige interviews til sidst blev dog lige lange nok for mig, så dem endte jeg med at skippe
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 30. mar 2020, 14:21

Wondery har i øvrigt et audiodrama ude der hedder Blood Ties. Jeg har lige hørt første sæson (2. sæson kommer til juli) og den var ganske udmærket. Jeg var slet ikke klar over at de også lavede audiodrama men det gør de så (og gør det godt!)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 8. apr 2020, 14:58

Ved ikke, om den her er blevet nævnt, men har lige opdaget den i dag. Den sandsynlige Morder handler om et mord, der blev begået på Fyn i 2014. En mand sidder inde for det, men hverken ham selv eller offerets pårørende mener, at sagen er blevet undersøgt til bunds. Journalisten taler med både den dømtes datter, den dømte selv og de efterladte. Jeg er ved episode tre og er ret fanget af den :)

https://www.dr.dk/radio/p1/den-sandsynl ... i-faengsel
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 17. apr 2020, 05:49

Er der nogen af jer der har hørt 'Sygeplejersjen' af Kristian Corfixen, om den kvindelige sygeplejerske fra Nykøbing Falster Sygehus der blev dømt for mord på sine patienter? Jeg har lige set en reklame for den på facebook. Kan høres på noget der hedder Nextory; måske også andre steder. Tror det er en lydbog.
0
And we both know: I will be delicious
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6844

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Fledermäuslein » 17. apr 2020, 05:53

LaScrooge skrev:Er der nogen af jer der har hørt 'Sygeplejersjen' af Kristian Corfixen, om den kvindelige sygeplejerske fra Nykøbing Falster Sygehus der blev dømt for mord på sine patienter? Jeg har lige set en reklame for den på facebook. Kan høres på noget der hedder Nextory; måske også andre steder. Tror det er en lydbog.


Den ligger på Mofibo, hvor jeg har læst den. Den er der ganske sikkert også som lydbog. God og meget grundig bog om en fuldstændig sindssyg sag.
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 17. apr 2020, 05:54

LaScrooge skrev:Er der nogen af jer der har hørt 'Sygeplejersjen' af Kristian Corfixen, om den kvindelige sygeplejerske fra Nykøbing Falster Sygehus der blev dømt for mord på sine patienter? Jeg har lige set en reklame for den på facebook. Kan høres på noget der hedder Nextory; måske også andre steder. Tror det er en lydbog.


Ja den har jeg hørt. Tror jeg lyttede til dej via mofibo.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 17. apr 2020, 06:12

Lykke skrev:
LaScrooge skrev:Er der nogen af jer der har hørt 'Sygeplejersjen' af Kristian Corfixen, om den kvindelige sygeplejerske fra Nykøbing Falster Sygehus der blev dømt for mord på sine patienter? Jeg har lige set en reklame for den på facebook. Kan høres på noget der hedder Nextory; måske også andre steder. Tror det er en lydbog.


Ja den har jeg hørt. Tror jeg lyttede til dej via mofibo.


Hvad syntes du om den?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 17. apr 2020, 06:59

Der var et indslag i radioen forleden, hvor der blev anbefalet podcasts og der blev bl.a. anbefalet "Satans Syndsforladelse", som jeg hørte i påsken. Det er en lille doku-podcast i 4 afsnit. Den kan godt anbefales!

"I en stuelejlighed i Høje Gladsaxe er Satan en hyppig gæst, ligesom forskellige nulevende og afdøde diktatorer og revyskuespillere også er det. Gud kommer også forbi nærmest hver dag. I lejligheden bor Hanne Leffler. Hun er medium for den oversanselige verden, og hun kan ved hjælp af sit pendul kommunikere med åndeverdenden. Kirsten er hendes loyale assistent. De to kvinder, der begge er over firs, har i mere end tyve år kæmpet mod alverdens ondskab og mørke. De er udnævnt af Gud som de vigtigste personer på jorden, og endelig ser det ud som om deres arbejde begynder at bære frugt. For mørket ryster og paradis på jord er lige rundt om hjørnet. "
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ondemand » 17. apr 2020, 10:09

LaScrooge skrev:Er der nogen af jer der har hørt 'Sygeplejersjen' af Kristian Corfixen, om den kvindelige sygeplejerske fra Nykøbing Falster Sygehus der blev dømt for mord på sine patienter? Jeg har lige set en reklame for den på facebook. Kan høres på noget der hedder Nextory; måske også andre steder. Tror det er en lydbog.


Jeg har hørt den på Mofibo, og den kan godt anbefales .. især fordi det er en sag man kan huske fra medier da retssagen kørte.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ondemand » 19. apr 2020, 07:10

Pandesteg skrev:Der var et indslag i radioen forleden, hvor der blev anbefalet podcasts og der blev bl.a. anbefalet "Satans Syndsforladelse", som jeg hørte i påsken. Det er en lille doku-podcast i 4 afsnit. Den kan godt anbefales!

"I en stuelejlighed i Høje Gladsaxe er Satan en hyppig gæst, ligesom forskellige nulevende og afdøde diktatorer og revyskuespillere også er det. Gud kommer også forbi nærmest hver dag. I lejligheden bor Hanne Leffler. Hun er medium for den oversanselige verden, og hun kan ved hjælp af sit pendul kommunikere med åndeverdenden. Kirsten er hendes loyale assistent. De to kvinder, der begge er over firs, har i mere end tyve år kæmpet mod alverdens ondskab og mørke. De er udnævnt af Gud som de vigtigste personer på jorden, og endelig ser det ud som om deres arbejde begynder at bære frugt. For mørket ryster og paradis på jord er lige rundt om hjørnet. "


Det er en bizar historie, men det giver dem sikkert et indhold i tilværelsen :D
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 5. maj 2020, 06:34

Pandesteg skrev:Jeg hører Up and Vanished S2. Jeg kørte sur i S1, da jeg synes det hele blev meget langtrukkent bl.a. med alle deres case evidence-episoder, men jeg kan godt lide S2. De efterforsker en sag, hvor en ung mor er forsvundet i et lille spirituelt samfund i det midtvestlige USA.


Jeg gik også død i sæson et og er også ved at være ret træt af sæson to. Var nær ved at opgive efter, at der var et helt afsnit med det ene alenlange telefonopkald i absurd dårlig kvalitet efter det andet. Det reddede de så lidt ugen efter. Men jeg synes bare overhovedet ikke, at den har samme høje kvalitet som In the Dark, Serial og Missing and Murdered. Øv...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 5. maj 2020, 06:39

LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Up and Vanished S2. Jeg kørte sur i S1, da jeg synes det hele blev meget langtrukkent bl.a. med alle deres case evidence-episoder, men jeg kan godt lide S2. De efterforsker en sag, hvor en ung mor er forsvundet i et lille spirituelt samfund i det midtvestlige USA.


Jeg gik også død i sæson et og er også ved at være ret træt af sæson to. Var nær ved at opgive efter, at der var et helt afsnit med det ene alenlange telefonopkald i absurd dårlig kvalitet efter det andet. Det reddede de så lidt ugen efter. Men jeg synes bare overhovedet ikke, at den har samme høje kvalitet som In the Dark, Serial og Missing and Murdered. Øv...


Nej det har den bestemt heller ikke. Men synes ikke helt at S2 var lige så slem som S1. Men jeg synes også at historien var mere spændende i 2'eren end 1'eren, så det hjalp selvfølgelig nok lidt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 5. maj 2020, 06:41

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Up and Vanished S2. Jeg kørte sur i S1, da jeg synes det hele blev meget langtrukkent bl.a. med alle deres case evidence-episoder, men jeg kan godt lide S2. De efterforsker en sag, hvor en ung mor er forsvundet i et lille spirituelt samfund i det midtvestlige USA.


Jeg gik også død i sæson et og er også ved at være ret træt af sæson to. Var nær ved at opgive efter, at der var et helt afsnit med det ene alenlange telefonopkald i absurd dårlig kvalitet efter det andet. Det reddede de så lidt ugen efter. Men jeg synes bare overhovedet ikke, at den har samme høje kvalitet som In the Dark, Serial og Missing and Murdered. Øv...


Nej det har den bestemt heller ikke. Men synes ikke helt at S2 var lige så slem som S1. Men jeg synes også at historien var mere spændende i 2'eren end 1'eren, så det hjalp selvfølgelig nok lidt.


Ja, det er den helt klart også, heldigvis. Jeg må hellere holde ud nu, hvor jeg er over halvvejs (og ikke har noget bedre true crime i kikkerten :D )
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 5. maj 2020, 06:45

LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Up and Vanished S2. Jeg kørte sur i S1, da jeg synes det hele blev meget langtrukkent bl.a. med alle deres case evidence-episoder, men jeg kan godt lide S2. De efterforsker en sag, hvor en ung mor er forsvundet i et lille spirituelt samfund i det midtvestlige USA.


Jeg gik også død i sæson et og er også ved at være ret træt af sæson to. Var nær ved at opgive efter, at der var et helt afsnit med det ene alenlange telefonopkald i absurd dårlig kvalitet efter det andet. Det reddede de så lidt ugen efter. Men jeg synes bare overhovedet ikke, at den har samme høje kvalitet som In the Dark, Serial og Missing and Murdered. Øv...


Nej det har den bestemt heller ikke. Men synes ikke helt at S2 var lige så slem som S1. Men jeg synes også at historien var mere spændende i 2'eren end 1'eren, så det hjalp selvfølgelig nok lidt.


Ja, det er den helt klart også, heldigvis. Jeg må hellere holde ud nu, hvor jeg er over halvvejs (og ikke har noget bedre true crime i kikkerten :D )


Jeg har hørt noget Truth And Justice og Undisclosed her på det sidste (begge har lavet sæsoner i relation til Adnan Syed-sagen, og det er dem jeg har hørt), men skal også høre nogle af deres nyeste sæsoner med sager, som jeg ikke kender - ved ikke om du kunne finde noget dér, der kunne have interesse. Har også en podcast ved navn "Framed" på min liste - men har ikke hørt den endnu.
Har du forresten hørt The Teachers Pet? Den var også ganske god, så vidt jeg husker.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Film og TV"