Bedste podcasts

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 660
Likede indlæg: 6929

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2018, 09:35

Til alle dem, der har hørt "Kvinden med den tunge kuffert", så er hun blevet anholdt :) Det er ved at være noget tid siden, men jeg havde ikke opdaget det.

https://www.bt.dk/krimi/nordsjaellands- ... en-med-den
3
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Jacobsen81
Kort karma: 25
Likede indlæg: 534

Indlægaf Jacobsen81 » 6. okt 2018, 12:26

“Vild med svans” er ret godt! To unge homoer der snakker om deres liv som “svans”. Lyder i teorien ret navlepillende, men er det slet ikke! Særligt afsnit 6 kan anbefales hvis man har lyst til et grin.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 302
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5415

Indlægaf Purple Haze » 9. okt 2018, 19:08

Jacobsen81 skrev:“Vild med svans” er ret godt! To unge homoer der snakker om deres liv som “svans”. Lyder i teorien ret navlepillende, men er det slet ikke! Særligt afsnit 6 kan anbefales hvis man har lyst til et grin.

Og hvis man kan lide den, så er 'Er du sunshine' også ret god.
0
2 billetter til Take That koncert til salg for 1.000kr
viewtopic.php?f=58&t=13268

Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8413

Indlægaf Rosa Espinosa » 9. okt 2018, 20:08

Er også blevet en mørkelænder. Har hørt tre afsnit i dag og når nok lige en mere inden jeg skal i seng. Selvom det selvfølgelig er en dum ide, at høre modbydelige true crime stories lige inden sengetid :lol:
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Sof
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Sof » 9. okt 2018, 20:24

Rosa Espinosa skrev:Er også blevet en mørkelænder. Har hørt tre afsnit i dag og når nok lige en mere inden jeg skal i seng. Selvom det selvfølgelig er en dum ide, at høre modbydelige true crime stories lige inden sengetid :lol:

Eller når man skal gå et mennesketomt sted mellem station oh hjem, i mørket :nerve: Gik faktisk ude på vejen, for så gik jeg ikke tæt op ad de mørke indkørsler.
0
LaMariposa
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6405

Indlægaf LaMariposa » 14. okt 2018, 07:16

Pandesteg skrev:Jeg hører Missing&Murdered S1: Who killed Alberta Williams?

Canadisk true crime podcast hvor de graver i en 30 år gammel uopklaret mordsag på en ung kvinde. Den er ret spændende!

Har du hørt sæson 2? Synes næsten, at den det bedre end sæson 1.
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
LaScrooge
Kort karma: 876
Likede indlæg: 8892

Indlægaf LaScrooge » 14. okt 2018, 07:31

Patience skrev:
Sof skrev:
Sof skrev:Så er Serial online!

Er spændt på om de kan leve op til forventningerne

Har hørt 18 minutter og har faktisk lidt overvejet at stoppe igen.

Måske jeg skulle have hørt traileren

Hvad kan du ikke lide ved den?
Jeg har hørt de 3 tilgængelige afsnit og jeg er fuldstændig hooked.

Jeg synes også den er virkelig spændende og som sædvanlig godt fortalt.

Derudover har jeg hørt "Hvorfor har jeg ikke en kæreste?", som også var interessant.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 660
Likede indlæg: 6929

Indlægaf Pandesteg » 14. okt 2018, 10:11

LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Missing&Murdered S1: Who killed Alberta Williams?

Canadisk true crime podcast hvor de graver i en 30 år gammel uopklaret mordsag på en ung kvinde. Den er ret spændende!

Har du hørt sæson 2? Synes næsten, at den det bedre end sæson 1.

Nej ikke endnu, men den er på min liste, så det er fedt at høre! :gogo:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1422
Likede indlæg: 24290

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. okt 2018, 22:29

Jeg smider lige en bunke links til nyfundne podcasts i min lange liste :-D
Lytning på eget ansvar, jeg har kun lige testet et enkelt eller to afsnit i hver, og puttet dem i bunken af interessante podcasts jeg vil udforske :)
Der kan være gengangere allerede postet i tråden.

http://www.insightpod.com/home-1/

https://www.deathsdoorpodcast.com/episodes/ (Sager fra dødsgangen i USA)

https://mysteriouslylisted.com/ (Hver podcast opsummerer en række af sager fra andres podcasts, samlet i forskellige emner som fx opklarede sager eller bortførsler)

http://trailwentcold.com/

http://www.thevanishedpodcast.com/episodes (Sager om forsvundne personer)

https://www.trace-evidence.com/episodes/

https://crimejunkiepodcast.com/blog/
0
Overdrivelse er en million gange værre end underdrivelse.
getitright
Kort karma: 23
Likede indlæg: 262

Indlægaf getitright » 14. okt 2018, 23:25

Nerdette: Værterne taler hver uge med interessante personer om et eller andet nørdet. Gæsterne spænder bredt fra en kvindelig astronaut, Tom Hanks, Margaret Atwood, Amy Smeed (der var med til at animere Moana), en der bygger robotter, også videre og så videre.

Sandra: Audio-drama om det, der foregår 'bag' Sandra, der er en bot i stil med iPhones Siri. Her foregår det bag kulisserne, hvor en masse mennesker konstant sidder og har hvert sit speciale, så Sandra kan hjælpe alle. Vi følger Helen, der netop er begyndt at arbejde der.

Still Watching: Værterne taler om forskellige TV-serier, analyserer dem og har fede, relevante interviews. Specifikt serien med Sharp Objects kan jeg anbefale, men Joanna Robinson og Richard Lawson er virkelig skarpe som værter og analytikere, så hvis de taler om en serie, jeg følger med i, hører jeg det altid.

The Secret History of Hollywood: Fantastisk doku-drama om starten på Hollywood, som vi kender det i dag. Virkelig lange afsnit, men det er så meget det værd - så velproduceret og smukt. Også let at dele op i flere bidder.

Kulturcasten: Kun relevant for folk der bor på Fyn (og nok mest Odense). Fortæller om kulturlivet oå Fyn, værterne er skide skægge, men jeg er måske lidt påvirket, for jeg kender dem i virkeligheden. Det jeg godt kan lide ved den er, at de fortolker kultur meget bredt - de har bl.a. testet de bedste værtshuse, været på SDU's idrætsanlæg, testet kaffe og fokuseret på Bolbro som bydel.
2
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1277
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12430

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2018, 21:10

Igen - jeg tror man skal være til podcasts for at forstå det vilde i det her men... den der podcast jeg er med til at lave... vi har det vildeste scoop vi nogensinde kunne have drømt om

Vi har fået Kate Siegel (jep... hende der spiller Theo i The Haunting of Hill House!!!) som fortæller! :panik: :gisp:

Vores officielle trailer havde release i går og kan bl.a. høres her

http://callingdarknesspodcast.libsyn.co ... ne-trailer
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2018, 08:40

Min veninde og jeg vil arrangere en radiobiografaften og jeg leder derfor efter spændende og velproducerede radiospil a 60-90 minutter, evt en produktion a 2-4 afsnit af samlet to timer. Kender nogle af jer til noget? Det korteste jeg har fundet er på 4 timer.

Genre er mere eller mindre underordnet, så længe det er godt, men komik er nok nederst på ønskelisten.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1277
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12430

Indlægaf 2SHY » 17. nov 2018, 08:47

LaScrooge skrev:Min veninde og jeg vil arrangere en radiobiografaften og jeg leder derfor efter spændende og velproducerede radiospil a 60-90 minutter, evt en produktion a 2-4 afsnit af samlet to timer. Kender nogle af jer til noget? Det korteste jeg har fundet er på 4 timer.

Genre er mere eller mindre underordnet, så længe det er godt, men komik er nok nederst på ønskelisten.

Mener du audiodrama? For så kan jeg måske foreslå noget men det er på engelsk og primært horror genren
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2018, 09:02

2SHY skrev:
LaScrooge skrev:Min veninde og jeg vil arrangere en radiobiografaften og jeg leder derfor efter spændende og velproducerede radiospil a 60-90 minutter, evt en produktion a 2-4 afsnit af samlet to timer. Kender nogle af jer til noget? Det korteste jeg har fundet er på 4 timer.

Mener du audiodrama? For så kan jeg måske foreslå noget men det er på engelsk og primært horror genren

Ja, audio drama. Jeg har googlet det både med og uden 'feature length'. Det tætteste jeg er kommet er dramatisering af David Moodys roman 'Autumn' og det er lidt for langt.

Har overvejet en af NoSleeps, der er bare MEGET at bladre igennem.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2018, 09:03

Det må gerne være på engelsk.
0

Tilbage til "Film og TV"