Bedste podcasts

Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Bedste podcasts

Indlægaf MissIce » 10. dec 2018, 17:53

Viskelæder skrev:Jeg er også begyndt på Myrdet af Richelsen og Grau. Den er god nok, men jeg kan bedre lide Mørkeland. Deres fortællemåde og fordybelse i sagerne fanger mig mere (omend deres manglende viden om psykisk sygdom mv. irriterer mig, men det er en arbejdsskade).

Sjovt - jeg har det lige omvendt! ;)

Jeg kan bedre lide Richelsen og Grau, fordi de virker mere saglige.

Mørkeland-pigerne virker blanke ind i mellem, forstået på den måde at de siger nogle ting der er faktuelt forkert (de nævner på et tidspunkt at man i Danmark kan få prøvet sin sag i tre instanser - de bliver dog rettet af en politianklager i et senere afsnit). Deres "naaarj, hvor er det bare synd" og "arrrjj, det siger du bare ikke" går mig lidt på nerverne - og så går jeg og retter dem (out loud) hver gang de bruger chance/risiko forkert.

Men det stopper mig ikke fra at høre begge serier :fløjt:

Er der i øvrigt andre end mig, der hører Radio24/7's julekalender med Jørgen Lange Thomsen og Christian Ditlev Jensen?
3
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Viskelæder » 10. dec 2018, 19:21

MissIce skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er også begyndt på Myrdet af Richelsen og Grau. Den er god nok, men jeg kan bedre lide Mørkeland. Deres fortællemåde og fordybelse i sagerne fanger mig mere (omend deres manglende viden om psykisk sygdom mv. irriterer mig, men det er en arbejdsskade).

Sjovt - jeg har det lige omvendt! ;)

Jeg kan bedre lide Richelsen og Grau, fordi de virker mere saglige.

Mørkeland-pigerne virker blanke ind i mellem, forstået på den måde at de siger nogle ting der er faktuelt forkert (de nævner på et tidspunkt at man i Danmark kan få prøvet sin sag i tre instanser - de bliver dog rettet af en politianklager i et senere afsnit). Deres "naaarj, hvor er det bare synd" og "arrrjj, det siger du bare ikke" går mig lidt på nerverne - og så går jeg og retter dem (out loud) hver gang de bruger chance/risiko forkert.

Men det stopper mig ikke fra at høre begge serier :fløjt:

Er der i øvrigt andre end mig, der hører Radio24/7's julekalender med Jørgen Lange Thomsen og Christian Ditlev Jensen?



Jeg er fuldstændig enig i alt, hvad du skriver. Jeg synes bare, at lige der, hvor Mørkeland-pigerne fortæller om sagerne, der er det mere kronologisk og fangende. Der er den anden lidt kedelig.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. dec 2018, 06:02

Hvor hyggeligt :jule:
En podcast-julekalender om Händels Messias!

http://www.handelmessiah.dk/
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 11. dec 2018, 07:49

MissIce skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er også begyndt på Myrdet af Richelsen og Grau. Den er god nok, men jeg kan bedre lide Mørkeland. Deres fortællemåde og fordybelse i sagerne fanger mig mere (omend deres manglende viden om psykisk sygdom mv. irriterer mig, men det er en arbejdsskade).

Sjovt - jeg har det lige omvendt! ;)

Jeg kan bedre lide Richelsen og Grau, fordi de virker mere saglige.

Mørkeland-pigerne virker blanke ind i mellem, forstået på den måde at de siger nogle ting der er faktuelt forkert (de nævner på et tidspunkt at man i Danmark kan få prøvet sin sag i tre instanser - de bliver dog rettet af en politianklager i et senere afsnit). Deres "naaarj, hvor er det bare synd" og "arrrjj, det siger du bare ikke" går mig lidt på nerverne - og så går jeg og retter dem (out loud) hver gang de bruger chance/risiko forkert.

Men det stopper mig ikke fra at høre begge serier :fløjt:

Er der i øvrigt andre end mig, der hører Radio24/7's julekalender med Jørgen Lange Thomsen og Christian Ditlev Jensen?


Jeg hører også Mørkeland og jeg synes det er gode fortællinger - men den måde de afbryder hinanden og sidder og fniser er så irriterende. Myrdet er jeg også glad for om end der er meget øh-bøh fyld.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41311

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 21. dec 2018, 05:05

Kvinden med den tunge kuffert er blevet dømt.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/kvind ... -bedrageri
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 21. dec 2018, 07:00

BBB Sounds, The Case of Charles Dexter Ward

Nok den bedste fiktionspodcast jeg har hørt. Det er en moderne opførelse af H P Lovecrafts novelle af samme titel, hvor to skuespillere spiller to podcastere som undersøger en gammel forsvindingssag, true crime style. 10 afsnit a ca 30 minutter, sindssygt godt og troværdigt skuespil og fantastisk brug af mediet.

Derudover kan jeg virkelig anbefale BBCs app, BBC iPlayer Radio, den er virkeligt lækker og så ligger der en guldgrube af radioprogrammer og radiospil. Jeg har hørt programmer om Rudolf Hess, Dødehavsrullerne, matematikkens historie, William Burroughs af Laurie Anderson, om hvordan antikke musikinstrumenter lyder, hvor man har genskabt dem på basis af tegninger på fx krukker.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 21. dec 2018, 11:39

Viskelæder skrev:Jeg er også begyndt på Myrdet af Richelsen og Grau. Den er god nok, men jeg kan bedre lide Mørkeland. Deres fortællemåde og fordybelse i sagerne fanger mig mere (omend deres manglende viden om psykisk sygdom mv. irriterer mig, men det er en arbejdsskade).


Nu kommer der vist ikke flere afsnit... :(
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. dec 2018, 23:13

Jeg har fået denne anbefalet https://swornpodcast.com/
Jeg er ikke begyndt på den endnu, men den er fra folkene bag "Up and Vanished" som vi jo er mange der elsker :)
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Bedste podcasts

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 23. jan 2019, 14:07

Jeg vil til at kigge tråden her i gennem, for jeg kører ca. 2 timer i bil hver dag og savner noget andet end radio på turene. Indtil nu har jeg hørt Millionærklubben hver eftermiddag, for den bliver sendt hver formiddag kl. 9, men Radio 24/7's app virker ikke på min mobil længere :rulle:
Så nu har jeg hentet Podcast Republic til at hente forskellige podcasts...men jeg burde selvfølgelig også kunne hente Milionærklubben derigennem :gruble:
Anyway, jeg vil til at høre lidt forskelligt så den her tråd er jo guld værd :gogo:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2019, 07:52

Til dem der har hørt Dirty John, så så jeg lige i går, at Netflix har lavet en serie om historien :) den er vist ikke udkommet endnu, men det gør den nok snart, når der kører tv-reklamer for den.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Maoam » 24. jan 2019, 08:18

kartoffelpizza skrev:Hvis man interesserer sig for sex, samliv, parforhold, seksualitet etc er både “Tændt” fra DR og “uafbrudt samleje” fra heartbeats superspændende.


Jeg vil anbefale Speaking of Sex af The Pleasure Mechanics. Podcast af to kvindelige sexundervisere, der interviewer eksperter, kommenterer bøger og artikler om sex, besvarer lytterspørgsmål, giver råd og vejledning og snakker om deres egne erfaringer. Indtil nu er der 320 afsnit om mange forskellige emner. De har nye afsnit 1-2 gange om ugen. De sælger også online sexkurser på deres hjemmeside.

Jeg kan godt lide deres nysgerrige, positive indstilling til sex og er blevet klogere på mange ting.

http://www.pleasuremechanics.com/
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2019, 09:30

Maoam skrev:
kartoffelpizza skrev:Hvis man interesserer sig for sex, samliv, parforhold, seksualitet etc er både “Tændt” fra DR og “uafbrudt samleje” fra heartbeats superspændende.


Jeg vil anbefale Speaking of Sex af The Pleasure Mechanics. Podcast af to kvindelige sexundervisere, der interviewer eksperter, kommenterer bøger og artikler om sex, besvarer lytterspørgsmål, giver råd og vejledning og snakker om deres egne erfaringer. Indtil nu er der 320 afsnit om mange forskellige emner. De har nye afsnit 1-2 gange om ugen. De sælger også online sexkurser på deres hjemmeside.

Jeg kan godt lide deres nysgerrige, positive indstilling til sex og er blevet klogere på mange ting.

http://www.pleasuremechanics.com/


I samme boldgade er der RISK!, som er herresjov. Det er folk, der fortæller historier om seksuelle oplevelser de har haft, mange af dem virkelig bizarre, og det er sindssygt underholdende. Kan virkelig anbefales.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. feb 2019, 14:36

Jeg plejer at sværge til true crime når det gælder podcasts, men nu må jeg sige at jeg hygger mig gevaldigt med "SWINDLED" som handler om forskellige svindlere og svindelforetagender gennem tiderne :)
Jeg har indtil videre hørt afsnittene om "Fyre Festival" og "The Psychic" og er igang med "Televangelist" og jeg kan ikke huske at have set den anbefalet herinde så here goes: http://swindledpodcast.com/podcasts/
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. feb 2019, 14:57

Pandesteg skrev:Til dem der har hørt Dirty John, så så jeg lige i går, at Netflix har lavet en serie om historien :) den er vist ikke udkommet endnu, men det gør den nok snart, når der kører tv-reklamer for den.


Uh, den skal jeg helt klart huske at se!
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Rapfisk » 1. feb 2019, 15:06

Indbegrebet af... om forskellige musikere. Jeg var egentlig meget imod programmets koncept, som er, at de tre værter hver finder en sang, som de mener er indbegrebet af en kunstners værk, diskuterer valgene og til sidst finder en vinder. Men programmet er underholdende, og værterne er generelt velforberedte til programmet.

I musikgenren er Slates Hit Parade også fantastisk i den engelsktalende genre, i hvert fald hvis man er nørdet. Det nyeste program handler om Lady Gaga, men lige så meget om den amerikanske musikscene de sidste 10 år.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Film og TV"