Bedste podcasts

TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 2. feb 2019, 21:04

Absolute Absolute Music på P7 Mix. For alle os der var unge i 90erne. :love:
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 2. feb 2019, 21:05

Rapfisk skrev:Indbegrebet af... om forskellige musikere. Jeg var egentlig meget imod programmets koncept, som er, at de tre værter hver finder en sang, som de mener er indbegrebet af en kunstners værk, diskuterer valgene og til sidst finder en vinder. Men programmet er underholdende, og værterne er generelt velforberedte til programmet.

I musikgenren er Slates Hit Parade også fantastisk i den engelsktalende genre, i hvert fald hvis man er nørdet. Det nyeste program handler om Lady Gaga, men lige så meget om den amerikanske musikscene de sidste 10 år.

Jeg hører også Slates Hit Parade og vil gerne være enig i din anmeldelse. Synes dog godt de kunne springe bridge episoderne over.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 2. feb 2019, 21:47

TomKah skrev:Absolute Absolute Music på P7 Mix. For alle os der var unge i 90erne. :love:

Og dem der er yngre. Jeg er samme årgang som Mads/værten og jeg kan nærmest genkende alle hans oplevelser og minder. Lige nu er det som at gå i SFO igen, tonse rundt i multirummet til Blow My Whistle, som var med i dag fx
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 2. feb 2019, 21:52

Sof skrev:
TomKah skrev:Absolute Absolute Music på P7 Mix. For alle os der var unge i 90erne. :love:

Og dem der er yngre. Jeg er samme årgang som Mads/værten og jeg kan nærmest genkende alle hans oplevelser og minder. Lige nu er det som at gå i SFO igen, tonse rundt i multirummet til Blow My Whistle, som var med i dag fx


Ja det er også meget op og ned om jeg kan genkende noget, for jeg kan sagtens høre at jeg er en del ældre. Jeg er så gammel at der slet ikke fandtes noget der hed SFO da jeg gik i skole.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Kruspersille » 3. feb 2019, 09:43

Jeg hører ‘Den sidste single’, den er ret god, jeg er ellers ikke så meget til ‘samtale’-podcasts.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2019, 08:11

Jeg hører Up and Vanished S2. Jeg kørte sur i S1, da jeg synes det hele blev meget langtrukkent bl.a. med alle deres case evidence-episoder, men jeg kan godt lide S2. De efterforsker en sag, hvor en ung mor er forsvundet i et lille spirituelt samfund i det midtvestlige USA.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Skorstenen » 4. feb 2019, 08:15

Jeg gik lidt i gang med The Vanished i går.

Men...Åh jeg synes den er såååååååå langtrukken. Jeg er altså lidt ligeglad med, hvilket tøj de medvirkende har på. Eller om Kathleen spillede rugby i hendes barndom.

Jeg vil hellere høre om der er nogen spor, mistanker m.v.
Så den går jeg vist død i. IGEN.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2019, 08:17

Skorstenen skrev:Jeg gik lidt i gang med The Vanished i går.

Men...Åh jeg synes den er såååååååå langtrukken. Jeg er altså lidt ligeglad med, hvilket tøj de medvirkende har på. Eller om Kathleen spillede rugby i hendes barndom.

Jeg vil hellere høre om der er nogen spor, mistanker m.v.
Så den går jeg vist død i. IGEN.


Den kunne jeg heller ikke lide. Har du prøvet med Casefile Truecrime? Den er rigtig god.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Skorstenen » 4. feb 2019, 09:14

Pandesteg skrev:
Skorstenen skrev:Jeg gik lidt i gang med The Vanished i går.

Men...Åh jeg synes den er såååååååå langtrukken. Jeg er altså lidt ligeglad med, hvilket tøj de medvirkende har på. Eller om Kathleen spillede rugby i hendes barndom.

Jeg vil hellere høre om der er nogen spor, mistanker m.v.
Så den går jeg vist død i. IGEN.


Den kunne jeg heller ikke lide. Har du prøvet med Casefile Truecrime? Den er rigtig god.


Det husker jeg faktisk ikke. jeg synes jeg er startet op på så mange, som jeg så har droppet igen af en eller anden årsag.

Men jeg giver den et skud, tak for hintet :gogo:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2019, 10:52

Den er vist blevet nævnt herinde flere gange, men jeg vil gerne anbefale "Finding Cleo" som et eksempel på noget true crime, der fænger, selvom det ikke lige er ens foretrukne genre. Jeg kan i det hele taget godt lide - og har stor sympati for - Connie Walkers socialt motiverede ønske om særligt at sætte fokus på sager, der involverer piger og kvinder med First Nation-baggrund.
Det samme gælder i øvrigt hendes kollega David Ridgens særlige opmærksomhed på sager fra arbejder- og underklassen.
Jeg kan godt lide, når man får lidt mere med end "bare" mystik, drama og opklaring, og ofte gør en journalists miljøkendskab også, at vedkommende kan komme tættere på begivenhederne og de involverede i stedet for bare at stå på afstand og gisne om en hel masse.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 14. feb 2019, 16:14

Det er en ret stor dag for mig. De sidste 9 måneder har jeg og 5 andre kvinder arbejdet hårdt på at skabe en podcast og i dag er dagen hvor Calling Darkness endelig bliver sendt i luften med pilot afsnittet “Class is in”

I korte træk handler den om 6 kvinder der deltager i et skuespils seminar og ved et uheld får hidkaldt en dæmon. Det er horror/comedy men nok i højere grad komedie og drama end horror

I kan søge den frem alle steder på nær Stitcher ved at søge på Calling Darkness Podcast eller lytte med her

https://callingdarknesspodcast.libsyn.com

Giv hellere end gerne feedback eller skriv en anmeldelse i Apple Podcast :)
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2019, 05:58

DetSorteCirkus skrev:Den er vist blevet nævnt herinde flere gange, men jeg vil gerne anbefale "Finding Cleo" som et eksempel på noget true crime, der fænger, selvom det ikke lige er ens foretrukne genre. Jeg kan i det hele taget godt lide - og har stor sympati for - Connie Walkers socialt motiverede ønske om særligt at sætte fokus på sager, der involverer piger og kvinder med First Nation-baggrund.
Det samme gælder i øvrigt hendes kollega David Ridgens særlige opmærksomhed på sager fra arbejder- og underklassen.
Jeg kan godt lide, når man får lidt mere med end "bare" mystik, drama og opklaring, og ofte gør en journalists miljøkendskab også, at vedkommende kan komme tættere på begivenhederne og de involverede i stedet for bare at stå på afstand og gisne om en hel masse.


Helt enig. Det er også klart en af de bedre, jeg har hørt. Rørende uden at det bliver for meget.

In the Dark har en lille smule af det samme, især i sæson to. Her sætter en reporter sig for at grave sig ned i en mordsag, hvor en sort mand er idømt dødsstraf på et tvivlsomt grundlag. Hun kommer virkelig langt ind i det amerikanske retssystem, og giver et skræmmende billede af, hvordan det er skruet sammen.

Edit: Nu med link :)

https://www.apmreports.org/in-the-dark/season-two
Senest rettet af LaMariposa 15. feb 2019, 09:00, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2019, 08:44

Hvis man som jeg er vokset op med dansk hiphopmusik, så kan det betale sig at høre Den Nye Stil, som er en podcast om dansk hiphop. Den er ret sjov og der er rigtig mange danske rappere som medvirker og det bliver spillet mange gode musiksnaser. Jeg har også lige fået nogle af de gamle numre fra min ungdom på min løbeplayliste igen :P
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 22. feb 2019, 09:33

Hører i øjeblikket Dahlgårds Tivoli Podcast - jeg har ser serien på flere gange, så den er egentlig maget sjov.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5069
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 22. feb 2019, 19:30

Ladysparrow skrev:Hører i øjeblikket Dahlgårds Tivoli Podcast - jeg har ser serien på flere gange, så den er egentlig maget sjov.

Hvad går podcasten ud på? :)
0

Tilbage til "Film og TV"