Bedste podcasts

Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ladysparrow » 23. feb 2019, 13:06

Tilly skrev:
Ladysparrow skrev:Hører i øjeblikket Dahlgårds Tivoli Podcast - jeg har ser serien på flere gange, så den er egentlig maget sjov.

Hvad går podcasten ud på? :)


De er 3 som diskuterer serien. De får også et par af de gamle ansatte med på interview. I sæson 2 får de besøg af selveste Leif Dahlgård. Sæson er vist under udarbejdelse.
1
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Bedste podcasts

Indlægaf pisimodvind » 13. mar 2019, 08:47

Plakatmafiaen
Tror den blev sendt første gang i 2017
hyggelig radio af høj kvalitet
https://www.dr.dk/radio/p1/plakatmafiae ... ymuren-1-4
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 13. mar 2019, 08:49

Jeg hører Missing Alissa - en truecrime podcast om en 17-årig pige fra Arizona, som forsvinder på sidste skoledag. Har kun hørt et par afsnit, men det lover meget godt.

Jeg hørte forresten i radioen forleden, at den nye sæson af Den Nye Stil (om dansk hiphop) kommer 25/3 :)
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lucia » 13. mar 2019, 18:19

Hvis nogen mangler lidt musikpodcast, så synes jeg Bollemusik er ret underholdende. Det er langt fra al musikken deri, jeg vil høre igen, men det er en meget sjov måde at få udvidet sin horisont lidt, selvom det lyder virkelig corny indimellem.

Og tak for anbefalingen af All Inclusive, den er jeg blevet ret pjattet med.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 13. mar 2019, 20:27

Det Perfekte Offer 2 er bestemt værd at give en chance. Den er lige så gusten som den første men virkelig god
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 17. mar 2019, 09:28

Vi har for et par dage siden hørt en reklame for en podcast (tror vi i hvert fald), måske på en DR radiokanal.

Det lød som om det var en ny, krimipodcast. Ingen af os kan dog huske navnet, men vi hører næsten kun krimiemner sammen, så vi er landet på at det må være sådan en

Er der nogen der ved hvilken det evt. kan være?


EDIT: Er kommet frem til at det måske var Bomben i Søllerødgade - er der nogen der hører den?
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 17. mar 2019, 10:15

Sof skrev:Vi har for et par dage siden hørt en reklame for en podcast (tror vi i hvert fald), måske på en DR radiokanal.

Det lød som om det var en ny, krimipodcast. Ingen af os kan dog huske navnet, men vi hører næsten kun krimiemner sammen, så vi er landet på at det må være sådan en

Er der nogen der ved hvilken det evt. kan være?


EDIT: Er kommet frem til at det måske var Bomben i Søllerødgade - er der nogen der hører den?


Ja jeg er igang. Men er ikke særlig imponeret. Synes den er fortalt ret tamt. Og så gider jeg ikke at høre om at journalisten skal tisse fordi hun er nervøs. Men det er nok bare mig.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 17. mar 2019, 16:03

Lykke skrev:
Sof skrev:Vi har for et par dage siden hørt en reklame for en podcast (tror vi i hvert fald), måske på en DR radiokanal.

Det lød som om det var en ny, krimipodcast. Ingen af os kan dog huske navnet, men vi hører næsten kun krimiemner sammen, så vi er landet på at det må være sådan en

Er der nogen der ved hvilken det evt. kan være?


EDIT: Er kommet frem til at det måske var Bomben i Søllerødgade - er der nogen der hører den?


Ja jeg er igang. Men er ikke særlig imponeret. Synes den er fortalt ret tamt. Og så gider jeg ikke at høre om at journalisten skal tisse fordi hun er nervøs. Men det er nok bare mig.

Hørte de 3 der var tilgængelige og må indrømme at jeg tænker præcis det samme som dig.


Man hørte også sekvensen omkring at hun skulle tisse og havde ondt i maven 2 gange i slutningen af 1 og starten af 2. afsnit. På så kort en podcast virkede det lidt fjollet, meget amerikaniseret, men hun opfylder bare ikke den rolle særlig skønt.

Alt i alt synes jeg det var lidt kedeligt.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Animi » 17. mar 2019, 16:06

Jeg elsker Harry Potter og er i gang med at høre "Unspoiled: Harry Potter." Som er to kvinder, der diskuterer et kapitel af Harry Potter ad gangen. Twistet er så, at den ene kvinde aldrig har læst Harry Potter, aldrig har set filmene og egentlig ikke ved særlig meget, udover at han er en troldmand :-D Deres samtaler og kvindes kommentarer og teorier er guld værd!
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Purple Haze » 17. mar 2019, 16:17

2SHY skrev:Det er en ret stor dag for mig. De sidste 9 måneder har jeg og 5 andre kvinder arbejdet hårdt på at skabe en podcast og i dag er dagen hvor Calling Darkness endelig bliver sendt i luften med pilot afsnittet “Class is in”

I korte træk handler den om 6 kvinder der deltager i et skuespils seminar og ved et uheld får hidkaldt en dæmon. Det er horror/comedy men nok i højere grad komedie og drama end horror

I kan søge den frem alle steder på nær Stitcher ved at søge på Calling Darkness Podcast eller lytte med her

https://callingdarknesspodcast.libsyn.com

Giv hellere end gerne feedback eller skriv en anmeldelse i Apple Podcast :)


Sjovt at du med i den.
Kan ret godt lide ‘Invisibilia’ og sad da også og tænkte at ‘hun lyder da ret meget som hende fra ‘Invisibilia’ hende der’. :lol2:

Har hørt første afsnit, og giver den en chance, men er ikke så meget for de der overdrevene stereotyper. Og bliver altid irriteret når folk (sjovt nok næsten altid kvinder) fremstilles som fuldstændig tomhjernede, men håber på karaktererne bliver mere troværdige i næste afsnit.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 17. mar 2019, 16:40

Purple Haze skrev:
2SHY skrev:Det er en ret stor dag for mig. De sidste 9 måneder har jeg og 5 andre kvinder arbejdet hårdt på at skabe en podcast og i dag er dagen hvor Calling Darkness endelig bliver sendt i luften med pilot afsnittet “Class is in”

I korte træk handler den om 6 kvinder der deltager i et skuespils seminar og ved et uheld får hidkaldt en dæmon. Det er horror/comedy men nok i højere grad komedie og drama end horror

I kan søge den frem alle steder på nær Stitcher ved at søge på Calling Darkness Podcast eller lytte med her

https://callingdarknesspodcast.libsyn.com

Giv hellere end gerne feedback eller skriv en anmeldelse i Apple Podcast :)


Sjovt at du med i den.
Kan ret godt lide ‘Invisibilia’ og sad da også og tænkte at ‘hun lyder da ret meget som hende fra ‘Invisibilia’ hende der’. :lol2:

Har hørt første afsnit, og giver den en chance, men er ikke så meget for de der overdrevene stereotyper. Og bliver altid irriteret når folk (sjovt nok næsten altid kvinder) fremstilles som fuldstændig tomhjernede, men håber på karaktererne bliver mere troværdige i næste afsnit.

Den kender jeg ikke men det kan være jeg skal tjekke den ud :) Jeg er med lidt hist og pist i andre podcasts men jeg er en gennemgående karakter i Calling Darkness :)

Jeg gætter på at det er Bridgette, du tænker på? Ja hun er lidt styg men hvis jeg husker ret, så retter hun lidt mere ind senere :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Purple Haze » 17. mar 2019, 18:11

2SHY skrev:
Purple Haze skrev:
2SHY skrev:Det er en ret stor dag for mig. De sidste 9 måneder har jeg og 5 andre kvinder arbejdet hårdt på at skabe en podcast og i dag er dagen hvor Calling Darkness endelig bliver sendt i luften med pilot afsnittet “Class is in”

I korte træk handler den om 6 kvinder der deltager i et skuespils seminar og ved et uheld får hidkaldt en dæmon. Det er horror/comedy men nok i højere grad komedie og drama end horror

I kan søge den frem alle steder på nær Stitcher ved at søge på Calling Darkness Podcast eller lytte med her

https://callingdarknesspodcast.libsyn.com

Giv hellere end gerne feedback eller skriv en anmeldelse i Apple Podcast :)


Sjovt at du med i den.
Kan ret godt lide ‘Invisibilia’ og sad da også og tænkte at ‘hun lyder da ret meget som hende fra ‘Invisibilia’ hende der’. :lol2:

Har hørt første afsnit, og giver den en chance, men er ikke så meget for de der overdrevene stereotyper. Og bliver altid irriteret når folk (sjovt nok næsten altid kvinder) fremstilles som fuldstændig tomhjernede, men håber på karaktererne bliver mere troværdige i næste afsnit.

Den kender jeg ikke men det kan være jeg skal tjekke den ud :) Jeg er med lidt hist og pist i andre podcasts men jeg er en gennemgående karakter i Calling Darkness :)

Jeg gætter på at det er Bridgette, du tænker på? Ja hun er lidt styg men hvis jeg husker ret, så retter hun lidt mere ind senere :)


Ja, hun er netop ret styg.
Kan dog godt forstå at man bliver nød til at “gøre noget”, så lytterne kan skille karakterens fra hinanden.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 17. mar 2019, 18:24

Purple Haze skrev:
2SHY skrev:
Purple Haze skrev:
2SHY skrev:Det er en ret stor dag for mig. De sidste 9 måneder har jeg og 5 andre kvinder arbejdet hårdt på at skabe en podcast og i dag er dagen hvor Calling Darkness endelig bliver sendt i luften med pilot afsnittet “Class is in”

I korte træk handler den om 6 kvinder der deltager i et skuespils seminar og ved et uheld får hidkaldt en dæmon. Det er horror/comedy men nok i højere grad komedie og drama end horror

I kan søge den frem alle steder på nær Stitcher ved at søge på Calling Darkness Podcast eller lytte med her

https://callingdarknesspodcast.libsyn.com

Giv hellere end gerne feedback eller skriv en anmeldelse i Apple Podcast :)


Sjovt at du med i den.
Kan ret godt lide ‘Invisibilia’ og sad da også og tænkte at ‘hun lyder da ret meget som hende fra ‘Invisibilia’ hende der’. :lol2:

Har hørt første afsnit, og giver den en chance, men er ikke så meget for de der overdrevene stereotyper. Og bliver altid irriteret når folk (sjovt nok næsten altid kvinder) fremstilles som fuldstændig tomhjernede, men håber på karaktererne bliver mere troværdige i næste afsnit.

Den kender jeg ikke men det kan være jeg skal tjekke den ud :) Jeg er med lidt hist og pist i andre podcasts men jeg er en gennemgående karakter i Calling Darkness :)

Jeg gætter på at det er Bridgette, du tænker på? Ja hun er lidt styg men hvis jeg husker ret, så retter hun lidt mere ind senere :)


Ja, hun er netop ret styg.
Kan dog godt forstå at man bliver nød til at “gøre noget”, så lytterne kan skille karakterens fra hinanden.


Ja især fordi nogle af dem minder lidt for meget om hinanden stemmemæssigt. Men der kommer mere bid i de forskellige karakterer med noget baggrunds historie så de bliver lidt mere “hele” i det med tiden

Edit: Det sjove er næsten at S. H. Cooper der spiller Bridgette nærmest er hendes totale modsætning i virkeligheden. Hun lyder og taler også fuldstændig anderledes... heldigvis!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 17. mar 2019, 19:21

En herinde anbefalede “indbegrebet af...” en musik podcast.

Sæson 2 er lige startet, første band de snakker om er Radiohead. Er nok farvet af at jeg ELSKER Radiohead, men generelt er det en ret hyggelig podcast. Kan godt lide at de er nørdede omkring musik og har gravet lidt facts frem som man ikke nødvendigvis kendte + jeg synes det er et fint koncept. Tager et band, vælger hver deres sang som de mener er indbegrebet af bandet og så argumenterer de for sangen og til sidst stemmer de.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Patience » 17. mar 2019, 19:37

Sof skrev:En herinde anbefalede “indbegrebet af...” en musik podcast.

Sæson 2 er lige startet, første band de snakker om er Radiohead. Er nok farvet af at jeg ELSKER Radiohead, men generelt er det en ret hyggelig podcast. Kan godt lide at de er nørdede omkring musik og har gravet lidt facts frem som man ikke nødvendigvis kendte + jeg synes det er et fint koncept. Tager et band, vælger hver deres sang som de mener er indbegrebet af bandet og så argumenterer de for sangen og til sidst stemmer de.

Den er jeg også lidt pjattet med - de er virkelig dejligt nørdede
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Film og TV"