Bedste podcasts

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jun 2018, 05:52

Jeg blev færdig med 21 Roser forleden, og selvom den ER god, må jeg indrømme, at min begejstring dalede lidt undervejs.
Jeg tror, det skyldes, at Third Ear denne gang blot har researchet og formidlet en sag, hvor de i "Kvinden med den tunge kuffert" også selv oprullede den. Det gav en anden energi, synes jeg.

Nu er jeg i gang med "Homoseksualisterne" fra Netudgaven. Den er ikke så formidlingsmæssig spændende som Third Ears kreative og (formoder jeg) kostbare produktioner, men det er virkelig en speget sag, der bliver taget op, og den giver et indblik i et hjørne af den nyere historie, som ikke lige harmonerer med billedet af det åh-så progressive og tolerante Danmark.

https://netudgaven.dk/2018/02/homoseksu ... byens-dyb/

Lad os skrue tiden godt 100 år tilbage. Vi befinder os i København, en by der har smidt sine provinsielle lænker, og nu er på vej til at blive en moderne og pulserende metropol. Alt er dog langt fra vel her i hovedstaden. Noget lurer i storbyens dyb, og det truer med at fordærve og ødelægge landets fremtid – ungdommen.

Spørgsmålet er så, hvad er det for nogle korrumperende kræfter der er på spil? Hvordan har de formået at udmanøvrer nogle af landets mest magtfulde mænd, og hvorfor er de unge værnepligtige i København særligt i farezonen? Svarene på det ligger gemt i fortrolig pakke på Rigsarkivet, og vi skal sammen dykke ned i den her pakke og gå på opdagelse i et relativt ukendt stykke københavnerhistorie.

Velkommen til ”Homoseksualisterne”. En podcast-serie om soldatertrækkerdrenge, storbyen, moralister, myndigheder og ikke mindst homoseksualister.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 5. jun 2018, 06:13

Jeg er begejstret for Practical Ethics Bites produceret af Oxford Universitet. Det er korte udsendelser hvor de belyser forskellige etiske dilemmaer fra forskellige teoretiske standpunkter. Det giver en god introduktion til hvilke overvejelser, der er på spil, de forskellige perspektiver der kan anlægges, de diskussioner, der tegner uenighederne, den idehistoriske udvikling samt introducerer til grundlæggende etisk teori. Og gør det uden at ende diskussionen på de enkelte områder.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 11. jun 2018, 05:50

Er lige startet på Death in Ice Valley på BBC. True crime fra koldkrigstiden. Den virker meget lovende.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 12. jun 2018, 12:15

LaMariposa skrev:Er lige startet på Death in Ice Valley på BBC. True crime fra koldkrigstiden. Den virker meget lovende.


Ooooooog, den bliver bedre og bedre. Den har det hele!
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 14. jun 2018, 10:05

Jeg er i gang med Voice Acting Mastery with Crispin Freeman. Ganske udmærket når man er ny i feltet

Ellers er det et mix af:
The NoSleep Podcast
The Grey Rooms
Lore
Southern Gothic
Creepy
The White Vault
We’re Alive

Findes der overhovedet audio drama i horror genren i danske podcasts?

Når jeg kigger på hvad I andre hører så er det et noget andet udvalg end det jeg lytter til har jeg tænkt over
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 14. jun 2018, 10:13

2SHY skrev:Jeg er i gang med Voice Acting Mastery with Crispin Freeman. Ganske udmærket når man er ny i feltet

Ellers er det et mix af:
The NoSleep Podcast
The Grey Rooms
Lore
Southern Gothic
Creepy
The White Vault
We’re Alive

Findes der overhovedet audio drama i horror genren i danske podcasts?

Når jeg kigger på hvad I andre hører så er det et noget andet udvalg end det jeg lytter til har jeg tænkt over


Er We’re Alive god? Jeg hørte de første par afsnit, men stod af, bl.a. også fordi jeg havde svært ved at kende forskel på karaktererne.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 14. jun 2018, 10:23

Pandesteg skrev:
2SHY skrev:Jeg er i gang med Voice Acting Mastery with Crispin Freeman. Ganske udmærket når man er ny i feltet

Ellers er det et mix af:
The NoSleep Podcast
The Grey Rooms
Lore
Southern Gothic
Creepy
The White Vault
We’re Alive

Findes der overhovedet audio drama i horror genren i danske podcasts?

Når jeg kigger på hvad I andre hører så er det et noget andet udvalg end det jeg lytter til har jeg tænkt over


Er We’re Alive god? Jeg hørte de første par afsnit, men stod af, bl.a. også fordi jeg havde svært ved at kende forskel på karaktererne.

Ja det synes jeg. Virkelig flot i lyden og meget filmisk og det er da en af dem jeg selv har foreslået vi skeler lidt til med den podcast jeg er co-creator på (Calling Darkness)

Men det er rigtigt at det er lidt tricky fordi nogle af stemmerne er meget ens. Men giv den en chance mere :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Bedste podcasts

Indlægaf rosena » 15. jun 2018, 14:16

DetSorteCirkus skrev:21 roser :love:
Det går virkelig op for mig, hvor meget jeg har savnet Third Ear.
Har heldigvis fire afsnit tilbage.

Kan nogen sig mig om den hedder noget andet end 21 roser? :gruble: Kan ikke finde den.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2018, 14:18

rosena skrev:
DetSorteCirkus skrev:21 roser :love:
Det går virkelig op for mig, hvor meget jeg har savnet Third Ear.
Har heldigvis fire afsnit tilbage.

Kan nogen sig mig om den hedder noget andet end 21 roser? :gruble: Kan ikke finde den.


http://21roser.dk/podcastafsnit/
0
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Bedste podcasts

Indlægaf rosena » 15. jun 2018, 14:21

DetSorteCirkus skrev:
rosena skrev:
DetSorteCirkus skrev:21 roser :love:
Det går virkelig op for mig, hvor meget jeg har savnet Third Ear.
Har heldigvis fire afsnit tilbage.

Kan nogen sig mig om den hedder noget andet end 21 roser? :gruble: Kan ikke finde den.


http://21roser.dk/podcastafsnit/

Tak :) Vil jeg ikke kunne finde den i podcast Republic som jeg ellers hører podcasts fra?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sangius » 15. jun 2018, 14:27

Jeg er i gang med s-town. Jeg kan på ingen måde regne ud, hvor vi er på vej hen - den er anderledes og ændrer sig undervejs. Meget spændende og gribende :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Førhen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11. dec 2015, 01:22
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Førhen » 15. jun 2018, 14:33

rosena skrev:
DetSorteCirkus skrev:
rosena skrev:
DetSorteCirkus skrev:21 roser :love:
Det går virkelig op for mig, hvor meget jeg har savnet Third Ear.
Har heldigvis fire afsnit tilbage.

Kan nogen sig mig om den hedder noget andet end 21 roser? :gruble: Kan ikke finde den.


http://21roser.dk/podcastafsnit/

Tak :) Vil jeg ikke kunne finde den i podcast Republic som jeg ellers hører podcasts fra?


Selvfølgelig! Third Ear er tilbage på deres gamle feed efter at have endt samarbejdet med Politiken.

http://www.podcastrepublic.net/podcast/336149343
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Torn » 15. jun 2018, 14:40

Harry Pottcast er hyggelig.
0
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Bedste podcasts

Indlægaf rosena » 15. jun 2018, 15:13

Førhen skrev:
rosena skrev:
DetSorteCirkus skrev:
rosena skrev:
DetSorteCirkus skrev:21 roser :love:
Det går virkelig op for mig, hvor meget jeg har savnet Third Ear.
Har heldigvis fire afsnit tilbage.

Kan nogen sig mig om den hedder noget andet end 21 roser? :gruble: Kan ikke finde den.


http://21roser.dk/podcastafsnit/

Tak :) Vil jeg ikke kunne finde den i podcast Republic som jeg ellers hører podcasts fra?


Selvfølgelig! Third Ear er tilbage på deres gamle feed efter at have endt samarbejdet med Politiken.

http://www.podcastrepublic.net/podcast/336149343

Tak. Tror den lige skulle opdatere sig selv på en eller anden måde for nu ligger den under Third Ear hvor jeg også søgte før. Den vil jeg glæde mig til at høre.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sangius » 11. jul 2018, 17:48

Har hørt lidt hist og pist af This American Life. Der er nogle rigtig spændende historier imellem, og så nogen som slet ikke fanger mig. Men det er jo bare at vælge dem, som man tænker har en interessant storyline. Dem der ikke fangede mig var fra en anbefalet liste. Efter jeg gik mine egne veje, har jeg fundet nogle rigtig gode afsnit.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Film og TV"