Bedste podcasts

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Sof » 22. aug 2018, 09:06

Jeg kunne godt bruge lidt anbefalinger, da jeg skal til at køre i tog i lidt over en time hver dag. Jeg kan i virkeligheden lide det meste, men er gladest for true crime, hører også samtale og musikpodcasts. Foretrækker dog umiddelbart at det ikke er fiktion.

Mit problem er at jeg altid kommer til at binge, høre 8 afsnit i træk og så er der ligesom ikke mere, så det skal jeg vist holde op med.

Eksempler på dem jeg har hørt eller hører:

24Syv Dokumentar, Det psykiatriske hospital, P1 Podcasts, Third Ear,

Casefile True Crime, It’s a crime, Myrdet, Pretend Radio, Sworn, Vanished Project,

Dear Franklin Jones, Death in Ice Valley, Dobbeltmordet, Et langsomt mord, Dirty John, Alibi (radio series), Accused, In the Dark, Man Kan aldrig vide, Finding Cleo, Missing Maura Murray, Mord i Rum Sø, Serial, Slow Burn (Slate), Someone Knows Something, The Fall Line, RFK Tapes, Up and Vanished

Mental Illness Happy Hour,

Desert Island Disc, Den nye stil

Det vi taler om, Private Parts, Secret Keepers Club


Er der noget der kan fange en, som jeg ikke har hørt? :-D Er åben for nye genrer!
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Rapfisk » 22. aug 2018, 09:20

Sof skrev:Jeg kunne godt bruge lidt anbefalinger, da jeg skal til at køre i tog i lidt over en time hver dag. Jeg kan i virkeligheden lide det meste, men er gladest for true crime, hører også samtale og musikpodcasts. Foretrækker dog umiddelbart at det ikke er fiktion.

Mit problem er at jeg altid kommer til at binge, høre 8 afsnit i træk og så er der ligesom ikke mere, så det skal jeg vist holde op med.

Eksempler på dem jeg har hørt eller hører:

24Syv Dokumentar, Det psykiatriske hospital, P1 Podcasts, Third Ear,

Casefile True Crime, It’s a crime, Myrdet, Pretend Radio, Sworn, Vanished Project,

Dear Franklin Jones, Death in Ice Valley, Dobbeltmordet, Et langsomt mord, Dirty John, Alibi (radio series), Accused, In the Dark, Man Kan aldrig vide, Finding Cleo, Missing Maura Murray, Mord i Rum Sø, Serial, Slow Burn (Slate), Someone Knows Something, The Fall Line, RFK Tapes, Up and Vanished

Mental Illness Happy Hour,

Desert Island Disc, Den nye stil

Det vi taler om, Private Parts, Secret Keepers Club


Er der noget der kan fange en, som jeg ikke har hørt? :-D Er åben for nye genrer!

Making Obama (og deres første, Making Oprah), 24 spørgsmål til professoren, Freakonomics, 99 % Invisible, The Moth
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Skorstenen » 22. aug 2018, 09:40

Jeg har lige hørt Drabet. Om en 12 årig pige der blevet fundet dræbt ved Ringsted.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 22. aug 2018, 18:23

Rapfisk skrev:
TomKah skrev:Det lyder som om der er kortere mellem snapsene når man er til true crime. Det interesserer mig desværre ikke rigtig.

Til gengæld har jeg fundet
Hit parade fra Slate Magazine som er en ok music podcast.

Det synes jeg bestemt ikke. Jeg har i hvert fald omkring 100 podcasts på min liste, og jeg er heller ikke til (true) crime.

Af musik er jeg glad for Rolling Stone, Desert Island Discs, Den store Poptur, P6 Beat Elsker, P7 Mix Marathon, Musikkens historier (dog ikke opdateret længe), Album (ditto) og Heartbeats. NPR Pop Culture Happy Hour og Telegraph Popcast har også ofte musik på programmet.


Er vildt med P7 mix Marathon - men den er godt nok sjælden. Desert Island disc er ikke mig, men hører også den store poptur.
Jeg prøver nogle af de andre.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. aug 2018, 04:05

Jeg hører “Kvinden med den tunge kuffert” de her dage. Den sær og spændende
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 28. aug 2018, 10:44

Jeg er gået i gang med at lytte til en podcastserie på 9 afsnit der hedder Lottomysteriet. Den er ret underholdende :D

Det handler om en sag, som jeg ikke lige havde hørt om før. I januar 2002 står en mand i kø i en kiosk for at få tjekket sin lottokupon. Men da der er lang kø mister han tålmodigheden, han går uden om køen og afleverer lottokuponen til ekspedienten og beder hende om at tjekke den, når hun får tid. Han vender dog aldrig tilbage. Det viser sig imidlertid, at der er en gevinst på 9,3 mio på kuponen! Ekspedienten kontakter Danske Spil, og de eftersøger så den rette ejer af kuponen. Der er skrevet/tegnet nogle bestemte kendetegn på kuponen, så den rette ejer skal kunne oplyse hvad det er, samt kunne oplyse hvor kuponen er købt. Det fører til at hundredvis af mennesker henvender sig og påstår at kuponen er deres.

I podcasten besøger værterne nogle af de personer der stadig hårdnakket påstår at kuponen er deres her 16 år efter. En enkelt mand har ligefrem ført sag mod Danskespil og har brugt knap 300.000 kr i advokatsalærer i kampen på at bevise at kuponen er hans.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Skorstenen » 28. aug 2018, 10:48

Tilly skrev:Jeg er gået i gang med at lytte til en podcastserie på 9 afsnit der hedder Lottomysteriet. Den er ret underholdende :D

Det handler om en sag, som jeg ikke lige havde hørt om før. I januar 2002 står en mand i kø i en kiosk for at få tjekket sin lottokupon. Men da der er lang kø mister han tålmodigheden, han går uden om køen og afleverer lottokuponen til ekspedienten og beder hende om at tjekke den, når hun får tid. Han vender dog aldrig tilbage. Det viser sig imidlertid, at der er en gevinst på 9,3 mio på kuponen! Ekspedienten kontakter Danske Spil, og de eftersøger så den rette ejer af kuponen. Der er skrevet/tegnet nogle bestemte kendetegn på kuponen, så den rette ejer skal kunne oplyse hvad det er, samt kunne oplyse hvor kuponen er købt. Det fører til at hundredvis af mennesker henvender sig og påstår at kuponen er deres.

I podcasten besøger værterne nogle af de personer der stadig hårdnakket påstår at kuponen er deres her 16 år efter. En enkelt mand har ligefrem ført sag mod Danskespil og har brugt knap 300.000 kr i advokatsalærer i kampen på at bevise at kuponen er hans.


Den morede jeg mig også over :lol:

Har jeg nævnt jeg er gået i gang med Mørkeland? :gruble:
Nåmen, ellers nævner jeg det igen, jeg er gået i gang med Mørkeland, 2 kvinder gennemgår drabssager.
Lidt for meget udenomssnak til min smag, men det spoler jeg bare henover. Den kan godt anbefales.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 28. aug 2018, 10:58

Jeg har prøvet at sætte mørkeland på et par gange. Men seriøst, jeg er endnu ikke nået til at de faktisk taler om sagerne.
0
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Bedste podcasts

Indlægaf BrightEyes » 28. aug 2018, 17:45

DetSorteCirkus skrev:Puha, det her er barskt.
Podcast om Jonestown-massakren i 1978, hvor ca. 900 mennesker begik kollektivt selvmord i den sydamerikanske jungle.
Eller det vil sige, de voksne begik selvmord og slog forinden deres børn (samlet antal: 300) ihjel med forgiftet saftevand.
https://www.radio24syv.dk/programmer/24 ... er-din-gud

I programmet hører man bl.a. originaloptagelser fra selve massakren, og det mest skræmmende er faktisk, hvorfor forholdsvist roligt - og samtidig kultisk hysterisk - det hele foregår.


Jeg fik hørt den lidt tilfældigt på en lang biltur, og jeg græd næsten da jeg hørte den. Meget anbefalelsesværdig! Især da ham de snakkede med fortalte hvordan han faktisk blev lidt forført af deres ideer på hans besøg for så at høre om masseselvmordet få dage efter.
0
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Bedste podcasts

Indlægaf BrightEyes » 28. aug 2018, 17:47

Kan anbefale Dårligdommerne selvom det er langt fra krimi-genren :D
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 31. aug 2018, 07:56

Jeg var ret begejstret for den rejsepodcast Simon Jul lavede sidste år der handlede om en uges all inclusive ferie til Kreta.

I år er der er så kommet en fortsættelse hvor han er taget på en uges krydstogtferie. Har kun hørt de 3 første afsnit indtil videre, men den kan anbefales :D Den hedder “All inclusive til søs” :)
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 31. aug 2018, 08:36

Tilly skrev:Jeg var ret begejstret for den rejsepodcast Simon Jul lavede sidste år der handlede om en uges all inclusive ferie til Kreta.

I år er der er så kommet en fortsættelse hvor han er taget på en uges krydstogtferie. Har kun hørt de 3 første afsnit indtil videre, men den kan anbefales :D Den hedder “All inclusive til søs” :)


Fedt, tak for anbefaling - det havde jeg ikke opdaget. Samler podcast til en fandens lang flyrejse jeg skal på, så det er perfekt :D

Jeg er lige blevet færdig med In The Dark S2 og er enig med vedkommende, som skrev herinde, at den faktisk er bedre end S1. Den er virkelig lytværdig og meget Serial S1-agtig.
Nu er jeg i gang med Truecrime Casefile (også efter anbefaling herinde fra) - startede bare med afsnit 1, men man skal måske browse lidt mellem afsnit for at finde dem, man synes lyder mest spændende. Kan dog ikke helt finde ud af, hvad jeg mener om opbygningen med, at det bare er den samme mand, som sidder og læser op/snakker under hele podcasten. Men ved heller ikke, om det er sådan alle afsnit er opbygget.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Viskelæder » 31. aug 2018, 13:24

Sof skrev:Jeg kunne godt bruge lidt anbefalinger, da jeg skal til at køre i tog i lidt over en time hver dag. Jeg kan i virkeligheden lide det meste, men er gladest for true crime, hører også samtale og musikpodcasts. Foretrækker dog umiddelbart at det ikke er fiktion.

Mit problem er at jeg altid kommer til at binge, høre 8 afsnit i træk og så er der ligesom ikke mere, så det skal jeg vist holde op med.

Eksempler på dem jeg har hørt eller hører:

24Syv Dokumentar, Det psykiatriske hospital, P1 Podcasts, Third Ear,

Casefile True Crime, It’s a crime, Myrdet, Pretend Radio, Sworn, Vanished Project,

Dear Franklin Jones, Death in Ice Valley, Dobbeltmordet, Et langsomt mord, Dirty John, Alibi (radio series), Accused, In the Dark, Man Kan aldrig vide, Finding Cleo, Missing Maura Murray, Mord i Rum Sø, Serial, Slow Burn (Slate), Someone Knows Something, The Fall Line, RFK Tapes, Up and Vanished

Mental Illness Happy Hour,

Desert Island Disc, Den nye stil

Det vi taler om, Private Parts, Secret Keepers Club


Er der noget der kan fange en, som jeg ikke har hørt? :-D Er åben for nye genrer!


Serial
Phoebe's Fall
Undisclosed
The Teacher's Pet
Richard Glossips 3 liv (24/7)
24 Mord
Mørkeland
1
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ondemand » 7. sep 2018, 16:09

Sæson 3 af Serial er lige på trapperne .. starter 20. september :klap: :banan2:

https://serialpodcast.org/
6
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Little_Woman » 7. sep 2018, 17:51

Her går det godt (Falktoft og Bjerre)
Farmænd (om livet som småbørnsfædre)
Tue og tonys tv-klub (om Gift ved første blik)
Det vi taler om (sladder)
Absolute Absolute Music (de hører alle cd’erne med gæster)
Tændt
Voksenvenner
Romeerriget
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Film og TV"