Bedste podcasts

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21839

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 17. okt 2023, 11:01

LaMariposa skrev: :)


Jeg vil virkelig anbefale dig Your Own Backyard. Sagen er sindssygt interessant og der er maaaange afsnit - på den gode måde uden det bliver langtrukkent, da der har været udvikling i sagen de sidste år.

Der er også Suspect - den husker jeg også som god, selvom nyere sæsoner vist nu er bag betalingsvæg.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17409
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42495

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 17. okt 2023, 11:02

LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:
Fledermäuslein skrev:
Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:Savner en god true crime podcast. Sådan en, der kommer ordentligt i dybden og belyser sagen ordentligt fra flere sider. Er kørt træt i de korte episoder, der kun går overfladisk til værks.

Dem, jeg har været gladest for har været Serial (sæson 1 og 2), In the Dark (sæson 2), Dobbeltmordet på Peter Bangsvej (DR), Gidselforhandleren (DR) og Radio 4 om Estonia. Cold case sæson 1 var også rigtig god. Up and Vanished brød jeg mig ikke om.

Har I nogle gode forslag?


Bone Valley!!


Den skulle jeg lige til at nævne. Har lige hørt første afsnit (sikkert på anbefaling herindefra) og det tegner virkelig lovende.


Jeg hørte den i sommer engang og har anbefalet den vidt og bredt lige siden. Synes den er SÅ god.


Fedt, tak :)


Er startet på Bone Valley, og den er fantastisk. Er helt opslugt, selvom det gør mig trist, at endnu en ung mand formentlig er uskyldigt dømt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21839

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 17. okt 2023, 11:14

Flere forslag:

Lost Hills
Framed
The Teachers Pet
Cold S1 (den husker jeg som virkelig, virkelig god! De andre sæsoner er vist bag betalingsvæg)
Someone knows Something (ikke alle sæsoner er lige gode dog. S2 og S5 husker jeg som gode)

Bliver næsten helt overrasket over hvor mange podcasts jeg har hørt, men har godt nok været mange igennem - og så er det endda fratrukket alle dem jeg har glemt :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2023, 11:19

Jeg har købt en enkelt måneds abonnement til Frihedsbrevet for at kunne høre deres podcasts.
De har nemlig mange med scamming-tema, hvilket jo er min guilty pleasure indenfor true crime.
Der er flere gode imellem, især "Marathonmanden" og "Dr. No", og da de alle bygger på journalisternes egen og meget grundige research, er det heller ikke historier, som jeg er stødt på alle mulige andre steder.
Der kommer slet ikke nok nyt, til at det vil give mening med et fast abonnement, men det er fint at køre et opsamlingsheat.
Wondery barsler i øvrigt også med en ny serie om Dr. No, bare fra en lidt anden vinkel. Den vil jeg glæde mig til.
1
Fledermäuslein
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6899

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Fledermäuslein » 18. nov 2023, 11:48

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev: :)


Jeg vil virkelig anbefale dig Your Own Backyard. Sagen er sindssygt interessant og der er maaaange afsnit - på den gode måde uden det bliver langtrukkent, da der har været udvikling i sagen de sidste år.

Der er også Suspect - den husker jeg også som god, selvom nyere sæsoner vist nu er bag betalingsvæg.


Jeg er godt i gang med Your Own Backyard, den er rigtig rigtig god, tak for den anbefaling. Og nærmest den omvendte historie af Bone Valley.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17409
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42495

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 19. nov 2023, 11:47

Nå, men efter Bone Valley opdagede jeg flere gode podcasts på iHeart. De har mange gode podcasts.

What happened to Sandy Beal om en ung kvindes mistænkelige død i 1970'erne

What happened to Libby Caswell om en ung kvindes mystiske død på et hotelværelse i 2017

Unrestorable om en kvinde, der formentligt har myrdet sine to børn, men aldrig er kommet for retten, fordi hun menes ugenet til det.

Burden of Guilt om en kvinde, der som toårig bliver beskyldt for at have slået sin lillebror ihjel og om hendes kamp for retfærdighed. Den her er også interessant, fordi man her hører en retssag fra statens side.

De er alle rigtig gode, og de er sammensat med hjælp fra de pårørende, med mange nuancer og med stor respekt for ofrene i sagen. Det er hårde og svære sager, men også historier, der er vigtige at få fortalt.
Senest rettet af LaMariposa 19. nov 2023, 13:14, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21839

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2023, 12:55

LaMariposa skrev:Nå, men efter Bone Valley opdagede jeg flere gode podcasts på iHeart. De har mange gode podcasts.

What happened to Sandy Beal om en ung kvindes mistænkelige død i 1970'erne

What happened to Libby Caswell om en ung kvindes mystiske død på et hotelværelse i 2017

Unrestorable om en kvinde, der formentligt har myrdet sine to børn, men aldrig er kommet for retten, fordi hun menes ugenet til det.

Burden of Guilt om en kvinde, der som toårig bliver beskyldt for at have slået sin lillebror ihjel og om hendes kamp for retfærdighed. Den her er også interessant, fordi man her hører en retssag fra statens side.

De er alle rigtig gode, og de er sammensat med hjælp for de pårørende, med mange nuancer og med stor respekt for ofrene i sagen. Det er hårde og svære sager, men også historier, der er vigtige at få fortalt.


Jeg mener også at “Broken Harts” er en iHeart produktion. Lytværdig, men frygtelig historie.


Markis, Hannah, Devonte, Abigail, Jeremiah, and Sierra Hart—six beautiful black children, ranging in age from 12 to 19—were all adopted by Sarah and Jennifer Hart, both white. On Jen’s Facebook page, it looked as if they were the perfect blended family, even earning the nickname “Hart Tribe” from friends. Then, on March 26, 2018, the family’s GMC Yukon was found belly-up on the rocks below California’s Highway 1. The news of the murder-suicide shocked their friends and made national headlines, leaving many wondering what possibly led to the fatal crash. Could these lives have been saved?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. nov 2023, 17:21

Hvis man som jeg vældig godt kunne lide Radio4s "Krimiland", dengang det handlede om Olof Palme, og historiker Anders Orris var med, kan jeg varmt anbefale deres nye miniserie "Liget i badekarret", hvor tre ud af fire afsnit nu er udkommet.

"1987 findes liget af den vesttyske politiske stjerne, Uwe Barschel. Det sker efter en stor skandalesag, som har betydet, at han må opgive sit embede som regeringschef i delstaten Slesvig-Holsten. Under to uger senere findes han død i Genevé i Schweiz. Liget findes i et badekar på et hotelværelse. Barschel er fuldt påklædt. Men var det selvmord? Eller blev han taget af dage? Gæst: Anders Orris."
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Rapfisk » 26. nov 2023, 20:23

Slates “One Year” er begyndt på 1990 med historien om, hvordan Pizza Hut kom til Moskva. Det er både underholdende og oplysende.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21839

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 4. dec 2023, 09:36

Jeg sidder og hører seneste afsnit af Last Seen Alive. Tror faktisk aldrig jeg har anbefalet den herinde, men den er faktisk ret god.

Det er egentlig en klassisk "2 personer diskuterer en uopklaret forbrydelse"-podcast - disse to er så ægtefolk, som vist nok begge er noget indenfor law enforcement. Hun er "crime analyst" (jeg ved ikke hvad det svarer til på dansk), kan ikke huske hvad han er. Så det er ikke fordi det er den dybe tallerken, der bliver genopfundet i formatet, men i denne podcast tager de ofte nogle sager op som er ufatteligt mærkelige/uforklarlige og som jeg ofte tager mig selv i at tænke på bagefter.

Der kommer to afsnit om måneden, så man skal ikke sidde og holde vejret i ventetiden. Men den er klart lytværdig.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. dec 2023, 13:35

Jeg kunne godt huske noget med den tidligere minister Henriette Kjær, hendes mand og en skandale, men det kom ærligt talt bag på mig, at sagen var SÅ dramatisk. Og SÅ rådden.
Jeg blev både oplyst og underholdt af den i øvrigt rigtig udmærkede podcast "Skandaløst"s episode om politikeren, der blev "fældet af sin egen spindoktor-mand".

https://podcasts.apple.com/dk/podcast/s ... 1687056015
2
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 334
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 777

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Ekliptika » 26. dec 2023, 21:23

Jeg har lige hørt podcasten Marcela1989.
Det er en virkelig fin podcast om Marcela fortalt af den vennegruppe, som Marcela var en del af, og hvordan mordet på hende kom til at påvirke deres liv. Selve mordet fylder ikke særlig meget i podcasten.jeg synes den var virkelig god og lavet med respekt for Marcela og hendes familie, fortalt af en der selv var tæt på det der skete i 1989. Måske skyldes det at jeg var på samme alder, da mordet på Marcelaskete, hørte samme musik og kom nogle af de samme steder i København dengang. Så det er også en fin fortælling Down memory Lane for de af os som var unge i 1989.
3
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 17. jan 2024, 15:28

DetSorteCirkus skrev:Jeg kunne godt huske noget med den tidligere minister Henriette Kjær, hendes mand og en skandale, men det kom ærligt talt bag på mig, at sagen var SÅ dramatisk. Og SÅ rådden.
Jeg blev både oplyst og underholdt af den i øvrigt rigtig udmærkede podcast "Skandaløst"s episode om politikeren, der blev "fældet af sin egen spindoktor-mand".

https://podcasts.apple.com/dk/podcast/s ... 1687056015

Jeg er også i gang med Skandaløst (men er dog ikke kommet helt så langt endnu). Jeg har det virkelig anstrengt med værten :genert: Men jeg synes emnerne der bliver taget op er ganske fine
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21839

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 17. jan 2024, 15:52

Til dem der har hørt Bone Valley kan jeg oplyse at The Prosecutors Podcast nu gennemgår sagen. 8 afsnit ser der ud til at komme. Efter deres kæmpe banger af en gennemgang af sagen fra Serial om Adnan Syed og Hae Min Lee, som fik mig til at vende 180 grader vedr. skyldsspørgsmålet, er jeg virkelig spændt på, hvad de når frem til i sagen om Leo Schofield.
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2024, 19:02

Smartless. Elsker den. Hører det i ret random rækkefølge alt efter hvem jeg vil høre på/om. Nu er jeg også igang med dokumentaren som følger dem på deres tour.
1

Tilbage til "Film og TV"