Kæreste med en indsat

Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Kæreste med en indsat

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2017, 07:04

Er der andre, der har set denne korte dokumentar: https://www.dr.dk/tv/se/kaereste-med-en ... -en-indsat ?

Jeg så den og sad tilbage med flere spørgsmål, men kan ikke rigtig finde noget på nettet om udsendelsen, men det kunne jo være andre havde set den og var med på en lille diskussion :D

Den er i øvrigt virkelig interessant og kan anbefales.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. maj 2017, 07:25

jeg så den i går.

Og ja den er virkelig interessant.
Jeg synes den behandler dilemmaet omkring det, decideret at blive forrådt, at være vred og ulykkelig, til at finde kærligheden og tilgivelsen, virkeligt flot. Også den gren af det, der afdækker hvad familie, veninder, omgangskreds synes.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2017, 07:38

Det, der undrede mig var især det med hendes bror.

Det blev behandlet meget overfladisk, men lød nærmest som om, han kun blev dømt fordi der rent tilfældigt var et af hans fingeraftryk på posen med kokain, og det lyder som et meget spinkelt grundlag for 6 års fængsel. Og så tog både broren og faren det da i øvrigt utrolig pænt, hvis det virkelig var rigtigt, at det var den eneste grund til at broren blev dømt. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor rasende jeg var blevet, hvis det var mig, der havde fået mit liv ødelagt på den måde fordi min søsters kæreste havde trukket mig med ned.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2017, 07:39

Madam Pomfrey skrev:jeg så den i går.

Og ja den er virkelig interessant.
Jeg synes den behandler dilemmaet omkring det, decideret at blive forrådt, at være vred og ulykkelig, til at finde kærligheden og tilgivelsen, virkeligt flot. Også den gren af det, der afdækker hvad familie, veninder, omgangskreds synes.


De virkede alle sammen meget tilgivende og rummelige, synes jeg. Næsten lidt for rosenrødt, men man ved jo heller ikke, hvad der er gået forud for deres accept af at hun fortsat er gift med ham og også vil være det, når han kommer ud.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. maj 2017, 07:48

Akehurst2 skrev:Det, der undrede mig var især det med hendes bror.

Det blev behandlet meget overfladisk, men lød nærmest som om, han kun blev dømt fordi der rent tilfældigt var et af hans fingeraftryk på posen med kokain, og det lyder som et meget spinkelt grundlag for 6 års fængsel. Og så tog både broren og faren det da i øvrigt utrolig pænt, hvis det virkelig var rigtigt, at det var den eneste grund til at broren blev dømt. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor rasende jeg var blevet, hvis det var mig, der havde fået mit liv ødelagt på den måde fordi min søsters kæreste havde trukket mig med ned.



TV2 har lige kørt en serier, tror den hedder forsvarerne, der er broren med i det første program.

Men ja, er enlig, den del af det er ret ulden i det. Jeg er helt enig med dig i betragtningerne om reaktioner vs. skyld.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. maj 2017, 07:50

Akehurst2 skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg så den i går.

Og ja den er virkelig interessant.
Jeg synes den behandler dilemmaet omkring det, decideret at blive forrådt, at være vred og ulykkelig, til at finde kærligheden og tilgivelsen, virkeligt flot. Også den gren af det, der afdækker hvad familie, veninder, omgangskreds synes.


De virkede alle sammen meget tilgivende og rummelige, synes jeg. Næsten lidt for rosenrødt, men man ved jo heller ikke, hvad der er gået forud for deres accept af at hun fortsat er gift med ham og også vil være det, når han kommer ud.



Jeg var ret vild med farens "jeg skal ha en snak med ham" - en rigtig far der træder i karakter, og siger tingene skal sgu være i orden. Men dælme også gjort sobert! En familie der vel i bund og grund tager hensyn til børnene, og holder stemning og udtalelser derefter.
Men det er jo 45 minutter af 1½-2 år vi så, der er jo gået meget forud.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Miffen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. jul 2016, 18:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Miffen » 23. maj 2017, 18:43

Siddet og svævet omkring om jeg skulle svare herinde eller ej. Men nu gør jeg det altså.
Ja,sagen med min bror er svær at forklare. Især på de par minutter der var vist i dokumentaren. Han blev dømt på 3 fingeraftryk,en SMS om at han kendte en der kunne skaffe coke afsendt flere uger efter min mands anholdelse,og at han havde pølsemandsposer. Der var ikke andre beviser,men jeg kan godt forstå at folk finder det utroværdigt,eller tænker "ahhhhhh,der må være mere". Han egen forsvarsadvokat var så sikker på en frifindelse at han gik før domsafsigelsen i byretten. INGEN så den komme. Selv Stagetorn var lettere overrasket i landsretten. Han HAR været vred,bitter,og siddet i afmagt. Min mand gjorde alt for at overbevise om at det ikke var begået i forening med min bror,men blev ikke troet på. Jeg vil gerne tro på retssikkerhed og systemets ufejlbarlighed,men min brors sag gør det meget svært.
Lige min brors sag ligger mig på sinde så kunne ikke dy mig for det her indspark.
3
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf jeanett88 » 23. maj 2017, 19:13

Jeg har lige set programmet i dag.
Hvor må det bare være hårdt, Miffen. Håber du er nogenlunde okay i alt det her :kram:

Må jeg spørge hvilke overvejelser du gjorde inden din deltagelse i programmet? Hvorfor havde du lyst til det?
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Daflo » 23. maj 2017, 19:52

Miffen skrev:Siddet og svævet omkring om jeg skulle svare herinde eller ej. Men nu gør jeg det altså.
Ja,sagen med min bror er svær at forklare. Især på de par minutter der var vist i dokumentaren. Han blev dømt på 3 fingeraftryk,en SMS om at han kendte en der kunne skaffe coke afsendt flere uger efter min mands anholdelse,og at han havde pølsemandsposer. Der var ikke andre beviser,men jeg kan godt forstå at folk finder det utroværdigt,eller tænker "ahhhhhh,der må være mere". Han egen forsvarsadvokat var så sikker på en frifindelse at han gik før domsafsigelsen i byretten. INGEN så den komme. Selv Stagetorn var lettere overrasket i landsretten. Han HAR været vred,bitter,og siddet i afmagt. Min mand gjorde alt for at overbevise om at det ikke var begået i forening med min bror,men blev ikke troet på. Jeg vil gerne tro på retssikkerhed og systemets ufejlbarlighed,men min brors sag gør det meget svært.
Lige min brors sag ligger mig på sinde så kunne ikke dy mig for det her indspark.


Tak fordi du deler, både her og i dokumentaren. Jeg synes det var en stærk dokumentar der for mig gav anledning til at tænke over tilgivelse, og hvad og hvordan man kan tilgive og komme videre.
Jeg synes det ser ud til I alle klarer situationen på den bedst mulige måde for børnene, det har jeg stor respekt for.
Jeg må indrømme at jeg nok ikke selv ville have kunnet tilgive og komme videre som par, især ikke fordi din bror også blev revet med som du beskriver. Jeg håber det bedste for dig.
0
Miffen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. jul 2016, 18:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Miffen » 23. maj 2017, 20:04

.
Senest rettet af Miffen 24. maj 2017, 04:07, rettet i alt 2 gange.
0
Miffen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. jul 2016, 18:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Miffen » 23. maj 2017, 20:11

Daflo skrev:
Miffen skrev:Siddet og svævet omkring om jeg skulle svare herinde eller ej. Men nu gør jeg det altså.
Ja,sagen med min bror er svær at forklare. Især på de par minutter der var vist i dokumentaren. Han blev dømt på 3 fingeraftryk,en SMS om at han kendte en der kunne skaffe coke afsendt flere uger efter min mands anholdelse,og at han havde pølsemandsposer. Der var ikke andre beviser,men jeg kan godt forstå at folk finder det utroværdigt,eller tænker "ahhhhhh,der må være mere". Han egen forsvarsadvokat var så sikker på en frifindelse at han gik før domsafsigelsen i byretten. INGEN så den komme. Selv Stagetorn var lettere overrasket i landsretten. Han HAR været vred,bitter,og siddet i afmagt. Min mand gjorde alt for at overbevise om at det ikke var begået i forening med min bror,men blev ikke troet på. Jeg vil gerne tro på retssikkerhed og systemets ufejlbarlighed,men min brors sag gør det meget svært.
Lige min brors sag ligger mig på sinde så kunne ikke dy mig for det her indspark.


Tak fordi du deler, både her og i dokumentaren. Jeg synes det var en stærk dokumentar der for mig gav anledning til at tænke over tilgivelse, og hvad og hvordan man kan tilgive og komme videre.
Jeg synes det ser ud til I alle klarer situationen på den bedst mulige måde for børnene, det har jeg stor respekt for.
Jeg må indrømme at jeg nok ikke selv ville have kunnet tilgive og komme videre som par, især ikke fordi din bror også blev revet med som du beskriver. Jeg håber det bedste for dig.


Tak:)
Det har heller ikke været let. Især ikke for min bror. Både han og jeg skelner bare klart mellem at gøre ondt fortsætligt og verdens mest sorte langt ude uheld. Giver det mening?
Men jo,vreden har været der. Ingen tvivl om det.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2017, 08:40

Tak fordi du selv har lyst til at dele.

Jeg var også virkelig imponeret over, at du står frem. Jeg er selv fængselsbesøgsven, og jeg tænker på den fordømmelse,man kan møde, bare fordi man vælger den form for frivilligt arbejde, så er det svært at sætte sig ind i, hvordan det må være at vælge at fortsætte sit parforhold og familieliv selvom ens partner idømmes en fængselsstraf. Du må være en meget stærk kvinde.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kæreste med en indsat

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2017, 08:41

Miffen skrev:Siddet og svævet omkring om jeg skulle svare herinde eller ej. Men nu gør jeg det altså.
Ja,sagen med min bror er svær at forklare. Især på de par minutter der var vist i dokumentaren. Han blev dømt på 3 fingeraftryk,en SMS om at han kendte en der kunne skaffe coke afsendt flere uger efter min mands anholdelse,og at han havde pølsemandsposer. Der var ikke andre beviser,men jeg kan godt forstå at folk finder det utroværdigt,eller tænker "ahhhhhh,der må være mere". Han egen forsvarsadvokat var så sikker på en frifindelse at han gik før domsafsigelsen i byretten. INGEN så den komme. Selv Stagetorn var lettere overrasket i landsretten. Han HAR været vred,bitter,og siddet i afmagt. Min mand gjorde alt for at overbevise om at det ikke var begået i forening med min bror,men blev ikke troet på. Jeg vil gerne tro på retssikkerhed og systemets ufejlbarlighed,men min brors sag gør det meget svært.
Lige min brors sag ligger mig på sinde så kunne ikke dy mig for det her indspark.


Tak for uddybningen. Det lyder helt vanvittigt, at det kan ske i Danmark.
0

Tilbage til "Film og TV"