Generation XL

Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Generation XL

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 10. sep 2017, 16:32

Andre der ser det?
Jeg så lige i slutningen af sidste afsnit, at en af drengene havde taget 6 kilo på! 6 KILO på sådan en lille krop :8: . Det kan virkelig bringe mit pis i kog :cuss:

Edit: det er selvfølgelig ikke barnet der pisser mig af, men forældrene!
Senest rettet af Jegvilgerneheddenogetnyt 11. sep 2017, 17:42, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Generation XL

Indlægaf Flora » 10. sep 2017, 16:42

Jeg ser det også. Jeg synes egentlig alle børnene er ret seje. Selvfølgelig går det op og ned, men det virker til de alle sammen gør en indsats.

Jeg kan ikke lige huske, at en havde taget 6 kg på, men jeg tror man skal tænke på, at de jo også vokser. Så 6 kg for et barn er vel ikke ligeså voldsomt, som hvis en voksen havde taget 6 kg på i samme periode?

Til gengæld bliver jeg lidt irriteret på nogle af forældrene. Nu kan jeg ikke huske navne på nogen af dem, men jeg synes nogle af dem kører for meget videre i deres egne dårlig vaner, mens deres børn kæmper med deres. Der synes jeg sgu godt de kunne gøre en større indsats for at ændre livsstil sammen med deres børn. Det andet virker lidt tarveligt.
3
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Generation XL

Indlægaf Lykke » 10. sep 2017, 17:12

Jeg synes måden det hele skal gøres på er mærkelig.
Fokus på fødselsdag bliver hvor meget man må spise - og løbetur dagen efter, fordi man har spist en masse.
Hvorfor ikke fokusere på hygge og familien som kommer på besøg.

Jeg forstår godt den dreng som tager en masse på. Hele slikskabet bliver tømt, nu er det slut med slik og Chips. Han går i panik og spiser en masse mere.
Der er så mange forbud i den måde han slankelægen påbyder dem at agere på.
Han burde læse sig et stykke med Morten Elsøe og prøve at skrue ned for retorikken.
Vil du være tynd eller spille computer? WTF?

Det bliver fremstillet som om det er børnenes egen skyld at de bliver mobbet. Men når de taber sig, så bliver man ikke længere mobbet. WTF?

Ja, jeg synes bare det er en mærkelig måde de griber det hele an på.
2
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Generation XL

Indlægaf Lykke » 10. sep 2017, 17:12

Saft uden sukker er forbudt men Blue Keld lovligt. Hvorfor? Hvad er forskellen ?
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Generation XL

Indlægaf Juki » 10. sep 2017, 17:30

Jeg kan godt lide lægen og hans "koncept", selvom det kan virke brutalt det han siger, gør og forventer.

Det er jo ikke fordi han gør det for at være led eller irritere børnene og deres familier mest muligt. Han skærer bare facts ud i pap.

Jeg kan også godt lide at resten af familien bliver inddraget, som fx Kristines forældre der skulle stoppe med at ryge, så det ikke kun er barnet der skal ændre sig.

Forældrene til gengæld.. Nøj, hvor har de dog mange undskyldninger for alting! Jeg er desuden enig med lægen igen i at de gør deres børn en bjørnetjeneste ved at se igennem fingre med deres overvægt og inaktivt. Det handler jo ikke bare om at børnene er for tykke, men at deres livsstil er årsagen og for at kunne tabe sig må de ændre den. Det er ikke bare en slankekur, men et forløb i at lære at leve sundt og takle de udfordringer der måtte komme.
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Generation XL

Indlægaf Juki » 10. sep 2017, 17:37

Lykke skrev:Jeg synes måden det hele skal gøres på er mærkelig.
Fokus på fødselsdag bliver hvor meget man må spise - og løbetur dagen efter, fordi man har spist en masse.
Hvorfor ikke fokusere på hygge og familien som kommer på besøg.

Jeg forstår godt den dreng som tager en masse på. Hele slikskabet bliver tømt, nu er det slut med slik og Chips. Han går i panik og spiser en masse mere.
Der er så mange forbud i den måde han slankelægen påbyder dem at agere på.
Han burde læse sig et stykke med Morten Elsøe og prøve at skrue ned for retorikken.
Vil du være tynd eller spille computer? WTF?

Det bliver fremstillet som om det er børnenes egen skyld at de bliver mobbet. Men når de taber sig, så bliver man ikke længere mobbet. WTF?

Ja, jeg synes bare det er en mærkelig måde de griber det hele an på.
Hvorfor synes du det bliver fremstillet som om det er børnenes egen skyld de bliver mobbet?

Er bare nysgerrig for det er slet ikke det indtryk jeg har :) Derimod opfordrer lægen jo til en holdsport pga. bl.a fællesskabet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Generation XL

Indlægaf Flora » 10. sep 2017, 17:40

Lykke skrev:Saft uden sukker er forbudt men Blue Keld lovligt. Hvorfor? Hvad er forskellen ?


Mon ikke det handler om mængden af sødestoffer? Det handler jo om ikke at fastholde dem i en vane med at ville have noget sødt. Jeg tænker der er flere sødestoffer i sukkerfrit saftevand end i Blue Keld. (uden dog at have undersøgt det nærmere)
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Generation XL

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 13:01

Jeg synes sgu også, det er nogle seje og dejlige unger - måske bortset fra hende den ene, der piver og skaber sig og tit gør sig aldersmæssigt meget mindre/yngre, end hun er ved at begynde at småflæbe, når der er noget, hun ikke gider eller ikke tror, hun kan. Kan ikke huske hendes navn - det er hende, der går til håndbold.
Der sidder jeg tit og hvæser: "Ta' dig nu saaaammen, pat'unge" foran skærmen ... :genert:

Blandt forældrene får jeg nærmest lyst at slå Lukas' mor. Nej, hvor jeg synes, hun pylrer om ham, gør ham den ene bjørnetjeneste efter den anden og opstiller dårlige undskyldninger, bare fordi hun ikke kan finde ud af at sige nej.

Jeg bliver så vred på hans vegne - han er en sød og dejlig knægt.

Laura er jeg ret vild med - hun giver da sine forældre tørt på på en ret kærlig og sjov måde.
6
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Generation XL

Indlægaf Neenah » 11. sep 2017, 14:06

ManicNinja skrev:Jeg synes sgu også, det er nogle seje og dejlige unger - måske bortset fra hende den ene, der piver og skaber sig og tit gør sig aldersmæssigt meget mindre/yngre, end hun er ved at begynde at småflæbe, når der er noget, hun ikke gider eller ikke tror, hun kan. Kan ikke huske hendes navn - det er hende, der går til håndbold.
Der sidder jeg tit og hvæser: "Ta' dig nu saaaammen, pat'unge" foran skærmen ... :genert:

Blandt forældrene får jeg nærmest lyst at slå Lukas' mor. Nej, hvor jeg synes, hun pylrer om ham, gør ham den ene bjørnetjeneste efter den anden og opstiller dårlige undskyldninger, bare fordi hun ikke kan finde ud af at sige nej.

Jeg bliver så vred på hans vegne - han er en sød og dejlig knægt.


Laura er jeg ret vild med - hun giver da sine forældre tørt på på en ret kærlig og sjov måde.


Helt enig i det her. Og hun kan slet slet ikke se det. Jeg bliver så forarget over at se på den ene undskyldning efter den anden. Det er så synd for den stakkels knægt. Jeg synes virkelig faderen mangler at træde ind her - for mor kan tydeligvis ikke styre det.
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Generation XL

Indlægaf Muspel » 13. sep 2017, 16:42

Neenah skrev:
ManicNinja skrev:Jeg synes sgu også, det er nogle seje og dejlige unger - måske bortset fra hende den ene, der piver og skaber sig og tit gør sig aldersmæssigt meget mindre/yngre, end hun er ved at begynde at småflæbe, når der er noget, hun ikke gider eller ikke tror, hun kan. Kan ikke huske hendes navn - det er hende, der går til håndbold.
Der sidder jeg tit og hvæser: "Ta' dig nu saaaammen, pat'unge" foran skærmen ... :genert:

Blandt forældrene får jeg nærmest lyst at slå Lukas' mor. Nej, hvor jeg synes, hun pylrer om ham, gør ham den ene bjørnetjeneste efter den anden og opstiller dårlige undskyldninger, bare fordi hun ikke kan finde ud af at sige nej.

Jeg bliver så vred på hans vegne - han er en sød og dejlig knægt.


Laura er jeg ret vild med - hun giver da sine forældre tørt på på en ret kærlig og sjov måde.


Helt enig i det her. Og hun kan slet slet ikke se det. Jeg bliver så forarget over at se på den ene undskyldning efter den anden. Det er så synd for den stakkels knægt. Jeg synes virkelig faderen mangler at træde ind her - for mor kan tydeligvis ikke styre det.


Der er det virkelig tydeligt, at det ikke er børnenes skyld, at de er overvægtige. Jeg hørte noget med fire sodavand og en pose Chips på en feriedag. My god!
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1126
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 901

Re: Generation XL

Indlægaf Jydepigen » 13. sep 2017, 20:23

Jeg sidder også og bliver mega irriteret indvendigt over mange af forældrene. Please, sæt grænser og sig nej! Det er så meget en bjørnetjeneste og børnene lider under det resten af deres liv. Jeg har været overvægtig hele mit liv, så ved hvor vigtigt det er. Lover at det absolut ikke bliver nemmere når man er voksen.

Lukas´mor har jeg også lyst til at ruske. Du bliver simpelthen nødt til at sige nej og have en rygrad. Hun er så fuld af dårlige undskyldninger, at det kun er til at ryste på hovedet af.

Også enig mht. hende pigen der spiller håndbold. Pyllerunge.. Hun virker meget yngre end sin egentlige alder.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Generation XL

Indlægaf ManicNinja » 13. sep 2017, 20:30

Jydepigen skrev:Jeg sidder også og bliver mega irriteret indvendigt over mange af forældrene. Please, sæt grænser og sig nej! Det er så meget en bjørnetjeneste og børnene lider under det resten af deres liv. Jeg har været overvægtig hele mit liv, så ved hvor vigtigt det er. Lover at det absolut ikke bliver nemmere når man er voksen.

Lukas´mor har jeg også lyst til at ruske. Du bliver simpelthen nødt til at sige nej og have en rygrad. Hun er så fuld af dårlige undskyldninger, at det kun er til at ryste på hovedet af.

Også enig mht. hende pigen der spiller håndbold. Pyllerunge.. Hun virker meget yngre end sin egentlige alder.


Tak så er det ikke kun mig. Hvad ligner det, at en teenager står og vræler indstuderet, hver gang hun oplever den mindste smule modgang? Jeeeez!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Generation XL

Indlægaf ajnaM » 13. sep 2017, 20:31

Jeg kan ikke se det, fordi jeg bliver så irriteret. Og så bliver jeg irriteret på mig selv over, at jeg ser et tv-program, der er lavet, så jeg sidder og bliver irriteret på et 10-årigt barn.


Jeg synes, programmet er for meget. Jeg synes lægen er for meget, og jeg synes, forældrene er helt forfærdelige. Børnene er jo i bund og grund bare børn.

Egentlig udstiller programmet mest de dårlige vaner, de fleste af os vel har. Det er en spøjs side af mennesket, at man kan vide, at noget er dårligt for én, og alligevel fortsætter man med det. Og det er særligt spøjst, når det ikke er en selv, men det bedste, man har, det går ud over - ens børn.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Generation XL

Indlægaf Lykke » 14. sep 2017, 05:32

Situationen med nudler synes jeg siger det hele for mig.
Hvorfor kan barnet ikke selv vælge sin frokost/snack-whatever?
Det er vel det det hele handler om. At kunne navigere i en verden af fristelser.
Så hvis man har spist nudler til frokost eller til eftermiddagsmad, ja så må man spise det mindre til frokost eller aften.
Når hun er færdig med eksperimentet, så lur mig om ikke man skal spise nudler - og gerne mange, for nu er de pludselig 'lovlige'.
1
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Generation XL

Indlægaf Akehurst2 » 14. sep 2017, 07:38

Nu fik I også mig til at se det og jeg synes egentlig, det er ret interessant.

Ikke mindst, at i nogle familier er en eller flere forældre og søskende selv overvægtige og i andre ikke, så det er svært at se et præcist mønster i, hvorfor nogle børn bliver overvægtige og andre ikke.

Bortset måske fra Lukas. Jeg var simpelthen rystet over det slikskab, morgenmadsprodukterne og alle de andre usunde ting, der bare væltede ud alle vegne. Der fik jeg en fornemmelse af, at det program, ham børnelægen kører ikke helt var nok, men at der skulle noget virkelig grundig ernæringsmæssig uddannelse af forældrene til. Fx de der Nougat Bits han fik til morgenmad - der er lige så mange kalorier og lige så meget sukker i dem som i mælkechokolade :8: Det er slik forklædt som morgenmad og det virkede som om, de decideret ikke forstod det. Der var jeg mere forundret over, at hans lillebror ikke havde problemer med vægten.
1

Tilbage til "Film og TV"