Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5315

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf sigge » 13. nov 2017, 09:19

"Tilbage til Cold Mountain" Han kæmper hele filmen for at komme hjem til hende, og da han så endelig gør det, dør han bare.

Jeg blev så sur, at jeg var lige ved at smide DVD'en i skraldespanden, da jeg havde set filmen. Men jeg endte vist med at forære den væk flere år senere.
3
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5612

Indlægaf Sangius » 13. nov 2017, 09:22

POCKETKITTEN skrev:Hunger Games. Jeg synes, den sidste endte unødvendigt trist, som om forfatteren (og senere instruktøren) havde besluttet på forhånd, at det ikke skulle være et værk med en happy ending - selv den godt kunne have båret en midt mere opløftende afslutning.

Enig!

Synes det er forfriskende at en forfatter ikke er bange for, at slå folk ihjel - og heller ikke vigtige folk. Men synes virkelig hele den der depressionsbeskrivelse efter brandsårene; hud der falder af, hår der mangler i pletter, tøj der gror fast på kroppen... Og de to graviditeter hvor hun ikke var andet end rædselsslagen, og at hun selvom hun sidder og ser sine børn lege, kun kan tænke på, at de leger på en kirkegård, og at hun stadig har mareridt... :s
Jeg havde det helt mærkeligt efter den slutning... Synes godt vi kunne havde haft den meget slemme periode der, og så sluttet det af lidt mere opløftet, selvom man selvfølgelig stadig skulle leve med begivenhederne. Synes det blev klaret fint i Harry Potter bøgerne... :genert:
0
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 9
Likede indlæg: 219

Indlægaf Afskylia » 13. nov 2017, 09:30

For et par måneder siden så Een gang strømer, med Jens Okking. Jeg blev positivt overrasket over serien og var ret underholdt. Slutningen var dog så skuffende, at det ødelagde hele serien for mig. Han bliver skudt til sidst
Senest rettet af Afskylia 13. nov 2017, 09:53, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Crookshanks
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1208

Indlægaf Crookshanks » 13. nov 2017, 09:38

Årh ja forresten. Prison Break - den første serie.
2
♪♫♫ I'm dreaming of a white Christmas ♪♫♫
HappyPaww
Kort karma: 321
Likede indlæg: 5845

Indlægaf HappyPaww » 13. nov 2017, 09:53

Sophies-mor skrev:Se7en.
Brad Pitt var herredårlig i den film og slutningen var ...træls.

Ej what? Det har jeg aldrig hørt nogen sige :lol:

Filmen, Brad og slutningen var genial :banan:
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 369
Likede indlæg: 2656

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 09:55

HappyPaww skrev:
Sophies-mor skrev:Se7en.
Brad Pitt var herredårlig i den film og slutningen var ...træls.

Ej what? Det har jeg aldrig hørt nogen sige :lol:

Filmen, Brad og slutningen var genial :banan:

Nej.
Det bliver vi aldrig enige om.
:lol: :lol: :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Mariajensen83
Kort karma: 14
Likede indlæg: 113

Indlægaf Mariajensen83 » 13. nov 2017, 19:50

Crookshanks skrev:Finaleafsnittet i True Blood, men det var jo ikke ligefrem noget som kom bag på mig efter den gang skrammel de sidste sæsoner var.

Primeval:
Serien blev næsten afrundet så fint. De har afsluttet deres mission, og alt er som det skal være - og lige inden rulleteksterne kommer der så en nar ind og siger at de ikke er færdige med mission. Faren er der stadig. Ahj, men altså...
Det hele var feelgood, og perfekt. Kunne de for helvede ikke have sluttet den der.

Gilmore Girls - A Year in Life:
Jeg havde haft store forventninger til serien, og må ærlig indrømme, at jeg blev skuffet. Den levede slet ikke op til mine forventninger. At den så endte med sådan en cliffhanger gjorde det bare værre. Håber godt nok at de laver flere sæsoner.

Har set så mange shows, som desværre ender i cliffhangers eller som bare bliver cancelled uden varsel. Ugh, hader cliffhangers og uafsluttede serier. Der er en speciel plads i helvede til dem som er skyld i cliffhangers.

Sense8 blev cancelled med en kæmpe cliffhanger, men heldigvis var der så store protester, underskriftindsamlinger og andre tiltag, at Netflix gav sig og laver en film til at runde den af. Jeg håber godt nok at de får afsluttet den ordentligt - selvom jeg desværre ikke har de store forventninger til at det kan gøres på en enkelt film :(

Mht. Gilmore Girls havde det været en genial slutning, hvis den havde været den originale slutning, som forfatteren havde tænkt den fra starten.
Så havde ringen været sluttet på bedste vis - altså i stedet for at Rory skulle ud og indtage verden, skete det samme for hende, som der gjorde for hendes mor.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3347

Indlægaf Allmost_Famous » 13. nov 2017, 20:39

Jeg bærer et mangeårigt nag til afslutningen på Popular! :sur:
3
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 9
Likede indlæg: 199

Indlægaf Brutus » 13. nov 2017, 21:05

Jan Guillou's trilogi om tempelridderen Arn var en fantastisk serie,
men filmatiseringen (eller hvad det nu hedder, når det er TV) var alt for overfladisk.
Den skuffede fælt.
0
For many and many a year ago.
in a kingdom by the sea
Aragorn
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1912

Indlægaf Aragorn » 13. nov 2017, 21:26

Hunkat skrev:Mindhunters, den nye på netflix. Jeg hader serier som helt tydeligt angler eftr endnu en sæson uden nogen respekt for historien/seeren.

Rick & Morty. Mangen til tam afslutning skal man lede længe efter.

Filmen "Sunshine" fra midt-00'erne. Virkelig god sci-fi thriller og så slutter den bare så utrolig ringe med monstre og fuldstændig uden sammenhæng med resten af filmen. Jeg så den i biffen og tænker stadig på det nogle gange :lol:

Du er godt klar over, at Rick And Morty ikke er slut, ikke?
0
Mistakes are, after all, the foundations of truth, and if a man does not know what a thing is, it is at least an increase in knowledge if he knows what it is not.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2178
Likede indlæg: 12942

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2017, 21:39

Two and a half men: Vi gider ikke rigtig mere, så et piano i hovedet er hvad I får ... :rulle:

Sopranos: fade to black, WTF!
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 434
Likede indlæg: 5627

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. nov 2017, 21:58

Riget! :sur:

Jeg er stadig i cliffhanger-psykose så mange år senere.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2766

Indlægaf Anilara » 13. nov 2017, 23:30

Dexter. Så synd, at en ret god serie falder så meget af på den i de sidste to sæsoner, og afslutningen er så ringe.
5
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 609
Likede indlæg: 5622

Indlægaf Viskelæder » 14. nov 2017, 00:45

Sangius skrev:
POCKETKITTEN skrev:Hunger Games. Jeg synes, den sidste endte unødvendigt trist, som om forfatteren (og senere instruktøren) havde besluttet på forhånd, at det ikke skulle være et værk med en happy ending - selv den godt kunne have båret en midt mere opløftende afslutning.

Enig!

Synes det er forfriskende at en forfatter ikke er bange for, at slå folk ihjel - og heller ikke vigtige folk. Men synes virkelig hele den der depressionsbeskrivelse efter brandsårene; hud der falder af, hår der mangler i pletter, tøj der gror fast på kroppen... Og de to graviditeter hvor hun ikke var andet end rædselsslagen, og at hun selvom hun sidder og ser sine børn lege, kun kan tænke på, at de leger på en kirkegård, og at hun stadig har mareridt... :s
Jeg havde det helt mærkeligt efter den slutning... Synes godt vi kunne havde haft den meget slemme periode der, og så sluttet det af lidt mere opløftet, selvom man selvfølgelig stadig skulle leve med begivenhederne. Synes det blev klaret fint i Harry Potter bøgerne... :genert:

Taler I om filmene? Slutter de ikke med, at Katniss og Peeta har børn og er lykkelige på en eng? Det var da det, jeg mindes? :forvirret:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 19940

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. nov 2017, 01:16

Girls.
3
I'm a social vegan. I avoid meet.

Tilbage til "Film og TV"