Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Moxy-lady » 12. nov 2017, 20:45

Spoiler: how I met your mother

Jeg kom til at tænke på det da jeg så nogen nævne How I Met Your Mother I en af evighedstrådene g og jeg effing HADER den afslutning.På en time ryger al udvikling ud af vinduet og alt hvad hele sidste sæson har ledt op til smide på gulvet. Hele historien om moren, som serien alt andet lige handler om, bliver forkastet for et latterligt plot hvor Robin og Ted ender sammen, med moren som en lille mellemregningerne, og vi kommer pænt udenom at Robin ikke kan få børn. Vupti, snupti.
Jeg har sjældent været så vred over noget så, I princippet, ligegyldigt. Men jeg har ikke set et afsnit siden. Heller ikke selvom de første sæsoner er virkelig gode, og i princippet sagtens kan gense. Men den slutning ødelægger alt.

Jeg tænker at vi kan prøve skjule spoilers, så folk selv kan vælge om se vil læse hvorfor x serie/film er det værste I verden. Også selvom det ikke er nye serier.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2017, 20:51

Jeg blev rigtig vred over at læse at en af figurerne i OITNB blev dræbt og så stoppede jeg med at se den serie prompte.
Hvis de skriver en af de figurer ud som jeg holder meget af eller der sker noget som jeg synes er latterligt, så kan jeg sagtens finde på bare at stoppe med det samme jeg opdager det (læser ofte spoilers på ting jeg er i gang med).
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Sangius » 12. nov 2017, 20:53

Døde piger lyver ikke. Eller 13 reasons why, hedder den på engelsk.

Hele serien lægges der op til, at ham hovedpersonen har gjort noget ganske frygteligt. Alle mener, at det er ham, som har gjort det værste, og det som ultimativt drev hende til selvmord. Til sidst finder man så ud af, at han hat gjort absolut intet, og at hende selvmords-tøsen er lidt af en gimpe.

Det er så ikke alle der så det sådan. Men jeg var nærmest vantro over den ringe plotline da jeg var færdig med den serie. :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf HappyPaww » 12. nov 2017, 21:08

Jeg har altid været utroligt skuffet over, at My Socalled Life sluttede så brat og med en så tvetydig slutning :sur: Er stadig sur over at de afsluttede serien, der var en af de bedste ungdomsserier nogensinde!

#jordancatalanoforever
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Patience » 12. nov 2017, 21:47

Jeg er enig med Ts i How I'm met your mother som ellers er min all time yndlings komedieserie. Frygtelig slutning og i det hele taget en træls sidste sæson.
Men resten af serien holder stadig og jeg er faktisk sjovt nok ved at gense den lige nu. Men jeg kommer aldrig til at se sidste sæson igen.

Jeg var heller ikke glad for slutningen på True Blood som ellers også er en favorit hos mig - synes slutningen var kedelig, tam og helt forkert i forhold til Sookies personlighed gennem serien.

Da jeg var 15 år og så Twin Peaks første gang græd jeg i en time af skuffelse og frustration efter sidste afsnit pga slutningen - ved gensyn som ældre synes jeg det er en af de mest geniale slutninger nogensinde.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
VeaMoc
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. aug 2015, 20:40
Kort karma: 21
Likede indlæg: 110

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf VeaMoc » 12. nov 2017, 22:11

Slutningen på The Glades gjorde mig så sur og frustreret, at jeg stadig kan blive helt arrig, når jeg ser navnet på serien i tv. Øv, hvor var den bare virkelig ringe, og jeg var (og er) så skuffet, fordi jeg egentlig ellers godt kunne lide serien.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Sophies-mor » 12. nov 2017, 22:25

Se7en.
Brad Pitt var herredårlig i den film og slutningen var ...træls.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2017, 23:02

Den filosofiske thriller Caché's slutning! Det er en på alle måder fremragende film, men man får aldrig rigtig at vide, hvem der står bag dette, som ellers er handlingens katalysator og omdrejningspunkt:

Unmarked videocassettes arrive on their doorstep, tapes that show extended observation of their home's exterior from a static street camera that is never noticed. At first passive and harmless, but later accompanied by crude, disturbing crayon drawings(...)


Det er ikke for sjov, at filmen et sted kaldes "A RIDDLE, WRAPPED IN A MYSTERY, INSIDE AN ENIGMA"
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Hunkat » 13. nov 2017, 06:39

Mindhunters, den nye på netflix. Jeg hader serier som helt tydeligt angler eftr endnu en sæson uden nogen respekt for historien/seeren.

Rick & Morty. Mangen til tam afslutning skal man lede længe efter.

Filmen "Sunshine" fra midt-00'erne. Virkelig god sci-fi thriller og så slutter den bare så utrolig ringe med monstre og fuldstændig uden sammenhæng med resten af filmen. Jeg så den i biffen og tænker stadig på det nogle gange :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Miss_no_More » 13. nov 2017, 09:08

How I Met Your Mother som andre også nævner.

Felicity som er en gammel serie, jeg så, da jeg var teenager. Den handler om en pige der går på college og så alle de op- og nedture, hun måtte have.
I allersidste afsnit slutter den så med, at der var hendes goth roommate, der så det hele (eller styrede dem?) i sin krystalkugle :sur:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. nov 2017, 09:18

Hunger Games. Jeg synes, den sidste endte unødvendigt trist, som om forfatteren (og senere instruktøren) havde besluttet på forhånd, at det ikke skulle være et værk med en happy ending. Det var da rigtig forfriskende med et plot, der slet ikke var rosenrødt, men jeg lukke godt have ønsket en lidt mere opløftende afslutning efter at have fulgt persongalleriet over flere år og 3-4 film.
Senest rettet af POCKETKITTEN 13. nov 2017, 09:33, rettet i alt 2 gange.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Sangius » 13. nov 2017, 09:18

Jeg elsker faktisk filmen Elf her til jul. Men de sidste 20 minutter, med julemandens kane og alt det der syngeri - så bliver den mere corny end sjov. Resten af filmen er ellers sjov, synes jeg. Men slutningen følger jeg aldrig rigtig med i.

Og så kan man vel næppe spoile så gammel en julefilm med så lidt information, men har nu censureret det for en sikkerheds skyld. :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf sigge » 13. nov 2017, 09:19

"Tilbage til Cold Mountain" Han kæmper hele filmen for at komme hjem til hende, og da han så endelig gør det, dør han bare.

Jeg blev så sur, at jeg var lige ved at smide DVD'en i skraldespanden, da jeg havde set filmen. Men jeg endte vist med at forære den væk flere år senere.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Sangius » 13. nov 2017, 09:22

POCKETKITTEN skrev:Hunger Games. Jeg synes, den sidste endte unødvendigt trist, som om forfatteren (og senere instruktøren) havde besluttet på forhånd, at det ikke skulle være et værk med en happy ending - selv den godt kunne have båret en midt mere opløftende afslutning.


Enig!

Synes det er forfriskende at en forfatter ikke er bange for, at slå folk ihjel - og heller ikke vigtige folk. Men synes virkelig hele den der depressionsbeskrivelse efter brandsårene; hud der falder af, hår der mangler i pletter, tøj der gror fast på kroppen... Og de to graviditeter hvor hun ikke var andet end rædselsslagen, og at hun selvom hun sidder og ser sine børn lege, kun kan tænke på, at de leger på en kirkegård, og at hun stadig har mareridt... :s
Jeg havde det helt mærkeligt efter den slutning... Synes godt vi kunne havde haft den meget slemme periode der, og så sluttet det af lidt mere opløftet, selvom man selvfølgelig stadig skulle leve med begivenhederne. Synes det blev klaret fint i Harry Potter bøgerne... :genert:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvilken serie- (eller film) afslutning har skuffet dig mest?

Indlægaf Afskylia » 13. nov 2017, 09:30

For et par måneder siden så Een gang strømer, med Jens Okking. Jeg blev positivt overrasket over serien og var ret underholdt. Slutningen var dog så skuffende, at det ødelagde hele serien for mig. Han bliver skudt til sidst
Senest rettet af Afskylia 13. nov 2017, 09:53, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Film og TV"