Hvilken bog læser du for tiden?

MissHelenaVon
Kort karma: 20
Likede indlæg: 307

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf MissHelenaVon » 6. nov 2017, 22:55

Vira skrev:Jeg er døden af Chris Carter

Uha jeg fornemmer en Chris Carter fan :gogo: har selv læst alle hans bøger i den serie (Robert Hunter). Jeg synes han skriver helt fantastisk!
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1993
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20590

Indlægaf Daine » 7. nov 2017, 06:53

Jeg er lige gået i gang med David Lagercrantz': Manden der søgte sin skygge (bind 5 i Millennium-serien). Den er indtil videre god :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
eifosennahoj
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf eifosennahoj » 12. nov 2017, 19:14

Sofies Verden af Jostein Gaarder.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1648

Indlægaf RavenClaw » 13. nov 2017, 17:23

The Great Gatsby af Fitzgerald.

Jeg er stort set lige gået i gang, så har ikke helt dannet mig en holdning til den endnu. Min kæreste er helt vild med den, og jeg plejer at stjæle hans bøger med hjem, når jeg er på besøg. Han har dog for noget tid siden lånt sin egen version ud til sin kammerats ekskæreste (mens de stadig var sammen), og den er ikke kommet tilbage.. Men så fandt jeg den i Arnold Busck til 30 kr., og så måtte jeg jo lige have fingrene i den :)
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Alphilia » 14. nov 2017, 20:43

Biernes Historie af Maja Lunde
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 398
Likede indlæg: 4503

Indlægaf lillebjoern » 15. nov 2017, 09:11

Kongens Fald af af Johannes V. Jensen. Den er ikke så letlæselig, men jeg synes sproget er smukt og næsten poetisk, og så foregår den (i hvert fald indtil videre) i Indre København, hvor jeg er vokset op.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 481
Likede indlæg: 6020

Indlægaf Guilded_Lily » 18. nov 2017, 11:27

Ondskaben af Jan Guillou. Min 9.klasse er lige gået i gang med den, så jeg genlæser for lige at repetere.

Jeg er inde i en Guillou-stime. Jeg fik de to første bøger af hans århundredeserie af min bror sidste år, og jeg har lige afsluttet 3'eren. Når jeg er færdig med Ondskaben, går jeg i gang med 4'eren, "Ikke at ville se".
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 842
Likede indlæg: 12068

Indlægaf dgd2007 » 20. nov 2017, 15:36

lillebjoern skrev:Kongens Fald af af Johannes V. Jensen. Den er ikke så letlæselig, men jeg synes sproget er smukt og næsten poetisk, og så foregår den (i hvert fald indtil videre) i Indre København, hvor jeg er vokset op.

Jeg fik lidt af en overdosis af JVJ i skolen, fordi vores danskllærer var stor fan af ham :lol:
Men du har ret i, at han kunne et eller andet med sproget.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 22. nov 2017, 18:47

Vira skrev:Prædikanten af Camilla Läckberg, har læst omkring 100 sider og synes faktisk den desværre skuffer en del . Jeg synes den virker en smule simpel i forhold til hendes andre bøger

Det bliver egentlig ikke ret meget bedre i løbet af serien, men hendes nyeste - Heksen - er jeg ret begejstret for. Hun har haft godt af en skrivepause :) Men der er et stykke vej fra Prædikanten :lol:
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 22. nov 2017, 18:50

Jeg hører Neil Gaimans "Nordisk mytologi". Den er rigtig god, velkendte historier i et sprog så også (store) teenagere kan være med - der har manglet en bog til dem der er vokset fra Sigurd Barrett :) Bogen er oplæst af Torben Sekov, det gør jo bare historierne bedre :lun:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1195
Likede indlæg: 9132

Indlægaf Viskelæder » 22. nov 2017, 18:52

Jeg er i dag blevet færdig med Den Gode Datter af Karin Slaughter. Den var god, men slet ikke så god som De Smukkeste, som var den første og eneste anden af hendes, jeg har læst.

Har I anbefalinger til, hvilken af hende jeg skal læse nu?
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 22. nov 2017, 19:01

Viskelæder skrev:Jeg er i dag blevet færdig med Den Gode Datter af Karin Slaughter. Den var god, men slet ikke så god som De Smukkeste, som var den første og eneste anden af hendes, jeg har læst.

Hun er jo lidt speciel, fordi hun har to serier Sara Linton serien og Will Trent serien, og de to mødes så på et tidspunkt og så bliver serierne slået sammen. Jeg ville starte med Will Trent bøgerne og så læse Sara Linton bøgerne bagefter, hvis du synes de første fangede dig :)

Du kan se en oversigt her, hvordan bøgerne skal læses. Men om du læser WT eller SL serien først er hip som hap :)
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1195
Likede indlæg: 9132

Indlægaf Viskelæder » 22. nov 2017, 19:32

Daine skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er i dag blevet færdig med Den Gode Datter af Karin Slaughter. Den var god, men slet ikke så god som De Smukkeste, som var den første og eneste anden af hendes, jeg har læst.

Hun er jo lidt speciel, fordi hun har to serier Sara Linton serien og Will Trent serien, og de to mødes så på et tidspunkt og så bliver serierne slået sammen. Jeg ville starte med Will Trent bøgerne og så læse Sara Linton bøgerne bagefter, hvis du synes de første fangede dig :)

Du kan se en oversigt her, hvordan bøgerne skal læses. Men om du læser WT eller SL serien først er hip som hap :)

Tak skal du have :) Selvom der vist mangler et link? Men jeg kan lige selv google mig til en oversigt :)
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 22. nov 2017, 19:33

Viskelæder skrev:
Daine skrev:

Tak skal du have :) Selvom der vist mangler et link? Men jeg kan lige selv google mig til en oversigt :)

Ups! Det kommer her :)
http://www.krimiwiki.dk/index.php/Karin_Slaughter
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 344
Likede indlæg: 14382

Indlægaf paint » 24. nov 2017, 18:30

Urmageren i Filigree Street, Natasha Pulley

"Urmageren i Filigree Street blander steampunk, magisk realisme med britisk og japansk historie. Resultatet er en usædvanlig og hæsblæsende fortælling fra Victoriatidens London. Den har solgt i mere end 120.000 eksemplarer alene i Storbritannien og er oversat til seks sprog."
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Bøger"