Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
Copycat
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. nov 2016, 22:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 15

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Copycat » 5. jan 2019, 19:26

Eleanor Oliphant har det helt fint. Den er indtil videre fantastik, og helt ustyrlig morsom, kan anbefales :D
1
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rullegardinia » 8. jan 2019, 18:30

Game of thrones: Kongernes kamp
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf lillebjoern » 8. jan 2019, 18:34

De Loyale af Delphine de Vigan.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16008
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf TinaW » 11. jan 2019, 18:15

Første bind i serien Outlander af Diana Gabaldon.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 11. jan 2019, 18:51

Jeg er lige gået i gang med “Min historie” af Michelle Obama. Den glæder jeg mig til, hun er en virkelig fascinerende kvinde!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Ekliptika » 13. jan 2019, 17:47

Er lige blevet færdig med "Inden vi blev jeres" af Lisa Wingate.
Historien er bygget over en virkelig historie fortalt gennem nogle fiktive personer. Rigtig god, jeg kunne ikke lægge den fra mig.

"Gennem tredive år kidnappede børnehjemsforstanderinden Georgia Tann fattige børn fra Sydstaterne og solgte dem til rige familier i hele USA. Inden vi blev jeres er en gribende roman baseret på denne skæbnesvangre og virkelige historie. En stormfuld aften i 1939 efterlades den tolvårige Rill Foss og hendes fire små søskende alene på familiens husbåd på Mississippi-floden, da deres mor i al hast må fragtes til hospitalet. Næste morgen dukker et par politibetjente op og tvinger børnene til at tage med sig. De forsikrer dem om, at de nok skal blive genforenet med deres forældre, men i stedet for havner de på et usselt børnehjem, hvor Rill må kæmpe for at holde søskendeflokken samlet.Godt 75 år senere kaldes Avery Stafford hjem til South Carolina, da hendes far har brug for at have hende ved sin side, mens han fører valgkamp som senator. Under et besøg på et lokalt plejehjem møder Avery en ældre dame, der er fast overbevist om, at hun kender hende, og Avery tvinges til at grave i sin egen families fortid for at finde ud af, om der virkelig er en forbindelse eller ej".
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 13. jan 2019, 18:28

I denne weekend i sommerhuset; 5 udvalgte noveller af H.C. Andersen samt Ravens Rede af Leif Davidsen - skønt med afslappet weekend og regnvejr.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. jan 2019, 10:41

Daine skrev:Jeg er lige gået i gang med “Min historie” af Michelle Obama. Den glæder jeg mig til, hun er en virkelig fascinerende kvinde!


Jeg forsøgte at høre den som lydbog (indtalt af hende selv), men den fangede mig aldrig helt...

Min bedste 3.års-elev fik den til gengæld gange tre til jul: To på dansk, en på engelsk. Hun beholdt den engelske... #StoltEngelsklærer
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 15. jan 2019, 10:58

"Factfullness" af Hans Rosling (faglitteratur og statistikker om hvordan det egentlig går i verden pt. sundheds og fattigdoms-mæssigt)

"Utæmmet liv" af Jeanette Walls (en nogenlunde sand historie om forfatterens mormor der vokser op i starten af 1900-tallet) Forfatteren har skrevet en bog om sin egen barndom (Glasslottet) som jeg også vil læse.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf lillebjoern » 15. jan 2019, 13:00

Som Pesten af Hanne Vibeke Holst.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf paint » 18. jan 2019, 10:33

Er lige begyndt på Michel Houellebecqs 'Serotonin'

"Houellebecq lever op til sit rygte om at holde sit forvredne spejl op for det moderne samfund."

"Florent-Claude (hovedperson i bogen) er alkoholiseret, firskåren, kynisk, homofobisk og deprimeret. Han holder sig oven vande takket være den daglige dosis af lykkepiller baseret på serotonin – det stof, som styrer lykkefølelsen i hjernen. Men han gør klar til tæppefald for ”det blegfede og smertelige sammenbrud”, som hans 46 år lange liv har været, når han selv skal sige det.

Som altid hos Houellebecq er dette triste, meningsforladte liv et billede på samfundets almindelige forfald. ”Sérotonine” er endnu et requiem over Frankrigs og Vestens opløsning i modernitetens og liberalismens individualistiske vakuum."

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 18. jan 2019, 11:36

Jeg har lige læst den nye bog om Friends på Mofibo. Ikke det store sus, der var bla ingen billeder. Så bliver det lidt en tør fornøjelse.

Nu kaster jeg mig over Sofie Lindes Fårking gravid. Regner med den er underholdende og letlæst.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Lucia » 18. jan 2019, 17:45

Jeg genlæser Harry Potter igen-igen. Dog på engelsk denne gang.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Animi » 18. jan 2019, 17:56

Jeg er gået i gang med "Outlander" på engelsk :-)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 18. jan 2019, 18:15

Lucia skrev:Jeg genlæser Harry Potter igen-igen. Dog på engelsk denne gang.

Jeg har lige tudet over Freds død. Jeg har altid gang i en af bøgerne som lydbog, enten på dansk eller engelsk. Denne omgang var på dansk, næste gang bliver engelsk.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bøger"