At læse hurtigere

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: At læse hurtigere

Indlægaf Sangius » 18. feb 2018, 10:18

TomKah skrev:Jeg synes det lyder suspekt hvis man skulle kunne læse hurtigere ved at flytte en finger eller et papir over siden. Hvis man læser rigtig hurtigt kan man vel næsten ikke flytte papiret hurtigt nok. Både min far og bror læser virkelig hurtigt. Jeg ved ikke hvordan de gør dog.

Jeg læser moderat hurtigt men igen jeg tror kun som med alt andet det er noget man lærer ved at træne træne træne.


Man kan da ikke læse hurtigere end mand kan flytte et papir.

Jeg oplevede at det hjalp, tror det er fordi man presser sig selv lidt, ved at rykke papiret løbende.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Re: At læse hurtigere

Indlægaf TomKah » 18. feb 2018, 10:27

Sangius skrev:
TomKah skrev:Jeg synes det lyder suspekt hvis man skulle kunne læse hurtigere ved at flytte en finger eller et papir over siden. Hvis man læser rigtig hurtigt kan man vel næsten ikke flytte papiret hurtigt nok. Både min far og bror læser virkelig hurtigt. Jeg ved ikke hvordan de gør dog.

Jeg læser moderat hurtigt men igen jeg tror kun som med alt andet det er noget man lærer ved at træne træne træne.


Man kan da ikke læse hurtigere end mand kan flytte et papir.

Jeg oplevede at det hjalp, tror det er fordi man presser sig selv lidt, ved at rykke papiret løbende.

Ok. Jeg ville overhovedet ikke kunne læse hurtigt hvis jeg skulle fægte rundt med et papir. Men som sagt jeg læser en sætning af gangen og ser ikke nødvendigvis på det enkelte ord. Hvis en sætning fortsætter over 2 linjer skaber papiret en stor forstyrrelse.
Jeg har prøvet det som yngre men jeg synes kun det var til gene.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: At læse hurtigere

Indlægaf Sangius » 18. feb 2018, 10:37

TomKah skrev:
Sangius skrev:
TomKah skrev:Jeg synes det lyder suspekt hvis man skulle kunne læse hurtigere ved at flytte en finger eller et papir over siden. Hvis man læser rigtig hurtigt kan man vel næsten ikke flytte papiret hurtigt nok. Både min far og bror læser virkelig hurtigt. Jeg ved ikke hvordan de gør dog.

Jeg læser moderat hurtigt men igen jeg tror kun som med alt andet det er noget man lærer ved at træne træne træne.


Man kan da ikke læse hurtigere end mand kan flytte et papir.

Jeg oplevede at det hjalp, tror det er fordi man presser sig selv lidt, ved at rykke papiret løbende.

Ok. Jeg ville overhovedet ikke kunne læse hurtigt hvis jeg skulle fægte rundt med et papir. Men som sagt jeg læser en sætning af gangen og ser ikke nødvendigvis på det enkelte ord. Hvis en sætning fortsætter over 2 linjer skaber papiret en stor forstyrrelse.
Jeg har prøvet det som yngre men jeg synes kun det var til gene.


Har googlet det lidt, og det nævnes flere steder. Så det virker til at være noget, som folk anerkender har virkning.

Men som med alting kan vi jo ikke alle være ens.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Bøger"