Hvad hedder de her bøger???

Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 19:42

I må hjælpe mig, mine satellit-hjerner!

Jeg kan huske engang for en hel del år siden at min veninde præsenterede mig for nogle bøger, hvor handlingen egentlig blev afgjort af terningkast. Det var ikke som sådan et rollespil, men det var et eventyr man startede og hver gang der så skulle foretages et valg af en eller anden art skulle man slå med en terning og alt efter hvad den viste, bevægede historien sig en en eller anden retning.
Jeg ville vildt gerne have sådan en bog eller to til mine små hjertebørn (aka min venindes piger) - de ville synes det var VILDT sjovt.
Jeg kan bare overhovedet ikke huske hvad de hed og er ikke engang sikker på at de eksisterer endnu. Er der nogen der kender til dem og kan lede mig i en eller anden retning?
Jeg ville blive lykkelig over at finde dem :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Studsgaard » 30. maj 2018, 19:45

Velvet-Goldmine skrev:I må hjælpe mig, mine satellit-hjerner!

Jeg kan huske engang for en hel del år siden at min veninde præsenterede mig for nogle bøger, hvor handlingen egentlig blev afgjort af terningkast. Det var ikke som sådan et rollespil, men det var et eventyr man startede og hver gang der så skulle foretages et valg af en eller anden art skulle man slå med en terning og alt efter hvad den viste, bevægede historien sig en en eller anden retning.
Jeg ville vildt gerne have sådan en bog eller to til mine små hjertebørn (aka min venindes piger) - de ville synes det var VILDT sjovt.
Jeg kan bare overhovedet ikke huske hvad de hed og er ikke engang sikker på at de eksisterer endnu. Er der nogen der kender til dem og kan lede mig i en eller anden retning?
Jeg ville blive lykkelig over at finde dem :)

Den har jeg også læst mange af. Men kan heller ikke huske det.
Jeg bliver da helt sentimental. Der var også nogen hvor man kunnevælge handling enten ved at gå til højre eller venstre eller lignende.
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf decibell » 30. maj 2018, 19:46

2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Studsgaard » 30. maj 2018, 19:47

0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 19:48

Studsgaard skrev:
Velvet-Goldmine skrev:I må hjælpe mig, mine satellit-hjerner!

Jeg kan huske engang for en hel del år siden at min veninde præsenterede mig for nogle bøger, hvor handlingen egentlig blev afgjort af terningkast. Det var ikke som sådan et rollespil, men det var et eventyr man startede og hver gang der så skulle foretages et valg af en eller anden art skulle man slå med en terning og alt efter hvad den viste, bevægede historien sig en en eller anden retning.
Jeg ville vildt gerne have sådan en bog eller to til mine små hjertebørn (aka min venindes piger) - de ville synes det var VILDT sjovt.
Jeg kan bare overhovedet ikke huske hvad de hed og er ikke engang sikker på at de eksisterer endnu. Er der nogen der kender til dem og kan lede mig i en eller anden retning?
Jeg ville blive lykkelig over at finde dem :)

Den har jeg også læst mange af. Men kan heller ikke huske det.
Jeg bliver da helt sentimental. Der var også nogen hvor man kunnevælge handling enten ved at gå til højre eller venstre eller lignende.


Ja - altså det var jo terningen der bestemte om man gik den ene eller den anden vej, og så ændrede handlingen sig efter hvor man kom hen. Derfor kunne den samme bog jo indeholde mange forskellige historier. Det var vildt genialt, og jeg har sat mig for at jeg vil finde dem!! :gammel:
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 769

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Kruspersille » 30. maj 2018, 19:49

Hed de ikke ‘Sværd og trolddom’? Der var også nogle andre, der vist hed: ‘Du er hovedperson’, men der skulle man vist ikke slå med terning, men bare vælge en handlemulighed. Dem havde jeg ret mange af :)
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 19:50

decibell skrev:https://www.saxo.com/dk/alle/tags_du-er-selv-hovedpersonen


Aii - er det dem?? :love:
Der står godt nok ikke noget med en terning, men det lyder jo som om at det er helt samme koncept.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 769

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Kruspersille » 30. maj 2018, 19:52

1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 19:53

Kruspersille skrev:Hed de ikke ‘Sværd og trolddom’? Der var også nogle andre, der vist hed: ‘Du er hovedperson’, men der skulle man vist ikke slå med terning, men bare vælge en handlemulighed. Dem havde jeg ret mange af :)



JA for hulen! :klap:
Hvor er I bare skidegode :blomst:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 20:07

Man kan kun få Sværd og Troldddom brugt, men jeg har allerede skrevet til en gut på DBA der har en del titler til salg og han bor lige i nærheden så jeg selv kan tage ud og hente dem - jeg glæder mig totalt til at spille med pigerne :lol:
3
fisken80
Indlæg: 22018
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51942

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf fisken80 » 2. jun 2018, 20:08

Velvet-Goldmine skrev:Man kan kun få Sværd og Troldddom brugt, men jeg har allerede skrevet til en gut på DBA der har en del titler til salg og han bor lige i nærheden så jeg selv kan tage ud og hente dem - jeg glæder mig totalt til at spille med pigerne :lol:


De er røvuhyggelige. Jeg læste dem også. Nogle af dem var sygt svære at komme igennem, fordi man skulle samle et kodeord eller finde en masse nøgler.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Thitida-No-Chey » 13. okt 2018, 06:55

Jeg elskede Tyvenes By. Jeg spillede ikke som sådan spillet, men valgte bare random. Jeg tror, jeg har fået de første 10 forskellige historier ud af det, og det var lige spændende hver gang. Man startede måske samme sted, men man endte aldrig det samme sted.

Og Isheksens huler.... Ih... nu vil jeg også have dem!
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Guilded_Lily » 13. okt 2018, 07:43

Thitida-No-Chey skrev:Jeg elskede Tyvenes By. Jeg spillede ikke som sådan spillet, men valgte bare random. Jeg tror, jeg har fået de første 10 forskellige historier ud af det, og det var lige spændende hver gang. Man startede måske samme sted, men man endte aldrig det samme sted.

Og Isheksens huler.... Ih... nu vil jeg også have dem!


Tyvenes by var også min favorit, sammen med Rædslernes hus.

Her er en liste over titlerne https://da.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A6rd_og_trolddom
0
fisken80
Indlæg: 22018
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51942

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf fisken80 » 23. okt 2018, 16:13

Guilded_Lily skrev:
Thitida-No-Chey skrev:Jeg elskede Tyvenes By. Jeg spillede ikke som sådan spillet, men valgte bare random. Jeg tror, jeg har fået de første 10 forskellige historier ud af det, og det var lige spændende hver gang. Man startede måske samme sted, men man endte aldrig det samme sted.

Og Isheksens huler.... Ih... nu vil jeg også have dem!


Tyvenes by var også min favorit, sammen med Rædslernes hus.

Her er en liste over titlerne https://da.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A6rd_og_trolddom


Rædslernes hus skræmte mig fra vid og sans. Shit den var uhyggelig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvad hedder de her bøger???

Indlægaf Sangius » 23. okt 2018, 16:14

Vi spiller altid én bog om ugen i december, hvor vi starter søndag. Som en slags adventskalender for de nørdede :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Bøger"