Bøger læst i 2019

Brugeravatar
Animi
Kort karma: 656
Likede indlæg: 13155

Re: Bøger læst i 2019

Indlægaf Animi » 4. feb 2019, 12:01

Jeg er gået i gang med Outlander serien, så det er mit mål for 2019 :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 232
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dykkersild » 4. feb 2019, 14:51

DenSyngendeLussing skrev:2019 er startet godt på læsefronten. I januar har jeg læst:

De søvnløse af Kim Leine
Det europæiske forår af Kaspar Colling Nielsen
Den som blinker er bange for døden af Knud Romer

Mit mål er minimum tre bøger om måneden, så indtil videre er det overholdt. :)

Pudsigt - i går kom vi kørende forbi Ikea i Vangede og min mand sagde; se lige ham der med det åndsvage skæg. mig; hov hov det er Kim Leine - en af Danmarks bedste forfattere. Profeterne i Evighedsfjorden er i min top-ti over bedste bøger skrevet af en nulevende dansk forfatter.

Hvordan er De søvnløse - jeg har med vilje ikke læst den - da jeg har det stramt med fremtidsromaner - men han kan jo sit Grønland. Kan du lokkes til at smide en kort anmeldelse?
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 384
Likede indlæg: 8799

Indlægaf DenSyngendeLussing » 4. feb 2019, 14:57

dykkersild skrev:
DenSyngendeLussing skrev:2019 er startet godt på læsefronten. I januar har jeg læst:

De søvnløse af Kim Leine

Pudsigt - i går kom vi kørende forbi Ikea i Vangede og min mand sagde; se lige ham der med det åndsvage skæg. mig; hov hov det er Kim Leine - en af Danmarks bedste forfattere. Profeterne i Evighedsfjorden er i min top-ti over bedste bøger skrevet af en nulevende dansk forfatter.

Hvordan er De søvnløse - jeg har med vilje ikke læst den - da jeg har det stramt med fremtidsromaner - men han kan jo sit Grønland. Kan du lokkes til at smide en kort anmeldelse?

Helt kort: Den er kanongod. Jeg var også helt vild med Profeterne i Evighedsfjorden, og jeg har Rød mand/sort mand stående i bogreolen, som jeg snart skal have læst, så jeg er helt enig med dig i, at Kim Leine er en fremragende forfatter. Jeg kan klart anbefale De søvnløse - også selvom du ikke er til fremtidstomaner. Det dystopiske fylder nemlig meget lidt, der alluderes bare til denne her store krig i Europa af og til, men det har så godt som ingen indflydelse på selve historien. Egentlig vil jeg ikke rigtigt kalde den en fremtidsroman, da den koncentrerer sig om et døgns tid i Taasilaq og mest foregår på et sygehus. Faktisk kunne den lige så godt foregå i nutiden.

Jeg slugte den på en lørdag eftermiddag, så gå du bare roligt i gang med den. :)
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 384
Likede indlæg: 8799

Indlægaf DenSyngendeLussing » 4. feb 2019, 15:05

Nå ja, jeg har forresten også læst Dangerous af Milo Yiannopolous i januar - eller, læst den færdig, rettere. Jeg gik i gang med den i sommer, men så blev det afbrudt af en flytning og så havnede den i min nye bogreol, indtil jeg kom i tanke om den igen nu her. Heldigvis sad bogmærket stadig i, så det var let at komme i gang igen.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 232
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dykkersild » 4. feb 2019, 15:21

DenSyngendeLussing skrev:
dykkersild skrev:

De søvnløse af Kim Leine

Helt kort: Den er kanongod. Jeg var også helt vild med Profeterne i Evighedsfjorden, og jeg har Rød mand/sort mand stående i bogreolen, som jeg snart skal have læst, så jeg er helt enig med dig i, at Kim Leine er en fremragende forfatter. Jeg kan klart anbefale De søvnløse - også selvom du ikke er til fremtidstomaner. Det dystopiske fylder nemlig meget lidt, der alluderes bare til denne her store krig i Europa af og til, men det har så godt som ingen indflydelse på selve historien. Egentlig vil jeg ikke rigtigt kalde den en fremtidsroman, da den koncentrerer sig om et døgns tid i Taasilaq og mest foregår på et sygehus. Faktisk kunne den lige så godt foregå i nutiden.

Jeg slugte den på en lørdag eftermiddag, så gå du bare roligt i gang med den. :)

Tak - så vil jeg bestille den med det samme ;)
Jeg har læst Rød mand/sort mand - den er rigtig god men ikke på højde med Profeterne. Men den ville også være svær at toppe - i nr. 2 er man jo ligesom forberedt på at der ikke skal fortælles en lykkelig, romantisk historie.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1322
Likede indlæg: 10128

Indlægaf Viskelæder » 4. feb 2019, 17:13

Jeg har læst to bøger om borderline:
Miakela Aspelin - Sänder på tusen kanaler
Karen Fastrup - Hungerhjerte

Nu skal jeg i gang med Peter Høeg - Gennem dine øjne og/eller Gail Honeyman - Eleanor Oliphant is completely fine.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1573

Indlægaf lulu-p » 5. feb 2019, 16:58

Må 2019 blive mere bogrig end 2018 og 2017.

Januar:
Lotte Kaa Andersen: Syv sind

Marts:
Arne Dahl: Midtvand

April:
Merete Pryds Helle: Folkets skønhed
Merete Pryds Helle: Vi kunne alt
Margaret Atwood: Tjenerindens fortælling

Maj:
Sara Omar: Dødevaskeren

Juli:
Herman Melville: Moby Dick (lydbog)
Maria Helleberg: Stormene
Senest rettet af lulu-p 24. jul 2019, 06:21, rettet i alt 5 gange.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
LadyFox
Kort karma: 1539
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 26556

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2019, 19:34

Mit mål er bare at få læst nogle bøger i år.

Januar:
Hella Joof - Papmache-reglen.

Februar:
Abdel Aziz Mahmoud - Hvor taler du flot dansk.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
RuneAA
Kort karma: 0
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf RuneAA » 21. mar 2019, 13:16

Læst for nylig:
Anthony Doerr - Alt det lys vi ikke ser
Robert Galbraith – Den hvide død
Henrik Pontoppidan  Lykke-Per
Martin Andersen Nexø - Pelle Erobreren
Herman Bang - Ved Vejen

Ser frem til mange flere gode læseoplevelser i 2019.
0
Bøger kan også være interaktive: Den Hvide Ring - interaktiv spændingsroman
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2480

Indlægaf Frøken Himmelblå » 25. mar 2019, 13:12

Jeg har utroligt nok fået læst en bog her i 2019 (udover studiebøger).

Tara Westover - Educated

Den kan i høj grad anbefales. Et meget tankevækkende indblik i en dybt religiøs familie.

Jeg er stadig i gang med Francis Fukuyama - Political Order and Political Decay. Den har efterhånden taget mig nogle år. Satser på at jeg endelig får den færdiggjort her i 2019.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
TomKah
Kort karma: 151
Likede indlæg: 1856

Indlægaf TomKah » 26. mar 2019, 19:04

Frøken Himmelblå skrev:Jeg har utroligt nok fået læst en bog her i 2019 (udover studiebøger).

Tara Westover - Educated

Den kan i høj grad anbefales. Et meget tankevækkende indblik i en dybt religiøs familie.

Jeg er stadig i gang med Francis Fukuyama - Political Order and Political Decay. Den har efterhånden taget mig nogle år. Satser på at jeg endelig får den færdiggjort her i 2019.

Jeg synes også Tara Westovers bog var rigtig god.
Under the banner of heaven er rigtig god hvis man ikke er specielt stærk i mormonernes historie.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 250
Likede indlæg: 4368

Indlægaf RavenClaw » 26. mar 2019, 22:49

Jeg har fået lidt for meget fritid, så nu nyder jeg at læse frit, inden jeg starter studie igen.

1. Morten Skjoldager: 7 år for PET - Jakob Scharfs tid
2. Ernest Hemingway: The Old Man and the Sea
3. Lars Møller: Vi slår ihjel og lever med det
4. Suzanne Collins: The Hunger Games
5. Suzanne Collins: Catching Fire
6. Suzanne Collins: Mockingjay
0
But did you die?
Lulu
Kort karma: 113
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1908

Indlægaf Lulu » 30. apr 2019, 17:41

Jeg holdt lige en lang læsepause, da den serie jeg var gået i gang med viste sig at have flere bind end jeg havde på hylden, og de er umulige at opdrive nogensteder. Så blev jeg ret skuffet og havde svært ved at lægge bøgerne fra mig.
Nu fik jeg dog læst en bog her i april og håber at jeg er tilbage i læselysten.
0

Tilbage til "Bøger"