Anbefal lange lydbøger / serier

Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Kommodedyret » 13. sep 2019, 09:23

Jeg føler at jeg har fået jackpot når jeg finder en lydbog om et spændende emne på +15 timer. Skønlitteratur.

Jeg bryder mig især om thrillers, Dan Brown genren, og lidt sci-fi og fantasy. Men jeg er også åben for at udvide min horisont.

Anbefal mig gerne :) :) :) (helst tilgængelige på ereolen.dk)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Kommodedyret » 13. sep 2019, 21:16

Hej hej :wave::
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Daine » 13. sep 2019, 22:04

Jeg smider en række forfattere og titler ind, så tiltror jeg dig at du selv kan slå dem op og se om det er noget :D Ereolen er lidt begrænset, da ikke alle forlag har aftaler med den. Bla var de første bøger jeg tænkte på Ken Folletts 2 mastodontserier - men de er ikke tilgængelige som lydbøger på ereolen (men ligger på feks Mofibo).

Justin Cronin: Den Første / De Tolv / Spejlbyen (den sidste er kun som ebog).
Simon Toyne: Sanctus / Nøglen / Tårnet (Ruin-trilogien).
Sam Christer: Stonehenge kulten / Torinoklædets hemmelighed.
Johan Ottosen: Stenens Tid / Apokalypsens Engle (den sidste kun som ebog). Bind 3 udkommer næste år.
Lee Child: En masse bøger om Jack Ryan, spændings/agent bøger.
Mario Reading har skrevet 3 bøger der ligger på ereolen, men kun den første er som lydbog :/

Jonathan Stroud: Amuletten fra Samarkand / Golems øje / Ptolemæus Porten / Salomons ring
Christopher Paolini: Arven / Den Ældste / Brisingr
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf MissHelenaVon » 13. sep 2019, 22:21

Hvis du er til Chris Carter, så ligger der en del inde på E-Reolen. De er på mellem 11-14 timer. De kan godt høres uafhængigt af hinanden, men ta’ og google ham og så får du den “rigtige” rækkefølge. Men du skal være til seriemorder-historier for at synes om dem.

Hov fandt lige dette link, kan dog se at den nyeste bog ikke er med på listen:

https://krimileksikon.dk/chris_carter/
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Purple Haze » 14. sep 2019, 07:54

Den bedste lydbog jeg har hørt, som dog falder lidt udenfor de enmer du har nævnt er:
Den hundredårige der kravlede ud af vinduet og forsvandt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Pandesteg » 14. sep 2019, 08:04

Game of Thrones. Hver lydbog er på 30-40 timer. Og TV-serien når ikke bøgerne til sokkeholderne.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Kerrigan » 14. sep 2019, 09:10

- Jordens Børn-bøgerne af Jean M. Auel, ikke sci-fi, men mere historisk. Ikke på e-reolen.
- His Dark Materials-serien af Philip Pullman. Tilgængelig på e-reolen.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Kommodedyret » 14. sep 2019, 10:41

Daine skrev:Jeg smider en række forfattere og titler ind, så tiltror jeg dig at du selv kan slå dem op og se om det er noget :D Ereolen er lidt begrænset, da ikke alle forlag har aftaler med den. Bla var de første bøger jeg tænkte på Ken Folletts 2 mastodontserier - men de er ikke tilgængelige som lydbøger på ereolen (men ligger på feks Mofibo).

Justin Cronin: Den Første / De Tolv / Spejlbyen (den sidste er kun som ebog).
Simon Toyne: Sanctus / Nøglen / Tårnet (Ruin-trilogien).
Sam Christer: Stonehenge kulten / Torinoklædets hemmelighed.
Johan Ottosen: Stenens Tid / Apokalypsens Engle (den sidste kun som ebog). Bind 3 udkommer næste år.
Lee Child: En masse bøger om Jack Ryan, spændings/agent bøger.
Mario Reading har skrevet 3 bøger der ligger på ereolen, men kun den første er som lydbog :/

Jonathan Stroud: Amuletten fra Samarkand / Golems øje / Ptolemæus Porten / Salomons ring
Christopher Paolini: Arven / Den Ældste / Brisingr


Tak for en god lang liste, Stroud, Paolini, Ottesen og Child vil blive tjekket ud, de andre på listen er læst/hørt med fornøjelse :)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Kerrigan » 14. sep 2019, 10:54

Kerrigan skrev:- Jordens Børn-bøgerne af Jean M. Auel, ikke sci-fi, men mere historisk. Ikke på e-reolen.
- His Dark Materials-serien af Philip Pullman. Tilgængelig på e-reolen.


Jeg kan lige tilføje at His Dark Materials kommer ud som tv-serie i november. Den er et samarbejde mellem BBC One og HBO.
Det ser rigtigt lovende ud, da de gerne vil give plads til at alle bøgerne kommer i spil med den tid der skal til for at fortælle historien. Jeg blev virkelig rørt da jeg så panserbjørnen Iorek iklædt hans panser.

Men det er bare lidt ekstra-info. Jeg læste bøgerne som ung teenager og igen 20 år senere, og jeg blev stadig opslugt. Synes det er en fantastisk fortælling. :genert:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf Daine » 14. sep 2019, 11:39

Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Jeg smider en række forfattere og titler ind, så tiltror jeg dig at du selv kan slå dem op og se om det er noget :D Ereolen er lidt begrænset, da ikke alle forlag har aftaler med den. Bla var de første bøger jeg tænkte på Ken Folletts 2 mastodontserier - men de er ikke tilgængelige som lydbøger på ereolen (men ligger på feks Mofibo).

Justin Cronin: Den Første / De Tolv / Spejlbyen (den sidste er kun som ebog).
Simon Toyne: Sanctus / Nøglen / Tårnet (Ruin-trilogien).
Sam Christer: Stonehenge kulten / Torinoklædets hemmelighed.
Johan Ottosen: Stenens Tid / Apokalypsens Engle (den sidste kun som ebog). Bind 3 udkommer næste år.
Lee Child: En masse bøger om Jack Ryan, spændings/agent bøger.
Mario Reading har skrevet 3 bøger der ligger på ereolen, men kun den første er som lydbog :/

Jonathan Stroud: Amuletten fra Samarkand / Golems øje / Ptolemæus Porten / Salomons ring
Christopher Paolini: Arven / Den Ældste / Brisingr


Tak for en god lang liste, Stroud, Paolini, Ottesen og Child vil blive tjekket ud, de andre på listen er læst/hørt med fornøjelse :)

Tjek evt også Robyn Young ud, begge hendes serier ligger på ereolen. Det er “korstogs” fortællinger. Jennifer Lee Carrells bøger er også gode, de er mere over i Dan Brown stilen. Det samme er Andy McDermott, der er to bøger på ereolen :)
Der er også Diana Gabaldon med hendes Outlander serie. (Nogle af?) de engelske er som lydbøger på Ereolen, ellers er det ebøger, hvis det er på dansk. De er lange! :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Anbefal lange lydbøger / serier

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2019, 14:24

Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:- Jordens Børn-bøgerne af Jean M. Auel, ikke sci-fi, men mere historisk. Ikke på e-reolen.
- His Dark Materials-serien af Philip Pullman. Tilgængelig på e-reolen.


Jeg kan lige tilføje at His Dark Materials kommer ud som tv-serie i november. Den er et samarbejde mellem BBC One og HBO.
Det ser rigtigt lovende ud, da de gerne vil give plads til at alle bøgerne kommer i spil med den tid der skal til for at fortælle historien. Jeg blev virkelig rørt da jeg så panserbjørnen Iorek iklædt hans panser.

Men det er bare lidt ekstra-info. Jeg læste bøgerne som ung teenager og igen 20 år senere, og jeg blev stadig opslugt. Synes det er en fantastisk fortælling. :genert:


Seriøst? Er det rigtigt? Det er den bedste nyhed jeg har læst længe. Jeg elsker de bøger og filmen var en kolossal skuffelse. En tv-serie må trods alt kunne komme meget mere i dybden med historien.
Sorry TS det er fuldkommen off topic, jeg blev bare så glad.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Bøger"